Monday 7 May 2012

အဖမ္းအဆီး မ်ား ကိုု ရင္ဆိုုိင္ အံတုုျခင္း ( လူထုု ေဒၚအမာ )


by Ludu လူထုႀကီးပြားေရး on Thursday, February 9, 2012 at 7:01pm
ဦးလွကို ေထာင္ေျပာင္း ေခၚသြားေတာ့ က်မက ေထာင္ဝင္စာ ရန္ကုန္ လိုက္မေတြ႕ႏိုင္ဘူးေပါ့။ က်မမွာ ကေလး (၅) ေယာက္နဲ႔ သတင္းစာက ရက္မပ်က္ ထြက္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေနရေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက အခု သားအငယ္ဆံုးေကာင္ ၿငိမ္းခ်မ္း (ညီပုေလး) က ႏို႔စို႔ ရွိေသးတာကလား။ စကားစပ္မိလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ဦးလွ (၃) ႏွစ္ေက်ာ္ ရန္ကုန္ေထာင္ထဲမွာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခံေနရၿပီး ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ က်မက ကေလးေတြ ေခၚၿပီး ေလယာဥ္ကြင္း သြားႀကိဳတယ္။ ဦးလွက သူ႔ဖမ္းသြားတုန္းက (၂) ႏွစ္သား ရွိေသးတဲ့ အငယ္ဆံုးေကာင္ (၅) ႏွစ္ (၆) ႏွစ္သားကို ေကာက္ခ်ီေတာ့ ဒီေကာင္က သူ႔အေဖကို မမွတ္မိလို႔ အို႔တို႔အန္းတန္းနဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။

 ဒါေၾကာင့္ က်မက ဒီေကာင္ ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္က ေထာင္ (၁ဝ) ႏွစ္ အခ်ခံရေတာ သူ႔ကို ေျပာင္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ သရက္ေထာင္ကို သူေရာက္ေတာ့ သူ႔ကေလး (၃) ေယာက္စလံုး ေခၚေခၚသြားၿပီး သံုးလ တခါ၊ ႏွစ္လ တခါ သြားေတြ႕ခဲ့တယ္။ သြားရတာက မိုင္ (၃၅ဝ) ေလာက္ ကားခရီး၊ သူ႔သမီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ကားေတာက္တတ္လို႔ ေအာင္လံမွာ တညအိပ္ၿပီးမွ အမူးေျပၾကတယ္။ ကရိကထ မ်ားလိုက္ပံုမ်ား မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ဒါေပမဲ့ အေဖ ထြက္လာရင္ အေဖကလည္း မမွတ္မိ၊ ကေလးေတြကလည္း မမွတ္မိနဲ႔၊ သူတို႔ အေဖ ျဖစ္တုန္းက ျဖစ္တာမ်ိဳး ျဖစ္မွာစိုးလို႔ အားလံုး ေခၚသြားတာပဲ။ ေအာင္လံက ပထစ အမတ္ေဟာင္း ဦးသန္းျမင့္တို႔ တိုက္မွာ တညအိပ္ၿပီး နံနက္လင္း သရက္ကို ေမာ္ေတာ္နဲ႔ ကူးေတာ့မွ ကေလး ႏွစ္ေယာက္က အမူးေျပၾကတယ္။

ကေလးေတြက သူတို႔ အေဖကို မမွတ္မိဘူး ဆိုတဲ့ ရင္ထုမနာ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳရမွာစိုးလို႔ ဒုကၡခံၿပီး ေခၚေခၚသြားတာေလ။
ပဥၥမအႀကိမ္ကေတာ့ ဦးလွအဖို႔ မၾကာလိုက္ပါဘူး၊ ေတာ္ပါေသးတယ္၊ လူက ေနမေကာင္းဘဲနဲ႔ ေခၚသြားတာမို႔။ တေန႔မွာ ဦးလွ သူသိပ္ေနမေကာင္းဘူး။ လူကလည္း မူးေနာက္ေနာက္ေနာက္နဲ႔ ေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ သမီး ဆရာဝန္ကို အေခၚလႊတ္ၿပီး နင့္အေဖ စမ္းသပ္ၾကည့္စမ္း၊ ေနမေကာင္းဘူး ေျပာတယ္လို႔ ေျပာေတာ့ သမီးက အစံု စမ္းသပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေဖ ဆီးခ်ိဳထေနလို႔ ျဖစ္တာ၊ အေဖ့ကို အင္ဆူလင္ ထိုးေပးမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဦးလွမွာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစားကို ဂ႐ုစိုက္စားၿပီး ေဆးမွန္မွန္ေသာက္တာနဲ႔ပဲ သူ႔သမီးက ဆီးခ်ိဳကို ထိန္းထားေပးပါတယ္။ အင္ဆူလင္ ေန႔တိုင္း ထိုးေပးရေလာက္ေအာင္ ဆိုးမလာပါဘူး။ အဲဒီေန႔က သူ႔သမီးက တလေလာက္ အင္ဆူလင္ ေန႔တိုင္း ထိုးေပးဦးမယ္လို႔ ေျပာေတာ့ အင္ဆူလင္ ထိုးရမယ္ ဆိုတာက ဆီးခ်ိဳသမား အဖို႔ ေနာက္ဆံုးအဆင့္၊ ေန႔တိုင္း တေန႔ (၂) ႀကိမ္ ထိုးရမွာ၊ က်မက စိတ္ဆင္းရဲလိုက္တာ။ အဲဒီလို သမီးက ေျပာၿပီး ျပန္သြားလို႔မွ မၾကာေသးဘူး၊ အိမ္ေရွ႕မွာ ဧည့္သည္ေရာက္တယ္ ေျပာလို႔ ထြက္ေတြ႕ေတာ့ သူရယ္၊ က်မရယ္၊ သားဘိုညိဳရယ္ လိုက္ခဲ့ပါဦး ဆိုၿပီး လာဖမ္းျပန္လို႔ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက္စလံုး လိုက္သြားၾကရတာပါ။

အဲဒီေန႔က ၁၉၇၈ စက္တင္ဘာ (၂၂) ရက္ေန႔ပါ။

အိမ္မွာ မ်က္စိသူငယ္ နားသူငယ္နဲ႔ က်န္ရစ္ရွာတဲ့ သမီးပ်ိဳ မတင္ဝင္းေလး အတြက္လည္း အၿမဲသတိရၿပီး စိတ္ဆင္းရဲမိ တယ္။ ႏို႔ေပမယ့္ ဘယ္သူက်န္က်န္ မက်န္က်န္ သူတို႔ လာေခၚရင္ လိုက္ရတာပဲ မဟုတ္လား။ ေခၚသြားၿပီး က်မတို႔ကို မႏၲေလး အက်ဥ္းေထာင္ႀကီးထဲ ထည့္ထားတာပါ။ သူတို႔ သားအဖက တြဲဖက္ေထာင္မွာတဲ့။ က်မက အမ်ိဳးသမီး တြဲဖက္ ေထာင္မွာပါ။ ကိုယ္အဖမ္းခံေနရတာထက္ ဦးလွအတြက္ က်မမွာ ပူလိုက္ရတာ။ သူေနမေကာင္းလို႔ ေဆးေန႔တိုင္းထိုး ကုရမယ့္ဆဲဆဲကို သိေနေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ထက္ သူ႔အတြက္ ပူတာေပါ့။
က်မမွာ ဦးလွ ေနတိုင္း အင္ဆူလင္ ထိုးရမယ္လို႔ သမီးေျပာျပတဲ့ အသံခ်ည္း ၾကားေနၿပီး သူတို႔က ဦးလွကို အင္ဆူလင္ လည္း ေန႔တိုင္း ထိုးေပးမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး စိတ္ဆင္းရဲရတာ ေန႔တိုင္းပါ။ ဦးလွက (၂၈) ရက္နဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္သြားပါ သတဲ့။ သားက (၇) လေက်ာ္နဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ပါတယ္။ က်မ ဒီလို က်န္ခဲ့တာကို ဦးလွက "ေဒၚအမာက က်ေနာ္ သြားရာ ဆိုရင္ ေနရာတကာ လိုက္ခ်င္တတ္တယ္။ ဟိုထဲ သြားတာကိုေတာင္မွ မျဖစ္မေန လိုက္လာခဲ့ေသးတယ္။ ခု က်ေနာ္ ျပန္ထြက္လာေတာ့ သူ မလိုက္ႏိုင္ခဲ့ျပန္ဘူး" လို႔ မိတ္ဆြေတြနဲ႔ ေတြရင္ ဟာသစကားေလးနဲ႔ ေျပာတတ္သတဲ့။

က်မကေတာ့ ဟိုထဲ က်မ က်န္ရစ္ခဲ့တုန္းက ၄-၅-၆ လေလာက္ေနေတာ့ ဝါဒါမကေလး တေယာက္က "မေန႔က ရက္အားရလို႔ က်မ ၿမိဳ႕ထဲထြက္ေတာ့ ဦးေလးလွကို ေတြ႕ခဲ့တယ္" လို႔ က်မကို တိုးတိုးကေလး လာေျပာပါတယ္။ က်မက ဝမ္းသာအားရ "ဟုတ္လား၊ ဘယ္မွာ ေတြ႕ခဲ့တာလဲ၊ မင္းကို သိသလား၊ ဘာေျပာလိုက္လဲ" လို႔ ေမးေတာ့ "ဦးေလးတို႔ တိုက္ေရွ႕က က်မ ညေန (၃) နာရီေလာက္ ျဖတ္သြားခဲ့တာပါ။ တိုက္တံခါးႀကီး ပိတ္ထားပါတယ္။ အဲဒီအထဲ ဦးေလး လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ပုတီးစိပ္ေနတာကို ျမင္ခဲ့တာပါ" တဲ့။ ေန႔ခင္းႀကီး တိုက္တံခါးႀကီး ပိတ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ ပုတီးစိပ္ေနသတဲ့ ဆိုၿပီး က်မမွာ မ်က္ရည္ဝဲခဲ့ရတယ္။ ဒီအခ်ိန္ ဒီေနရာမ်ိဳးမွာ သူ ပုတီးစိပ္ေလ့ ရွိတာမွ မဟုတ္ပါဘဲကလား၊ ဧကႏၩ သူ က်မ မလြတ္ေသးလို႔သာေပါ့ ဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းရတာပါ။ ဒါဟာ သူ႔အဖို႔ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဦးလွက သားမယား အေပၚ အလြန္ သံေယာဇဥ္ႀကီးရွာသူမို႔ သားေရာ မယားေရာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မျပန္လာၾကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ ေနခဲ့ရတာထက္ ပိုၿပီး စိတ္ဆင္းရဲ ရွာလိမ့္မယ္။ သူ႔မိန္းမ ဒီလို ခံရမွာကို သူတသက္လံုး ပူပန္ခဲ့ဖူးေပမယ့္ တခါမွ ကိုယ္ေတြ႕ မၾကံဳခဲ့ရဘူး။ ဒီတခါမွ ကိုယ္ေတြ႕ ၾကံဳရရွာတာကလား။

က်မဆီကို တပတ္တႀကိမ္ ေထာင္ဝင္စာ စားစရာေတြ အိမ္က ပို႔ပို႔ေပးေနပါတယ္။ လူခ်င္းေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ မေတြ႕ရဘူး။ ဘယ္သူက ပို႔သလဲေတာ့ မသိဘူး။ ဘာသတင္းမွ က်မကို အသိမေပးပါဘူး။ က်မ အဖမ္းမခံရေတာ့ တႏွစ္၊ တလနဲ႔ တရက္ရွိေတာ့ ၂၃၊ ၁ဝ၊ ၇၉ ေန႔က က်မကို ေထာင္ထဲလာေခၚတယ္။ က်မက လိုက္သြားတာ့ အျပင္မွာ ဦးလွရယ္ သမီးအႀကီးက ေမြးတဲ့ ေျမးဦးမေလးကို ခ်ီထားၿပီး ရပ္ေနၾကတာေတြ႕လို႔ ဪသာ္သူတို႔ ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႕ခြင့္ရလို႔ လာၾကတာထင္ပါရဲ႕လို႔ ေအာက္ေမ့ၿပီး သူတို႔ေခၚတဲ့ ေထာင္႐ံုးခန္းထဲ လိုက္သြားရတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒါလႊတ္တာတဲ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ က်မ အိမ္ျပန္ေရာက္တယ္။

အိမ္ေရာက္ေတာ့မွ တေယာက္တည္း ထားခဲ့ရတဲ့ သမီးေလးနဲ႔ က်မ ညီမ ေဒၚတင္တင္က လာၿပီး ေနေပးရွာသတဲ့။ ေထာင္ထဲမွာ ေနရတုန္းကေတာ့ အဲဒီသတင္းမ်ိဳး ဘာမွ မၾကားခဲ့ရဘူး။
သူမရွိဘဲ က်မ တေယာက္တည္း ေနခဲ့ရတာကေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါမို႔ က်မမွာ က်င့္သားရသေလာက္ ရေနၿပီလို႔ ေျပာရင္ ရႏိုင္မလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မ မရွိဘဲ သူ အိမ္မွာ ေနရတဲ့ ဆင္းရဲကိုေတာ့ သူက ၁၉၇၈-၇၉ မွာမွ ခံရဖူးတာကလား။ ဒါေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕။ သူမဆံုးခင္ ၃-၄ လ အလိုမွာ သူနဲ႔ က်မ ေအးေအးေဆးေဆး ခဏတျဖဳတ္ နားရခ်ိန္မွာ သူက ဘာေျပာသလဲ ဆိုေတာ့၊
"ေသျခင္းေသရင္ ငါ မင္းအရင္ ေသခ်င္တယ္" တဲ့။ က်မက "အရင္ေသရတဲ့ လူက ကံေကာင္းတာေပါ့" လို႔ ျပန္ေျပာေတာ့၊ သူက "ငါက မင္းမရွိရင္ မေနတတ္ဘူး" တဲ့။

သူတို႔က တကယ္ေတာ့ က်မကို ဖမ္းခ်င္လို႔ ဖမ္းတာေနမွာပါ။ [ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တတိယသား ျဖစ္သူ ေမာင္ခ်စ္ခင္ (ေခၚ) (ဦး) ဖိုးသံေခ်ာင္းက ကေလာင္အမည္ 'ဖိုးသံ (လူထု)' နဲ႔ 'က်ေနာ္ မေရးႏိုင္ခဲ့တဲ့ ကိစၥတရပ္' လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ေဆာင္းပါး တပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။] သားငယ္ကေတာ့ ဒါ ပထမအႀကိမ္ေပါ့။ ေနာက္ (၁၁) ႏွစ္ၾကာမွ ၁၉၉ဝ မွာ ဒုတိယအႀကိမ္ အဖမ္းခံရၿပီး (၁ဝ) ႏွစ္ ခ်လိုက္တယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ သူ႔အေဖက မရွိေတာ့ဘူး။ ရွိရင္ စိတ္ဆင္းရဲရွာမွာ။ အင္းစိန္မွာ (၁) ႏွစ္ထားၿပီးေတာ့ သရက္ေထာင္ကို ေ႐ႊ႕ထားတယ္။ အင္းစိန္တုန္းကေတာ့ ေထာင္ဝင္စာကို သူ႔မိန္းမ ဝင္းဝင္းပဲ သြားပါတယ္။ က်မ မလိုက္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္မွာ အက်ဥ္းသားေတြကို ေပးတဲ့ ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႕ရတဲ့ ပံုစံက ဆိုး႐ြားလြန္းလို႔။ သံဆန္ခါ အျမင့္ႀကီး (၂) ခ်ပ္ ကာထားတယ္။ တခ်ပ္နဲ႔ တခ်ပ္က (၃) ေပေလာက္ ျခားထားတယ္။ သံဆန္ခါ တခ်ပ္ေနာက္က အက်ဥ္းသားေတြ၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တခ်ပ္ေနာက္က ေတြ႕ခ်င္တဲ့ လူေတြ အားလံုး တန္းစီ ေနၾကရတယ္။ ေတြ႕ေတာ့ ဆိုေတာ့ တၿပိဳက္နက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆံု စကားေျပာၾကတာ အသံေတြက ေဝါေဝါနဲ႔ စကားလံုး ကြဲေအာင္ ၾကားၾကရဲ႕လား မသိပါဘူး။ အဲဒါ (၁ဝ) မိနစ္ေလာက္ ေဝါေဝါျဖစ္ၿပီး ျပန္ၾက ဆိုေတာ့ ျပန္ၾကရတာ။ အဲဒါကို အင္းစိန္ေထာင္ တခါသြားတုန္းက ျမင္ခဲ့ဖူးတယ္။

႐ိုး႐ိုးအက်ဥ္းသားေတြကို ဒီလို အေတြ႕ခံေစတာလား၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြလည္း ဒီပံုစံပဲလား မသိခဲ့ဘူး။ ႏို႔ေပမယ့္ ဒီပံုစံမ်ိဳး ဆိုရင္ ငါ့သား မေတြ႕ရရင္လည္း ေနေပေစ၊ ငါမေတြ႕ဘူး ဆိုၿပီး တႏွစ္လံုး ေနတာပါ။ ေနာက္ သူ႔ကို သရက္ေထာင္ ေျပာင္းသြားၿပီ ၾကားေတာ့ သရက္ေတာ့ အင္းစိန္က ပံုစံမ်ိဳး ဟုတ္မယ္မထင္ဘူး ဆိုၿပီး ေျမးေတြကို ေခၚကာ သရက္ေထာင္ကို သြားေတြ႕တာပါ။ ထင္တဲ့အတိုင္းပါပဲ၊ သရက္ေထာင္ကေတာ့ လူေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ တၿပိဳင္တည္း မေတြခဲ့ရပါဘူး။ သူနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ ေတြ႕ရတာပါ။

က်မ မႏၩေလး ေထာင္ႀကီးထဲမွာ အခ်ဳပ္ခံရတုန္းကေတာ့ ေထာင္ဝင္စာ ပစၥည္းေတာ့ မွန္မွန္ရပါရဲ႕၊ လူခ်င္း ေတြ႕ခြင့္ေတာ့ တခါမွ မရခဲ့ပါဘူး။

No comments :