ထိုင္း-ျမန္မာ တို္က္ပြဲ သိုမဟုတ္
နယ္ျခားစခန္းအမွတ္၉၆၃၁တိုက္ပြဲ
This is the translation of " The Battle at Border Post 9631" article in Burmese.
ျမန္မာႏွင့္ထိုင္းအၾကား၂၀၀၁ခုႏ
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာ - ထိုင္း နယ္စပ္တေလ်ာက္ အျပည့္အ၀ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ SSA ႏွင့္ တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိေသာ UWSA ကို ကူညီပ့ံပိုးရန္အတြက္ စစ္ဆင္ေရး ဆင္ႏႊဲရာမွ ထိုင္းစစ္တပ္ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ ရသည္အထိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ပါသည္။ ထိုစစ္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာအာဏာရွင္အုပ္စုမွ တစံုတရာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသာ္လည္း နယ္ျခားစခန္းအမွတ္ ၉၆၃၁တုိက္ပဲြသည္ ျဖစ္ပြါးခဲ့ေသာ တိုက္ပြဲမ်ား အတြင္း အျပင္းထန္ဆံုးျဖစ္သည္။ နယ္ျခားစခန္းအမွတ္၉၆၃၁သည္ ထုိင္းႏိုင္ငံ ဘန္ပန္ႏြန္ေဒသ၊ မဲဖလူအန္ ခရိုင္အတြင္း နယ္စပ္မွ တကီလိုမီတာအကြာ ေတာင္ကုန္းေလးေပၚတြင္ တည္ရွိပါသည္။ ဘန္ေကာက္ျမိဳ.မွ မိုင္ ၄၄၀ အကြါ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ဘက္အစြန္ဆံု
သန္းေရြ မိသားစုကို ကာကြယ္ရံုမွတပါး တိုက္စြမ္းရည္ အလြန္ညံ ဖ်င္းေနတဲ့ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္
မတိုက္ခိုက္မီကလည္း မူးယစ္ေဆး၀ါး ျဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္ခြင့္ျပဳရန္ ျပည္သူ.စစ္ေခါင္းေဆာင္ကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ေငြ ေပးေသာ္လည္း သူက ျငင္းပယ္ခဲ့ပါသည္။
ေဖေဖာ္၀ါရီလ၁၀ရက္တြင္ ထိုင္းအမွတ္၃ ယာဥ္တင္တပ္ရင္းသည္ M-113A-3 သံခ်ပ္ကါယာဥ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ.စည္းထားေသာ ယာဥ္တင္တပ္ရင္း တရင္းမွ တပ္ဖြဲ.၀င္အခ်ဳိ.ကို M-60A3 ပင္မတင့္ကါး တပ္ခြဲတခြဲျဖင့္ အားျဖည့္လ်က္ စစ္ေၾကာင္းဖြဲ.လိုက္ပါသည္။ ထိုစစ္ေၾကာင္းကို ဗိုလ္ၾကီး ဆြန္ကန္နီဖန္ ဦးေဆာင္ျပီးခ်က္ျခင္း စစ္ကူလႊတ္လိုက္ေလသည္။ ညေနတြင္ မဲဆိုင္ကိုဦးတည္လာေသာ ထိုတပ္ဖြဲ.က ဆုတ္ခြါလာေသာ ျပည္သူ. စစ္တပ္ဖြဲ.၀င္မ်ားကို တိုက္ခိုက္ေနသည့္ ျမန္မာတပ္ဖြဲ.မ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တန္ျပန္တိုက္ခိုက္ရာ ျမန္မာ မ်ား ယင္းတို.၏ က်ဆံုးသြားေသာ တပ္ဖြဲ.၀င္ ၁၇ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၆၀ ကို ထားခဲ့ျပီး နယ္စပ္ဘက္သို. ဆုတ္ ခြါသြားေလသည္။ ထိုင္းဘက္တြင္မူ ၇ဦးသာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရခဲ့ပါသည္။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၁ ရက္ မနက္တြင္ေတာ့ ျမန္မာၾကည္းတပ္သည္ ေျခလ်င္တပ္ရင္း၃ရင္းကို တရုတ္လုပ္ T-69 တင့္ကါး မ်ားႏွင့္ အားျဖည့္လ်က္ အေျမာက္ပစ္ကူသံုးျပီး မဲဆုိင္ရွိ ေဒသဆိုင္ရာ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ႏွင့္ ျဂိဳလ္တု ဆက္သြယ္ေရးစခန္းတို.ကို တိုက္ခိုက္လာပါသည္။ ထိုင္းတို.ကလည္း M-60A3 တင့္ကါးမ်ားျဖင့္ T-69 မ်ား ပါ၀င္ေသာ ပင္မ စစ္ေၾကာင္းကို အဓိကထား တိုက္ခိုက္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခ်င္းမိုင္ေလတပ္စခန္း အေျခစိုက္ ထိုင္းဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္မွ F-5 တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကလည္း ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုးမ်ားသံုးျပီး အ ၾကိမ္ၾကိမ္ကူညီ တိုက္ခိုက္ေပးေလသည္။ တနဂၤေႏြေႏွာင္းပို္္င္းတြင္ ထိုင္းဘက္မွ M-109 ယာဥ္တင္အေျမာက္ တပ္ဖြဲ.မ်ားႏွင့္ ပိုမိုအားေကာင္းေသာ GCN-55 အေျမာက္မ်ားပါ၀င္သည့္ တပ္ဖြဲ.မ်ား စစ္ကူထပ္မံ ေရာက္ရွိ လာျပန္ရာ က်န္ရွိေသာ ျမန္မာစစ္ေၾကာင္းႏွစ္ခုအား မ်ားစြာထိခိုက္ဒဏ္ရာရေစလ်က္ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ လာမႈကို ရပ္တန္.သြားေစပါသည္။ အမွတ္(၃) ထိုင္းတပ္မေတာ္မွ တပ္ဖြဲ.မ်ား စုဖြဲ.ျပီး မဲဆိုင္သို. ပို.လႊတ္ ေနစဥ္ ထိုင္းဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္ကလည္း ျမန္မာမ်ားတပ္စြဲထားရာႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေရးစစ္ေၾကာင္းမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆက္လက္တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိပါသည္။ တနဂၤေႏြညေနတြင္ေတာ့ ထိုင္းတို.၏ ပင္မတန္ျပန္ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာမ်ားကို ထိုင္းနယ္ေျမမွ ေမာင္းထုတ္ႏိုင္ရံုမက နယ္ျခားစခန္းအမွတ္၉၆၃၁ကိုလည္း ျပန္လည္၇ယူႏိုင္ပါေတာ့သည္။ စခန္းတြင္ ေသဆံုးသြားျပီဟုယူဆခဲ့ေသာ ထုိင္းျပည္သူ.စစ္အရာရွိတဦးကို ဒဏ္ရာႏွင့္ ျပန္လည္ရရွိခဲ့ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ မဲဆိုင္ႏွင့္ တူးေျမာင္းသာျခားသည့္ တာခ်ီလိတ္ျမိဳ.အေနာက္ဘက္ႏွစ္မိ
ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၁၉း၃၀တြင္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲရန္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိခဲ့ပါသည္။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈမွာ ေယဘူယ်အားျဖင့္ တည္ျမဲခဲ့ေသာ္လည္း က်ဳိင္းတံုႏွင့္ တာခ်ီလိတ္မွ လက္နက္ၾကီးမ်ားပါ၀င္ေသာ ျမန္မာ တပ္ဖြဲ. ၂၀၀၀ ထပ္မံပို.လႊတ္ျခင္းေၾကာင့္ ထိေတြ.တိုက္ခိုက္မႈအခ်ဳိ. ၾကိဳၾကားဆက္လက္ရွိေနပါေသးသည္။ အထူးသျဖင့္ နယ္စပ္ကိုေက်ာ္ျပီး အေျမာက္တပ္ဖြဲ.မ်ား အျပန္အလွန္ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္လ်က္ရွိျခင္းေ
ေလ့က်င့္မူနဲ ့စြမ္းရည္ထက္ျမက္လာတဲ့ ထိုင္းစစ္သားမ်ား
ထိုတိုက္ခိုက္မႈတြင္ F-5F တစီးႏွင့္ F-5E သံုးစီးပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ F-5F တြင္ အစPေရးႏိုင္ငံလုပ္ လမ္းေၾကာင္းထိန္းႏွင့္ ပစ္မွတ္ရွာကရိယာတပ္ဆင္ထားပါသည္။ F-5F ေလယာဥ္မႈးက ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရးလက္နက္မ်ား လက္လွမ္းမမွီသည့္အရပ္တြင္ ေလယာဥ္ကို တည္ျငိမ္ေအာင္ ပံ်သန္းေနစဥ္ အတူတကြ စီးနင္းလိုက္ပါလာေသာ လက္နက္အထူးအရာရွိက ပစ္မွတ္ကို ရွာေဖြေပးပါသည္။ F-5E ေလယာဥ္ သံုးစီးက သံုးဘက္သံုးတန္မွ တျပိဳင္နက္အရွိန္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္၀င္ေရာက္လာျပီး တစီးလ်င္ ေပါင္ ၂၀၀၀ ရွိ Paveway ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုးႏွစ္လံုးစီ၊ စုစုေပါင္း ၆လံုး က်ဲခ်ကါ ဆန္.က်င္ဘက္အရပ္အသီးသီးသို. ပ်ံသန္းေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့သည္။ ျမန္မာဘက္မွ ခုခံပစ္ခတ္မႈ က်ဲက်ဲပါးပါးသာလ်င္ရွိျပီး ေလယာဥ္မ်ား ထိခုိက္မႈမရွိပါ။ အဆိုပါတိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာတပ္ဖြဲ.၀င္ တဒါဇင္အျပင္ အရပ္သားငါးဦး ေသဆံုးခဲ့ရျပီး ၁၀ ဦးဒဏ္ရာရခဲ့ေၾကာင္း ထိုင္းသတင္းရပ္ကြက္မွ ဆိုပါသည္။
ေ၀ဟင္တြင္တပ္မေတာ္ေလမရွိ
ထိုင္းဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္၏ F-5E ႏွင့္ F-5F ေလယာဥ္မ်ားကို ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက အျပည့္အ၀ အသစ္တဖန္ ျပန္လည္မြမ္းမံထားျပီးျဖစ္သည္။ Litton INS စနစ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ ေလယာဥ္၀မ္းဘိုက္တြင္ ၁၅၀၀ ကီလိုသယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဗံုး„ဒံုး ခ်ိတ္စင္တပ္ဆင္ျခင္း၊ ေတာင္ပံေအာက္အတြင္းပိုင္းတြင္ ၁၀၀၀ ကီလိုသယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဗံုး„ဒံုး ခ်ိတ္စင္တပ္ဆင္ျခင္း၊ ေတာင္ပံေအာက္အျပင္ပိုင္းတြင္ ၅၀၀ ကီလို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဗံုး„ဒံုး ခ်ိတ္စင္တပ္ဆင္ျခင္းတို.ကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏွင့္ ျဖစ္ပြါးေသာ စစ္ဆင္မႈ မ်ားတြင္ ဆီတိုင္ကီအပိုမတပ္ဆင္ဘဲ ေတာင္ပံေအာက္အတြင္းပိုင္းႏွင့္ အျပင္ပိုင္းတုိ.Y ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုး ႏွစ္လံုးစီတပ္ဆင္လ်က္ ပံ်သန္းတိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။ အခ်ဳိ.ေလသူရဲမ်ားက Tသို.တပ္ဆင္ပ်ံသန္းျခင္း သည္ ေလယာဥ္ကို ေလးပင္ေစျပီး ထိန္းသိမ္းရခက္ေစသည္ဟုဆိုၾကပါသည
အျခားတဖက္တြင္မူ ထိေတြ.မႈျဖစ္ပြါးသည့္ကါလတေလ်ာက
ျမန္မာတို.၏ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္
ေ၀ဟင္ မွ ျမန္မာတပ္မေတာ္ကို ပညာေပးခဲ့တဲ့ ထိုင္းဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္
ထို.ေၾကာင့္ ၂၀၀၁ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၉ရက္တြင္ ျမန္မာမွ ရုရွားလုပ္ MIG-29 တုိက္ေလယာဥ္ ၁၀စီး ၀ယ္ယူေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္သည္ အံ့ၾသဘြယ္မရွိပါ။ ႏွစ္ေယာက္စီး ေလယာဥ္ ၂စီးပါေသာ အဆိုပါ ၀ယ္ယူမႈသည္ ေဒၚလာသန္း၁၃၀ ကုန္က် ျပီး ၃၀ရာခိုင္ႏႈန္းကို လက္ငင္းေပးေခ်ရကါ က်န္ပမာဏကို ၁၀ႏွစ္အတြင္း ေပးေခ်ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ေလယာဥ္မ်ားသည္ ၁၉၈၀ ႏွင့္ ၁၉၉၀ ႏွစ္မ်ားအတြင္းက အီရတ္ႏွင့္ ဆီးရီးယားႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ထုတ္လုပ္ ခဲ့ျပီး မေပးပို.ခဲ့ဘဲ လူခိုဘစ္ဆီေဆာက္လုပ္ေရးစက္ရံုတ
MIG-29 မ်ား ၀ယ္ယူျခင္းသည္လည္း အရာရွိမ်ားႏႈတ္ထြက္ရသည့္ အေၾကာင္းတခုျဖစ္ပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ အရာကရွိအမ်ားစုက ရုရွမွ MIG-29 မ်ားထက္ Mirage 2000 သုိ.မဟုတ္ Su-27 ကိုသာ လိုျခင္ခဲ့ပါသည္။ ဒီ အတြက္ေၾကာင့္ပင္ မိတˆီလာေလတပ္စခန္းမႈးႏွင့္ သူ၏အထက္အရာရွိၾကိီးမ်ားအၾကား အျပင္းအထန္ အျငင္း အခုန္ ျဖစ္ပြါးခဲ့ရပါသည္။ သူက MIG မ်ားသည္ အီရတ္အတြက္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျပီး ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ သိုေလွာင္ ထားေသာ ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေပးရသည့္ တန္ဘိုးႏွင့္စါလ်င္ အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။ ထို MIG-29 မ်ားသည္ ထိုင္းတို.၏ F-16 မ်ားကို မယွဥ္ႏိုင္ပါဟုလည္း ေျပာဆုိခဲ့ပံုရပါသည္။ ထို.ေၾကာင့္ သူ.ကို ရာထူးခ်ျပီး ျမစ္ၾကီးနားေလတပ္စခန္းသို. ေျပာင္းေရႊ.လိုက္ေလသည္။ သူက ဆက္လက္ကန္.ကြက္ ေျပာဆို ရင္း ႏႈတ္ထြက္သြားပါသည္။ အေျခအေနပိုမိုဆိုး၀ါးမသြားေစရန
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တပ္မေတာ္ေလသည္ တိုက္ခိုက္ရန္ အသင့္မရွိပါ။ လက္၀ယ္ရွိ ေလယာဥ္မ်ားအနက္ ၁၀ - ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာလ်င္ ပ်မ္းမွ် ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းရွိပါသည္။ Tတြင္ ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းရွိသည္ ဟူေသာ စကါးရပ္ကို သတိျပဳေစလိုပါသည္။ အျပည့္အ၀တိုက္ခိုက္ႏိုင္စြမ္းကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ႏိုင္င့ံ၀င္ေငြ၏ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ကါကြယ္ေရးအတြက္ သံုးလ်က္ႏွင့္ပင္ Tအေျခအေနတြင္ ရွိေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ MIG-29 မ်ား ေရာက္ရွိ လာျခင္းေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ေလ၏အေျခအေန တိုးတက္လာသည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ ထိုေလယာဥ္မ်ား သည္ ေျမျပင္မွ ပံ့ပိုးမႈ မရွိဘဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းမရွ
စစ္ျပီးဆံုးျခင္းလား
ႏွစ္ဖက္စလံုးကတပ္မ်ားတိုးခ်ဲ.ခ
စစ္တပ္၏အဓိကေခါင္းေဆာင္မ်ားတင္
နယ္စပ္တေလ်ာက္ တိုက္ပြဲမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာျပီးေနာက္ စီးပြါးေရး ခြ်တ္ျခံဳက်ေစေသာ စစ္ပြဲမ်ားကို ယင္းတို. ႏိုင္ေအာင္ မတိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အာဏာရွင္အုပ္စု သေဘာေပါက္ နားလည္လာပါေတာ့သည္။ ယခု အခါ တိုင္းရင္းသားအားလံုးျပန္လည္သင္
စစ္ဆင္ေရးမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ေလသည္ ေလ့က်င့္ရင္း ဆံုးရံႈးမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္လက္ ၾကံဳေတြ.ရလ်က္ ရွိပါသည္။ ဥပမာ ၂၀၀၂ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၁ ရက္ေန.တြင္ စတင္ပ်ံတက္ျပီး နာရီ၀က္ အတြင္း ရန္ကုန္ျမိဳ.အနီး တြံေတးY F-7M1 ပ်က္က်ကါ ေလသူရဲ ဗိုျဖိဳးေက်ာ္လႈိင္ ေသဆံုးခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ ၁၄ ရက္အၾကာ မိတˆီလာအနီး A-5M ပ်က္က်ကါ ေလသူရဲ ဗိုလ္ေ၀ဟင္ထြန္း ေသဆံုးျပန္ပါသည္။ တပ္မေတာ္၏ အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ရန္ကုန္မွ တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားေလ့ မရွိေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ေလႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ၾကားသိရသေလာက္အရ တိုးတက္မႈ အလြန္နည္းပါးပါသည္။ ဥပမာ က်န္ ရွိေနေသာ G-4 Super Galeb ငါးစီးမွာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ အပိုပစPည္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ ၂စီးကိုသာ ပ်ံသန္း ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါသည္။ အသစ္ေရာက္ရွိလာေသာ K-8 အေမာင္းသင္ေလယာဥ္မ်ားက Super Galeb မ်ား အျပင္ လက္က်န္ AT-33 မ်ားကို အစားထိုးလိုက္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ Mi-2 ႏွင့္ W-3 မ်ားစြာ လက္ခံရရွိ ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ေလတြင္ ထိုရဟတ္ယာဥ္အခ်ဳိ. ရွိႏိုင္ပါေသးသည္။ PC-9 ေလးစီးမွ ကိုးစီအထိ ရရွိသည္ဟု သတင္းရရွိေသာ္လည္း တိုက္ပြဲ၀င္ရင္း ေလ့က်င့္ရင္း ႏွင့္ PC-7 ႏွင့္ PC-9 ကုိးစီးအထိ ဆံုးရံႈးျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း အခ်ဳိ.သတင္းမ်ားက ဆိုပါသည္။ ၁၉၉၅ခုႏွစ္မွစI တပ္မေတာ္ေလတြင္ A-5M ၁၄စီး ေလ့က်င့္ စဥ္ မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ဆံုးရံႈးခဲ့ရျပီး တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ၅ စီး ဆံုးရံႈးေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ဆိုပါသည္။ ၁၉၉၀ခုႏွစ္မွ စI ဆံုးရႈံးမႈမ်ားတြင္ Y-8D ႏွစ္စီး၊ F-27 တစီး၊ G-4 တစီးႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို.ပါ၀င္ ပါသည္။
တပ္မေတာ္ေလသည္ Fokker/Fairchild F-27 ႏွင့္ FH-227 B/E ပို.ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ ၅စီးကို ၁၉၈၀ ႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ၀ယ္ယူခဲ့ျပီး ေထာက္ပံ့ပို.ေဆာင္ေရးတပ္ဖြဲ.မွ ရန္ကုန္မဂၤလာဒံုေလဆိပ္၏ စစ္တပ္ ဖက္ အျခမ္းY အေျခစိုက္သံုးစြဲလ်က္ရွိပါသည္။
၂၀၀၁ႏွင့္ ၂၀၀၂ ႏွစ္မ်ားအတြင္း တရုတ္မွ F-7 မ်ား ထပ္မံ ျဖည့္တင္းရရွိခဲ့ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ေလ အေနႏွင့္ တိုးတက္ၾကီးထြားလာျခင္းမရွိဘဲ ဆံုးရႈံးမႈမ်ား ကါမိရံုသာလ်င္ ရွိပါသည္။ တပ္မေတာ္ၾကည္း၊ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ.မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ တိုးတက္လာျပီး အရံေလယာဥ္ကြင္းမ်ား ႏိုင္ငံ အႏံွ. အသစ္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ေလ၏ တိုက္ခိုက္ေရးစြမ္းရည္မွာ ထူးျခားေကာင္းမြန္ လာျခင္းမရွိသလို ေယဘူယ်အားျဖင့္ သင့္ေတာ္ေသာ ေလယာဥ္ လံုေလာက္မႈ မရွိပါ။ ေျမျပင္တိုက္ပြဲမ်ား အတြက္ အေရးပါမႈနည္းပါးလ်က္ရွိပါသည္။ သိသိသာသာ ေငြကုန္ေၾကးက်မခံဘဲ၊ ေလ့က်င့္မႈမရွိဘဲ တိုးတက္လာဘြယ္လည္း မရွိပါ။ F-7I မ်ားသည္ တပ္မေတာ္ေလ၏ ေက်ာရိုးျဖစ္ပါသည္။ သို.ေသာ္ ထိုင္းႏွင့္ ၂၀၀၁တြင္ ျဖစ္ပြါးေသာ ထိေတြ.မႈမ်ားက F-7 မ်ား၏ အေျခအေနဆိုး၀ါးမႈကို အထင္အရွားျပသလ်က္ ရွိပါသည္။ ထိုင္းဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္၏ အထူးတလည္ ေလ့က်င့္ထားျပီး စိတ္အားတက္ၾကြလ်က္ရွိေသာ ေလသူရဲမ်ားႏွင့္ F-5, F-16 မ်ားကို ယွဥ္ႏိုင္ျခင္းမရွိပါ။
Rest of your post
8 comments :
Ko Khin Aung: ကိုမိုးသီး ကိုလည္းေၿပာၾကပါအံုး အခ်က္အလက္ေတြ ကို မေသခ်ာပဲ comfirm မၿဖစ္ပဲ မတင္ပါနဲ ့ လို ..ဥပမာ ဗိုလ္တင္ဦး ကိစၥ တို ့ လို မ်ိဳး ဘာေၾကာင့္ ရဟတ္ယာဥ္ ပ်က္က်တယ္ဆို တာ ေအာက္ ကလွမ္းၿပီးပစ္ခ် လို မဟုတ္ဘူးဆိုတာ လူတိုင္းသိေနတဲ့ ကိစၥပဲ ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး post ေတြဟာ အက်ိဳးထက္ အၿပစ္ကို ပိုၿပီးၿဖစ္ေစပါတယ္။ က်ေနာ္တို ့ မွန္ကန္တဲ့ဦးေဆာင္မႈကို ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္
19 Dec 07, 08:30
ko moe thee , i suggest you to read more about burma or burmese gov before you put on your blog please.
i don't mean only you..i do like to say to your editors also
i don't like burmese gov but if they go to war with thailand and...
i hope you understand because you are myanmar too
မိုးသီး၊
မင္းရဲ ့မေကာင္းတာကိုဘဲေျပာမယ္၊မင္းေရးတာ
ဘာမွမသိေသာသူအတြက္ေတာ့ဟုတ္မွာေပါ ့၊ေကာင္းမွာေပါ ့၊မင္းေတာ္ေတာ္ေလးသိတာဘဲဆိုျပီး
နည္းနည္းေလးသိေသာသူအတြက္ေတာင္မင္းေျပာတာ
ကိုေတာ္ေတာ္ေလးမင္းကိုအမွတ္ေပးခ်င္ထက္ေပးအံုးရ
ေသးတယ္၊ တပ္မေတာ္(ေလ) အေၾကာင္းသိသူေတြကေတာ ့ထျပီးဆဲေတာ့မယ္၊
ပိုျပီးေတာ ့ေျပာရရင္ ထိုင္း၊ဗမာတိုက္ပြဲတိုင္းကို မွတ္တမ္းတင္ရေသာ သူေတြကေတာ့မင္းကိုေစာက္ေပၚလို ့ေျပာမွာကေတာ့ အေသေအခ်ာဘဲ၊
ဘာလိုဆိုေတာ့မင္းေျပာတာက ေတာ္ေတာ္ေလးလြဲေခ်ာ္တာေတြမ်ားေနလို ့ပါ၊
သိပ္ျပီးေတာ့ေဖာင္းေဘာေတြမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊စစ္အစိုးရကိုတိုင္ေနေသာ၊အာဏာရွင္စံနစ္ကိုတိုက္ေနခ်ိန္မွာ ကဴပ္တို ့ဘက္ကေဖာင္းေတြမ်ားလို ့မရဘူး၊
အထူးသျဖင့္ခင္ဗ်ားတို ့လို ့ေရွ့ကေနတိုက္ေနခ်င္ၾကေသာ သူေတြေပါ ့၊
ရာသီေပၚစာလို ေသာက္တလြဲေတြေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ ရမ္းမေျပာနဲ ့၊ေလယ်ာဥ္ပ်ံပ်က္ၾကတာနဲ ့၊အစျပုျပီး
ေလွ်ာက္ဆြဲမထုတ္နဲ ့ေတာ္ေတာ္မ်ားေသာအေၾကာင္းအရာ
ေတြကမွားေနတယ္၊
ခင္မင္စြာျဖင့္
တင္ယု
hi Ko Moe Thee,
I believed that you translated this from an article!!
What I always have thought was that Tin Oo was assassinated by Than Shwe. And there were a lot of conflicts and fights after that incident. For example, many people (including high army officials)were accusing Khin Nyunt for the assassination. But, he was on a trip, he had no idea for what happened.
We translated this article to make available for Burmese readers so they can have different versions to the story. SPDC newspapers either give nothing or too little (often distorted) when the news something like this occurred. But we all knew back then Burma Army incurred humiliating defeat. We also knew from reliable sources closed to military circle in Rangoon, even Than Shwe and top commanders managed the subsequent military operations with Thai, from Rangoon. The main lesson the Burma Army ought to learn from this humiliating defeat is--- Burma is economically weak; Burma is ostracized from the international community. And these all resulted from their continuation of unpopular military dictatorship. Instead of being prudent, these uneducated hotheads continue to beef up their armed forces with vintage and poor quality military hardware seemingly to even the score in the future. However, they should instead invest this hard earned money (received from selling natural resources abroad and remittances from hard working Burmese in foreign countries) to other public sectors such as education and health.
We will never know how and why Tin Oo’s helicopter was down unless the SPDC conducts a full investigation and divulge it to the public. And you all know, this kind of practice doesn’t exist in Burma Army for more than 40 years. Besides, this article is not about Tin Oo’s or Sit Maung’s death. It is about how Burma Army got its ass kicked by Thai, and written by an outsider not related to either side.
ok, thanks
မိုသီးဇြန္ ဘာေတြလုပ္၊
ေငြ နဲ႔ ေနရာ ရဖို႕လုပ္၊
မိုးသီးဇြန္ ေရာက္ရာ အရပ္ဘာျဖစ္
ရိွတဲ့ အဖြဲ႔ အကြဲကြဲ အျပဲၿပဲျဖစ္။
ရန္သူေရာ မိတ္ေဆြေရာ သတိထားရမယ့္သူသည္ မိုးသီးဇြန္လို အက်င့္စာရိတၱ မေကာင္းေသာ လူလည္ဖ်ံက်တတ္သူကို ျဖစ္သည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သူသည္ ေကာလဟာလေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးလႊင့္ၿပီး တစ္ဖက္သား ေသြးကြဲေအာင္ လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
Post a Comment