Sunday, 3 February 2013

ကားၾကပ္မႈ ျပသနာ

 ကားၾကပ္မႈျပသနာ


+
က်ေနာ္မိတ္ေဆြ လဲျဖစ္၊ ဦးေလးတေယာက္လိုု ခ်စ္ခင္ရတဲ့ အန္ကယ္ဦးတင္ေမာင္၀င္း ( စီအာဒီပီ) ဟာ ေတာ္လွန္ေရးတာ၀န္ကိုု
ထမ္းေဆာင္ရင္း ၂၀၀၀ ခုုနစ္ေလာက္မွာ  ႏွလံုုးေရာဂါရခဲ့တယ္။ သူကိုုဘန္ေကာက္ေဆးရံုုးကိုု ကားေမာင္းလာစဥ္မွာမွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ကားၾကပ္မႈက ေဆးရံုုကိုုအခ်ိ္န္မွီမေရာက္နိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္သူအသက္ဆံုုးရံႈးသြားခဲ့ရတယ္။ ဘာမဟုုတ္တဲ့ကားၾကပ္မႈက က်ေနာ္တိုု ့အတြက္ အဖိုုးတန္ တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တဦးဆံုုးရံႈးသြားရပါတယ္။

ကားၾကပ္မႈက လူအသက္ေရာ၊ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းေတြကိုု ပါထိခိုုက္လာနိင္တယ္။
နိင္ငံတကာရင္းႏွီးျမဳွပ္နွံသူေတြ ဟာ ဘန္ေကာက္န့မနီလာျမိဳ့ရဲ ့ကားၾကပ္မႈကိုု စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။
အခုုရန္ကုုန္ျမိဳ့ဟာ ဦးတည္ခ်က္ေပ်ာက္ေနတယ္။ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေပ်ာက္ေနတယ္။
ကားၾကပ္တယ္။ အသက္ရႈၾကပ္တယ္။

ရန္ကုုန္ဟာ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္တိုု ့ရဲ့ ဗဟိုု (  Center of All Hopes ) ျဖစ္ေနတံုုးပါ။
ရန္ကုုန္လဲရင္ ျမန္မာျပည္လဲမယ္။ ရန္ကုုန္ရွင္ရင္ျမန္မာျပည္ရွင္မယ္။
ရန္ကုုန္ကိုုေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ ့ျပန္လည္အသက္၀င္လာဖိုု ့ က်ေနာ္တိုု ့ၾကိဳးပန္းၾကပါစိုု ့။

+

က်ေနာ္ ဂ်ပန္၊ ဥေ၇ာ နိင္ငံမ်ား၊ စကင္ဒီေနဗီးယန္းနိင္ငံမ်ား နဲ ့ေျမာက္အေမရိကား က နိင္ငံေတြကိုု ေရာက္ဘူးတယ္။ အစိုုးရက မွန္ေတာ့  လူေတြက လမ္းစည္းကမ္းကိုု ခ်ိဳးေဖါက္ဖုုိ ့စဥ္း ကိုု မစဥ္းစားရဲဘူး။ အိမ္ရွင္ေတြက လမ္းစည္းကမ္းကိုု တေလးတစားလိုုက္နာေနေတာ့  က်ေနာ္တိုု ့လိုုဧည့္သည္ေတြက မလိုုက္နာပဲ မေန ၀ံၾကဘူး။

အေမရိကန္ သတင္းေတြမွာ မၾကာခန ဖတ္ဖူးမွာပါ။ ၾကားရမွာပါ။
လမ္းစည္းကမ္းခ်ိဳးေဖါက္တာနဲ ့ မည္သူကိုုမဆိုုအေရးယူတယ္ဆိုုတဲ့သတင္းပါ။
က်ေနာ္အေမရိကန္ ကိုုေရာက္တုုန္း သမတေဂ်ာဘုုရွ္သမီး ကိုု ရဲက လက္ထိပ္ခတ္ဖမ္းတာ၊ ရုုပ္ရွင္မင္းသား ၊ မင္းသမီးေတြ ကားကိုုမူးျပီးေမာင္းလိုု ့ ဖမ္းတာ၊ေ ထာင္ခ်လိုုက္တဲ့သတင္းေတြပါ။

ဥပေဒတခုုတည္ဖိုု ့ဆိုုရင္ ဒီဥပေဒကိုု ထုုတ္ျပန္တဲ့ တာ၀န္ယူရတဲ့ အစိုုးရကိုုယ္တိုုင္က လိုုက္နာျပရပါတယ္။ အေရးယူျပရပါတယ္။
က်ေနာ္တိုု ့ကရင္ေတြ နဲ့ေတာထဲမွာေနေတာ့ကရင္ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ
သူတိုု ့ထုုတ္ျပန္ထားတဲ့ဥပေဒေတြကိုုေလးစားလုုိက္နာၾကတာကိုုေတြ ့ရတယ္။
မနပုုေလာမွာ အရက္မေသာက္ရတဲ့ဥပေဒကိုု ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ျမက ထုုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ (ထံုုစံအတိုုင္းေပါ့ ခိုုးေသာက္ၾကတယ္။ )
ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ျမက လံုုး၀ မေသာက္ပါဘူး။ တခါက ခြန္ဆာနဲ့သူသြားေတြ ့တယ္။
မဟာမိတ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၾကတယ္။ ကတိက၀တ္ေတြျပဳအျပ္ီးမွာခြန္ဆာက
၀ိုုင္ခြက္ကိုုယ္ဆီကိုုင္ျပီး တိုုစ္ လုုပ္ပါတယ္။  တိုုစ္လုုပ္ေနတဲ့ဓါတ္ပံုုထိုုင္းသတင္းစာမွာပါတယ္။

သူအရက္ခြက္ကိုုင္လာတဲ့အတြက္ ( တကယ္ကသူမေသာက္ဘူး။)
မနပုုေလာေရာက္ေတာ့ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ျမ အခ်ဳပ္ ခန္း ထဲကိုု ကိုုယ္တိုုင္၀င္သြားပါတယ္။  ဒီေတာ့ ကရင္ ျပည္နယ္မွာ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ျမရဲ ့ အာဏာဟာ ဘယ္ေလာက္ ခိုုင္ျမဲေနပါသလဲ ဆိုုတာ ေရာက္ဘူးသူတိုုင္းသိပါ တယ္။

ငယ္ငယ္တံုုးက ေသာ္တာေဆြ ၀ထၳဳတိုုတပုုဒ္ဖတ္ဘူးတယ္။  ခုုထိသတိရေနတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ရြာတရြာမွာသူၾကီး တေယာက္ရိွတယ္။ သူၾကီးက မွန္ကန္ေတာ့ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ သူခိုုး၊ဓျမကအစ ေၾကာက္ရြံၾကတယ္။ ေနာက္သူၾကီးအမွားတခုုလုုပ္လာတယ္။
သူအိမ္ေရွ ့မွာ အဘြားအိုုတေယာက္က ဓါးနဲ ့လာျပီး စိန္ေခၚတာကိုု သူထြက္၀ံဘူးျဖစ္သြားရတဲ့အေၾကာင္းပါ။

က်ေနာ္ျမန္မာျပည္ေရာက္ေတာ့ ကားလမ္း မွာကားေတြနဲ ့ၾကပ္ေနတယ္။ ပလက္ေဖါင္းကလဲ မရိွေတာ့ လူထုုက လမ္းေပၚ ဆင္းေလ်ာက္ရတယ္။  ကားတိုုက္ေတာ့မလိုုလိုု ေတြခန ခန ေတြ ့ခဲ့တယ္။  လူေတြဟာ သနားဖိုု ့ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ကားမရိွတာက ထားဦး
လမ္းေလ်ာက္ဖုုိ ့ပလက္ေဖါင္းေတာင္ မရိွတဲ့ဘ၀ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ က တနိင္ငံလံုုးမွာျဖစ္ေနတာပါ။  နယ္ေတြေရာက္ေတာ့လဲ လူေရာ၊ ကားေရာ၊ ႏြားေရာ၊က်ြဲေရာ ရိွတဲ့တလမ္းေလးကိုု သူလစ္ရင္ကုုိယ္ေလ်ာက္၊ ကိုုယ္လစ္ရင္သူေမာင္း လုုပ္ေနၾကရတယ္။
က်ေနာ္က အေမရိကန္ က လာတာဆိုုေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့ က်ေနာ္တုုိ ့ဒီမိုုရဲေဘာ္ေတြကိုု သတိထားဖိုု ့တဖြဖြ ေအာ္ေနရတယ္။ လူလာလဲ အရိွန္မေလ်ာ့ၾကဘူး။ တခါတေလာက်ေနာ္ေယာင္ျပီး ဘရိတ္ကိုုနင္းမိတယ္။ က်ေနာ္ ့ရဲေဘာ္တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ၀င္းကိုုေမာင္းျပီေဟ့ဆိုုရင္ေတာ့ က်ေနာ္ မွာ ကုုသိုုလ္ေရာ ငရဲေရာရေတာ့တာပဲ။
ဘုုရားတလိုုက္၊ ’’ F—k  ‘’  ထြက္လိုုက္  ၊ ‘’ S---T’’  မည္တြန္လိုုက္။

တခါတခါေတာ့လဲ ဦးေအာင္မင္းေက်းဇူးနဲ ့ ေထာက္လွမ္းေရးရဲေဘာ္ ေတြက က်ေနာ္သြားေလရာကိုုလိုုက္ပိုု ့ပါတယ္။  တေန ့မွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပန္းစဥ္က ေလထီး တပ္သားၾကီးတဦးျဖစ္တဲ့ ၀မ္းအိုု၀မ္းဦးေ က်ာ္၀င္းေမာင္ ရုုတ္တရက္ကြယ္လြန္သြားတယ္။ သူရဲ ့စ်ပန အခန္းနားကိုုက်ေနာ္တက္ေရာက္ဂုုဏ္ျပဳျခင္တယ္။ သံလ်င္သုုသာန္မွာ စ်ာပနအခန္းနားလုုပ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အျမန္ သြားရတယ္။ ကားလမ္းကၾကပ္ေနပါတယ္။
သူတိုု ့ကလဲ ခုုန က်ေနာ္ရဲေဘာ္ေတြလုုိပါပဲ။ ဆန္က်င္ဖက္ယ်ဥ္ေက်ာဖက္က ပါ လစ္ရင္လစ္သလိုု ေမာင္းလိုုက္ေသး။  ညီေလးရယ္မလုုပ္ပါနဲ့ကြာ၊ ဟိုုဖက္ကကားေတြအားနားဖိုု ့ေကာင္းလိုုက္တာဆိုုေတာ့။ အကိုုၾကီးရ ဒီလိုုေမာင္းေနရင္ ခင္ဗ်ားေရာက္မွာမဟုုတ္ဘူးဗ် လိုု ့အညာေလသံနဲ့ေျပာပါတယ္။
ေအးကြာ မေနာက္က်ရင္ေတာင္းပန္လုုိ ့ရဦးမယ္။ ကား တိုုက္မိလိုု ့ကေတာ့ မိုုးသီး ကားလမ္း ေျပာင္းျပန္ေမာင္း တယ္ဆိုုတဲ့အမူက ပိုုၾကီးမယ္ကြ။ ပံုုမွန္သာေမာင္းပါကြာလုုိ ့ေမတၱာရပ္ခံေတာ့ သူတိုု ့ရီၾကတယ္။

ျမန္မာနိင္ငံက ကားပိတ္စိုု ့မႈကိုုတေစ့တေစာင္းေရာက္တုုန္းအကဲခတ္ၾကည့္မိတယ္။
ကားလမ္းကသိပ္နည္းတယ္။ ကားကမ်ားလာတယ္။ ပိတ္ေနတဲ့လမ္းကိုုၾကည့္လိုုက္ရင္
ဘစ္စကားက နည္းနည္း ရိုုးရိုုး စလြန္းကားငယ္ေတြက ပိုု မ်ားေနတပါတယ္။
စလြန္းကားေတြေပၚမွာလူတေယာက္နစ္ေယာက္ေလာက္ပဲေတြ ့ရတယ္။

ယ်ဥ္ေက်ာရဲ ့သဘ၀က လူခႏၵာက ေသြးလိုုပဲပံုုမွန္လည့္ပတ္စီးဆင္းေနဖိုု ့လိုုတယ္။ ေသြးေၾကာထဲကိုုလက္စေထာ္ေတြပိတ္သြားရင္ေသြးမစည္းနိင္ေတာ့ပဲ
ႏွလံုုးေဖါက္သြားနိင္တယ္။ ဒီလိုုပဲ ယဥ္ေၾကာတေနရာမွာ တေယာက္က စေဖါက္လိုုက္တာနဲ ့ယဥ္ေက်ာတခုုလံုုးပိတ္စိုု ့သြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။တေယာက္မေဖါက္သြားေအာင္ယဥ္ထိမ္းရဲ က အစြမ္းကုုန္
ကူညီေနဖိုု ့လိုုတယ္။ အျမဲတမ္ းအသင့္အေနထားျဖစ္ေနဖိုု ့လိုုတယ္။ ဘန္ေကာက္ရဲေတြ ေနပူထဲမွာဘယ္ေလာက္အလုုပ္လုုပ္ေနသလဲဆိုုတာ သတိျပဳနိင္ပါတယ္။

ကားၾကပ္လာတဲ့ျပသာနာကိုု ေျဖရွင္းၾကဖိုု ့အတြက္ Mathematics Theory နဲ ့ Economic Theory ႏွစ္ခုုကိုု အသံုုးျပဳျပီးေျဖရွင္းၾကပါတယ္။သီိ အိုုရီေတြကိုုရွင္းျပရင္ ရွည္သြားမွာဆိုုးတဲ့အတြက္ ဒီသီအိုုရီေတြေပၚအေျခခံျပီး ရရိွလာတဲ့ရလဒ္ကေတာ့ .... ေအာက္ပါအတိုုင္းျဖစ္တယ္။

နိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ယဥ္ေက်ာက ပံုုမွန္မဟုုတ္ေတာ့ပဲ ၾကပ္ေနျပီ ( Traffic Jam) ျဖစ္ေနျပီဆိုုရင္ေတာ့  အစိုုးရက ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခား ဥပေဒကိုု တိတိက်က်လိုုက္နာဖိုု ့ေဆာင္ရြက္ဖုုိ ့၊ ယဥ္ထိမ္းရဲကိုု လိုုအပ္တာထက္ပိုု သံုုးဖိုု ့၊ လူေတြကိုု အဆက္မျပတ္ပညာေပးဖိုု ့ ပါပဲ။ လူေတြက ယဥ္စည္းကမ္းကိုုလိုုက္နာၾကဖိုု ့လိုုပါတယ္။

အေဆာက္ဦး အသစ္ေတြေဆာက္လာတိုုင္း Parking Lot ကိုု မျဖစ္မေနထည့္သြင္းေဆာက္ခိုုင္း ဖိုု ့၊  ကားၾကပ္ခ်ိန္( ရံုုတက္၊ဆင္း) မွာ ကားငယ္ေတြထြက္တာကိုု တေယာက္ထဲ မထြက္ေစပဲ လမ္းက လူကုုိပါ တင္ေခၚတဲ့နည္းကိုု က်င့္သံုုးေလ့၇ိွတယ္။
လိုုအပ္လာရင္ေတာ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ ေတြဥပမာဒဏ္ေငြ ရိုုက္တာ  (Ticket ) ေပးတာေတြကိုုမလြဲမေသြလုုပ္ေလ့ရိွပါေၾကာင္း။

မိုုးသီး

No comments :