ဂဠဳန္ေတြကို ရိုက္တဲ့ပြဲ
မိုးသီးဇြန္
က်ေနာ္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ေလာက္တံုးက လူက သိပ္တက္ေနတာ။ ေသြးကသိပ္ဆူသေပါ့။
မဟုတ္မခံ။ လက္ကလည္း ျမန္တယ္။ အေမတို႔အမတို႔ဆိုရင္ တဟဲ့ဟဲ့နဲ႔ ရင္တမမ။ အဘိဓမၼာကလည္း ရွင္းရွင္းပဲ။ မတရားမႈဆိုရင္ လက္ပိုက္ၾကည့္ မေနနဲ႔ ျပန္ေဆာ္ျပစ္။
မဆလ အာဏာပိုင္ေတြက ကန္ေကာ္တန္းေစ်းေလးကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ့အခါမွာ မတရားမႈအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ အေၾကာင္း ဖန္လာေတာ့ သဗ်ဳိ႔။ ဘ၀မွာ ပထမဆံုး လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးလို႔ေတာင္ဆိုႏိုင္လား ဆိုႏိုင္ရဲ႔။
ကန္႔ေကာ္တန္းေစ်း ဆိုတာက ေတာင္ဥကၠလာ ၁၆ ရပ္ကြက္မွာ တည္ရိွတယ္။
ေစ်းႀကီးကို က်ေနာ္တို႔ မိေက်ာင္းကန္၊ ၁၆ရပ္ကြက္ နဲ႔ (စ်) ေတာင္ ရပ္ကြက္ သံုးရပ္ကြက္က လူထုေတြက အမ်ားဆံုး ၀ယ္ၾကတယ္။ ေစ်းသည္ေတြကလည္း တျခားသူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒီရပ္ကြက္ သံုးရပ္ကြက္က လူေတြပဲ။ ကန္႔ေကာ္ပင္တန္းႀကီးေတြ ကို အစြဲျပဳၿပီး ကန္႔ေကာ္တန္းေစ်းလို႔ ေခၚတယ္။ ဧရာမ ကန္႔ေကာ္ပင္တန္းႀကီးေတြ။ ေစ်းက ေနရာလည္းက်ယ္၊ ေျမလည္းေကာင္း၊ ေစ်းရံုေတြနဲ႔ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ရိွတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလည္း ၾကာခဲ့ၿပီ ဆိုေတာ့ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ လူထုေတြလည္း ရင္းႏွီးၾကတယ္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ရက္ေတြမွာ ေစ်းကိုသြားရင္ သိပ္ေပ်ာ္တယ္။ ေစ်းထဲမွာ က်ေနာ္ စိတ္၀င္စားဆံုး ဆိုင္ေတြက သံျဖဴဆိုင္နဲ႔ ကာတြန္းဆိုင္။ သံျဖဴဆိုင္မွာ သံျဖဴဆရာက ေမာ္ေတာ္လုပ္ေနတာကို ၾကည့္ရတာ ရင္အခုန္ရဆံုး။
၀ယ္ႏိုင္ဖို႔ ေန႔စဥ္ ပိုက္ဆံစုခဲ့ရတာက ခ်ိဳးလက္ေရ မကုန္ႏိုင္။ အေမက ဟဲ့ ေစ်းထဲမွာ ဘာသြား၀ယ္ဦးဆို ေကာက္ကနည္း ထေျပးေပးခဲ့တာက ဒီဆိုင္ေတြ ရိွေနတာလည္း တေၾကာင္းေပါ့။
ေစ်းသည္ႀကီးေတြက ဟဲ့ ေကာင္ေလး ခဏေစာင့္ ရဦးမယ္။ နင္ မွာတာမရေသးဘူး။ ေစာင့္ႏိုင္လားဆိုရင္ ေစာင့္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကာတြန္းဆိုင္ကို ေျပးခဲ့မိတာမွတ္မိတယ္။ ကာတြန္းဆိုင္က ရႊင္ျပံဳး၊ ေတဇ၊ ေရြေသြးေတြကို မက္မက္စက္စက္ ဖတ္တယ္။ ဦးဘၾကည္ လက္ရာ ေတြအႀကိဳက္ဆံုး၊ ဇာတ္လမ္းေတြကလည္း အမ်ားဆံုးက ၅၅၀ နိပါတ္ေတာ္လာေတြ။ ကေလးေတြကို စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေရးအလိုငွာ ေကာင္းမႈနဲ႔ မေကာင္းမႈ ဇာတ္ရုပ္ေတြနဲ႔ ခြဲျခားျပတယ္။ စာဖတ္ကို စြဲလို႔။
ခုေခတ္ ကာတြန္းေတြလို ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ေတြ မဟုတ္ဘူး။
ေစ်းႀကီးက က်ေနာ္ အရြယ္ေရာက္လာေလ စည္လာေလပဲ။ ေစ်းထဲကို သြားရတဲ့ေပ်ာ္ရြင္မူကေန ရင္ခုန္မႈ အျဖစ္လည္း ေျပာင္းလဲလာရဲ႔။ ဒါကေတာ့ မတင္သန္းေၾကာင့္ေပါ့။ မိန္းမက အသားညိဳညိဳ။ အရပ္က ျမင့့့္ျမင့္။ သြယ္တဲ့ကိုယ္ဟာ သေျပပင္လိုလွ ။ ၾကည့္လို မ၀ႏိုင္ဘူး။
သူမက ေစ်းထဲမွာ ကုန္ေျခာက္ ေရာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔က တရပ္ကြက္တည္းသားေတြ။ ရပ္ကြက္ထဲကလူႀကီး ေတြက ပါးစပ္ၾကမ္းတယ္။ တင္သန္းနဲ႔ က်ေနာ္ကို ငယ္ငယ္ကတည္းက စလာတာ။ ငယ္ငယ္တံုးက သူနဲ႔စရင္ စိတ္ဆိုးမိတာေတြကို ေနာင္တရခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာတယ္။ တင္သန္းဆိုင္ကိုသြားရင္ လူေတြက
“ေဟ့ တင္သန္း နင့္ေယာက္်ားလာၿပီ။”
“ဟာ မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ။ ”
သူက - “ ဦးေလးကလည္း ေပါက္ကရရွစ္ဆယ္ေတာ္ က်မတို႔က ေမာင္ႏွမေတြပါေတာ္။ ”
မ်က္ႏွာ စပ္ဖ်င္းဖ်င္း ျဖစ္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစခံရတာကိုက အရသာရိွသလိုလို ဘာလိုလို။
တေန႔ေတာ့ ငေပညီ ေပၾကည္ က ေစ်းႀကီးဖ်က္ရေတာ့မယ္ကြ ဆိုတဲ့ အမဂၤလာ သတင္းကို ယူလာတယ္။ ဟုတ္ရဲ႔လားကြ လို႔တအံတၾသေမးမိတယ္။ သူက သကၤန္းကၽြန္း ၿမိဳ႔နယ္ေကာင္စီ ဥကၠဌ လက္မွတ္နဲ႔ ေစ်းထိပ္မွာ စာရြက္တရြက္ ကပ္ထားတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ေစ်းသူေစ်းသားေတြ အားလံုး စိတ္ပ်က္ေနၾကတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက ဒီေနရာက မေကာင္းဘူး။ ပိုေကာင္းတဲ့ေနရာကို အစိုးရကစီစဥ္ေပးတာလို႔ ေျပာတယ္။ ေစ်းကို ဖ်က္ၿပီး ေနရာသစ္ကိုပို ့ဖို႔လုပ္တယ္။ ေနရာသစ္က ၃မိုင္ေလာက္ေ၀းသြားတယ္။ ၁၅ ရပ္ကြက္ လမ္းဆံုနားက ေနရာ။ ဒီသံုးရပ္ကြက္ကလူေတြက ပိုမ်ားတယ္။ ေနရာသစ္က လူလည္းျပတ္တယ္။ ေစ်းတည္ဖို႔မေကာင္းဘူး။ဒီေနရာကိုေစ်းေျပာင္းရတဲ့အေၾကာင္းက ေနာက္ခံက ရိွတယ္။ ဒါကေတာ့ မဆလေခတ္က ၀န္ႀကီးတေယာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၀င္ ဦးသန္းစိန္ဆိုတဲ့ လူႀကီးက ၁၅ ရပ္ကြက္ကို ေျပာင္းလာလို႔ဗ်။
သူအိမ္က လူေတြ အဆင္ေျပေအာင္ ေစ်းကို သူ ့အိမ္နားကိုေရႊ႔တာလို႔ လူေတြက ေျပာၾကတယ္။ အစိုးရလုပ္ေပးတဲ့ ေစ်းသစ္မွာကလည္း ဆိုင္ခန္းေတြ အလံုအေလာက္ မေပးျပန္ဘူး။ အလံုအေလာက္ ေဆာက္မေပးျပန္ဘူး။ ဆိုင္ခန္း ၁၀၀ ခန္႔သာရိွတယ္။ တကယ္က ေစ်းသည္ေတြက ေလး ငါးရာခန္႔ အနည္းဆံုးရိွတယ္။ ဒီေတာ့ဆိုင္ခန္းမရတဲ့ သူေတြက ေစ်းနားမွာမေရာင္းရဘူးျဖစ္လာတယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းသည္ေတြလည္းဒုကၡေရာက္။ ေစ်း၀ယ္ေတြလည္း ဒုကၡေရာက္ ကုန္တယ္။
ေစ်းကြက္ဟာ သူအလိုလို ျဖစ္ေပၚေနတယ္ ဆိုတာကို ဒီ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ အာဒမ္စမစ္တို႔ သိေနၾကပံုကေတာ့ သာမန္ တိုက္ဆိုင္မႈလို႔ က်ေနာ္မထင္ဘူး။ အာဒါစမစ္က ေစ်းသည္ေတြဆီက သင္သြားတာျဖစ္မယ္။
ဒီေတာ့ သူတို႔ဟာ အာဏာပိုင္ေတြခ်ေပးတဲ့ ေနရာသစ္ကို မသြားေတာ့ဘဲ အရင္ေစ်းေဟာင္းနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ သူတို႔ရဲ႔ ကုန္ပစၥည္းေတြကို ခ်ေရာင္းလိုက္ၾကတယ္။ ေစ်းတန္းႀကီး ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ လူထုေတြလမ္းေဘးမွာ ဖန္တီးလိုက္တဲ့ ေစ်းက
တစ္-သြားလာေရးအဆင္ေျပတယ္။ ႏွစ္- လူအမ်ားစုရိွတယ္။ သံုး- ေစ်းခ်ဳိတယ္။
ေလး- ေရာင္းသူ ၀ယ္သူသိေနၾကတဲ့အတြက္ အေႂကြးၿမီကိစၥ စိတ္ခ်ရတယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းႀကီးက က်ိတ္က်ိတ္တိုး စည္ကား လာတယ္။ ပါတီေကာင္စီလူႀကီးေတြ ဖဲႀကိဳးျဖတ္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့တဲ့ ေစ်းသစ္က တလေလာက္အၾကာမွာ တင္ပဲ က်ီးနဲ႔ ဖုတ္ဖုတ္။ ေခြးနဲ႔ တရံုးရံုး။ ညဖက္မွာ ေဆးေျခာက္သမားေတြ အတြက္ တုံးလံုးပက္ေခါက္ ဇိမ္ယူရာ။ ေန႔ဖက္မွာ ဇယ္ေတာက္သူေတြ အတြက္ စခန္းတခုမွ်သာ။
ဒီေတာ့အာဏာ ပိုင္ေတြက ေစ်းသည္ေတြဖန္တီးထားတဲ့ လမ္းေဘး ေစ်းေလးကို ေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္တာလို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲ ေတာ္မူတယ္။ ၿမိဳ႔နယ္ေကာင္စီဥကၠ႒က ၀န္ႀကီး ဦးသန္းစိန္ကို မ်က္ႏွာလုပ္တယ္။ သူအိမ္နားက ေစ်းကို စည္ေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္ေနတယ္။ ေစ်းကြက္ကို အမိန္႔နဲ႔ ေပးၿပီးတည္ေဆာက္ဖို ့လုပ္တယ္။ လမ္းေဘး ေစ်းေလးကို ဖ်က္ဆီးေတာ့တယ္။ ဂဠဳန္ေတြ လႊတ္ၿပီးဖမ္းတယ္။
ဂဠဳန္ ဆိုတာက မဆလေခတ္မွာ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို ဖမ္းဖို႔ ဖြဲ႔ေပးထားတဲ့အဖြဲ႔ ရပ္ကြက္အသီးသီးက လူဆိုး လူမိုက္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔ေပးထားတာ။ အခုေခတ္ စြမ္းအားရွင္လို အဖြဲ႔ေပါ့။
အာဏာပိုင္ေတြက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားေတာ့ အေတာင္တပ္ေပးလိုက္တဲ့ ေတာေခြးအလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေစ်းသည္ေတြကို ဖမ္းတယ္။ ေစ်းသည္ေတြ ပစၥည္းေတြကို တရား၀င္လုယူခြင့္ရေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။
အခုလည္း ဒီအဖြဲ႔က ေစ်းတန္းကို အၿငိဳးတႀကီးနဲ႔ ေနစဥ္ရက္ဆက္ ဖမ္းေနတဲ့သတင္းကို က်ေနာ္ၾကားေနရတယ္။ ထြက္ေျပးလာတဲ့ ေစ်းသည္ေတြက စ် ေတာင္ရပ္ကြက္ ေတာတန္းေလးထဲမွာ ျပန္ေရာင္းခ်ၾကျပန္တယ္။ သံုးေလးလ ေရာင္းၾကျပန္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေတာတန္းေလးထဲ လိုက္ဖမ္းၾကျပန္တယ္။ ေစ်းသည္ေတြဟာ ဟိုမွာ ေရာင္းလိုက္ ဒီမွာ ေရာင္းလိုက္နဲ႔ ကရြတ္ကင္းေလွ်ာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အေတာ္ကို ဒုကၡေရာက္ေနတယ္။
ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မိေက်ာင္းကန္ ရပ္ကြက္က လူငယ္ေတြက မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ လာေရာင္းပါ။ ဘယ္ဂဠဳန္မွ မထိေစရပါဘူးေပါ့။ ေစ်းသည္ေတြကို သြားၿပီး ေျပာတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ေစ်းတန္းဟာ က်ေနာ့္ အိမ္ေရွ႕တည့္တည့္က စၿပီးေစ်းတန္းႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။
ေစ်းက တက်ိတ္က်ိတ္ စည္ကားလာတယ္ဗ်။ နံနက္ခင္းဟာ အသက္၀င္ေနတယ္။ ရိုးသားမႈ အျပည့္ရိွတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရိွေနတယ္။
ဟင္းသီဟင္းရြက္သည္ေတြ၊ သားငါးပုစြန္ေရာင္းသူေတြ ေတာင္းေတြ ပလံုးေတြ၊ ကုန္ေျခာက္ေတြ၊ သစ္သီးေတြနဲ႔ ဗ်ာ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ သံျဖဴဆိုင္ေလးေတာင္ ပါလာသဗ်။။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေရွမွာ ေစ်းတန္းေလး အသက္ရွင္ေနတာ ႏွစ္လေလာက္ ၾကာလာတယ္။ က်ေနာ္ဆယ္တန္း စာေမးပြဲေျဖဖို႔ အခ်ိန္ကလည္း နီးကပ္လာၿပီ။
တေန႔ နံနက္ ကိုးနာရီေလာက္ ေစ်းအစည္ဆံုးျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လက္ပတ္အနီ ပတ္ထားတဲ့ဂဠဳန္ေတြဟာ ျမဴနီစပယ္ ကားႀကီးနဲ႔ ေစ်းထဲကို တရၾကမ္းေမာင္း၀င္ ခ်လာေတာ့တယ္။
လမ္းကလည္း သိပ္က်ယ္လွတာမဟုတ္ဘူး။ ကားတစီးစာပဲ ရိွတယ္။ ကားက ေစ်းဘမ္းေတြကို တခုၿပီးတခု တက္က်ိတ္ၿပီး ေမာင္းလာတယ္။ “ဂလံုဂြမ္ -ဂလံုဂြမ္နဲ႔ ေစ်းဗန္းေတြ ေမွက္ထိုးခြက္လွန္ ျဖစ္ကုန္တယ္။ တခ်ိဳ ့ေစ်းသည္ေတြလည္း ေစ်းဗန္း ေတြ ဆိုင္းတန္းေတြကို ထမ္းၾကပိုးၾကနဲ႔ ထြက္ေျပးၾကတယ္။ ဂဠဳန္ေတြက ေစ်းဗန္းေတြကို အၾကမ္း ဗရမ္းဆဲြတင္ၿပီး ကားေပၚကို ျပစ္တင္ၾကတယ္။ ကမၻာပ်က္သလို ျဖစ္သြားတယ္။
ဒီျမင္ကြင္းကို က်ေနာ္က အိမ္အေပၚထပ္ကေန ျမင္ေနရတယ္။
ဖတ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းစာအုပ္ကို ပိတ္လိုက္ၿပီး အိမ္ေအာက္ကို ဆင္းလာတယ္။ အေမေတာ့ မရိွဘူး။
“အမက ဟဲ့ ေမာင္ေလး နင္အထဲ ျပန္၀င္စမ္းပါ။ စာသြားက်က္ေနေနာ္ ေမာင္ေလး ထြက္မပါနဲ႔”လို႔ လွမ္းတားေတာ့တယ္။ က်ေနာ္က “အမရာ ငါခဏ ၾကည့္မလိုပါဟ။” က်ေနာ္ သူ႔ကို တြန္းဖယ္ၿပီး အိမ္ေရွ ့ထြက္ခဲ့တယ္။ ဒီခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲက က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့ ကိုသိန္း၀င္း၊ ငေပနဲ႔ ကုလားႀကီးသန္းထြန္းတို႔နဲ႔ ဂဠဳန္ေတြဟာ စကား စမ်ား ေနတယ္။ သူတို႔အားလံုးက က်ေနာ္ထက္ အသက္ႀကီးၾကတယ္။ မဟုတ္မခံတဲ့လူေတြ။ လက္သံလည္း ေျပာင္ၾကတဲ့ အတြက္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွာ သူဟာနဲ႔သူ နာမည္ရေနၿပီးသား ေကာင္ေတြ။
သူတို႔ထဲမွာ ကိုသိန္း၀င္းက လူေကာင္ေသးေပမဲ့ စဥ္းစဥ္းစားစား စကားေျပာတတ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က သူကို ဆရာ တင္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ သူကပဲ ဂဠဳန္ေတြကို ဦးေဆာင္ေျပာတယ္။
သူက -
“ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီလိုေတာ့ မတရားမလုပ္နဲ့ သူဘာသာ သူေကာင္းေရာင္းေကာင္း၀ယ္ လုပ္စားတာ။ ဒီလိုေတာ့ မဖမ္းသင့္ဘူး” လို႔ ေျပာေနတယ္။
သူတို႔ထဲက ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူက “ မင္းက ဘာေကာင္မို႔လည္း ကိုယ္လမ္းကိုယ္သြားပါ နာခ်င္လို႔လား” လို႔ ဟိန္းေဟာက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုသိ္န္း၀င္း ရင္ဘတ္ကို ေဆာင့္တြန္းလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ပဲြက စသြားပါေတာ့တယ္။ တေယာက္တျပန္ ခ်ကုန္ၿပီ။ အေျခအေနကို က်ေနာ္သေဘာ္ေပါက္ေျခၿပီ။ အိမ္ထဲကို ဇတ္ကနဲ ျပန္၀င္လိုက္တယ္။ အက်ီကို ခၽြတ္လိုက္တယ္။ အေပၚကိုယ္ဗလာမွာ ဆံပင္ေတြကို ေျဖခ်လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တံခါးၾကားမွာ ေထာင္ထားတဲ့ သံတူရင္းေကာက္ကို ဆြဲၿပီး ရိုက္ပြဲထဲကို လႊားကနဲ ခုန္၀င္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
လမ္းမေပၚမွာ ေတြ ့ရတဲ့ ဂဠဳန္တေယာက္ ေခါင္းကို သံတရြင္းနဲ႔ အားပါးတရ ၀င္ရိုက္ပစ္လိုက္တယ္။ အမရဲ႕ “အမေလး လုပ္ၾကပါဦး” ဆိုတဲ့ အသံက နားထဲမွာ စူုးကနဲ ၾကားလိုက္ရတယ္။
ဒီလူ အေရွာင္ျမန္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔နားထင္ကို ရွပ္မိတယ္။ သူ႔ပခံုးကေတာ့ မိမိရရ ထိလိုက္တယ္။ ဖ်ာကနဲ ထြက္သြားတဲ့ ေသြးေတြနဲ႔အတူ သူလဲက်သြားတယ္။ ဒီလူေတာ္ေတာ္ နာသြားပံုရတယ္။ သူလူေတြပါလန္ ့ၿပီး မကပ္ရဲဘူး ျဖစ္သြားၾကတယ္။
လူက ေသြးဆူေနၿပီ။ ကိုသိန္း၀င္းက ဂဠဳန္ သံုးေယာက္ေလာက္ကို မနည္း ခုခံေနရတယ္။ သူက ႏွစ္တလက္မ ဒုတ္ကို အားကုန္လႊဲ ရိုက္ေနတယ္။ ကုလားႀကီးကို ဂဠဳန္ ၆ ေယာက္ေလာက္က ၀ိုင္းကန္ေနၾကတယ္။ ငေပမ်က္ႏွာမွာ ေသြးကြက္ တခ်ဳိ႔ကို ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒါေတာင္ သူက က်ေနာ္တို႔ထဲမွာ အရပ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္လည္း အေတာင့္ ဆံုး။
လမ္းေဘးက ျခံစည္းရိုးတိုင္ေတြ တေျဖာင္ေျဖာင္း က်ိဳးသံ ရိုက္သံေတြ ဆူညံေနရဲ႕။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကားေပၚက ခုန္ဆင္းၿပီး ဂဠဳန္ေတြ ထပ္၀င္လာတယ္။ ဂဠဳန္ေတြ ကားေပၚကခုန္ဆင္းၿပီး ေနရာမယူႏိုင္ခင္မွာ က်ေနာ္ ေျပးၿပီး သံတူရင္းေကာက္ နဲ႔ အားကုန္ ျဖတ္ရိုက္ခ်လိုက္တယ္။
တေယာက္ ပံုရက္လဲက်သြားတယ္။ ႏွစ္ေယာက္ ၀င္လံုးဖို ့လုပ္တယ္။ သံတူးရင္းေကာက္ကို စံုကိုင္ၿပီး တည္ထားေပး လိုက္ေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ မကပ္၀ံဘူး။ သူတို႔ရွဲသြားတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဖက္က ေလးေယာက္သာ ျဖစ္ၿပီ။ ဂဠဳန္က ၂၀ ေလာက္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အေျခအေနက မမွ် ျဖစ္ေနတယ္။ အေရးနိမ့္မလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေစ်းသည္ေတြအမ်ားစုက မိန္းမႀကီးေတြ ၊ အသက္ႀကီးတဲ့ ေယာက္်ားေတြ သူတို႔က ၀င္မကူၾကဘူး။ ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုေနၾကတယ္။ တိုးရိႈးေတာင္းပန္ ေနၾကတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္သားတဦး ျဖစ္တဲ့ ၀င္းၾကည္ဟာ လည္း သံဒုတ္ႀကီး တေခ်ာင္းကို ဆြဲ လာၿပီး ကူဖို႔ အသားကုန္ ေျပး၀င္လာပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ က်ေနာ္ သူ႔ကို ၾကည့္လို႔ မရဆံုး။ ငယ္ငယ္က သူနဲ႔က်ေနာ္ မၾကာခဏ ဗိုလ္လုၾကတယ္။ အရံူးအႏိုင္မေပၚခင္မွာ လူပ်ိဳေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ က်ေနာ္သူ႔ကို ေသာက္ျမင္ကပ္ရတဲ့ အေၾကာင္း ကေတာ့ သူဟာ ဇာတ္မင္းသား ရူးရူးေနသဗ်။ သူက နာမည္မရေသးတဲ့ ဇာတ္တဖြဲ႔မွာ ဇာတ္မင္းသား လုပ္ေနတယ္။ ဇာတ္သံဇာတ္ဟန္လိုလို စကားေျပာတာ အိုင္တင္လုပ္ေနပံုေတြက ရိုက္ခ်င္စရာ ေပါ့ဗ်ာ။ မႏွစ္က တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲ တံုးကလည္း သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ ညိလု ညိခင္ပဲ။ ပြဲေစ်းတန္းမွာ တင္သန္းကို ၾကည့္တဲ့မ်က္လံုးေတြက မွဲ႔တေပါက္ရုပ္ရွင္ထဲက ဦးေက်ာက္လံုးႀကီး ေဒစီေက်ာ္၀င္းကို ၾကည့္သလိုမ်ဳိး။ ငေပနဲ႔သိန္း၀င္းက ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ၀င္ဖ်င္လိုက္လို႔။ သူရိွတဲ့ ျခင္း၀ိုင္း က်ေနာ္မသြား။ က်ေနာ္ရိွတဲ့ ကိုတင္ဦး ဆံပင္ညွပ္ဆိုင္ကို သူမလာ။ ႏွစ္ေယာက္ အထာနဲ႔ ေနေနၾကရတယ္။
ဒီေန႔ပြဲေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဘယ့္ႏွယ္စိတ္ကူးေပါက္ၿပီး ၀င္ခ်လာလဲ မသိဘူး။ သူက အသားမဲတယ္။ အေပၚ ကိုယ္ဗလာ၊ ေအာက္က ရွမ္းေဘာင္းဘီအနက္ကို ၀တ္ထားတယ္။ သူက သံဒုတ္ကုိေမြ ့ရမ္းၿပီး ၀င္လာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အားတက္သြားတယ္။ သူေျပး၀င္လာေတာ့ ကုလားႀကီးသန္းထြန္းကို ကူမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္မိတယ္။ က်ေနာ့္ အထင္မွားတယ္ ။ ကုလားႀကီးကို မကူဖူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဂဠဳန္ေတြက သူ႔ကို ဆီးၿပီး ရိုက္တယ္။ သူက ခုန္ေရွာင္လိုက္တယ္။ ဆက္ေျပးလာတယ္။ ကိုသိန္း၀င္းကိုလည္း မကူ။ ငေပဖက္လည္း မလွည္႔ ။ က်ေနာ္ဖက္ကိုလည္း စစ္ကူမလာ။ ေသာက္ရူးလို႔ စိတ္ထဲက ဆိုမိတယ္။
သူက အားလံုးကိုေက်ာ္လႊားၿပီး လမ္းေဘးမွာ ထိုးရပ္ထားတဲ့ ျမဴနီစပယ္ကား ေခါင္းေပၚကို လြားကနဲ ခုန္တက္ေတာ္မူ တယ္။ ၿပီးေတာ့ လက္ထဲကသံဒုတ္ႀကီးနဲ႔ ကားမွန္ႀကီးကို ဂြမ္း ကနဲ ေနေအာင္ ရိုက္ခ်လိုက္သဗ်။ သူ ့ ဗ်ဴဟာ မဆိုးလွဘူး။ ဂဠဳန္ေတြဟာ လန္႔သြားၾကတယ္။ ဂဠဳန္ေတြက လူမ်ားေပမဲ့ တခ်ဳိ႔ေကာင္ေတြက သိပ္သတိၱရိွၾကပံု မရဘူး။ သကၤန္ကၽြန္းၿမ္ိဳ႕ နယ္ ေကာင္စီက ဘဲသားဟင္းနဲ႔ ထမင္းေက်ြးမယ္ ဆိုၿပီး လမ္းေဘးကေကာင္ေတြကိုလည္း ေခၚလာတယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္း မွာ သိရတယ္။
၀င္းၾကည္က ကားမွန္ႀကီးကို ရိုက္ခဲြခ်လိုက္ေတာ့ ရန္သူစစ္ဌာနခ်ဳပ္ကို သိမ္းၿပီး က်ဴပ္တို႔ အလံလႊင့္လိုက္သလို ျဖစ္သြားပံုရတယ္။ ငနဲေတြ စိတ္ဓါတ္က အုန္းသီးေႂကြက်သလို က်တာ။ ၀ရုန္းသုန္းကား ထြက္ေျပး ကုန္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဓါတ္ေတြ ဒီေရလို တက္လာၾကတယ္။
ျခံစည္းရိုးၾကား၊ ေရေျမာင္ၾကားမွာ ဒလိမ့္ေခါက္ေကြး ျဖစ္ေနတဲ့ လက္က်န္ ဂဠဳန္တခ်ိဳ ့ကို လိုက္ရိုက္ၾကတယ္။ ရပ္ကြက္ ထဲက အမယ္ႀကီးေတြက “ အေမေလး သတ္ကုန္ပါၿပီး မလုပ္ၾကပါနဲ႔”
“ေတာ္ပါေတာ့ ေသသြားလမ့္မယ္။ ဟဲေကာင္ေလးေတြ ေတာ္ေတာ့” ဆိုတဲ့အသံေတြ ဆူညံေနတယ္။ ေဒၚေအးမိႀကီးဆို ေျပာရင္း တက္သြားလိုက္ေသးရဲ႕။
အခ်ိန္ကလည္း မနက္ေစာေစာ ဆိုေတာ့ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူႀကီးေတြအလုပ္သြားခ်ိန္ ဆိုေတာ့ ဆြဲမဲ့သူ မရိွဘူး။ ဒီေကာင္ေတြ အကုန္လံုး ထြက္ေျပးၾကတယ္။ ဒဏ္ရာရတဲ့သူေတြကို သယ္ပိုးေျပးၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဆက္မလိုက္ဘဲ ရပ္လိုက္တယ္။
သူတို႔ ေမာင္းလာတဲ့ကားႀကီး မွန္ေတြ တစစီ ျဖစ္သြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကားေခါင္းကို အားပါးတရ ဆက္ရိုက္လိုက္ ေသးတယ္။ အားရသြားေတာ့မွ သတိထားမိတယ္။
က်ေနာ္ ပါးတျခမ္း ပူေနတယ္။ ကုလားႀကီး ေခါင္းကြဲတယ္။သိန္း၀င္းက ေျခေထာ့နင္းေထာ့နင္း ျဖစ္ေနတယ္။ ငေပက မ်က္လံုးတဖက္ ျမင္လို႔ မေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဖူးေရာင္ေနတယ္။ ၀င္းၾကည္ကေတာ့ ဇာတ္မင္းသားရူးပီပီ အေမာက္ေတာင္ သိပ္မပ်က္လိုက္ဘူး။ ဒဏ္ရာအညိဳမဲေတြစဲြေနတဲ့ တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ၿပီး ရီၾကတယ္။ တိုက္ပြဲအေတြ႔အၾကံဳကို အားပါတရ ေဖါက္သည္ခ်ၾကတယ္။
ဂဠဳန္ေတြ တပ္ပ်က္ေျပးရေတာ့ ဖိနပ္ေတြ လမ္းထဲမွာကၽြတ္ က်န္ခဲ့တာေဖြးေနတာပဲ။
၀င္းၾကည္က ဆင္ၾကယ္ဖိနပ္တရံကို ေကာက္စြပ္ၿပီး သံဒုတ္ကို ရာမေလးထမ္းတဲ့ ဟန္နဲ႔ အိမ္ကို ျပန္သြားတယ္။ ထြက္သြားတဲ့ ၀င္းၾကည္ကို ၾကည့္ၿပီး ကုလားႀကီးက
“ဒီေကာင္နဲ႔ကြာ ငါ့ေရွ ့ ဟိုေခြးမသား ဂဠဳန္ကြာ၊ ဆဲဗင္းေဒး အက်ီအညိဳ ေရာင္၀တ္ထားတဲ့ ဂဠဳန္ေကာင္ေလကြာ။ ဒီေကာင့္ ကို ကိုင္မလားမွတ္တယ္။ မကိုင္ဘူး။”
က်ေနာ္က ဂဠဳန္ ေတြ က်န္ခဲ့တဲ့ ဖိနိပ္ေတြထဲက ဂြင္းထုိးအသစ္တရံုကို ေကာင္စြပ္လိုက္ရင္း
“ဒါေပမဲ့ ကားမွန္ကို ေခြးမသား ၀င္းၾကည္ ရိုက္ခြဲလိုက္တာေတာ့ မွန္သြားတယ္ေနာ္။ ဟို မေအ- ိုး ေတြ လန္႔သြားတယ္။
ႏို႔မို႔ဆို ေျပးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ”
သိန္း၀င္းက “ ဒီကားက ျမဴနီစပယ္ရံုးက သူတို႔ ငွားလာတဲ့ကားကြ။ ”
ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့ဖိနပ္ေတြကို ေစ်းသည္ေတြကို ယူခ်င္ယူၾကလို႔ လွမ္းေျပာလိုက္တယ္။
ဒဏ္ရာကိုယ္စီနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ သိန္း၀င္းတို႔ အိမ္၀င္းထဲ စုမိတယ္။ သိန္း၀င္း ညီမေတြ ျဖစ္တဲ့ မတိုးတို႔ မိုးမိုးတို႔က အမေလး အကိုႀကီးတို႔ရဲ႕ ဒဏ္ရာေတြခ်ည္းပါလား ဆိုၿပီး ေအာ္ငိုၾက။ ဒဏ္ရာေတြကို ေရေဆးၾက။ တင္ခ်ာေတြထည့္ ေပးၾက။ ရူပ္ရွက္ခတ္ေနၾကတယ္။
က်ေနာ္ တို႔ရပ္ကြက္ရဲ႕ လွထြတ္ေခါင္ေတြျဖစ္တဲ့ မိငယ္တို႔၊ စုစုတို႔ ၊ လွလွတို႔က သူတို႔ရဲ႕ ဧရာမတင္ပါးႀကီးေတြကို ဖယ္ရမ္း ေရာက္လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒဏ္ရာေတြကို သူတို ၀ိုင္းကူ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ၾကေပ့ါ။ သိန္း၀င္းတို႔ အိမ္က ယာယီ ေဆးခန္း ျဖစ္သြားတယ္။ လူအုပ္က က်ေနာ္တို႔ကို အံုၾကည့္ေနတံုး။
အုန္းလက္ေတြကို ျဖတ္ၿပီး က်လာတဲ့ နံနက္ခင္း ေနေရာင္မွာ ရွည္လ်ားဆံုး မ်က္ေတာင္ေတြနဲ႔ ျပဴးက်ယ္ဆံုး မ်က္လံုးအစံု က က်ေနာ္အေပၚက်လာတယ္။
“အေမေလး ေသြးခ်ည္းပါလား။ ဒီလိုေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ေဆးရံုသြားမယ္။ ေဆးရံုသြားမယ္။ ဘယ္ထိသြားေသးလည္း” လို႔ စိုးရိမ္တႀကီး ေျပာလာေတာ့။
ငေပက “ တင္သန္းရာ သည္းေနလိုက္တာ နင္လင့္ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ခံရတာက ငါ။ ေမးေဖၚမရဘူး” တင္သန္းက ငေပ ေက်ာကုန္းကို ဖုန္းဖုန္းနဲ႔ လိုက္ထု။ ငေပက “ ဟ ေကာင္မ ရ နာတယ္ဟာ နာတယ္ဟ ” ဆိုၿပီး လွည္ပတ္ေရွာင္။ တင္သန္း ပါးစပ္ကလည္း “ မသာ၊ ေသခ်င္းဆိုး။ နင္ေသလိုက္ဖို ့ေကာင္းတယ္ ” လို႔ ကက္ကက္လန္ ဆဲလိုက္တယ္။ အားလံုး တ၀ါး၀ါးနဲ႔ ၀ိုင္းရယ္ေနၾကတယ္။
ျဖဴတဲ့အေရာင္၊ ညီတဲ့သြား ရွည္လ်ားတဲ့ႏႈတ္ခမ္းမ်ားေၾကာင့္ ဖရုသ၀ါစာသည္ပင္ သူ ့ပါးစပ္တြင္ လွေန၏။
မိုးသီး
၁၀-၂-၀၇
-------------------------------
တိုက္ပြဲကို နိဂံုးခ်ဳပ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္တယ္။ ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ စြာလာတဲ့ ဂဠဳန္ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္မွာ တပ္ပ်က္တယ္။ ေကာင္စီေတြ ရဲေတြေရာက္မလာခင္ က်ေနာ္တို႔ ေရွာင္ေနလုိက္တယ္။ တေယာက္မွ အဖမ္းမခံရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေလးငါးလ အိမ္ကို မျပန္ၾကဘူး။ အိမ္ကိုေတာ့ သံုးေလးေခါက္လာေမးေပမဲ့ အေမတို႔ အမတို႔က မရိွဘူး။ ေျပးၿပီလို႔ လုပ္ထားလိုက္တယ္ ။ တေယာက္မွ အဖမ္းမခံရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေလးငါးလ ေလာက္ပဲေရွာင္ေနလိုက္ရတယ္။
ကားမွန္ႀကီး ကြဲသြားတဲ့အတြက္ ျမိဳ႕နယ္ေကာင္စီ တခ်ဳိ႕ျပဳတ္တယ္။ ဘာျဖစ္လိုလည္း ဆိုေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေက်ာ္လုပ္လို႔ သိရတယ္။ သံုးလေလာက္ မရမ္းကုန္း ေျမာက္ဥကၠလာကေန ၿမိဳ႕ထဲကုိ ေက်ာင္းဆက္တက္ေနရတာေတာ့ ကသိီလင္တ ႏိုင္တာေပါ့။ ဒီႏွစ္မွာပဲ က်ေနာ္ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ မဆိုးဘူးေပါ့။
9 comments :
hello ko moe thee,
i like this post very much.i am from near that market.i attend hight school near that place .
I won't agree with xpendo.It's just nostalgic on our lost Burmese communal spirit.U can c Mg Moe Thee in his youth,not activist Moe Thee.I like it.It different fr Sar pay beit man stereo typed teen literature.
ဂဌဳန္ဆုိတာ ဘာလဲဗ် ဂဌဳန္ဆုိတာ ဘယ္လိုပုံစံရွိတာလဲ တဆိတ္ေလာက္ ရွင္းျပ ေပးပါဦး ေမာင္မုိးသီးေရ တစ္ခါမွမၾကားဖူးလို႔
very good ko moe thee.
Hi Xpendo, u little bastard! It's not about acting like a gentle man but later do all screw up things like SPDC. I like people who are frank, honest and love truth and protect rightness from wrong.
Some people acts like a gentle in front of others but in their mind they are dirty people. (Pa sat ka dot paya paya, let ka kya kar yar kar yar so dar lo pop). I think Ko Moe Thee is frank but his attitude towards those cronies is admirable. Whether you are a drunkard or gangster yourself it does not matter, as long as you love the truthfulness and have attitude to protect innocent people they are great people. Even if you are a soldier and just follow command and kill innocent people. Then that's called murderer and belong to cronies.. I like Mr. Moe Thi's frank ideas and his lively writing styles.
thuthu12sta , you might have never heard of "GaLone" because you are still living in your own world. You must be "a frog in the well". GaLone is the similar creature as "Swann Arr Shinn" or "Kyant Phut".
Well done! Ko Moe Thi..
Real Hero.
KO Moe Thee, thanks for sharing your short stories "Galon". I really really love your writing. I love to see your more contributions for Burmese liturature in future.
Best,
Maung Maung Htwe
ko moe thee, i understand your mean " GaLone" is good an article and i appreciate you and i want to say " you are a good writer " ko moe thee.
your younger brother,
mg oway aung
( 1972- )
Hey Moe Thee
How about Ma tin Than ?
Are you marriage with her?
Let us Know, we want to know about story too.
TOkyo Aung Than friend.
Physics Hons (third year, 1988)
ဂဠဳန္ဆိုတာ မဆလေခတ္တုန္းက လံုထိန္းအဖြဲ႔ေတြရဲ႕
နာမည္၊ မဆလရဲ႕ ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာ အဖဲြ႔လက္
ေအာက္မွာ လမ္းေဘးေစ်းသည္မွန္သမွ်ကို တရားဝင္
ဆိုးခိုးလုယက္ မိုက္ေၾကးခြဲေနတဲ့အဖဲြ႕၊ ယခု လံုထိန္း
တပ္ဖဲြ႕ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ပဋိပကၡျဖစ္ခဲ့တဲ့ လံု
ထိန္းေတြဟာ အဲဒီ ဂဠဳန္အဖဲြ႕ေတြကေန တိုက္႐ိုက္
ဆင္းသက္လာတာပဲ။
Post a Comment