Sunday 6 November 2011

ခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့လူမ်ိုးအျဖစ္ မျမင္ခ်င္ပါ

ခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့လူမ်ိုးအျဖစ္ မျမင္ခ်င္ပါ

by ဂ်ိဳ ကုပ္ on Sunday, November 6, 2011 at 7:27am
           ဒီေန့ ေဟာေျပာပြဲတခု သြားခဲ့တယ္။ ေဟာေျပာသူက ထိုင္းသမိုင္းပညာရွင္ေတြထဲမွာ ေလာေလာဆယ္နာမည္အျကီးဆံုးလို့ ေျပာလို့ရမယ့္ ပါေမာကၡ Thongchai Winichakul။ သူေျပာတဲ့ေခါင္းစဉ္က Thailand: The State in Denial တဲ့။ အဓိကေျပာသြားတဲ့ အေျကာင္းက ဘုရင္၊ ဖိဖုရားနဲ့ ဘုရင္ေလာင္းလ်ာကို အသေရဖ်က္တာ၊ ပုတ္ခတ္တာ၊ ျခိမ္းေျခာက္တာနဲ့ ပတ္သက္ျပီး အေရးယူလို့ရတဲ့Article 112 လို့ေခၚတဲ့ ဥပေဒအေျကာင္း။သူအဓိကထားေျပာသြားတာက ထိုင္းနိုင္ငံမွာ အဲဒီပုဒ္မတည္ေနတာဟာ ဘုရင္ကိုသစၥာရွိတဲ့ လူတန္းစားတစုေျကာင့္မဟုတ္ဘဲ civil society တခုလံုးကပူးေပါင္းျပီး အသံတိတ္ေနလို့တဲ့။ norm လို့ေခၚတဲ့ လူအမ်ားစုလက္ခံတာကိုပဲ ေျပာရမယ္ဆိုတဲ့အသိျကီးနဲ့ လူတိုင္းက အသံတိတ္ပူးေပါင္းျပီး ဒီဥပေဒကို သက္ဆိုးရွည္ေစတယ္။ တခါအတိတ္မွာလဲ ၁၉၇၅ ေအာက္တိုဘာ ၆ရက္လူသတ္မႈျကီးကို လူထုျကီးက ျသဘာေပးခဲ့ျကတယ္။
( ေခါင္းစဥ္ကိုကလစ္ပါ။) 


အဲဒီတုန္းက လူ၄၀ေက်ာ္အသတ္ခံရတယ္။တမာဆတ္ကေက်ာင္းသားေတြ ဆနၵျပတာကို ဘယ္သူမွန္းအခုထိေဖာ္ထုတ္လို့မရတဲ့ (၁၉၇၆ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္က ေက်ာင္းသားေတြေရာ သတ္သူေတြကိုပါ ပါးစပ္ပိတ္ပစ္လိုက္တယ္။ တရားခံသိအံုးေတာ့။ အဲဒီလူကို တရားစြဲလို့မရေတာ့ဘူး။) အဲဒီကိစၥမွာ လူ၅ေယာက္ လူအုပ္ေရွ့မွာ ျကိုးစင္တင္ခံရတယ္။ မိန္းကေလးေတြ မုဒိမ္းက်င့္ခံရတယ္။ အဲဒါကို ေဘးမွာျကည့္ေနတဲ့ လူထုက လက္ခုတ္လက္ဝါးတီးျပီး အားေပးျကတယ္။ဒါဟာ၁၉၇၀ေနွာင္းက norm လား။ လူေတြက တကယ့္ကို လိုလိုလားလားလက္ခံခဲ့ျကတာလား။
            ဒီေနရာမွာ norm ဆိုတာ reality အရွိတရားမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္စကားကို သူမ်ားနားေထာင္ဖို့၊ ကိုယ့္လုပ္ရပ္က အမ်ားအျမင္မွာ မွန္တယ္ဆိုတာျဖစ္ဖို့ လုပ္တာ။ reality ကေတာ့ တကယ့္ ပကတိအျဖစ္မွန္။ ပါေမာကၡေပးတဲ့ ဥပမာနဲ့ရွင္းရရင္ ထိုင္းမွာ ဘုန္းျကီးေတြဂစ္တာမတီးဘူးဆိုတာ norm။ တယယ့္အျဖစ္မွာ ဂစ္တာတီးတဲ့ဘုန္းျကီးေတြရွိတယ္။ တျခားမဟုတ္တာလုပ္တဲ့ ဘုန္းျကီးေတြလဲရွိတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထိုင္းဘုန္းျကီးေတြ ဂစ္တာတီးတာ သတင္းစာမွာျပလို့မရဘူး။ ရုပ္ရွင္ထဲထည့္မရိုက္ရဘူး။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ ဒီပံုရိပ္ေတြဟာ အမ်ားလက္ခံတဲ့၊ အစိုးရကလက္ခံတဲ့ norm မဟုတ္လို့။
အဲဒါနဲ့ပတ္သက္ျပီး စဉ္းစားစရာေတြ အမ်ားျကီးရွိတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ စာတပုဒ္ေလာက္ေအးေအးေရးခ်င္တယ္။ ထံုးစံအတိုင္း အခ်ိန္မရလို့ ဒီအေျကာင္းနဲ့ပတ္သက္ျပီး၊ အခုေလးတင္ မေကဘေလာ့က ေနာက္ဆံုးစာရယ္ သူ့ေအာက္က ကြန္မန့္အခ်ို့ရယ္ဖတ္ျပီး ဒီစာေလးေကာက္ေရးျဖစ္တယ္။ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို လူေတြလို့ မျမင္ျကတာ ဗမာေတြ (ဗမာျပည္ထဲက၊ ဗမာျပည္ကလာသူေတြအားလံုးကို ဆိုလိုပါတယ္) ရဲ့ norm လား။ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ဘဂၤႅားေဒ့ရွ္ကလဲ လက္မခံဘူး။ ဗမာျပည္ကလဲ လက္မခံဘူး။ တိုင္းျပည္ထဲမွာ လူတိုင္းလူတိုင္း တန္းတူအခြင့္အေရးရေရး၊ ဒီမိုကေရစီရေရး၊ ကိုယ့္သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုယ့္အတြက္ ေနာက္မ်ိုးဆက္ေတြအတြက္ ကာကြယ္ေပးဖို့၊ ေရေဘးဒုကၡသည္ ကယ္ဆယ္ေရး စတဲ့အေရးေပါင္းမ်ားစြာမွာ ေစတနာလဲပါ တကယ္လဲလုပ္ျကတဲ့ လူေတြဟာ လူကို ရိုဟင္ဂ်ာျဖစ္လို့ လူအျဖစ္မျမင္နိုင္တာ norm လား။Norm ေရာ reality ေရာ မဟုတ္ပါေစနဲ့လို့ ဆုေတာင္းတယ္။
               ဟုတ္ရင္ေတာ့ ငါတို့ေျပာတာပဲအမွန္။ ရိုဟင္ဂ်ာကို ေထာက္ခံေျပာရေအာင္ ရွင္၊ မင္း၊ ခင္ဗ်ား ဗမာမဟုတ္လို့လားလို့ ေျပာျကမွာ။ ဗမာဆိုရင္ ဘာ၊ ဘာလုပ္မွ ဘာေျပာမွ ဗမာျဖစ္မယ္လို့ ဒီ norm ကို ပကတိ အမွန္တရားျဖစ္ေအာင္ေျပာေနျကသူေတြက ေျပာနိုင္စရာရွိတယ္။ဒါေပမယ့္ လူသားကို လူသားလိုျကည့္နိုင္ျကသူေတြ၊ ကိုယ္ယံုျကည္ရာကို ကိုယ္ထုတ္ေျပာနိုင္တဲ့ သတၱိရွိျပီး အဲဒီလိုထုတ္ေျပာတာကိုလဲ ေထာက္ခံတဲ့ သူေတြရွိေနတာကိုျကည့္ျပီး အခု facebook မွာေတြ့ေနရတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြအေပၚ လူသားခ်င္းမစာနာတဲ့အျမင္ဟာ ဗမာတိုင္း ရဲ့အျမင္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေျပာခ်င္တာပဲ။ အဲဒီလိုမျမင္လို့ ခင္ဗ်ားဗမာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဗမာဟုတ္၊ မဟုတ္ဘယ္သူက သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ရွိသလဲဆိုတာနဲ့ လူသားခ်င္းမစာနာနိုင္တဲ့စိတ္ရွိမွဗမာလို့သတ္မွတ္မယ့္ norm ေပၚလာရင္ အဲဒီပံုစံခြက္ထဲ ကိုယ့္ကိုကိုယ္အဝင္ခံမလား စဉ္းစားျကည့္ျကပါစို့။
      တကယ္က်ေတာ့ ဗမာလူမ်ိုးလို့ ေခၚေနတဲ့ လူမ်ိုးကိုယ္တိုင္က နိုင္ငံရပ္ျခားက လာခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ လုတို့၊ ဆရာသန္းထြန္းတို့ thesis ေတြ ျပန္ဖတ္ျကည့္ပါလား။ တရုတ္ျပည္ဘက္ကေန ေရျကည္ရာ ျမက္နုရာ ေရွြ့လာျပီး ကေန့ ျမန္မာနိုင္ငံလို့ ေခၚတဲ့ ေနရာမွာ အေျခခ်ရာကေန ျမန္မာလူမ်ိုး၊ ဗမာလူမ်ိုးရယ္ ျဖစ္လာတာပဲ။
                   ျဖစ္သင့္တာက အျပင္က ဝင္လာတဲ့လူေတြကို ဗမာလုပ္ပစ္နိုင္ဖို့ပဲ။ ဒီေတာ့ ေမးစရာ ရွိတာက ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ အဲ့သလို လုပ္ဖို့ဆိုရင္ ဗမာ၊ ျမန္မာ ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္ေဆာင္လဲဆိုတာ အရင္ဆံုး ေသခ်ာ သတ္မွတ္ရေတာ့မယ္။ What does it mean to be Burmese? ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖရေတာ့မယ္။ ဒီေမးခြန္းကို ဗမာ၊ ျမန္မာ ျပည္သူျပည္သားတိုင္း ေလးေလးနက္နက္ စဉ္းစားသင့္တယ္။ ဗမာ၊ ျမန္မာ ဟုတ္မဟုတ္ ဘာနဲ့တိုင္းမလဲ။ အမ်ားစုက ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္မွ ဗမာ၊ ငပိျကိုက္မွ ဗမာ၊ သကၤ࿿ျန္ကို သေဘာက်မွ၊ သကၤ࿿ျန္မွာ ေပ်ာ္မွ ဗမာ စသျဖင့္ က်ဉ္းေျမာင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြက ရုန္းမထြက္နိုင္ ေသးပါဘူး။
                    ဗမာလူမ်ိုးကို ရင့္က်က္တဲ့ လူမ်ိုးအျဖစ္ ျမင္ခ်င္တယ္။ လူမ်ိုးကို ကိုးကြယ္ယံုျကည္မႈနဲ့ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာ၊ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိမ္းညြတ္မႈနဲ့ ခ်ိတ္ထားတာ (ဒီလို ေျပာရတာ လိင္တူ စိတ္ဝင္စားသူေတြကို ငါအာဏာရရင္ ဗမာျပည္မွာ မထားဘူးလို့ ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ လူေရွ့ ထုတ္ေျပာတာမ်ိုး တခါမက ျကားဖူးလို့ပဲ။) အသားအေရာင္နဲ့ ခ်ိတ္ထားတာ၊ ျခံုေျပာရရင္ ေမြးကတည္းက ခြဲမရေအာင္ ပါလာတဲ့ ဇီဝေဗဒဆိုင္ရာ အခ်က္ အလက္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ သူမ်ားကို မထိခိုက္တဲ့ အထံု၊ ဝါသနာ၊ ယံုျကည္မႈ စတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို အေျချပုျပီး ခြဲျခား သတ္မွတ္တာဟာ အနၱရယ္ ရွိေစနိုင္တယ္။
                ဗမာလူမ်ိုးကို လူသားတိုင္းကို လူသားလိုျမင္ျပီး ဆက္ဆံတဲ့၊ မရွိအတူ ရွိအတူေပါ့ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို တန္ဖိုးထား ေလးစားတဲ့၊ သူမ်ား မထိခိုက္ရင္ ဘယ္ကိုးကြယ္ ယံုျကည္မႈကိုမဆို လက္ခံခြင့္ျပုတဲ့၊ ျခံုေျပာရရင္ ရင္ေခါင္းက်ယ္တဲ့ လူမ်ိုး အျဖစ္ျမင္ခ်င္တယ္။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာလိုက္ျပီး၊ ပညာရွိမရွိ လိုက္ျပီး၊ ကိုးကြယ္ ယံုျကည္မႈကို လိုက္ျပီး၊ အသားအေရာင္ကိုလိုက္ျပီး ခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့ လူမ်ိုးအျဖစ္ မျမင္ခ်င္ပါ။

20 comments :

Anonymous said...

ရုိဟင္ဂ်ာ မြတ္ဆလင္ေတြကုိ ခြဲျခားဆက္ဆံေနတာ မဟုတ္ဘူး...။ႏုိင္ငံမွာ ေနခ်င္ေနလုိ႔ရတယ္ ႏုိင္ငံသားခံယူခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း သက္ဆုိင္ရာ ဥပေဒကေတာ့ ရွိမွာေပါ့..။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔က တုိင္းရင္းသားပါလုိ႔ ေအာ္ေနတာကုိ ထုိင္ၾကည့္ေနရမလား... ပုဇြန္ဦးေႏွာက္နဲ႔ မေျပာနဲ႔ ေမာင္မုိးသီး...။ ႏုိင္ငံျခားသားက ၀င္လာတဲ့လူေတြကုိ တုိင္းရင္းသား အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးတဲ့ႏိုင္ငံရွိလား ရွင္ရင္ ေျပာျပ. ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ မင္းအေဖ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာေတာင္မရဘူး။

Anonymous said...

I don't agree with this article, why?
we are burmese but this occurs in Rakhine. To be honest, we burmese have to respect Rakhine ethnic's decision of not accepting those bangali
Whoever want to stay or become citizenship, they definitely must follow the county's laws, and adapt the customs of ethnic people living surrounding.
Do they follow those steps since long ago? I did't see those basic steps of living peacefully.

Anonymous said...

ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ဘဂၤႅားေဒ့ရွ္ကလဲ လက္မခံဘူး။ ဗမာျပည္ကလဲ လက္မခံဘူး။
Go to other Muslims countries to to accept as refuge because all muslims r brothers.

Anonymous said...

we know we have to respect rights, yes that is why they can live in buthidaung area but to step up we have to use our brains. Can they be very beneficial to our society?
Mr Gyogoat pls answer this answer? Why you think you have to let them be in Myanmar as burmese, for me it is non of your business.It is our Rakhine's business, and we burmese have to support whatever they make decisions.

Anonymous said...

ကိုင္းကြာ။ရိုဟင္ဂ်ာေတြက ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမဟုတ္တါ
လက္ခံပါတယ္။တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတာင္းရင္
တို ့လည္းလက္မခံပါ။ေရြ ့ေျပာင္းေရာက္လာသူေတြကြာ။
ဒါေပမဲ ့လူသားေတြပါ။အမ်ိဳးသားေရးစိတ္နဲ ့ေဆြးေႏြးေန
တဲ ့လူေတြကို ေလ့လာၿပီး၊ေလးစားပါတယ္။
ငါ။မေအ။ႏွမဆဲေနတဲ ့လူေတြအမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ထဲ
ေန ေနၾကတဲ့လူမပါဘူး။တျခားႏိုင္ငံမွာေနၾကတဲ ့လူေတြ
မင္းတို ့ကို ထိုင္း။မေလးေတြကဆဲဆိုရင္ မင္းတို ့
ဘယ္လိုမ်က္ႏွာေပးနဲ ့ေနၾကလဲ။ရိုဟင္ဂ်ာကို မဆဲခင္
မင္းတို ့မ်က္ႏွာေပးကို သတိရပါ။
ေဇာ္ႏိုင္

Anonymous said...

ကိုင္းကြာ။ရိုဟင္ဂ်ာေတြက ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမဟုတ္တါ
လက္ခံပါတယ္။တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတာင္းရင္
တို ့လည္းလက္မခံပါ။ေရြ ့ေျပာင္းေရာက္လာသူေတြကြာ။
ဒါေပမဲ ့လူသားေတြပါ။အမ်ိဳးသားေရးစိတ္နဲ ့ေဆြးေႏြးေန
တဲ ့လူေတြကို ေလ့လာၿပီး၊ေလးစားပါတယ္။
ငါ။မေအ။ႏွမဆဲေနတဲ ့လူေတြအမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ထဲ
ေန ေနၾကတဲ့လူမပါဘူး။တျခားႏိုင္ငံမွာေနၾကတဲ ့လူေတြ
မင္းတို ့ကို ထိုင္း။မေလးေတြကဆဲဆိုရင္ မင္းတို ့
ဘယ္လိုမ်က္ႏွာေပးနဲ ့ေနၾကလဲ။ရိုဟင္ဂ်ာကို မဆဲခင္
မင္းတို ့မ်က္ႏွာေပးကို သတိရပါ။
ေဇာ္ႏိုင္

Anonymous said...

အသက္ ၅၅ ႏွစ္အရြယ္ရွိ ေဆးဒ္ မိုဟာမက္ႏွင့္ အသက္ ၁၁ ႏွစ္အရြယ္ကေလး မငယ္ ႐ိုရွန္ကာဆမ္တို႕ကို ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းစဥ္အခါက ဤသို႔ေတြ႕ခဲ့ရၿပီး၊ လက္ထပ္ျပီး ေနာက္တြင္မူ ႐ိုရွန္ကာဆန္သည္ မိုဟာမက္၏ပထမဇနီးမွ ေမြးဖြားထာသည့္ သားသုံးေယာက္အျပင္ သူႏွင့္ရြယ္တူျဖစ္ေသာ သမီးတစ္ ေယာက္ႏွင့္ပါ အတူတကြ ေနထိုင္ရေလေတာ့သည္။

Anonymous said...

ငါ။မေအ။ႏွမဆဲေနတဲ ့လူေတြအမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ထဲ
ေန ေနၾကတဲ့လူမပါဘူး။တျခားႏိုင္ငံမွာေနၾကတဲ ့လူေတြ
မင္းတို ့ကို ထိုင္း။မေလးေတြကဆဲဆိုရင္ မင္းတို ့
ဘယ္လိုမ်က္ႏွာေပးနဲ ့ေနၾကလဲ။ရိုဟင္ဂ်ာကို မဆဲခင္
မင္းတို ့မ်က္ႏွာေပးကို သတိရပါ။
ေဇာ္ႏိုင္
differance story.We will not insult the country that allow us to live but these people will destroy the country.Who bomb the civilan train at london?
Who kill the innocent civilians?
if they have 20%,they say peace but if they have 50%,they start the problem.

Anonymous said...

၁ ။ လူသားတေယာက္အေနနဲ ့ ထိုပုဂၢိဳလ္ေတြကို လူ ့အခြင္းအေရးေပးျပီးလက္ခံပါတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို ့ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုျပီး အခြင့္ထူးတခု ယူေနခ်င္ရတာလဲ ။
၂ ။ သူတို ့က တိုင္းရင္းသားရခိုင္ေတြနဲ ့ အတူတူေနရမွာမို ့ ရခိုင္တို ့ရဲ့သေဘာထားဟာ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္ ။
၃ ။ ဒီလူေတြဟာ မူဆလင္ေတြျဖစ္ျပီး မူဆလင္ တိုင္းျပည္ေတြကေတာင္ မကူညီနိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆိုးသြမ္းေနၾကသလား ။
၄။ သူတို ့ကို ျမန္မာျပည္ (ရခိုင္ေတြက) ကူလိုက္ရင္ မူဆလင္တိုင္းျပည္ေတြအတြက္ အရွက္ရစရာဘဲ (သို ့) ေၾကနပ္ပါ့မလား ။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လူသားစိတ္အျပည့္နဲ ့ ေၾကြးစရာရွိတာ ေၾကြး ေပးစရာရွိတာေပး ျပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ေရထဲသာျပန္ေမွ်ာလိုက္ေတာ့ ။ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး ပုတီးစိတ္လိုက္ဦးမယ္ ၊ အင္း - သတၱဝါအေပါင္းက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ - - -

ဗုတ္ ဗုတ္

Anonymous said...

hello moe thee,
no make mistake for this issue.
are you really Burmese? what kind of post? what is your intention? is't your generation ( Rohingar )? are you loosing mind ( or ) out of your mind? are you willing to create the Rohingar as native Burmese ( just like native American )? hahahahahahaha...

Anonymous said...

ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ခဲြၿခားဆက္ဆက္တယ္လို ့ဘာ့ေၾကာင့္ စာေရးသူက ေျပာရတာပါလဲ။ အခုအားလံုးက ေျပာေနၾက တာက ျဖစ္လာတဲ့ အစကို ၾကည့္ရင္ သူတို ့က တိုင္းရင္းသားပါလို ့လိမ္ေျပာတယ္။ မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္ေနတာကို သမိုင္းကပါ လိမ္ေပးရမွာလား။ ဒါကို မီဒီယာေတြက ၀ိုင္းလိမ္ေနကို လက္သင့္ခံ ေပးရမွာလား။ အဲ့ဒီ့လို မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္တာ ကို ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ လက္မခံဘူး။ ရရင္ အဲ့ဒီ့ တုိင္းျပည္ေတြမွာ သြားလုပ္ပါ။ အခုျမန္မာေတြ ထိုင္းမွာ သူတို ့လူဦးေရရဲ ့10% နီးပါးေလာက္ရိွေနနိုင္တယ္။ အခု ထိုင္းနိုင္ငံရဲ ့တိုင္းရင္းသားျဖစ္ပါတယ္လို ့၀ိုင္းေအာ္လို ့ရနိုင္ပါ့မလား။ ဒါကို မီဒီယာေတြက ၀ိုင္းေအာ္ရင္ေတာင္ ထိုင္းနုိင္ငံနဲ ့ထိုင္းျပည္သူေတြက လက္ခံမလား။ အခု ျမန္မာေတြက ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ခဲြၿခားဆက္ဆံေနတာ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းရင္းသားမဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္ျပီး ေရးထားတဲ့ ဘီဘီစီ ကို သမိုင္းအမွားကို ေရးထား ေၾကာင္း ၀ိုင္းကန္ ့ကြက္ေနတာကို ျမန္မာစကား နားလည္တဲ့သူတိုင္း နားလည္နုိင္မွာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ လူလူခ်င္း ခဲြၿခားတယ္ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္တပ္ ေနၾကရတာ လဲ။ ဘဂၤါလီကုလားေတြကို အဲ့ဒီ့ေလာက္ ခ်စ္ေနၾကရင္ လည္း သူတို ့နဲ ့အမ်ားစု တူနုိင္တဲ့ တိုင္းျပည္တစ္ခုခုမွာ ေနလို ့ရေအာင္ ၀ိုင္းတိုက္တြန္းလက္ခံေပးလာေအာင္ ကူညီေပးတာက ပိုျပီး အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပ ထိေရာက္မယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ့လို သူတို ့နဲ ့ေတာ္ေတာ္ အကုန္နီးပါး တူတဲ့ တုိင္းျပည္ က ေေတာင္ အသိအမွတ္မျပဳ လက္မခံခ်င္တာဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ့လူေတြက တစ္ခုခု ခြ်တ္ေခ်ာ္မွားယြင္းေနလို ့ဘဲလို ့ေကာက္ခ်က္ ခ်မိပါတယ္။

Anonymous said...

what is the intention of those bengali, why they want to be our ethnics?
Whatever reasons we have to consider to give citizenship, we should think the following steps
1.Can they be beneficial to our society?
2.Can they adapt Rakhine's customs?
3.Can they strictly follow our myanmar laws?
4.How can they contribute to our Myanmar economy, our religious, our society?
5.Are they educated?
6.Are they business minded? Can they spend money, knowledge, their resources to develop our myanmar country?
7.Are they peaceful minded people?

Anonymous said...

ရိုဟင္ဂ်ာကို တိုင္းရင္းသားပါလို႔ ေတာင္းဆုိေနတာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး.. ေနာက္တစ္ခုက ေနာက္ပုိင္းမွ ခိုး၀င္လာတဲ့ ဘဂၤလီေတြကလည္း အမ်ားၾကီး .. အဲဒါေတြ လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး.. ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ေရာက္ေနတဲ့သူေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရသင့္ပါတယ္.. ဒါေပမဲ့ ထပ္ခိုး၀င္လာတဲ့ဟာေတာ့ ေနာက္တစ္မိ်ဳးစဥ္းစားရမွာေပါ့.. လူမ်ိဳးကေတာ့ ဘဂၤလီ ကေတာ့ ဘဂၤလီပါပဲ .. ဘယ္လိုမွ တိုင္းရင္းသားစာရင္းထဲ ထည့္လို႔မရပါဘူး.... လံုး၀ လံုး၀ မျဖစ္သင့္ပါဘူး

Anonymous said...

Very simple. Once upon a time in Asia.To us, long long ago Chinese or mongols flow down south and become Burmese. For them, very very long ago from a continent of Africa, a small part of Africa broke out, drift away and come to attached with Haymalia mountains in Asia and become India.(Oh boy, they had come a long way). They are break down into Indians,Pakistanis,Bangladeshis, Rohingers and Srilankans...etc... THE END.

Anonymous said...

အသားအေရာင္
ဇာတ္
ဘာသာ
အယူဝါဒ
အဆင့္အတန္း~~~~~~~~
ခြဲျခားကာ
လူကိုလူလိုမျမင္ႏုိင္ပါမူ
ျငိမ္းခ်မ္းေရး အႏွစ္သာရ ကိုမရရွိ မခံစားႏူိင္ ပါေျခ

ဗုဒၶျမတ္စြါ ေဟာႀကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားမွာ
ံသံသရာ မွ ထြက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေစရန္
ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း အစစ္အမွန္
သႏၱိ သုခ ရရွိႀကပါေစရန္ ျဖစ္ပါသျဖင့္

မုန္ ့ဆီေက်ာ္ ဘယ္မွာမွန္း မသိေသးပဲ ႏူတ္ခမ္းနာ ေရာဂါ ႀကိဳတင္ မျဖစ္ႀကပါ နဲ ့ ဟု

ေလးစားစြါ အႀကံျပဳပါရေစ


ယမမင္း(YIN LAW WAN)




့ု

W said...

အျမင္မေတာ္သူ

Anonymous said...

ကဲ ေမာင္မုိးသီး ေရ... သူ တုိ႕ က တုိ႕ နုိင္ငံ က မွ မဟုတ္တာ ... ႏုိင္ငံ တြင္း ကုိ ေရာက္ၿပီး သား လူေတြ ေတာ့ ထားလုိက္ပါေတာ့ .. တျခား ႏုိင္ငံ မွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြ ကုိ မင္းေနတဲ့ ႏုိင္ငံ မွာ လူသားျခင္း စာနာ ေပးၿပီး လက္ခံ ေပးပါဆုိ ၿပီး သြား ေျပာ ေပးလုိက္ပါ ... ဒါဆုိ မင္းက လူ႕အခြင့္အေရး ေတာင္းေနတဲ့ လူတေယာက္ေပါ့

Anonymous said...

ေသခ်ာ တာ တစ္ခု ေတာ့ ရွိတယ္ ျမန္မာ ျပည္ ျပန္လာရင္ မင္း အသက္ နဲ႕ ဖက္နဲ႕ ထုတ္ထားခဲ့

Anonymous said...

ရခုိင္ပ်ဳိေမေတြက ရုိဟင္ဂ်ာဆုိၾကိဳက္မွၾကိဳက္..

Anonymous said...

ရခုိင္ပ်ဳိေမေတြက ရုိဟင္ဂ်ာဆုိၾကိဳက္မွၾကိဳက္.. Is it your sister???