ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာေသာ အရည္းၾကီးမ်ားအေၾကာင္း
by Ko Navana on Thursday, January 10, 2013 at 10:20am ·
နႏၵာလွိဳင္နဲ႔
လူမင္း နဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ အရိမဒၵနပူရ (ထင္တယ္) ဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားထဲမွာ
နႏၵာလွိဳင္ကုိ ပန္းဦးလႊတ္ဖုိ႔ ေဇာ္မႈိင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ အရည္းၾကီးေတြ
တန္းစီၾကတယ္..။ ေဇာ္မႈိင္းက ဆရာၾကီးဆုိေတာ့ တုိကင္နံပါတ္၀မ္းေပါ့..။
နႏၵာလွိဳင္က အခန္းထဲက ဒမ္းေလာ့ ေမြ႔ရာၾကီးေပၚ တေစာင္းေလး
လဲေလ်ာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ေဇာ္မႈိင္းက လွ်ာသပ္ျပီး ၀င္လာေတာ့ ပုရိတ္သတ္မ်ားက
မျဖစ္ႏုိင္မွန္းသိေပမယ့္ ျပဴးတူးျပဲတဲနဲ႔ ဒန္႔တန္တန္ ေပါ့ေလ..။
ဒါေပမယ့္ ေဇာ္မႈိင္းခမ်ာ (ျမန္မာလူၾကမ္းဆုိေတာ့ သနားပါရဲ ႔) နႏၵာလွိဳင္ရဲ႔ လက္ကေလးေလာက္ပဲ ကုိင္ရေသးတယ္..။ နႏၵာလွိဳင္က ေခ်ာင္ဂ်ိဳေခ်ာင္ၾကား ၀ွက္ထားတဲ့ဓါးနဲ႔ ေကာက္ထုိးလုိက္ေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြက တ၀ါး၀ါးနဲ႔ ရီလုိက္ၾကတာ တရုံလုံး ေသာေသာကုိညံလုိ႔..။ ေဇာ္မႈိင္းၾကီး ဓါးဒဏ္ရာနဲ႔ ဂစ္ဂစ္ဆုိျပီးေသသြားတာကုိ ၾကည္႔ျပီး ရယ္ၾကတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး..။
ေဇာ္မႈိင္းက နႏၵာလွိဳင္လက္ကုိင္တဲ့အခ်ိန္ တရုံလုံး အသံမထြက္ တိတ္ဆိတ္ျပီး ၾကည္႔ေနတုံး ဓါးနဲ႔ သမ ခံလုိက္ရေတာ့ ပရိတ္သတ္ထဲက တစ္ေယာက္က '' ေသျပီ ဆရာ '' လုိ႔ ထေအာ္ လုိက္တာမုိ႔ အားလုံး ပတ္တုတ္မရျဖစ္ကုန္တာ..။
ဆုိေတာ့ အရည္းၾကီးေတြရဲ႔ ဆုိးခ်က္ကုိ ပုံေဖာ္ရမွာ အဲဒီ ပန္းဦးလႊတ္တယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေရွ႔တန္းေရာက္တာ ေတြ႔ရပါတယ္..။
အဲဒါနဲ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္း အေနနဲ႔ အဲဒီကိစၥကုိ ဘယ္လုိမ်ား ျမင္သလဲလုိ႔ ေမႊေႏွာက္ရွာၾကည္႔ေတာ့.. ''သန္းထြန္းရွစ္ဆယ္ျပည္႔ '' ဆုိတဲ့ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၉၄ မွာ သူ႔တပည္႔တစ္ေယာက္က ျပန္ေရးတဲ့ ''ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ဆရာ(သန္းထြန္း) အေၾကာင္း '' ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ -
''အရည္းၾကီး ဂုိဏ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာ့(ေဒါက္တာသန္းထြန္း) ျပင္ဆင္ခ်က္က အစဥ္အလာ စကားနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္သြားတယ္။
ဆရာ့ျပင္ဆင္ခ်က္က -
၁) အရည္းၾကီးဂုိဏ္းဟာ လူအမ်ား ေျပာသေလာက္မဆုိး၊ အရည၀ါသီေတြျဖစ္တယ္။
၂) အရည္းၾကီးကုိ ဘယ္ပုဂံမင္းကမွ မႏွိပ္ကြပ္။
၃) ''ပန္းဦးလႊတ္'' တယ္ဆုိတဲ့ စကား ေက်ာက္စာမွာ မေတြ႔ (the right of first wedding-night ဆုိတာ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပတခ်ိဳ႔ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ရွိတယ္။ )
၄) ပုဂံေခတ္ေနာက္ပုိင္းနဲ႔ ပုဂံပ်က္တဲ့အခ်ိန္၊ စုိက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးမွာ (အရည္းၾကီးေတြဟာ) ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္တယ္။
၅) ဓမၼေစတီေခၚ ရာမာဓိပတိလက္ထက္ ေအဒီ ၁၄၈၈ မွာ ရွင္ဘုရင္က အာဏာစက္နဲ႔ အားေပးလုိ႔ သီဟုိဠ္ျပန္ ဘုန္းၾကီးေတြ အႏုိင္ရျပီး အရည္းၾကီးေတြကုိ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၆) ဒါေၾကာင့္ ၁၆ ရာစုႏွစ္မွာ ေရးတဲ့ ရာဇ၀င္ေတြမွာ မလုိလားတဲ့ အရည္းၾကီးေတြကုိ အင္မတန္အဆုိးျဖစ္ေအာင္ ေရးၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၇) အရည္းၾကီးေတြကုိ အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ ေျပာစရာတစ္ခ်က္ပဲရွိတယ္။ စုိက္ပ်ိဳးဖုိ႔ ေျမယာေတြ ၀ယ္ယူျပီးရင္ 'ေသသားစားေသာက္ပဲြ' က်င္းပတာပဲ။ တျခား အျပစ္ေျပာစရာ ဘာမွ မေတြ႔ရ။
လုိ႔ ေရးထားတာကုိ ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္..။
အရည္းၾကီးအေၾကာင္းကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက အကုိးအကားအေထာက္အထား အားကုိးနဲ႔ အဲသလုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္..။ လက္ခံတာ လက္မခံတာကေတာ့ .. သေဘာေပါ့။
အရည္းၾကီးေတြရဲ႔ သေဘာတရားေရးရာနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ - ၃၀၃ မွာ အခုလုိ တစြန္းတစ ေတြ႔ရွိရျပန္ပါတယ္..။
'' ေတာေက်ာင္းရဟန္းတုိ႔ကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ အခ်က္တစ္ခု ရွိေသး၏။ ျမန္မာတုိ႔ မူလေနရာကုိ ခရုိန္၊ ထုိမွ ခ်ဲ႔ထြင္ေနထုိင္ရာကုိ တုိက္ဟုရွိရာ ပုဂံပ်က္လွ်င္ တုိက္ အရပ္မ်ား၌ ေျမယာမ်ားစြာသည္ ထြန္ယက္စုိက္ပ်ိဳးရန္ လူမရွိျခင္း၊ လူရွိျပန္လည္း လုံျခဳံမႈ မရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေတာအတိျပန္၍ ျဖစ္ရသည္။ တုိင္းျပည္ မည္သုိ႔အေျခအေနရွိမည္ကုိ ေအဒီ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္ထုိး ေက်ာက္စာ၏ ေအာက္ပါ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖင့္သိသာပါသည္။ ''
((----- ေက်ာက္စာ ------------ ))
''တစ္ခါမွ် စုိက္ပ်ိဳးျခင္းမျပဳဖူးေသာ ေတာေျမ သုိ႔မဟုတ္ ေျမစိမ္းႏွင့္တကြ စုိက္ပ်ိဳးဖူးလ်က္ ေတာျပန္ျဖစ္ေသာ ေတာေျမတုိ႔ကုိ ယခုေတာေက်ာင္း ရဟန္းတုိ႔က သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္တုိ႔ထံတြင္ ေငြ၊ အစား၊အေသာက္၊ အ၀တ္ေပး၍ယူ ျပန္၍ ထြန္ယက္ႏုိင္ေအာင္ ၾကံစည္အားထုတ္ေပးခဲ့ၾက၏။ ဤအခ်က္ကား ျပည္ရြာ ျငိမ္းခ်မ္း၍ အစာေရစာေပါမ်ားလ်က္ စီးပြားေရးကုံလုံေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ယင္းတုိ႔သည္ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေခတ္ အစုိးရ၀ါဒႏွင့္လည္း ကုိက္ညီသည္။ ထင္ရွားေသာ သာဓကတစ္ခုကား -
((-------- ေက်ာက္စာ ---------- ))
''ဤေက်ာက္စာအတုိင္းဆုိလွ်င္ ေတာေက်ာင္း သံဃာတုိ႔၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ လုံ႔လျဖင့္ ဧက ၅၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိေသာ ေျမသည္ စုိက္ပ်ိဳး၍ရေသာ ေျမျဖစ္လာသည္႔အျပင္ ထုိအခါက အုပ္ခ်ဳပ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဘုရင္ (မုိ၀္ညင္သတုိ၀္ ၁၄၂၆-၃၉) ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ေတာေျမကုိ ထြင္ရာ၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိ မွတ္သား ဂရုျပဳဖြယ္ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၏ ၾကိဳးစားခ်က္ႏွင့္ ေကာက္ပဲစုိက္ရန္ ဘုရင္၏အားေပးျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၁၅ ရာစု ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ျပန္လည္ေနသားတက်ရွိ၍ စည္ကားရသည္ ဆုိလွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မွန္ကန္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ''
ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္ စာမ်က္ႏွာ ၂၈၉ မွာလဲ အခုလုိေလး ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္..။
''-ဟူေသာ အေရးအသားတြင္ ပုဂံေခတ္ဦး အရည္းၾကီးကုိ ႏွိမ္နင္း၍ ၾကြင္းက်န္သမွ်တုိ႔သည္ ပုဂံပ်က္သည္႔အခါတြင္မွ တစ္ဖန္ အထင္အရွား ေနျပန္သည္ဟူေသာ သေဘာကုိ ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ထုိအေရးသားမ်ိဳးကုိ ကန္႔ကြက္လုိပါသည္။
ယခုအခါ ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားေသာ အေထာက္အထားမ်ားအရ အရည္းဆုိသူတုိ႔ ပုဂံေခတ္ဦး၌ မရွိေခ်။
ပုဂံေခတ္ေႏွာင္း၌သာ ယင္းတုိ႔ေပၚေပါက္လာ၍ ပုဂံပ်က္သည္႔ေနာက္ ကာလအတန္ၾကာေအာင္ပင္ တုိးတက္ၾကီးပြား၍ေနၾကသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္ပါသည္။ အရည္းေခတ္၏ အပုိင္းအျခားကား ေအဒီ ၁၂၀၀ ခန္႔မွ ေအဒီ ၁၅၀၀ ေက်ာ္အထိ ျဖစ္သည္။ ''
ကဲ..လာမယ့္ ၃၁ ရက္ေန႔ ဒီလ-ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ.. လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း နွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္က ေသဒဏ္က်ခံခဲ့ရတဲ့ ဆုိကေရးတီး ကိစၥ ျပန္အစေဖာ္ျပီး.. ေသဒဏ္က်ခံသင့္-မသင့္ ျပန္စစ္ေမးၾကမတဲ့..။ လက္မွတ္၀ယ္ျပီး ကုိယ္တုိင္၀င္ေရာက္နားေထာင္ခ်င္ရင္ ဒီမွာ လင့္ဗ်ား..။
http://www.nationalhellenicmuseum.org/events/trial-socrates/
ဒါေပမယ့္ ေဇာ္မႈိင္းခမ်ာ (ျမန္မာလူၾကမ္းဆုိေတာ့ သနားပါရဲ ႔) နႏၵာလွိဳင္ရဲ႔ လက္ကေလးေလာက္ပဲ ကုိင္ရေသးတယ္..။ နႏၵာလွိဳင္က ေခ်ာင္ဂ်ိဳေခ်ာင္ၾကား ၀ွက္ထားတဲ့ဓါးနဲ႔ ေကာက္ထုိးလုိက္ေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြက တ၀ါး၀ါးနဲ႔ ရီလုိက္ၾကတာ တရုံလုံး ေသာေသာကုိညံလုိ႔..။ ေဇာ္မႈိင္းၾကီး ဓါးဒဏ္ရာနဲ႔ ဂစ္ဂစ္ဆုိျပီးေသသြားတာကုိ ၾကည္႔ျပီး ရယ္ၾကတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး..။
ေဇာ္မႈိင္းက နႏၵာလွိဳင္လက္ကုိင္တဲ့အခ်ိန္ တရုံလုံး အသံမထြက္ တိတ္ဆိတ္ျပီး ၾကည္႔ေနတုံး ဓါးနဲ႔ သမ ခံလုိက္ရေတာ့ ပရိတ္သတ္ထဲက တစ္ေယာက္က '' ေသျပီ ဆရာ '' လုိ႔ ထေအာ္ လုိက္တာမုိ႔ အားလုံး ပတ္တုတ္မရျဖစ္ကုန္တာ..။
ဆုိေတာ့ အရည္းၾကီးေတြရဲ႔ ဆုိးခ်က္ကုိ ပုံေဖာ္ရမွာ အဲဒီ ပန္းဦးလႊတ္တယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေရွ႔တန္းေရာက္တာ ေတြ႔ရပါတယ္..။
အဲဒါနဲ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္း အေနနဲ႔ အဲဒီကိစၥကုိ ဘယ္လုိမ်ား ျမင္သလဲလုိ႔ ေမႊေႏွာက္ရွာၾကည္႔ေတာ့.. ''သန္းထြန္းရွစ္ဆယ္ျပည္႔ '' ဆုိတဲ့ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၉၄ မွာ သူ႔တပည္႔တစ္ေယာက္က ျပန္ေရးတဲ့ ''ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ဆရာ(သန္းထြန္း) အေၾကာင္း '' ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ -
''အရည္းၾကီး ဂုိဏ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာ့(ေဒါက္တာသန္းထြန္း) ျပင္ဆင္ခ်က္က အစဥ္အလာ စကားနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္သြားတယ္။
ဆရာ့ျပင္ဆင္ခ်က္က -
၁) အရည္းၾကီးဂုိဏ္းဟာ လူအမ်ား ေျပာသေလာက္မဆုိး၊ အရည၀ါသီေတြျဖစ္တယ္။
၂) အရည္းၾကီးကုိ ဘယ္ပုဂံမင္းကမွ မႏွိပ္ကြပ္။
၃) ''ပန္းဦးလႊတ္'' တယ္ဆုိတဲ့ စကား ေက်ာက္စာမွာ မေတြ႔ (the right of first wedding-night ဆုိတာ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပတခ်ိဳ႔ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ရွိတယ္။ )
၄) ပုဂံေခတ္ေနာက္ပုိင္းနဲ႔ ပုဂံပ်က္တဲ့အခ်ိန္၊ စုိက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးမွာ (အရည္းၾကီးေတြဟာ) ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္တယ္။
၅) ဓမၼေစတီေခၚ ရာမာဓိပတိလက္ထက္ ေအဒီ ၁၄၈၈ မွာ ရွင္ဘုရင္က အာဏာစက္နဲ႔ အားေပးလုိ႔ သီဟုိဠ္ျပန္ ဘုန္းၾကီးေတြ အႏုိင္ရျပီး အရည္းၾကီးေတြကုိ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၆) ဒါေၾကာင့္ ၁၆ ရာစုႏွစ္မွာ ေရးတဲ့ ရာဇ၀င္ေတြမွာ မလုိလားတဲ့ အရည္းၾကီးေတြကုိ အင္မတန္အဆုိးျဖစ္ေအာင္ ေရးၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၇) အရည္းၾကီးေတြကုိ အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ ေျပာစရာတစ္ခ်က္ပဲရွိတယ္။ စုိက္ပ်ိဳးဖုိ႔ ေျမယာေတြ ၀ယ္ယူျပီးရင္ 'ေသသားစားေသာက္ပဲြ' က်င္းပတာပဲ။ တျခား အျပစ္ေျပာစရာ ဘာမွ မေတြ႔ရ။
လုိ႔ ေရးထားတာကုိ ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္..။
အရည္းၾကီးအေၾကာင္းကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက အကုိးအကားအေထာက္အထား အားကုိးနဲ႔ အဲသလုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္..။ လက္ခံတာ လက္မခံတာကေတာ့ .. သေဘာေပါ့။
အရည္းၾကီးေတြရဲ႔ သေဘာတရားေရးရာနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ - ၃၀၃ မွာ အခုလုိ တစြန္းတစ ေတြ႔ရွိရျပန္ပါတယ္..။
'' ေတာေက်ာင္းရဟန္းတုိ႔ကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ အခ်က္တစ္ခု ရွိေသး၏။ ျမန္မာတုိ႔ မူလေနရာကုိ ခရုိန္၊ ထုိမွ ခ်ဲ႔ထြင္ေနထုိင္ရာကုိ တုိက္ဟုရွိရာ ပုဂံပ်က္လွ်င္ တုိက္ အရပ္မ်ား၌ ေျမယာမ်ားစြာသည္ ထြန္ယက္စုိက္ပ်ိဳးရန္ လူမရွိျခင္း၊ လူရွိျပန္လည္း လုံျခဳံမႈ မရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေတာအတိျပန္၍ ျဖစ္ရသည္။ တုိင္းျပည္ မည္သုိ႔အေျခအေနရွိမည္ကုိ ေအဒီ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္ထုိး ေက်ာက္စာ၏ ေအာက္ပါ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖင့္သိသာပါသည္။ ''
((----- ေက်ာက္စာ ------------ ))
''တစ္ခါမွ် စုိက္ပ်ိဳးျခင္းမျပဳဖူးေသာ ေတာေျမ သုိ႔မဟုတ္ ေျမစိမ္းႏွင့္တကြ စုိက္ပ်ိဳးဖူးလ်က္ ေတာျပန္ျဖစ္ေသာ ေတာေျမတုိ႔ကုိ ယခုေတာေက်ာင္း ရဟန္းတုိ႔က သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္တုိ႔ထံတြင္ ေငြ၊ အစား၊အေသာက္၊ အ၀တ္ေပး၍ယူ ျပန္၍ ထြန္ယက္ႏုိင္ေအာင္ ၾကံစည္အားထုတ္ေပးခဲ့ၾက၏။ ဤအခ်က္ကား ျပည္ရြာ ျငိမ္းခ်မ္း၍ အစာေရစာေပါမ်ားလ်က္ စီးပြားေရးကုံလုံေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ယင္းတုိ႔သည္ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေခတ္ အစုိးရ၀ါဒႏွင့္လည္း ကုိက္ညီသည္။ ထင္ရွားေသာ သာဓကတစ္ခုကား -
((-------- ေက်ာက္စာ ---------- ))
''ဤေက်ာက္စာအတုိင္းဆုိလွ်င္ ေတာေက်ာင္း သံဃာတုိ႔၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ လုံ႔လျဖင့္ ဧက ၅၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိေသာ ေျမသည္ စုိက္ပ်ိဳး၍ရေသာ ေျမျဖစ္လာသည္႔အျပင္ ထုိအခါက အုပ္ခ်ဳပ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဘုရင္ (မုိ၀္ညင္သတုိ၀္ ၁၄၂၆-၃၉) ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ေတာေျမကုိ ထြင္ရာ၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိ မွတ္သား ဂရုျပဳဖြယ္ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၏ ၾကိဳးစားခ်က္ႏွင့္ ေကာက္ပဲစုိက္ရန္ ဘုရင္၏အားေပးျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၁၅ ရာစု ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ျပန္လည္ေနသားတက်ရွိ၍ စည္ကားရသည္ ဆုိလွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မွန္ကန္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ''
ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္ စာမ်က္ႏွာ ၂၈၉ မွာလဲ အခုလုိေလး ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္..။
တစီးရွင္ သီဟသူ လက္ထက္၌ ပင္းယျမိဳ႔တြင္ သီလ၀န္ဂုဏ၀န္ လဇၨီေပသလ ရဟန္းသံဃာမ်ားစြာမရွိ- ပုဂံအရည္းၾကီးတုိ႔က ၾကြင္းက်န္ေသာ ရွင္ေယာင္ အရည္းၾကီးတုိ႔သာ မ်ားျပားစြာသတည္း ။
''-ဟူေသာ အေရးအသားတြင္ ပုဂံေခတ္ဦး အရည္းၾကီးကုိ ႏွိမ္နင္း၍ ၾကြင္းက်န္သမွ်တုိ႔သည္ ပုဂံပ်က္သည္႔အခါတြင္မွ တစ္ဖန္ အထင္အရွား ေနျပန္သည္ဟူေသာ သေဘာကုိ ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ထုိအေရးသားမ်ိဳးကုိ ကန္႔ကြက္လုိပါသည္။
ယခုအခါ ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားေသာ အေထာက္အထားမ်ားအရ အရည္းဆုိသူတုိ႔ ပုဂံေခတ္ဦး၌ မရွိေခ်။
ပုဂံေခတ္ေႏွာင္း၌သာ ယင္းတုိ႔ေပၚေပါက္လာ၍ ပုဂံပ်က္သည္႔ေနာက္ ကာလအတန္ၾကာေအာင္ပင္ တုိးတက္ၾကီးပြား၍ေနၾကသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္ပါသည္။ အရည္းေခတ္၏ အပုိင္းအျခားကား ေအဒီ ၁၂၀၀ ခန္႔မွ ေအဒီ ၁၅၀၀ ေက်ာ္အထိ ျဖစ္သည္။ ''
ကဲ..လာမယ့္ ၃၁ ရက္ေန႔ ဒီလ-ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ.. လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း နွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္က ေသဒဏ္က်ခံခဲ့ရတဲ့ ဆုိကေရးတီး ကိစၥ ျပန္အစေဖာ္ျပီး.. ေသဒဏ္က်ခံသင့္-မသင့္ ျပန္စစ္ေမးၾကမတဲ့..။ လက္မွတ္၀ယ္ျပီး ကုိယ္တုိင္၀င္ေရာက္နားေထာင္ခ်င္ရင္ ဒီမွာ လင့္ဗ်ား..။
http://www.nationalhellenicmuseum.org/events/trial-socrates/
No comments :
Post a Comment