Tuesday, 15 December 2009

စင္တင္ပြဲသီခ်င္းမ်ားတြက္ ေတးေရးကို အႏုပညာေၾကး ေပးရေတာ့မည္

သဲသဲ
Monday, 14 December 2009 19:36

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ အက်ိဳးအျမတ္ရယူသည့္ စင္ျမင့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားတြင္ သီဆိုသည့္ သီခ်င္းမ်ားအတြက္ ေတးေရး ဆရာမ်ားကို အႏုပညာေၾကး ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို ျပဌာန္းခ်က္ကုိ စတီရီယုိေတးေရးဆရာ ၁၉ ဦး စုေပါင္းၿပီး MCLC Co.Ltd (ဂီတ အႏုပညာထုတ္ေ၀ေရး ႏွင့္ ထုတ္လုပ္ေရး) ဟူ၍ ဖြဲ႕စည္းကာ ထုတ္ျပန္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားကို ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္လွ်င္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူရမည္ ျဖစ္သည္။

“တကယ္ေတာ့ အသိဉာဏ္ပစၥည္း ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ေပါ့။ သီခ်င္းတပုဒ္ကုိ တကယ္ပုိင္တာ သီခ်င္းေရးဆရာပဲ၊ အဲဒါေၾကာင့္ လုပ္ခ်င္တုိင္း လုပ္လုိ႔ မရဘူးဆုိတဲ့သေဘာပါ” ဟု MCLC ကုမၸဏီမွ အဖြဲ႔၀င္တဦးျဖစ္သူ ေတးေရး ေမာင္သစ္မင္းက ဧရာ၀တီကုိေျပာသည္။

၎ကုမၸဏီတြင္ ပါ၀င္သည့္ ေတးေရးဆရာမ်ားမွာ စုိင္းခမ္းလိတ္၊ ကုိေန၀င္း၊ သုခမိန္လိႈင္၊ ေမာင္သစ္မင္း၊ ၀င္းမင္းေထြး၊ မင္းခ်စ္သူ၊ ေသာ္ဒီေ၀၊ ညီညီသြင္၊ ေစာခူဆဲ၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ ျမင့္မုိးေအာင္၊ ေကေအတီ၊ ႏုိင္းႏုိင္၊ Rခုိင္၊ ဇ၀ါ၊ အ႐ိုး တုိ႔ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ ေတးေရးမ်ားထဲတြင္ ေကာ္ပီသီခ်င္း ေရးသားသူမ်ား ပါ၀င္ေသာ္လည္း စာသားမူပိုင္ခြင့္အတြက္ အခေၾကးေငြ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ေတးေရး ၁၉ ဦး၏ သီခ်င္းမ်ားကုိ ေတးစာသား (သုိ႔မဟုတ္) ေတးစာသားႏွင့္ သံစဥ္မ်ားအား ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ မည္သည့္ ေနရာတြင္မဆုိ “စီးပြားေရး အသြင္ေဆာင္သည့္” ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက တာ၀န္ခံ စီစဥ္သူမ်ားကုိယ္တုိင္ကျဖစ္ေစ၊ တီး၀ုိင္း မန္ေနဂ်ာက ျဖစ္ေစ၊ အဆုိေတာ္မ်ားက ျဖစ္ေစ အသိေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္ကို ကုိုးကား၍ ယခုတပတ္ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေရးသားထားသည္။

စီးပြားေရးအသြင္ေဆာင္သည့္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈမ်ားထဲတြင္ အခေၾကးေငြယူ၍ သီဆုိၾကေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ စင္တင္ေတးဂီတ ပြဲမ်ား၊ သီခ်င္းဆုိၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ေမြးေန႔၊ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲမ်ား၊ စားေသာက္ဆုိင္၊ ကာရာအုိေက ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားႏွင့္ အခေၾကးေငြျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မႈအမ်ိဳးမိ်ဳး တုိ႔အျပင္ စီးပြားေရးအသြင္ ႐ုပ္/ သံ၊ ေရဒီယို ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ အြန္လုိင္း လႊင့္တင္ျခင္း စသည္တုိ႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေတးသီခ်င္းမ်ားကုိ အသုံးခ်၍ အခေၾကးေငြယူေဆာင္ကာ လုုပ္ေဆာင္မႈ အမ်ားအျပား ရွိေသာ္လည္း ေတးေရးဆရာ မ်ားကို အေလးအနက္ထားကာ အသိေပးေျပာၾကားျခင္းမျပဳဘဲ အဆင့္ေက်ာ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ဟု ေမာင္သစ္မင္းက ေျပာသည္။

“ပြဲတပြဲ လုပ္ၿပီဆုိရင္ ေတးဆုိ၊ တီး၀ုိင္း၊ စက္ပစၥည္း အကုန္လုံးကုိ ေပးရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတးေရးေတြက်ေတာ့ ခ်န္ထားတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိပါ ေပးရမယ္ဆုိၿပီး ေတာင္းလုိက္တဲ့သေဘာပါ။ ဒီလုိက်န္ေနတာ မွားေနတယ္ေလ။ က်န္ေနခဲ့တာမွ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၊ ၄၀ ေလာက္ေတာင္ရွိပါၿပီ” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ထုိ႔အျပင္ နာမည္ႀကီး မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားသည္ အဆုိေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေရးသားေပးထားေသာ ေတးသီခ်င္းမ်ားကုိ ေတးေရးဆရာအား ခြင့္မေတာင္းဘဲ ျပည္တြင္းျပည္ပ စင္တင္ပြဲမ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကာလ မ်ားတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း သီဆုိၿပီး သိန္း ဆယ္ႏွင့္ခ်ီကာ ရရွိသြားၾကေၾကာင္း၊ ေတးေရးဆရာမ်ားမွာမူ ထုိက္သင့္သည့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို မရရွိခဲ့ေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

“ပြဲငွားတဲ့သူက သူတုိ႔ကုိ သိန္းရာနဲ႔ခ်ီ၊ ဆယ္နဲ႔ခ်ီ ငွားႏိုင္တယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကုိလည္း လွည့္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ တာေပါ့။ ျပန္တြက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔နစ္နာတာေတြ အရမ္းကိုမ်ားေနၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔က စီးပြားေရး လုပ္ငန္းလုပ္ရင္းနဲ႔ တတြဲတည္း စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္တာပါ” ဟု ေမာင္သစ္မင္းက ေျပာသည္။

MCLC Co.Ltd သည္ ဂီတႏွင့္ပတ္သက္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ရုပ္/ သံလႊင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ စီရီးေခြႏွင့္ သီခ်င္းစာအုပ္မ်ားထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းမ်ား လက္ခံသြင္းေပးျခင္း၊ ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ လိုက္ဖက္မည့္ ေတးသီခ်င္းမ်ား ေရးသားေပးျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။

ယခင္က ေတးသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယုိမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းအသုံးျပဳျခင္း၊ စီးရီး ထုတ္လုပ္ျခင္းတုိ႔အတြက္သာ ေတးေရးဆရာမ်ားထံသုိ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံျခင္းမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း စင္တင္ေတးဂီပြဲစသည့္ အက်ိဳးအျမတ္ရေသာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းအသုံးျပဳသည့္အတြက္ ထုိက္သင့္ေသာ ရပုိင္ခြင့္မ်ား မရရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရသည္။

1 comment :

Anonymous said...

သီခၽင္းေရးဆရာေတြကို ေတးသီခၽင္းအသုံးျပဳခ ကေတာ့ေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သီခၽင္းေတြရ႕ဲ ၉၀% က ေကာ္ပီသီခၽင္းေတြျဖစ္ေနတာက ခက္တယ္။ ဒါကလဲ ဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ ျမန္မာ့ဂီတေလာကဟာတျဖည္းျဖည္းနဲ႕ နိမ့္ကၽလာတာကိုေဖာ္ျပေနပါတယ္။ တခၽိုဳ႕ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတြကိုပဲေရးတဲ့ ေတးသီခၽင္းဆရာေတြကေတာ့ မရွိသေလာက္ရွားေနပါျပီ။ ကၽန္ရွိေနေသးတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ ကိုေရးေနတဲ့ သီခၽင္းေရးဆရာေတြကိုေတာ့ ေလးစားသလို ေတးသီခၽင္းအသုံးျပဳခ ကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေပးသင့္ပါတယ္။ နိင္ငံျခား(တရုတ္၊ ကုလား၊ လူမၽိဳးေပါင္းစုံ)က နာမည္ၾကီးသီခၽင္းေတြ ကိုလိုက္ျပီးေကာ္ပီကူး၊ စာသားေလးေျပာင္းျပီး လုပ္စားေနတဲ့ သီခၽင္းေရးဆရာေတြ က သီခၽင္းအသုံးျပဳခေတာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေပးသင့္မေပးသင့္ စဥ္းစာစရာေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကို ကသူမၽားသီခၽင္းေတြကို ပိုင္ရွင္မသိဘဲယူသုံးေနတာကိုး။