Wednesday, 9 March 2011

အႏၱရယ္မ်ားလြန္းတဲအလုပ္


ေသခ်င္ရင္စိန္ မစားနဲ ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေလယ်ဥ္ေမာင္း ပါ။ ေလယ်ဥ္မယ္လုပ္ပါလို ့ေျပာရမလိုျဖစ္ေနျပီ။
ျမန္မာ ျပည္မွာေလယ်ဥ္ေမာင္းေနသူေတြ၊ေလယ်ဥ္မယ္ေတြကို က်ေနာ္ တကယ္ကိုစိုးရိမ္ပါတယ္။ ျခီးလည္းျခီးၾကဴးပါတယ္။ နအဖလက္ထဲမွာ ေလယ်ဥ္ပံ်ေတြကခနခန ပ်က္က်ေနတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ ၊ ထိမ္းသိမ္းမႈေတြကလည္ညံတယ္။


ေလယ်ဥ္ေမာင္းတာေလယ်ဥ္မယ္လုပ္တာ ခုလို ေခတ္ပ်က္ေနတဲ့ျမန္မာ ျပည္မွာ အလုပ္ေကာင္းတခုလို သေဘာထားျပီ ဒီကေလးမေလးေတြလုပ္ေနၾကရပါတယ္။ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးေတြပါ။
သူတို ့ဟာ စြန္ ့စားမႈ ႏွစ္ခုကိုေနစဥ္လုပ္ေနၾကရတယ္။
တခုက ေလယ်ဥ္အစုတ္ၾကီးေတြထက္တန္ဖို းရိွတဲ့ အသက္ကိုရင္းေနရတယ္။
ေနာက္တခုက သူတို ့ဂုဏ္သိကၡာ။  ေလေၾကာင္းပိုင္ရွင္ေတြက ရဲ နိင္ငံတကာအသိမွတ္ျပဳထားတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ( Reputation )က တခုမွမေကာင္းဘူး။ ဒီ သက္ေရာက္မႈက ဒီကေလးေတြေပၚ ဆိုး၀ါးစြာ စြန္းထင္း  မႈ( Negative Impact ) ရိွတယ္။

ဒါေပမဲ့ အသက္အႏၱရယ္ကနီးလြန္းတယ္။အႏၱရယ္ (  Risk )  က မ်ားလြန္းတယ္။ သိပ္၀ါသနာပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအလုပ္ကိုပဲ က်ြမ္းက်င္ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ တျခားနိင္ငံက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ အလုပ္ေျပာင္းလဲေလ်ာက္သင့္ၾကတယ္။


အသံထက္ျမန္တဲ့ ကြန္းေကာ့ေလယ်ဥ္မဟုတ္ပါ။ လမ္းေခ်ာ္လို ့ ပလက္ေဖါင္းနဲ ့ေစာင့္မိျပီး ေလယ်ဥ္ေကာ့သြား ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ဘ၀မွာ တတိုင္းျပည္လံုးတုန္ လႈပ္သြားတဲ့ေလယ်ဥ္ပ်က္ၾကမႈ ကိုၾကံုဘူးတယ္။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို ့ငယ္ငယ္က ေဖါကာတစီးပ်က္ၾကတယ္။ ေလယ်ဥ္ပ်ံနံပတ္ကို က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ၾကီးတဲ့အထိမွတ္မိေနေသးတယ္။ က်ေနာ္တို ့မ်ိဳးဆက္ေတြ အားလံုး ဒီျဖစ္ရပ္ကိုသိၾကပါတယ္။ လူေတြေသၾကတယ္။ ေသတဲ့အထဲမွာ ေလယ်ဥ္မယ္တင္တင္လိႈင္ကိုေတာ့ ေမ့လို ့မရဘူး။ က်ေနာ္တို ့အိမ္နဲ ့သိပ္မေ၀းဘူး။  သူက ေတာင္ဥကၠလာ ၁၆ ရပ္ကြက္မွာေနတယ္။

သူက တရုပ္ကျပား။ ထက္ျမက္တယ္။လွတယ္။ ေခ်ာတယ္။  မိဘကိုလုပ္ေၾကြးေနတာပါ။
ေလယ်ဥ္က ရန္ကုန္နဲ ့ျမိတ္ ေျပးတဲ့ေလယ်ဥ္။ စက္ခ်ို ့ယြင္းျပီးပယ္လယ္ထဲပ်က္က်တယ္။ ပင္လယ္ထဲမွာေလယ်ဥ္ကမိနစ္အနည္းငယ္ေပါေနေသးတယ္။ ေလယဥ္မယ္တင္တင္လိႈင္က သူကိုယ္လြတ္ရံုးျပီး သြားရင္ရေသာ္ျငားလည္း ခရီးသည္ေတြကိုဦးစားေပးကယ္ထုတ္ခဲ့တယ္။ သူကေတာ့အခ်ိန္မရေတာ့တဲ့အတြက္ ေလယ်ဥ္နဲ ့အတူ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္မွာထာ၀ရအိပ္စက္ခဲ့ရတယ္။ သူရဲ ့သူရဲေကာင္းပီသတဲ့ ဇတ္လမ္းက က်ေနာ္တို ့ငယ္စဥ္က ပံုျပင္တပုဒ္ပါ။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ ့သူရဲေဘာေၾကာင္တဲ့စိတ္ဓါတ္အတိုင္း အရပ္သား ထဲက သူရဲေကာင္းစိတ္ရိွတဲ့သူကို လူမႈထူးခ်ြန္ဆု မေပးခဲ့ပါဘူး။ဒီအေၾကာင္း ကို ဆရာေမာင္ေသာက စာေပေဟာေျပာပြဲတခုမွာ ေျပာခဲ့ဘူးပါေသးတယ္။
 ေလယ်ဥ္မယ္ေလးလိႈင္ဆိုျပီ နာမည္ၾကီးအဆိုေတာ္ ဂ်င္မီဂ်က္ (ခ) ကိုလားရိႈ းၾကီး ေတာင္ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္းေလး စပ္ဆိုေပးခဲ့တဲ့သီခ်င္းေလးနဲ့ပဲ သူကို ဂုဏ္ျပဳနိင္ပါေသးတယ္။  က်ေနာ္တို ့ ဒီမိုကေရစီရရင္ေတာ့ဗ်ာ လူထုအစိုးရလက္ထက္မွာေတာ့ မဂၤလာဒံုေလယဥ္ကြင္းမွာ ေလယ်ဥ္ကြင္း ကိုတင္တင္လိႈင္ ရုပ္ထု တခုကိုေတာ့ ထားေပး လို ့က်ေနာ္ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

သူအစ္ကို က က်ေနာ္တို ့နဲ ့ရင္းႏွီးတယ္။ သူညီမ ေလယဥ္မယ္တင္တင္လိႈင္ရဲ ့ကိုယ္လံုးေပၚဓါတ္ပံုေလးကို အျမဲတမ္း အိပ္ကပ္ထဲမွာ ထည္ ့ထားတယ္။ က်ေနာ္တို ့ကေလးေတြကို မၾကာခနျပျပီ သူညီမေလးအေၾကာင္းကိုလြမ္းတသေျပာေနတယ္။


ခုေတာ့သူရဲ ့သူရဲေကာင္းပီသတဲ့ပံုျပင္ကို  လူေတြေမ့သြားျပီ။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနယူးေယာက္မွာ တေလာက ေလယ်ဥ္ စက္ခ်ိဳ ့ယြင္းတယ္။ ေလယ်ဥ္မႈး ကျမစ္ထဲကိုထိုးဆင္းျပီးခရီသည္ေတြမေသေအာင္ ကယ္နိင္တယ္။ သူကိုကြန္ကရက္က သူရဲေကာင္းဆုခ်ီးျမင့္တယ္။  ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာနိင္ငံက ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြဟာ စိတ္ဓါတ္ေရးရာအရ
သိ္ပ္ကို လူစင္မမွီေလာက္ေအာင္ သိမ္ဖ်င္းနိမ့္က်ေနပါသလဲ။  သူတို ့ ငယ္စဥ္က  သူတို့မိဘေတြရဲ ့နိပ္စက္ညင္းပန္းမႈကိုခံခဲ့ၾကရလို ့လား။ သိပ္ကို လူေအာက္သူေအာက္ ကို က်တဲ့ဘ၀ေတြက ေပါက္ပြားလာလို ့လား။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မျပည့္၀သူေတြလား စဥ္းစားစရာေတြပါ။ 
ေနာက္တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့  ျမိတ္က သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကိုေပါင္းမိတယ္။ သူက အရင္းႏွီးဆံုးသူငယ္ခ်င္းျဖစ္လာတယ္။ က်ေနာ္ ေတာ္လွန္ေရးထဲ ကိုဆင္းေတာ့သူလည္းအတူပါလာတယ္။ သူမိဘႏွစ္ပါးက ငယ္ငယ္ကထည္းကဆံုးသြားတယ္လို ့ေျပာတယ္။  ဘယ္လိုဆံုးသြားသလဲေမးမိေတာ့ က်ေနာ္ခုနက ေျပာတဲ့ ေဖါကာေလယ်ဥ္ပ်ံပ်က္က်တံုး က ပါသြားတယ္လို ့ဆိုတယ္။  တိုက္ဆိုင္မႈက ထူးဆန္းစရာပါ။

က်ေနာ္တို ့ၾကီးလာေတာ့ အဆိုေတာ္စိန္လြင္ တေယာက္ တြင္ေအာ္တာ ေလယ်ဥ္ပ်က္က်ျပီးဆံုးတယ္။စိန္လြင္ အသံကို က်ေနာ္တိသို ့ငယ္စဥ္က သိပ္ၾကိဳက္တယ္။ အသံသိပ္ေကာင္းတယ္။ေအာင္ျမင္ထင္ရွာ းတဲ့အဆိုေတာ္ပါ။ သူရဲ ့ေတာင္းရမ္းလက္ထပ္ယူပါမယ္ဆိုတဲ့သီခ်င္းကေတာ့  ဗ်ာ။  စိန္လြင္နဲ ့အဲလ္ခြန္းရီဆိုၾကတာပါ   Kenny Roger  ရဲ ့     Green   Green Grass of Home  ဆိုတဲ့သီခ်င္းပါ။ ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္ေတာ့မူရင္းထက္ေတာင္ ေကာင္းသလိုျဖစ္ေနတာကိုး။


သူမ်ားနိင္ငံေတြမွာဆိုရင္ သူလို ေအာင္ျမင္ေနတဲ့အဆိုေတာ္တေယာက္ဟာ ေလယ်ဥ္ေမာင္အလုပ္ကို ဆက္လုပ္စရာမလိုေတာ့ပဘူး။ သူဘာေၾကာင့္ဒီအလုပ္ကိုဆက္လုပ္သလဲ။ မဆလေခတ္မွာ အဆိုေတာ္ေတြဟာ ခ်မ္းသာသြားေလာက္ေအာင္၀င္ေငြမေကာင္းလို ့လား။ ဒီအလုပ္ေပၚမွာသူ၀ါသနာပါေနလို ့လား က်ေနာ္မသိပါ။ သူဆံုးသြားတဲ့အတြက္ သေမ်ွာမိတာပဲက်ေနာ္သိတယ္။

၁၉၇၅-၇၆ ေလာက္ထင္တယ္။ တိုက္ေလယ်ဥ္ငါးစီးဟာ ရွမ္းျပည္မွာ ေတာင္နဲ ့တိုက္ျပီ အကုန္ ေသတယ္။
စိန္ေအာ္ဂစ္စတင္းေက်ာင္းက ရူပေဗဒ သင္တဲ့ ဆရာမ ေဒၚတင္တင္၀င္းေယာက္က်ား ဗိုလ္မႈးလည္း ပါသြားတာေပါ့။ တေက်ာင္းလံုး စိတ္မေကာင္းၾကဘူး လို ့ အမည္မေဖၚလိုတဲ့စိန္ေအာ္ဂစ္စတင္းေက်ာင္းသားေဟာင္းတဦးက ဆိုပါတယ္။

၁၉၇၆ ခုနစ္ေလာက္မွာပဲ မဂၤလာဒံုေလယ်ဥ္ကြင္းက ဒါကိုတာ တစင္းဟာ တက္ျပီးမၾကာဘူး ပ်က္ကတယ္ေလ။ ေလွ္ာကားနာတင္က်တာ။ ေမာင္းတာက ကပတိန္ သန္းေမာင္ရီ ။ ေလယ်ဥ္ေမာင္တဲ့ေနရာ သိပ္က်ြမ္းဆိုပဲ။ ၀ီကနဲ ့၀ီကနဲ ့ေပါ့။ သူနဲ ့အတူတဖြဲ ့လံုးေသတာ။

၁၉၉၆ခုနစ္ ေနာက္က်ေနာ္တို ့မနပုေလာတိုက္ပြဲေတြျပင္းထန္ေနတံုးကတရုပ္က၀ယ္တဲ့တိုက္ေလပ်ံေတြစသံုးတယ္။ က်ေနာ္တို့  နဲ ့ခ်တံုးက မက်ဘူး။ သူတို ့ဘာသာသူတို ့ပ်က္ၾကတာ ၅ စီးေလာက္ကုန္သြားတယ္။ ျဖစ္ပံုက ဗံုၾကဲဖို ့  အတက္မွာ ေလယဥ္ပ်ံက ျပဳတ္က်ေတာ့ ေအာက္က ရပ္ထားတဲ့ေလယ်ဥ္ပ်ံေတြ ပါ ပ်က္ကုန္တာဆိုပဲ။

အထင္ရွားဆံုးျဖစ္ရပ္ကေတာ့ တြင္း-၂  ဗခ-တင္ဦးျဖစ္ရပ္ေလ။ အၾကိမ္ၾကိမ္သူမ်ားလုပ္ၾကံတံုးကမေသဘူး
( က်ေနာ္ထင္တာကေတာ့ သန္းေရႊပဲလုပ္ၾကံတာျဖစ္မယ္။ ) ဟယ္လီေကာ္ပတာပ်က္ၾက မွာတဖြဲ ့လံုးမလကီယားၾကတာမွတ္မိၾကဦးမယ္ထင္တယ္။ ဟယ္လီေကာ္ပတာက သံလြင္ျမစ္ထဲထိုးၾကတယ္။
စိတ္ခ်မ္းသာဖို ့ေကာင္းတာကေတာ့ စစ္ေမာင္ပါပါသြားတာ။ သူတို ့က်ဴးလြန္ထားတဲ့ ျပစ္မႈေတြအတြက္ အကုသိုလ္ေတြေပါ့ဗ်ာ။

ဒီလိုနိင္ငံတကာက ေလယ်ဥ္ေတြအစုတ္ေတြ တစီး၀ယ္တစီး အလကားစနစ္ (   Buy One Get one Free)  ေတြကို တင္သြင္းၾကတဲ့သူေတြက ေတာ့  ၀င္းဦးဆိုတဲ့သူကစတာ။ ၀င္းဦးဆိုတာက ဦးမိုးေက်ာ္ ရဲ ့သား ။ ဦးမိုးေက်ာ္က လူေကာင္းေတာ့မဟုတ္ဘူး ။ ျပည္ခ်စ္ေခတ္က လက္နက္ခ်။ ေနာက္ဦးေန၀င္းနဲ့ခမီးခမက္ျဖစ္လာတယ္။ သူသားတေယာက္က ဦးေန၀င္းသမီးကိုယူတယ္။


ေသခ်ာတာက ဒီေလေၾကာင္းလိုင္းေတြဟာ တိုင္းျပည္ပိုက္ဆံေတြကို ခုိးယူျပီးမတရားခ်မ္းသာလာတဲ့ သန္းေရႊမိသားစုက ေနာက္ကြယ္ကေန ရွယ္ယာေတြပိုင္ေနၾကတယ္။   သူတို ့က ခတ္စုတ္စုတ္ေလယဥ္ေတြကို ေစ်းေပါေပါနဲ ့ ၀ယ္။ အျမတ္မ်ားမ်ားရဖို ့ရည္ရြယ္ခ်က္တခုပဲသူတို ့သိေနျခင္းျဖစ္တယ္။ သူတို ့ေခတ္မွာ ေလယ်ဥ္ေတြ ဟာ အေခါင္းပ်ံေတြအလားျဖစ္ေနတယ္။ မၾကာခနပ်က္ၾကတယ္။ ေလယ်ဥ္ပ်က္ၾကတာသတင္းမဟုတ္ေတာ့သလိုျ့ဖစ္လာတယ္။
ပိုဆိုးတာက နိင္ငံတကာက ပိတ္စို ့ဒဏ္ခတ္ထားေတာ့ သူတို ့ေလယ်ဥ္ေတြမွာ အသက္အာမခံေတြ မရိွဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ေသဆံုးသြားတဲ့ေလယ်ဥ္၀န္ထမ္းေတြကိုသူတို ့ဘယ္လို အသက္အာမခံစနစ္ေတြလုပ္ေပးထားလဲဆိုတာ က်ေနာ္မသိပါဘူး။


ေလေၾကာင္းေစ်းကြက္ကို လက္၀ါးၾကီးအုပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့အတြက္ ခရီးသည္ေရာ 
ေလယ်ဥ္၀န္းထမ္းေတြပါ ေရြးျခယ္ခြင့္မရိွ။ သူတို ့ကိုပဲ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ ေက်းဇူး ရွင္လို ့ထင္ေနရတယ္။


ေလယဥ္ေမာင္ေတြမယ္ေတြမွာ ဘာအခြင့္ေရးမရိွဘူး။ ေလယ်ဥ္ထိမ္းသိမ္းမႈေတြကိုစနစ္တက်မရိွဘူး။
သူတို ့ေလယဥ္ေတြပ်က္ၾကတယ္။ လမ္းေခ်ာထြက္သြားတယ္ဆိုတဲ့သတင္းေတြထြက္ေပၚလာတိုင္း
 လူေတြ ၀မ္းသာတယ္။ က်ေနာ္လည္း ၀မ္းသာတယ္။ ဒါေပမဲ ့  ေသဆံုးရတဲ့ ဒဏ္ရာရသြားတယ္ဆိုတဲ့သူေတြအတြက္ ရိုးသားတဲ့၀န္ထမ္းေတြ အတြက္ က်ေနာ္တို ့မေပ်ာ္ပါဘူး။
 စိတ္မေကာင္းၾကပါဘူး။  


ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းနဲ ့ ပုဂံ ေလေၾကာင္းက ၀န္ထမ္းေတြလည္း  ျပည္သူေတြဘာေၾကာင့္မေပ်ာ္ဘူးျဖစ္ေနတာကို သိနိင္ပါေစ။ ျပည္သူေတြနဲ ့အတူပူးေပါင္းပါ။


 မိုးသီး

9 comments :

Anonymous said...

တက္က သိုလ္ေအးေမာင္လား ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္ရဲ့အကို စိန္လြင္လားဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာေလ့လာသင့္ပါတယ္

mg said...

ေလယာဥ္အေၾကာင္း ေလလုိင္းအေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္သိလို႔ ေ၀ဖန္ေနရတာလဲ။ၿမန္မာၿပည္မွာ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ပ်က္က်လို႔ေသသြားၾကတယ္ဆုိတာမရွိဘူး။ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ေလယာဥ္ဘီးေခ်ာမွု မေၿပာပေလာက္တဲ႔အရာေလာက္ပဲၿဖစ္ဖူးခဲ႔တာ။ေခတ္မွီတုိးတတ္ေနေသာ နုိင္ငံၾကီးေတြမွာ ေလယာဥ္ေတြ ခဏခဏ ပ်က္က်လို႔ေသေနတာေတြကုိ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနပါနဲ႔။

ေလလုိင္းအေၾကာင္း သိပ္သိသိပ္တတ္ေနရင္ ကုိယ္တုိင္၀င္လုပ္ပါ။

mg said...

ေလယာဥ္လမ္းေခ်ာတဲ႔သတင္းၾကားရရင္ ၀မ္းသာတယ္ဆုိပဲ။ဘယ္ေလာက္ေအာက္တန္းက် စိတ္ဓာတ္ေကာက္က်စ္ယုတ္ညံ႔လည္းဆုိတာ စိတ္ထဲပါမဟုတ္ စာထဲပါထည္႔ေရးေနတာ ေတာ္ေတာ္က်က္သေရတုန္းပါတယ္။ဘယ္လုိမိသားစု မ်ိဳးရုိးက ေပါက္ဖြားလာတာလည္းမသိဘူး။

ေလယာဥ္၀န္ထမ္းေတြက ဘယ္လူထုကုိသြားေပါင္းၿပီး ဘာလုပ္ရမွာလဲ။သူလည္းၿပည္သူလူထုက သူေတြပဲ။သူ႔အလုပ္သူတုိ႔လုပ္ေနတာပဲေလ။
ဘာေတြေလွ်ာက္ၿပီးေၿပာေနတာလဲ။

mg said...

ၿမန္မာၿပည္မွာ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္းေလး တစ္ခါတစ္ေလေလး လြဲေခ်ာ္တာကုိ စာဖြဲ႔ေနေသးတယ္။
တုိးတတ္တဲ႔နုိင္ငံၾကီးေတြကုိယ္တုိင္ ပ်က္က် မေတာ္တဆၿဖစ္မွုေတြ ခဏခဏမ်ားၿဖစ္ေနရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ထုိင္ၿပီးအပုပ္ခ်အုံးမလဲမသိဘူး။

ကုိယ္တုိင္လည္း နကန္းတစ္လုံးမွ ေလလုိင္းအေၾကာင္းမသိပဲ ေ၀ဖန္ေနတာ ရွက္လည္းမရွက္ဘူး။

Anonymous said...

ေလယာဥ္မွဴး အဆိုေတာ္ စိန္လြင္ ဟာ ေလယာဥ္ပ်က္က်လို႕ ေသဆံုးခဲ့တာေတာ့ က်ိန္းေသပါတယ္။ MAI ကေတာ့ အသက္အာမခံေၾကးရွိသလို ေလယာဥ္ အာမခံေၾကးလဲ ရွိတယ္။ အသက္အာမခံ ေၾကးက ဘယ္ေလာက္လဲဆိုတာေတာ့မသိဘူး ရန္ကုန္ျမိဳ႕ပါတ္ရထားလို အသက္အာမခံေၾကး ၁၅ ျပား ဘဲလားမသိဘူး။ ေတဇရဲ႕ ဘြတ္အဲ ပုဂံ ကေတာ့ ဘာအာမခံေၾကးမွ မရွိပါဘူး။

Anonymous said...

ေလယာဥ္ေမာင္၊ ေလယာဥ္မယ္ ျဖစ္ရင္ ေသပန္းပြင့္တာကေနာက္မွ၊ လူပုံလယ္မွာ မ်က္ႏွာပြင့္တာနဲ႔အတူ လစာေကာင္းေကာင္းရတာက အခု... ဒီလုိမ်ဳိးျဖစ္ဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကဳိးစားရသလဲဆုိတာလဲ ေမးၾကည့္လုိက္အုန္း... ကုိမုိးသီးလဲ အမွန္ကုိမ်ားမ်ားျမင္ႏုိင္ပါေစ... ျဖစ္ခ်င္တာေတြခ်ည္းပဲ မေျပာပါနဲ႔... လက္ရွိဘာေတြျဖစ္ေနလဲကုိ စျပီးၾကည့္ပါအုန္း...

Anonymous said...

ငေမာင္ ေခတ္မွီတုိးတက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ ေလယာဥ္ေတြ ပ်က္က်ေနတယ္ဆုိတာ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ တုိင္းျပည္ေတြမွာ ေလယာဥ္အတက္အဆင္း ဇယားကုိ မင္းျပန္ၾကည့္လုိက္အုန္း။ ျပည္တြင္းေရာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေရာ ေလယာဥ္ေတြ ဥဒဟုိ တက္ဆင္းေနၾကတာ။ ငါတုိ႔ တုိင္းျပည္မွာက တစ္ေန႔ေနလုိ႔ ခရီးသည္ ေလယာဥ္ ဘယ္ႏွစီးတက္ဆင္းေနလုိ႔လဲ။ probability ကုိ တြက္ၾကည့္ၿပီးမွ ေျပာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရင္ အသက္အာမခံရွိတယ္။ အစုိးရက တေလးတစားနဲ႔ ေတာင္းပန္ပီး ေလွ်ာ္ေၾကးေပးတယ္။ ငါတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ဘယိတုန္းက ထုိက္သင့္သေလာက္ ေလွ်ာ္ေပးဖူးလဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒါပဲ စီးစရာရွိလုိ႔ ဘုရားတရားတၿပီး စီးေနၾကရတာပဲေလ။ ေလယာဥ္ေမာင္ ေလယာဥ္မယ္ဆုိတာကလည္း ေပၚျပဴလာျဖစ္တယ္ ဂုိက္က်တယ္ထင္ၿပီး လူအမ်ားက အထင္ႀကီး အားက်ေနၾကတာ တကယ့္တကယ္ ေလယာဥ္ပ်က္ၾကၿပီး ေသမွာက်ေတာ့ ထည့္မစဥ္းစားၾကဘူး။ ရုရွားမွာ က်ဆုံးသြားတဲ့ ျမန္မာေလသူရဲေကာင္းႏွစ္ေယာက္ထဲက တေယာက္အေမဆုိ ၾကားၾကားခ်င္း ေဆးရု့ေတာင္ တင္လုိက္ရသတဲ့။ ထပ္တူထပ္မွ် ၀မ္းနည္းပါတယ္။ တုိင္းျပည္အတြက္ တာ၀န္ထမ္းရင္း က်ဆုံးသြားတာမုိ႔ အေလးျပဳပါတယ္။ သတင္းစာထဲမွာ သုံးတဲ့ ကြယ္လြန္ဆုိတာထက္ တုိင္းျပည္အတြက္ အသက္ေပးလွဴသြားတယ္လုိ႔ပဲ ေရးခ်င္တယ္။

Anonymous said...

စိတ္ေတြ ဆင္းရဲလုုိက္တာ. ဆင္းရဲတဲ့ အာဏာမရွိတဲ့ လူတန္းစားအတြက္ ကယ္စရာ၊ လမ္းမျမင္လုုိ႕ စိတ္ဆင္းရဲရတာပါ။ ရဟတ္ယာဥ္ ပ်က္လုုိ႕ ေတာင္ေပၚမွာ ထားခဲ့တဲ့လူကေတာ့ အခ်ိန္ရရင္၊ အဆင္ေျပရင္ ရဟတ္ယာဥ္ သြားျပန္ယူႀကမယ္။

ဆင္းရဲတဲ့လူကေတာ့ သူတုုိ႕ အသက္ဆုုံးတာ၊ ဒုုကၡိတျဖစ္တာကုုိ ေလ်ွာ္ေႀကးေပးပါလုုိ႕ ဘယ္သူ႕ကုုိ သြားေတာင္းဆုုိမလဲ။

မွတ္ခ်က္ေရးသူ ”ေမာင္” တရားမ်ွတစြာ စဥ္းစားေပးပါ။ တုုိင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ဳိး၊ ဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ားရဲ႕ လက္မဲ့ျဖစ္ေနရတာ၊ မတရားတဲ့ အာဏာရွင္ စံနစ္ေအာက္မွာ ဘာဆုုိဘာမွ ေျပာခြင့္မရွိပဲ လုုပ္သမ်ွ ခံေနရတာေတြဟာ စံနစ္မွားယြင္းေနလုုိ႕ပါ။

ဒီစံနစ္ေႀကာင့္ ေငြကုုိ မဟုုတ္တဲ့ေနရာမွာ အရမ္းကာေရာ အသုုံးခ်ေပမဲ့၊ လုုိအပ္တဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူကုိ အကာအကြယ္ ေပးတဲ့ စံနစ္တခုုတေလမွ မရွိတာေလးကုုိ အေလးထား စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။

Anonymous said...

You spell out right Kane. Especially BIEs. The worst beggars of all.