နိဒါန္း
က်ေနာ္တို ့ငယ္စဥ္က မိန္းကေလးမ်ား ၾကက္ဖခြတ္္တမ္းကစားၾကတယ္။ က်ေနာ္တို ့စိတ္လႈပ္ရွားစြာအားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ငါတို ့ၾကက္ဖ နိင္နိင္- ေရြဖလားနဲ ့ ၾကက္သားကိုင္။ သူတို ့ ၾကက္ဖ ရံႈးရံႈး ေၾကးဖလားနဲ ့ ၾကက္ေခ်းတံုး ဟု အားပါးတရ သီဆိုခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း စိတ္လႈပ္ရွားစရာ တိုက္ပြဲလာေခ်ျပီ။ ေရြဖလား ရဖို ့လိုတယ္။ ၾကက္ေပါင္ကိုင္ဖို ့တယ္။ ဆႏၵခံယူပြဲသည္ သန္းေရႊ နဲ ့ေဒၚစု ပြဲမဟုတ္ပါ။ ဒီခ်ဳပ္ နဲ ့ စစ္အုပ္စုပြဲ မဟုတ္ပါ။ စစ္အုပ္စုနဲ ့ျပည္သူတဦးခ်င္းရဲ ့ တိုက္ပြဲ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေဘးကေန ထိုင္ျပီး အာေနလို ့မရ။ ဒီခ်ဳပ္ စီအီးစီရဲ ့ အသံုးမက်မႈမ်ားကို ၾကည့္ျပီး ၀မ္းသာေနလို ့ မရပါ။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို သက္ဇိုး ရွည္ေစတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို ငါဒို ့လက္မခံဘူး ဆိုတာကို ျပသာရမဲ့ အခ်ိန္သို ့ ေရာက္ရိွေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
-------------------------------------
အခုတေလာ အင္တာနက္ ေတြေပၚက ေဆြးေႏြး၀ိုင္းေတြဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္ေပၚလာတာကို ေတြ ့ရ ပါတယ္။ အမ်ားစုက ၈၈၈၈ မ်ိးဆက္ေဟာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နိင္ငံေရး အေတြ ့အၾကံဳ ရိွသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးခ်က္ ျဖစ္လာရတဲ့ ကိစၥကေတာ့ ကိုတင္ေမာင္သန္းရဲ့ နိင္ငံေရး သံုးသပ္ခ်က္ကို DVB က လြင့္သြားတဲ့ အစီအစဥ္တခု ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကိစၥ အေပၚမွာ က်ေနာ္ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားက ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကိုတင္ေမာင္သန္းက ျမန္မာ့နိင္ငံေရး မွာ အင္အားစုသံုးစု ရိွေနသေယာင္ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ နအဖ အုပ္စု၊ ဒီမိုကေရစီ အုပ္စု နဲ ့ တတိယ အုပ္စု ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယ အုပ္စုကို စည္းရံုးနိင္တဲ့ အဖြဲ ့က နိင္မယ္။ အနိင္အရံႈး ရဲ့ ေသာ့ခ်က္က တတိယအုပ္စု ျဖစ္တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာ မမွန္ဘူးလို ့က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးလို ပါတယ္။
တတိယအုပ္စုေပၚလစီ
ကိုတင္ေမာင္သန္းက တတိယအုပ္စုလို ့ ဆိုလိုခ်င္သူမ်ားကေတာ့ မသိဂၤနဲ ့အၾကီးတန္း စာနယ္ဇင္းသမား ( ေန၀င္းေမာင္ကို ဆိုလုိခ်င္သလား မသိဘူး။ ) မသိဂၤက ဆိုရင္ အေျခခံဥပေဒက လမ္းေၾကာင္းမွန္ သြားေနတယ္လို ့ ျမင္တယ္။ ေန၀င္းေမာင္က အေျခခံဥပေဒ မရိွဘူး၊ ရိွရင္ ေကာင္းမယ္။ အတိုက္ခံမွာ သုညပဲ ရိွတယ္။ စစ္တပ္က ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရိွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းရလည္း မဆိုးဘူး ယူထားလိုက္ ေနာက္မွ တိုးေတာင္း။ စတဲ့ ေပါက္ပန္းေသး ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြကို က်ေနာ္တို ့ဂရုမစိုက္ပါဘူး။
အဓိက ျပသာနာက စစ္အစိုးရက ကိုယ္ေထြးတဲ့ တံေတြး ကိုယ္ျပန္မ်ိဳဖို ့၀န္မေလးသူေတြ၊ အေျခခံဥပေဒ၊ နိင္ငံတကာဥပေဒ မကလို ့ ဘုရားဥပေဒ ပဲျဖစ္ျဖစ္ မလိုက္နာ၊ မက်င့္သံုးတဲ့ ျပႆနာ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့က သူတို ့ကို မယံုေတာ့တာ။ အေျခခံဥပေဒအရ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းျပေျမပံုအရ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာနဲ ့မွာ တိုင္ျပည္ဖြံ ့ျဖိဳးေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္းေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ဆိုတာေတြဟာ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို ့တိုးတိုး တဖုံ၊ က်ယ္က်ယ္ တမ်ိဳး ေျပာေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုမွာ မသဂၤီတို ့ ေန၀င္းေမာင္ တို ့ အေနနဲ ့ အေျခခံဥေပဒကို ေထာက္ခံမယ္လို ့လည္း ေျပာထားေတာ့ သူတို ့ေျပာပိုင္ခြင့္ ရိွတာပဲ။ ၀က္ျဖစ္လို ့ မစင္မေၾကာက္တာ အထူးေခ်ပစရာ မရိွပါဘူး။
တကယ္က ဒီတတိယ အုပ္စုဟာရိွရင္ လည္းရိွမယ္။ ရိွေနရင္လည္း က်ေနာ္တို ့က ၾကိဳဆိုပါတယ္။ နိင္ငံေရး အင္အားစု တခု ျဖစ္လာတာဟာ ၾကိဳဆိုအပ္တဲ့ အရာပါ။ စစ္အုပ္နဲ ့ေရာ က်ေနာ္တို ့ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုနဲ ့ေရာ ျဖစ္ျဖစ္ ကြဲျပားတဲ့ ေပၚလစီတခုကို ခ်ျပလာရင္ က်ေနာ္တို့က တတိယအုပ္စု ရိွေနတယ္လို ့အသိမွတ္ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို ့ တေလ်ာက္လံုး တင္ျပလာတဲ့ ေပၚလစီေတြကို ၾကည့္ရင္ သူတို ့ဟာ တတိယအုပ္စုလို ပီပီျပင္ျပင္ ရပ္တည္ခ်က္ မေတြ ့ရ ပါဘူး။ သူတို ့ဟာ နအဖ ေပၚလစီေတြကို သၾကားအုပ္ျပီး တင္ျပထားတာေတြ ျခည္းျဖစ္ပါတယ္။ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သူတို ့ေပၚလီေတြဟာ နအဖ ေပၚလစီေတြနဲ ့ သိပ္ကို နီးကပ္လြန္းတယ္လို ့က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးက စီးပြားေရးပိတ္ဆို ့မႈ အေပၚမွာ သူတို ့ရဲ့ သေဘာထားပဲ။
အေရအတြက္နဲ ့ၾသဇာလြမ္းမိုးမႈ
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲတို ့၊ ဆႏၵခံယူပြဲတို ့ ျဖစ္လာေတာ့ အေရအတြက္ ကိန္းဂဏန္းေတြ (Statistics) ေတြကို က်ေနာ္တို ့ ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို ့ လိုလာတယ္။ တတိယအုပ္စု ဆိုတာ အင္အား ဘယ္ေလာက္ ရိွသလဲ။ သူတို ့က လူထုကို ၊ စားသံုးသူေတြကို ဘယ္ေလာက္ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ (Influence ) ရိွေနသလဲ။ သူတို ့က ဘယ္လို မီဒီယာေတြ အသံုးျပဳျပီး လူထုကို ဆက္သြယ္ေနပါသလဲ ။ လူထုကေရာ သူတို ့ကို ဘယ္ေလာက္သိသလဲ စတဲ့ အခ်က္ေတြကို အေလးနက္ထည္ ့သြင္း စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယအုပ္စုရဲ့ အင္အားနဲ ့ သက္ေရာက္မႈ ကို က်ေနာ္တို ့မွာ သုေတသနျပဳလုပ္ထားခ်က္ မရိွပါဘူး။ ခန္ ့မွန္းၾကည့္ မိသေလာက္ကေတာ့ အေရအတြက္ အရမ္းကို နည္းတယ္။ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ မရိွသေလာက္ပဲ။ သူတို ့ရဲ့ အယူအဆေတြကို ပုံမွန္တင္ျပေနတဲ့ မီဒီယာလည္း မရိွဘူးလို ့ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။
ထံုးမတိမ္၊ ငံု-အိမ္-က်ဴ-လ ရယ္ ႏွင့္ တူမွ်စံႏိႈင္း
စစ္တပ္အာဏာသိမ္းျပီး ကာလမွာ ပါတီ ၂၀၀ ေက်ာ္ ေပၚလာတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကာလက အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ျပီးလွ်င္ က်ေနာ္ ဦးေဆာင္ေသာ လူေဘာင္သစ္ပါတီသည္ ဒုတိယ အင္အား အၾကီးဆံုး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဦးႏု ရဲ ့ဒီျငိမ္းပါတီ၊ မႏၱေလးအေျခစိုက္ မနတ၊ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ ဦးစီးေသာ ျပည္သူ ့တိုးတိုက္ေရး ပါတီမ်ားရဲ ့ အေရအတြက္ေရာ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈပါ ယခု တတိယအုပ္စု အမည္ခံတို ့ထက္ သာလြန္ခဲ့ ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ လူထုက ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ ဒီခ်ဳပ္ကိုသာ ေရြးျပီး မဲေပး ခဲ့တယ္။ ဒါက ဘာကိုျပတာလည္းဆိုတာ ဒီမိုကေရစီ ပါတီမ်ားကို မၾကိဳက္လို ့ မဟုတ္၊ မေလးစားလို ့မဟုတ္။ မဲကြဲသြားျခင္း ျဖင့္ စစ္တပ္ျပန္ေခါင္းေထာင္လာမွာကို စိုးရိမ္လို ့ ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဒီခ်ဳပ္ အနိင္ရတယ္။ အာဏာရေအာင္ မယူနိင္တာကေတာ့ ဒီခ်ဳပ္ စီအီစီေတြ သံုးစားလို ့ မရေအာင္ ခ်ာတူးလန္လို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူထု အေနထားကို ေလ်ာ့တြက္လို ့ မရပါဘူး။
လူထုဟာ တာ၀န္ေၾကတဲ့ သမိုင္းအခိုင္အမာ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၈ ခုနစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ႏွင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ စစ္တပ္ ဆိုရင္ ႏိုး -ဟင့္အင္း။ ဒီမိုကေရစီ- ရက္စ္- ဟုတ္ကဲ့ ကို ျပသခဲ့တယ္။ ဒါဟာ လူထုရဲ ့ သဘာ၀ျဖစ္ ပါတယ္။ တကမၻာလံုးမွာလည္း ဒီသေဘာတရားပဲ တည္ရိွ ေနတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ၁၉၈၆ ဖိလစ္ပင္း ေရြးေကာက္ပြဲ ၊ ၁၉၉၀ ျမန္မာျပည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၊ ေတာင္ကိုရီးယား ေရြးေကာက္ပြဲ ၊၂၀၀၈ ခုနစ္ ထိုင္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၂၀၀၈ခုနစ္ ပါကစတန္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၊၂၀၀၈ခုနစ္ ဇင္ဘာေဘြ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားက သက္ေသထူလ်က္ ရိွတယ္။ ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ တျပည္လံုးက ႏိုး ဆိုပါမွ။ တတိယအုပ္စု အမည္ခံသူတို ့က ရက္စ္ လုပ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ တျပည္လံုးက အင္ နဲ ့အား နဲ ့ ခါးေထာင္းက်ိဳက္ရမဲ့ အခ်ိန္မွာ ခါးပုံ စကို ဆဲြခၽြေနၾက ျပန္တယ္။ လုပ္ခ်င္ လုပ္ပါေစ။ သူတို ့သည္ အျဖဴနဲ ့အမဲ ၾကားမွာ အင္အား ခ်ိန္ခြင္ညွာ ေျပာင္းနိင္တဲ့ အေနထား မရိွပါ။ က်ေနာ္တို ့ မမႈ ့ပါ။
အာဏာရွင္မ်ားက ညစ္ပတ္မွသာ နိင္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္တပ္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ ။ လူထုဆႏၵ မပါပဲ နဲ ့ နိင္သြားပါတယ္ ဆိုတာ သမိုင္း မရိွ။ ထံုးထမ္းအစဥ္အလာ မဟုတ္။ ဒါက သစၥာတရားတခုလိုျဖစ္ေနပါျပီ။
ျမ၀တီမင္းၾကီး ဦးစ ေရးစပ္ခဲ့တဲ ့ကဗ်ာ လို
"ထံု မတိမ္ ၊ ငံု၊ အိမ္၊ က်ဴ၊ လ ရယ္ႏွင့္ တူမွ်စံနိင္း ၊
ကပ္ပ ထီ ၊ နတ္တညီ တင္ထိုက္တဲ့ ၊
့ ယဥ္သိုက္၀င္ ညာတေမႏွင့္ ငါးဆင့္သမိုင္း " လို ့သာဆိုလိုက္ခ်င္တယ္။
ကိုတင္ေမာင္သန္းက ျမန္မာ့နိင္ငံေရး မွာ အင္အားစုသံုးစု ရိွေနသေယာင္ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ နအဖ အုပ္စု၊ ဒီမိုကေရစီ အုပ္စု နဲ ့ တတိယ အုပ္စု ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယ အုပ္စုကို စည္းရံုးနိင္တဲ့ အဖြဲ ့က နိင္မယ္။ အနိင္အရံႈး ရဲ့ ေသာ့ခ်က္က တတိယအုပ္စု ျဖစ္တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာ မမွန္ဘူးလို ့က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးလို ပါတယ္။
တတိယအုပ္စုေပၚလစီ
ကိုတင္ေမာင္သန္းက တတိယအုပ္စုလို ့ ဆိုလိုခ်င္သူမ်ားကေတာ့ မသိဂၤနဲ ့အၾကီးတန္း စာနယ္ဇင္းသမား ( ေန၀င္းေမာင္ကို ဆိုလုိခ်င္သလား မသိဘူး။ ) မသိဂၤက ဆိုရင္ အေျခခံဥပေဒက လမ္းေၾကာင္းမွန္ သြားေနတယ္လို ့ ျမင္တယ္။ ေန၀င္းေမာင္က အေျခခံဥပေဒ မရိွဘူး၊ ရိွရင္ ေကာင္းမယ္။ အတိုက္ခံမွာ သုညပဲ ရိွတယ္။ စစ္တပ္က ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရိွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းရလည္း မဆိုးဘူး ယူထားလိုက္ ေနာက္မွ တိုးေတာင္း။ စတဲ့ ေပါက္ပန္းေသး ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြကို က်ေနာ္တို ့ဂရုမစိုက္ပါဘူး။
အဓိက ျပသာနာက စစ္အစိုးရက ကိုယ္ေထြးတဲ့ တံေတြး ကိုယ္ျပန္မ်ိဳဖို ့၀န္မေလးသူေတြ၊ အေျခခံဥပေဒ၊ နိင္ငံတကာဥပေဒ မကလို ့ ဘုရားဥပေဒ ပဲျဖစ္ျဖစ္ မလိုက္နာ၊ မက်င့္သံုးတဲ့ ျပႆနာ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့က သူတို ့ကို မယံုေတာ့တာ။ အေျခခံဥပေဒအရ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းျပေျမပံုအရ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာနဲ ့မွာ တိုင္ျပည္ဖြံ ့ျဖိဳးေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္းေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ဆိုတာေတြဟာ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို ့တိုးတိုး တဖုံ၊ က်ယ္က်ယ္ တမ်ိဳး ေျပာေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုမွာ မသဂၤီတို ့ ေန၀င္းေမာင္ တို ့ အေနနဲ ့ အေျခခံဥေပဒကို ေထာက္ခံမယ္လို ့လည္း ေျပာထားေတာ့ သူတို ့ေျပာပိုင္ခြင့္ ရိွတာပဲ။ ၀က္ျဖစ္လို ့ မစင္မေၾကာက္တာ အထူးေခ်ပစရာ မရိွပါဘူး။
တကယ္က ဒီတတိယ အုပ္စုဟာရိွရင္ လည္းရိွမယ္။ ရိွေနရင္လည္း က်ေနာ္တို ့က ၾကိဳဆိုပါတယ္။ နိင္ငံေရး အင္အားစု တခု ျဖစ္လာတာဟာ ၾကိဳဆိုအပ္တဲ့ အရာပါ။ စစ္အုပ္နဲ ့ေရာ က်ေနာ္တို ့ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုနဲ ့ေရာ ျဖစ္ျဖစ္ ကြဲျပားတဲ့ ေပၚလစီတခုကို ခ်ျပလာရင္ က်ေနာ္တို့က တတိယအုပ္စု ရိွေနတယ္လို ့အသိမွတ္ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို ့ တေလ်ာက္လံုး တင္ျပလာတဲ့ ေပၚလစီေတြကို ၾကည့္ရင္ သူတို ့ဟာ တတိယအုပ္စုလို ပီပီျပင္ျပင္ ရပ္တည္ခ်က္ မေတြ ့ရ ပါဘူး။ သူတို ့ဟာ နအဖ ေပၚလစီေတြကို သၾကားအုပ္ျပီး တင္ျပထားတာေတြ ျခည္းျဖစ္ပါတယ္။ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သူတို ့ေပၚလီေတြဟာ နအဖ ေပၚလစီေတြနဲ ့ သိပ္ကို နီးကပ္လြန္းတယ္လို ့က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးက စီးပြားေရးပိတ္ဆို ့မႈ အေပၚမွာ သူတို ့ရဲ့ သေဘာထားပဲ။
အေရအတြက္နဲ ့ၾသဇာလြမ္းမိုးမႈ
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲတို ့၊ ဆႏၵခံယူပြဲတို ့ ျဖစ္လာေတာ့ အေရအတြက္ ကိန္းဂဏန္းေတြ (Statistics) ေတြကို က်ေနာ္တို ့ ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို ့ လိုလာတယ္။ တတိယအုပ္စု ဆိုတာ အင္အား ဘယ္ေလာက္ ရိွသလဲ။ သူတို ့က လူထုကို ၊ စားသံုးသူေတြကို ဘယ္ေလာက္ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ (Influence ) ရိွေနသလဲ။ သူတို ့က ဘယ္လို မီဒီယာေတြ အသံုးျပဳျပီး လူထုကို ဆက္သြယ္ေနပါသလဲ ။ လူထုကေရာ သူတို ့ကို ဘယ္ေလာက္သိသလဲ စတဲ့ အခ်က္ေတြကို အေလးနက္ထည္ ့သြင္း စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယအုပ္စုရဲ့ အင္အားနဲ ့ သက္ေရာက္မႈ ကို က်ေနာ္တို ့မွာ သုေတသနျပဳလုပ္ထားခ်က္ မရိွပါဘူး။ ခန္ ့မွန္းၾကည့္ မိသေလာက္ကေတာ့ အေရအတြက္ အရမ္းကို နည္းတယ္။ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ မရိွသေလာက္ပဲ။ သူတို ့ရဲ့ အယူအဆေတြကို ပုံမွန္တင္ျပေနတဲ့ မီဒီယာလည္း မရိွဘူးလို ့ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။
ထံုးမတိမ္၊ ငံု-အိမ္-က်ဴ-လ ရယ္ ႏွင့္ တူမွ်စံႏိႈင္း
စစ္တပ္အာဏာသိမ္းျပီး ကာလမွာ ပါတီ ၂၀၀ ေက်ာ္ ေပၚလာတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကာလက အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ျပီးလွ်င္ က်ေနာ္ ဦးေဆာင္ေသာ လူေဘာင္သစ္ပါတီသည္ ဒုတိယ အင္အား အၾကီးဆံုး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဦးႏု ရဲ ့ဒီျငိမ္းပါတီ၊ မႏၱေလးအေျခစိုက္ မနတ၊ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ ဦးစီးေသာ ျပည္သူ ့တိုးတိုက္ေရး ပါတီမ်ားရဲ ့ အေရအတြက္ေရာ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈပါ ယခု တတိယအုပ္စု အမည္ခံတို ့ထက္ သာလြန္ခဲ့ ပါတယ္။ သို ့ေသာ္ လူထုက ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ ဒီခ်ဳပ္ကိုသာ ေရြးျပီး မဲေပး ခဲ့တယ္။ ဒါက ဘာကိုျပတာလည္းဆိုတာ ဒီမိုကေရစီ ပါတီမ်ားကို မၾကိဳက္လို ့ မဟုတ္၊ မေလးစားလို ့မဟုတ္။ မဲကြဲသြားျခင္း ျဖင့္ စစ္တပ္ျပန္ေခါင္းေထာင္လာမွာကို စိုးရိမ္လို ့ ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဒီခ်ဳပ္ အနိင္ရတယ္။ အာဏာရေအာင္ မယူနိင္တာကေတာ့ ဒီခ်ဳပ္ စီအီစီေတြ သံုးစားလို ့ မရေအာင္ ခ်ာတူးလန္လို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူထု အေနထားကို ေလ်ာ့တြက္လို ့ မရပါဘူး။
လူထုဟာ တာ၀န္ေၾကတဲ့ သမိုင္းအခိုင္အမာ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၈ ခုနစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ႏွင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ စစ္တပ္ ဆိုရင္ ႏိုး -ဟင့္အင္း။ ဒီမိုကေရစီ- ရက္စ္- ဟုတ္ကဲ့ ကို ျပသခဲ့တယ္။ ဒါဟာ လူထုရဲ ့ သဘာ၀ျဖစ္ ပါတယ္။ တကမၻာလံုးမွာလည္း ဒီသေဘာတရားပဲ တည္ရိွ ေနတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ၁၉၈၆ ဖိလစ္ပင္း ေရြးေကာက္ပြဲ ၊ ၁၉၉၀ ျမန္မာျပည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၊ ေတာင္ကိုရီးယား ေရြးေကာက္ပြဲ ၊၂၀၀၈ ခုနစ္ ထိုင္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၂၀၀၈ခုနစ္ ပါကစတန္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၊၂၀၀၈ခုနစ္ ဇင္ဘာေဘြ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားက သက္ေသထူလ်က္ ရိွတယ္။ ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ တျပည္လံုးက ႏိုး ဆိုပါမွ။ တတိယအုပ္စု အမည္ခံသူတို ့က ရက္စ္ လုပ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ တျပည္လံုးက အင္ နဲ ့အား နဲ ့ ခါးေထာင္းက်ိဳက္ရမဲ့ အခ်ိန္မွာ ခါးပုံ စကို ဆဲြခၽြေနၾက ျပန္တယ္။ လုပ္ခ်င္ လုပ္ပါေစ။ သူတို ့သည္ အျဖဴနဲ ့အမဲ ၾကားမွာ အင္အား ခ်ိန္ခြင္ညွာ ေျပာင္းနိင္တဲ့ အေနထား မရိွပါ။ က်ေနာ္တို ့ မမႈ ့ပါ။
အာဏာရွင္မ်ားက ညစ္ပတ္မွသာ နိင္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္တပ္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ ။ လူထုဆႏၵ မပါပဲ နဲ ့ နိင္သြားပါတယ္ ဆိုတာ သမိုင္း မရိွ။ ထံုးထမ္းအစဥ္အလာ မဟုတ္။ ဒါက သစၥာတရားတခုလိုျဖစ္ေနပါျပီ။
ျမ၀တီမင္းၾကီး ဦးစ ေရးစပ္ခဲ့တဲ ့ကဗ်ာ လို
"ထံု မတိမ္ ၊ ငံု၊ အိမ္၊ က်ဴ၊ လ ရယ္ႏွင့္ တူမွ်စံနိင္း ၊
ကပ္ပ ထီ ၊ နတ္တညီ တင္ထိုက္တဲ့ ၊
့ ယဥ္သိုက္၀င္ ညာတေမႏွင့္ ငါးဆင့္သမိုင္း " လို ့သာဆိုလိုက္ခ်င္တယ္။
-----မိုးသီးဇြန္-------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ငံု - အေလာင္းေတာ္ငံုမင္း သစၥာဆိုခဲ့တဲ့ ေနရာမီးမေလာင္ဘူးလို ့ဆိုတယ္။
အိမ္ - ကိုဖ်က္လွဴ ျပီး ေကာ့ကသန္ကုန္ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴခဲ့တဲ့ အလွဴရွင္ တဦး ။
က်ဴ - ျမတ္စြာဘုရား ေမ်ာက္မင္းဘ၀ မိမိေမ်ာက္ အမ်ိဳးႏြယ္ေတြ ေရေသာက္လို ့ မရေအာင္ အခက္ၾကံဳတယ္။ ဒီအခါမွာ ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းက သစၥာဆိုတယ္။ သူသစၥာေၾကာင့္ က်ဴပင္ေတြမွာ အဆစ္မပါေတာ့ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီအခါမွာ က်ဴပင္ေတြကို ပိုက္လို အသံုးျပဳျပီး ေမ်ာက္ေတြ ေရေသာက္သြားနိင္တယ္။
အိမ္ - ကိုဖ်က္လွဴ ျပီး ေကာ့ကသန္ကုန္ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴခဲ့တဲ့ အလွဴရွင္ တဦး ။
က်ဴ - ျမတ္စြာဘုရား ေမ်ာက္မင္းဘ၀ မိမိေမ်ာက္ အမ်ိဳးႏြယ္ေတြ ေရေသာက္လို ့ မရေအာင္ အခက္ၾကံဳတယ္။ ဒီအခါမွာ ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းက သစၥာဆိုတယ္။ သူသစၥာေၾကာင့္ က်ဴပင္ေတြမွာ အဆစ္မပါေတာ့ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီအခါမွာ က်ဴပင္ေတြကို ပိုက္လို အသံုးျပဳျပီး ေမ်ာက္ေတြ ေရေသာက္သြားနိင္တယ္။
လ - ယုန္မင္း ဘ၀မွာ မီးဖို ထဲခုန္ဆင္းျပီး သူအသားကို ဆာေလာင္သူ အတြက္လွဴ ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လ မွာ ယုန္ရုပ္ ရိွေနတယ္ လို ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ယံုၾကတယ္။ ဒီသစၥာေတြက မပ်က္နိင္တဲ့ သစၥာေတြ လို ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ယံုၾကည္ၾကတယ္။
--- ဒီကဗ်ာ ကို ျပန္လည္ရြတ္ဆို ရွင္းလင္းေပးတဲ့ ကိုတင္၀င္းသိန္း - နယူးေယာက္ျမိဳ ့- ကို ေက်းဇဴး အထူးတင္ရိွလ်က္-----
4 comments :
It is sad to see that we are all divided.
The point is no matter how we are defeated by any mean created by the SPDC, the military regime should realize that they have been loosing politically since Ne Win's era. As a result, they will never be successful to improve the fundamental situation in Burma. It will keep going on as a vicious circle.
Everyone is writing their own history; look at the example of Ne Win, Maung Maung, Sein Lwin, Saw Maung.
What kind of history are you going to write SPDC?
ကိုမိုးသီးခင္ဗ်ား--
ေမလအမွီကၽြန္ေတာ္တို႕လုပ္နိုင္တာတစ္ခုေလာက္ေျပာခ်င္ပါတယ္---
ကိုမိုးသီးေျပာတာေတြဟာအလြန္မွန္ကန္ပါတယ္--တတိယအုပ္စုအတြက္ကၽြန္ေတာ္တို႕ဘာမွမလုပ္ရေသးပါဘူး--
ကၽြန္ေတာ္ၾကားသိယံုၾကည္ရတဲ့သတင္းတစ္ခုကေတာ့--ျပည္တြင္းကလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအလုပ္မ်ားတဲ့စီးပြားေရးသမားမ်ားအပါအ၀င္
နယ္ေတာရြာကိုမဆိုထားနဲ႕--ရန္ကုန္ကလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာင္--စက္တင္ဘာကပံုေတြမျမင္ဘူးၾကေသးပါဘူး---အထူးသျဖင့္ေရထဲကဘုန္းဘုန္းအေလာင္းေရာေပါ့--
သတင္းေတြၾကားတာနဲ႕မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕နဲ႕--နာက်င္ေဒါသတြက္တာျခင္းမတူပါဘူးခင္ဗ်ာ--
ဒါေၾကာင့္ျဖစ္နိုင္ရင္---စက္တင္ဘာပံုေတြခ်ည္းပဲေသြးထြက္သံယိုေတြခ်ည္းပဲ---စုစည္းျပီးျပည္တြင္းကို--ေက်း၇ြာအဆင့္-ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ေလာက္ေတြမွာ--ျဖန္႔သင့္ပါတယ္--လူေတြအမွန္ျမင္ပီးေဒါသထြက္ေအာင္လို႕ေပါ့ေနာ္--ေသြးေအးတာကိုပူေအာင္လုပ္သလိုေပါ့---
ခင္မင္ေလးစားလ်က္
Nay Win Myint or Dr Nay Win Maung
Pls care to use right name
I dont believe any point of views. What i believe is we need to use all the ways to fight back. Now in myanmar , most of the peoples are not knowing what to do ,how to do ,what they should do and what the politician have to do or what they have done. What i want to tell is we should start fighting like Yakuza after 2nd War. They killed all the goverment servants who were not fair. They stand beside all the japanese.So, if we can do like this , all the peoples will be dare to fight back whoever not fair. We need to upgrading the spirits of the peoples by many ways. If we cannot , whatever we do ,done , we cannot success. Never, never, never.Thanks.
Post a Comment