၁- သမိုင္းပညာရွင္ဆရာၾကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္း က မ အ ေအာင္ သမိုင္းကို ေလ့လာၾကလို ့ မိန္ ့ၾကားခဲ့တဲ့ စကားဟာ ဒီေန ့ ျမန္မာ့ နိင္ငံေရး အေျခအေနအတြက္ ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္တဲ့စကားျဖစ္ေနပါတယ္။
၂- ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာ ဟာ ခက္တယ္။ ျမန္မာ သမိုင္းကို တကယ္မွတ္တမ္းတင္နိင္တာ ေအ-ဒီ ၁၀၄၄ ဆိုေတာ့ ဘာမွ ကိုၾကာလွေသးတာမဟုတ္ဘူး။ ၁၅ ရာစုက ဘုရင္ေနာင္မင္းတရားၾကီးေခတ္၊ ဒါလည္း
မွတ္တမ္းဘာမွသိပ္မရိွဘူး။ ဘုရင္ေနာက္ကိုင္ခဲ့တဲ့ဓါးတို ့၊ အက်ီတို ့မရိွဘူး။ နန္းေတာ္က ဟိုတေလာက
ေလာက္မွာျပန္တူးေဖၚနိင္ခဲ့တယ္။ ၁၉ ရာစုက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ၊ ကုန္ေဘာင္ရွာပံုေတာ္မွာ အေလာင္း
ဘုရားက သူရဲ ့လက္သံုးေတာ္ဓါးကို သံတမန္ေတြကိုျပခဲ့တယ္။ အခုအဲ့ဒီဓါးက ဘယ္မွာလည္းဆိုတာ
က်ေနာ္တို ့မသိေတာ့ဘူး။
၃- အေနာက္တိုင္းသားေတြက သမိုင္းကို မွတ္မိပံု၊ မွတ္တမ္းတင္နိင္ပံု က အတုယူဖို ့ေကာင္းလွတယ္။
သူတို ့က ႏွစ္ ၅ေထာင္ ( ဘုရားမီပြင္မီ) က သမိုင္းေတြကိုမွတ္တမ္းတင္တယ္။ အေထာက္အထားပစၥည္း
ေတြကို သိမ္းဆည္းမွတ္တမ္းတင္တယ္။ ကေန ့အထိ နိင္ငံေရးအေၾကာင္းပဲေျပာေျပာ၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ ့စီးပြား
ေရးအေၾကာင္းကိုပဲေျပာေျပာ သမိုင္း အေထာက္အထားေတြကို ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးၾကျငင္းခုန္ၾကတယ္။
၄- က်ေနာ္တို ့ျမန္မာ ့သမိုင္းမွာ အေနာ္ရထာမင္းရဲ ့အရိနမၼာလွံ အေၾကာင္းကိုတခန္းတနားေရးဖြဲ ့ထားတယ္။ အဲ့ဒီလံွ ကို ရွာရင္မေကာင္ဘူးလားလို ့ ေဆြးေႏြးရင္ အရူးလို ့ ထင္မဲ့သူမ်ားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးေထာင္ေလာက္က ေရာမ သမိုင္းလက္ရာေတြကို
ထိမ္းသိမ္းၾကတယ္။ ဟိုးမား ရဲ ့အိုဒက္ဆီထဲက ထရိႈင္ျမိဳ ့ကို တူးေဖၚနိင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဗနီဆာေမး တို ့၊ ဆာရာခ်န္းတို တီးေနတဲ့ တေယာေတြက ဘုရင္ေနာင္ေခတ္ေလာက္က တေယာေတြကို နဲ ့တီး
ခတ္ေနၾကတံုးျဖစ္တယ္။ တူရကီနိင္ငံက ျပတိုက္ထဲမွာ တမန္ ေတာ္မိုဟာမက္ရဲ ့ မုတ္ဆိတ္နဲ ့ဓါးကို
ျပတိုက္မွာ ျပသထားတယ္။ ေရာမေခတ္က ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ကြန္စတင္တီႏိုဘယ္ျမို ့ ကို တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့
ျမို ့ၾကီးက ကေန ့အထိ ထိမ္းသိမ္းထားၾကေသးတယ္။
၅- ဧ၀ရက္ေတာင္ကိုတက္ခဲ့ၾကတဲ့ေတာင္တက္သမားေတြက လမ္းခရီး မွာေတြ ့ၾကံဳရမဲ့အခက္ခဲေတြ
အေျခအေနေတြကိုမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္လူေတြက ေရွ့က တက္သြားတဲ့ ေတာင္တက္သမား
အေက်ာ္အေမာ ေတြရဲ ့ အခ်က္အလက္ေတြကို သုေတသနျပဳေလ့လာျပီးေတာ့ ေတာင္ထိပ္ကိုရေအာင္
ဆက္တက္ခဲ့ၾကရတယ္။
၆- ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို ့ၾကိဳးစားေနတာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ တိုင္ခါနီးပါျပီ။ ေရွ ့က တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးပါတီအသီးသီးက အခ်က္အလက္ေတြကို
ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ( ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။)
မိုးသီးဇြန္
No comments :
Post a Comment