Thursday 9 October 2008

က်ေနာ္ျမင္တယ္။ က်ေနာ္ေျပာတယ္၊


က်ေနာ္တို ့ ဘေလာက္ကိုအားေပးေနတဲ ့ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ တပ္မေတာ္သားေတြအတြက္ "က်ေနာ္ျမင္တယ္။ က်ေနာ္ေျပာတယ္ အစီအစဥ္ကို" က်ေနာ္ပံုမွန္ေရးေပးပါတယ္။ ဒီလိုေရးဖို ့ဆံုးျဖတ္တာကေတာ့ ဒီေန ့ကမၻာၾကီးက အေျပာင္းအလဲေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ ့ေျပာင္းလဲေနသေလာက္ က်ေနာ္တို ့ဗမာျပည္ရဲ ့ျဖစ္စဥ္ကေတာ့အလြန္ေႏွးေကြးလွပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွည္ေတြေရးဖို ့အခ်က္အလက္စုေဆာင္း - Outline ဆြဲေနတံုးမွာပဲ အေျခအေနသစ္တခုေမြးဖြားလာပါတယ္။ ဒီေတာ့ေရးလက္စတန္းလန္း နဲ ့မျပီးတဲ့ေဆာင္းပါးေတြ မ်ားလာတယ္။ ေျပာျခင္တာေတြလည္းလြတ္ကုန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ျမင္ေတြ ့ခဲ့သမ်ေတြကို က်ေနာ္ေျပာမဲ့အစီအစဥ္ကို တင္ဆက္ေပးပါမယ္။

ပထမဆံုးေျပာျခင္တာကေတာ့ အေမရိကန္မွာ ၁၉၃၀ ခုနစ္ ကမၻာစီးပြားေရးပ်က္ကပ္ၾကီးအျပီးမွာ ၂၀၀၈ ခုနစ္
စီးပြားေရး အၾကပ္ဆိုက္မႈ က အဆိုးဆံုးအေျခအေနကိုဆိုက္ေရာက္လာေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို ့ We fight We Win အဖြဲ ့၀င္တဦး ျဖစ္တဲ့ ကိုျမတ္စိုးက ေဆာင္းပါးေတြေရးျပီး
စာဖတ္သူေတြကို အသိေပးတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ျပင္ဆင္စရာေတြရိွရင္ျပင္ဆင္နိင္ေအာင္လုိ ့ပါ။ ကိုဘိုဘိုေက်ာ္ျငိမ္းကလည္း မဇၥ်ိမမွာ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ေရးခဲ့တာကိုဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ဘ႑ာေရးအၾကပ္ဆိုက္မႈၾကီးကို ျမန္မာမီဒီယာေတြမွာ အေလးအနက္မေဖၚျပၾကေသးပါဘူး။


ဒီေန့စီအန္အန္မွာပါလာတဲ့သတင္းအတိုေလးကေတာ့အႏုပညာရွင္တဦးျဖစ္တဲ့ကအေမရိကန္စီးပြားေရးအၾကပ္ဆိုက္မႈကိုေျပာင္ေလွာင္သေရာတဲ့အေနနဲ ့ သုညေငြစကၠဴ တေသာင္းကို ေကာ္ပီကူးျပီး နယူးေယာက္ျမိဳ ့ စေတာ့ အိပ္ခ်ိန္းမွာ ေရွ ့မွာ ျဖန္ ့ေ၀ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။





ျမန္မာျပည္အတြက္ သတင္းဆိုးနဲ ့သတင္းေကာင္း နစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ သတင္းဆိုးကေတာ့ အေမရိကန္ေငြေၾကးအၾကပ္ဆိုက္မႈၾကီးေန တကမၻာလံုးကိုပ်ံႏွံနိင္ျပီး ျမန္မာ့ျပည္ကိုပါ ရိုက္ခတ္လာနိင္ပါတယ္။ သတင္းေကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္တို ့ျမန္မာလူထုလက္ထဲမွာ အစုရွယ္ရာေတြမရိွတာပဲ။ ဒီေတာ့လည္းခတ္ေအးေအးပဲေပါ့။ဘာပူစရာရိွလဲ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို ့ျမန္မာေတြက ေငြရိွရင္ဘဏ္ေတြမွာ အပ္ႏွံေလ့မရိွပါဘူး။
က်ေနာ္ ဖြားေအၾကီးဆိုရင္သူပိုက္ဆံကို ေမြ ့ရာေအာက္မွာပဲသိမ္းေလ့ရိွတယ္။

ေနာက္တခုက နိင္ငံတကာမွာေရာက္ေနတဲ ့ က်ေနာ္တို ့ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ားက အလုပ္ေတြကုန္းရုမ္းလုပ္ၾက။ ရတဲ့ေငြကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္စုျပီး ျမန္မာျပည္က မိသားစုေတြကိုေထာက္ပံ့ၾကတယ္။ တခ်ိဳ ့ေငြပိုေငြလ်ံရိွတဲ့သူေတြက ျမန္မာျပည္ကိုလွမ္းပို ့ျပီး အိမ္ေတြျခံေတြ၀ယ္ၾကျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္တိုင္းျပည္က စီးပြားပ်က္ေနတဲ့ၾကားထဲက အိမ္ေစ်းေတြဟာ အစမတန္တက္လာတာကိုေတြ ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္မိတ္ေဆြတဦးကလည္းသူျမန္မာျပည္မွာ အိမ္ေတြလွမ္း၀ယ္ေနတာကိုက်ေနာ္ကိုလာေျပာတဲ့အခါမွာ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ရပါတယ္။ သူကို ဘာျဖစ္လို ့ျမန္မာျပည္မွာ အိမ္ေတြ၀ယ္ေနရာတာလည္း ဒါဟာ အလြန္အႏၱရယ္မ်ားတယ္လို ့က်ေနာ္သတိေပးဘူးတယ္။ ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့
အေရာင္းအ၀ယ္ကဒီေလာက္မေကာင္းဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ က ဘာမွမေသျခာဘူး။ စစ္အစိုးရက အိမ္ေတြကိုဖ်က္တာ သိမ္းတာေတြကိုလုပ္ေလ့ရိွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ အိမ္ေတြကို၀ယ္တာဟာ အလြန္အႏၱရယ္မ်ားတယ္လို ့က်ေနာ္သတိေပးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက အိမ္ေစ်းေစ်းကြက္ကို ဖ်က္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ အရင္းႏွီးကိုလည္းေသသြားေစပါတယ္။ အိမ္က ေရာင္းမထြက္ရင္ ကိုယ္အရင္း အလကားေနရင္ေသသလိုျဖစ္သြားနိင္လို ့ပါ။
ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ အိမ္ေတြကိုလွမ္း၀ယ္ေနၾကရင္ အိ္မ္းေစ်းကြက္ပ်က္ျပီး ေငြအရင္းေသသြားတဲ့အတြက္ တျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြကိုလုပ္ၾကေစျခင္ပါတယ္။

မိုးသီး-






Summary

Rest of your post

No comments :