Friday, 21 November 2008

တည္ေဆာက္ေတာ႔မည္႔တရုတ္-ၿမန္မာ ေရနံႏွင္႔သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္း



၂.၅ ဘီလီယံ အကုန္အက်ခံမည္႔ တရုတ္-ၿမန္မာ ေရနံႏွင္႔သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္း လမ္းေၾကာင္း


-ကုိ-

တရုတ္နိုင္ငံဟာ ျမန္မာနိုင္ငံကိုျဖတ္ျပီး ဂက္စ္ (Gas) ပိုက္လိုင္းေဖာက္ဖုိ႕အတြက္ ဗုဒၶဟူးေန႕က အလံ စုိက္ထူ ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါဟာ စြမ္းအင္းကို အလြယ္တကူ ပုိမိုေပးစြမ္းနိုင္ယံုသာမကပဲ ျမန္မာ စစ္အစိုးရ နဲ႔ နိုင္ငံေရး အရလဲ သက္ဆိုင္ ေနပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းဟာ တရုတ္နိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ယူနမ္နယ္ကေန ၂၀၀၉ ခုနွစ္ နွစ္လယ္ ေလာက္ ကေန စတင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီျပည္နယ္ရဲ့ ေန႕စဥ္သတင္းစာကေတာ့ ဒီလုပ္ငန္း အတြက္ နွစ္အေတာ္ၾကာ အခ်ိန္ယူခဲ့ျပီးေနာက္၊ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အေကာင္အထည္ ေပၚခဲ့ပါျပီ လို႕ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္း ျပီးဆံုးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ နိုင္ငံရဲ့ အနည္းဆံုး တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အတြက္ အဓိက စြမ္းအင္း အေထာက္အပံ႔ ၿဖစ္ယံုသာမက၊ မလာကာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ျပီး သြားရတဲ့ ရွည္လ်ားေ၀းလံျပီးမလံုးျခံဳတဲ့ ခရီးလမ္းကိုလဲ ေရွာင္ရွားနိုင္မည္ျဖစ္တယ္။ တရုတ္-ၿမန္မာ
ေရနံႏွင္႔သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္း တည္ေဆာက္ ေရး အစီအစဥ္ဟာ တရုတ္ၿပည္ ယူနန္ ၿပည္နယ္ က ၁၀.၅၄ ဘီလီယံ လ်ာထားေသာ စြမ္းအင္ ဆုိင္ရာ ရင္ႏွီးၿမဳပ္ႏွံမႈ၏ အပုိင္းတစိတ္တေဒသမွ်သာၿဖစ္တယ္။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္း တည္ေဆာက္ေရး ကုိ ၁ ဘီလီယံ နဲ႔ ေရနံပုိက္လုိင္း တည္ေဆာက္မႈအေပၚ ၁.၅ ဘီလီယံ သုံးစြဲ သြားမယ္လုိ႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္ နီကုိင္း သတင္းစာမွာ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

ပထ၀ီ အေနအထားရ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လဲ ေရြးျခယ္စရာလမ္းခရီးတစ္ခု ထပ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီတရုတ္ျပည္ ရဲ့ စြမ္းအင္ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းဟာ အလြန္ပဲ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိပါတယ္ လို႕ စကာၤပူ အေျခစိုက္ Argus Media စြမ္းအင္ေစ်းကြက္ ရွာေဖြေရးအသင္းက Jason Feer ကဆိုခဲ့ပါတယ္။ မလာကာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ျပီးသြားရတဲ့ လမ္းခရီးဟာ အလြန္ပဲ အလုပ္မ်ားတဲ့ေရလမ္း ခရီးျဖစ္တယ္။ ဒီခရီးဟာ အတန္အသင့္ လဲက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေရလမ္းခရီး လဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ပင္လယ္ဓါးျပတိုက္မႈေတြ အျမဲကံဳေတြ႕ ရေလ႔ရွိတယ္္။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ အေရွ့အလယ္ပိုင္းေဒသ နဲ႔ အာဖရိက ကေနျပီး တရုတ္နိုင္ငံကို ေရနံတင္ပို႔မႈရဲ႕ ရွစ္ဆယ္ရာခိုင္နွုန္းဟာ ဒီလမ္းကို ျဖတ္အသံုးျပဳျပီး တင္ပို႕ေနတာျဖစ္ပါတယ္လို႕ အေစာပို္င္း တရုတ္ သတင္းဌာနေတြက ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီပို္က္လုိင္းဟာ တရုတ္ျပည္ ေနာက္ေတာင္ပိုင္း ယူနမ္ျပည္နယ္ရဲ့ စြမး္အင္နည့္ပို႕ေဆာင္ဆက္ သြယ္ေရးအတြက္ အလြန္အေရးပါၾကီးက်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုျဖစ္တယ္လုိ႕ ေဒသရဲ့ စီးပြား ေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဌာနထိိပ္သီးအရာရွိ Mi Dongshen ကဆုိခဲ့ပါတယ္လို႕ သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။

တရုတ္ျမန္မာ ပိုက္လိုင္းအတြက္ ယူနန္အရာရွိေတြဟာလြန္ခဲ့တဲ့ ငါးနွစ္ ေလာက္က ကတည္းက ေဆြးေႏြးမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ အေကာင္အထည္ မေဖာ္နုိင္ေသးပဲ အခ်ိန္ေရြ႕ဆိုင္းခဲ့ရပါတယ္။ ဘာလုိ႕လဲဆိုရင္ ကမၻာ႕ စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ဆိုက္ ေနခ်ိန္မွာ တရုတ္နိုင္ငံက သူ႕ရဲ့ကိုယ္ပိုင္ စိီးပြားေရး ကို တုိးတက္ျမွင့္တင္ဖုိ႔ ၾကိဳး စားေနရလို႕ ဘဲျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစစ္အစိုးရကလဲ ဒီလုပ္ငန္းကေန စီးပြားေရးအက်ိဳး အျမတ္ေတြမ်ားစြာ ရရွိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္မွုစနစ္တစ္ခုရဲ့ တကယ့္တန္ဖုိးကေတာ့ရွာေဖြ စူးစမ္း ေလ့လာ သူတုိ႕ရဲ့ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတတစ္ခုပဲျဖစ္တယ္။ တရုတ္အစိုးရရဲ့ ေနာက္ခံပံ႔ပိုးမႈ နဲ႔ အဆင့္ျမင့္စီမံကိန္းမွာ ပါ၀င္လွုပ္ရွားျခင္းဟာ နိုင္ငံေရးအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ေကာင္းေကာင္း ရရွိပါလိမ့္မယ္ လို႕ Feer က ခန္႔မွန္းေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။

တရုတ္အစိုးရဟာ ျမန္မာျပည္နည့္ အရင္းနွီးဆံုး စစ္မဟာမိတ္တစ္ဦးျဖစ္ေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ တိုးတက္မႈ နဲ႔ ပက္သက္လုိ႕ အနည္းငယ္သာ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ျခင္းအေပၚ အေ၀ဖန္ ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီပိုက္လိုင္း ကိစၥ ဟာလဲ တရုတ္အစိုးရကို ပိုျပီး ဖိအားေတြမ်ားလာေစပါတယ္။

ဒါဟာ ဥပမာတစ္ခုပါ။တရုတ္ ကုမၸဏီေတြ ဟာ တစ္ျခားအေနာက္တို္င္း အစိုးရေတြ ထက္ေတာင္ အင္းအားၾကီးမားဆြဲေဆာင္မႈရွိေနတယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေနာ္ ခန့္မွန္းထားတာ ကုိလည္း ေ၀ဖန္ ခံရပါလိမ့္မယ္လုိ႕ Feer ကဆိုခဲ့ပါတယ္။

တရုတ္နိုင္ငံသည္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ရရွိေရးအတြက္ ကမၻာ႕လူမႈအဖြဲ႕အစည္း ကထုတ္ပယ္ ျခင္းခံထားရေသာ ဆူဒန္နိုင္ငံ အစုိးရနွင့္ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးမႈ ုအတြက္လည္း အလား တူေ၀ဖန္ အျပစ္တင္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ဓါတ္ေငြ႕ပိုက္လို္င္း စီမံကိန္းအတြက္ ၂.၅ ဘီလီယန္ေဒၚလာဖိုး ရင္းနွီးျမွဳပ္နွံမႈ ျပဳလုပ္ထားျပီး ရရွိလာမည့္ အက်ိဳးအျမတ္နွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈရွယ္ယာပမာဏ ၅၀.၉ ရာခိုင္နွုန္းကို ရရွိထားျပီး ျမန္မာနိင္ငံေရနံနွင့္ သဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႕အင္တာပရိုက္က က်န္ရွိေသာ ရွယ္ယာကို သာ ရရွိတယ္လို႕ တရုတ္နိုင္ငံ ေန႕စဥ္သတင္းစာက ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

စကာၤပူနိုင္ငံအေျခစိုက္ ကမၻာ႕စြမ္းအင္လုပ္ငန္း အၾကံေပး Purvin and Gertz. ကုမၸဏီ မ်ား၏ စီးပြားေရး အတိုင္ပင္ခံ Mr Victor Shum, ၏ အဆိုအရ တရုတ္နိုင္ငံသည္ မည္သို႕ပင္ အင္အားၾကီး ရင္းနွီးျမဳပ္နွံ မႈေတြ လုပ္ေနေပမဲ့၊ ဒီစီမံကိန္းေတြကို အဆံုးသတ္ေအာင္ လုပ္နိုင္မယ္ မထင္ဘူးလို႕ေျပာပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ တရုတ္နိုင္ငံ အတြက္ ဒီရင္းနွီး ျမဳပ္နွံမႈေတြရဲ့ ကုန္က်စရိတ္ဟာ၊ မလကာေရ လက္ၾကားမွာရွိေသာ ေနွာင့္ယွက္ ဟန့္တား မႈေတြနွင့္ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ အက်ိဳးရွိတယ္လို႕ဆိုေပမဲ့ တကယ္တမ္း မလကာ ေရလက္ၾကား မွာ ၾကီးမားလွတဲ့ ေႏွာက္ယွက္ဟန့္တားမႈေတြ မရွိခဲ့တာၾကာပါျပီလို႕လဲ သူကဆိုပါတယ္။ အေရွ့အလယ္ပိုင္းေဒသက ေလာင္စာဆီေတြကို သယ္ယူရာတြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းကိုပဲ အသံုးျပဳလုိ႔ ရနိုင္ေသာ္ၿငားလဲ ဘာေၾကာင္႔ ဒီပုိက္လုိင္းေတြကုိ တည္ေဆာက္ အသုံးၿပဳရသလဲလုိ႔ ေမးခဲ့မယ္ဆိုရင္ သဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႕ ေထာက္ပံ႕ေရး လမ္းေၾကာင္း ေတြရဲ့ လံုးျခံဳမႈဘက္က ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာနုိင္ ပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ ဒါဟာ ၾကီးမားတဲ့ ရင္းနွီးျမွဳပ္နွံမႈၾကီးတစ္ခုပဲလို႔ သူကေျပာပါတယ္။ တရုတ္နိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ျဖိဳး တုိးတက္မႈနွုန္းသည္ ျပီးခဲ့ေသာ နွစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ နွစ္ဆတိုးဆ တက္လာျပီး ေလာင္စာဆီ လိုအပ္မႈ ဟာလဲ ပိုလာပါတယ္။ နိင္ငံ၏ ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းမွု ပမာဏသည္ ယမန္နွစ္က တန္ခ်ိန္ ၂၀၀ မီလီယံနွီးပါးရွိျပီး ၂၀၀၆ ခုနွစ္မွာ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ပမာဏထက္ ဆယ္ရာခိုင္နွုန္းေက်ာ္ရွိတယ္ဟု တရုတ္ေန႕စဥ္ ထုတ္သတင္း စာမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။

Rest of your post

No comments :