Saturday, 26 January 2013

၀ါ၊စိမ္း၊နီ နိဂံုုး

က်ေနာ္ရန္ ကုုန ္ေရာက္တံုုးက ၾကံ့ဖြတ္ ပါတီ ဆိုုင္းပုုဒ္ေတြကိုု ေနရာအႏွံမွာေတြ ့ရတယ္။ အိမ္ၾကိဳအိမ္ၾကားေတြမွာလဲ ေတြ ့ရတယ္။ ဆိုုင္းပုုဒ္ေတြကိုု လုုပ္ထားတာက အႏုုပညာ မေျမာက္တာရယ္။ ၾကံ့ဖြတ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ ့ စာရိတၱယိုုယြင္းမႈေတြေၾကာင့္ လူထုုက စိတ္ကုုန္ေနတယ္။ စိတ္ပညာအရေျပာရရင္ေတာ့ ေနရာအႏွံမွာ၇ိွတဲ့ ၾကံ့ဖြတ္ပါတီ ဆိုုင္းပုုဒ္ေတြဟာ သူတိုု ့ပါတီ က်ဆံုုးခန္းကိုု သူတိုု ့ဖါသာလုုပ္ေနၾကသလိုုျဖစ္ေနတယ္။ မနက္မိုုးလင္းတာနဲ့ လူထုုက ေတြ ့မယ္။ မသိစိတ္မွာ ဒီပါတီကိုု မုုန္းတီးစိတ္မယံုုၾကည္စိတ္ေတြအလိုုလုုိျဖစ္ျပီးသားျဖစ္သြားတယ္ေလ။ ီအေျခအေနက ဒီပါတီဆိုုင္းပုုဒ္ကိုု ျမင္တာနဲ့ကိုု ဒီေန ့အဖိုု ့ လာဘ္ပိတ္သလိုု ျဖစ္တယ္လုုိ ့ကိုု လူေတြရဲ ့မသိစိတ္မွာ ခံယူၾကပါတယ္။ ဦးသန္းေရႊၾကီးက ဆိုုက္၀ါး ပညာ မေတာက္တေခါက္တတ္ထားျပီး တပ္ခ်ဳပ္ျဖစ္သြားတာကိုုး။ ဒီေတာ့ သူက ျပသနာတိုုင္းကိုု ဆိုုက္၀ါး ပဲသံုုးေနတာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ရန္ကုုန္ ေရာက္ေတာ့ေရႊတိဂံုုဘုုရားေပၚကိုုတန္းတက္ပါတယ္။ ေရာက္တာနဲ့ မေတာက္တေခါက္လုုပ္ထားတဲ့ ဆိုုက္၀ါး ကိုု ေတြ ့ရပါတယ္။ ဒါေတာ့ အခုု အလံက ၀ါ ၊ စိမ္း၊ နီ နဲ့ၾကယ္ကိုုလုုပ္ထားတာေတြ ့ပါလိမ့္မယ္။ ဘုုရားမွာ လည္း တိုုင္ေတြကိုု အ၀ါ၊ အစိမ္း အနီ ေဆးသုုတ္ထားတယ္။ အဓိပါယ္ကေတာ့ လူေတြက ဘုုရားကိုု ယံုုၾကည္တယ္။ ပူေဇာ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုုရားက တိုုင္းေတြ ေဆာင္းတန္းေတြကိုု အ၀ါ၊ အစိမ္း၊အနီ သုုတ္တယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြရဲ့မသိစိတ္မွာ ဒီသံုုးေရာင္ကိုု ၀င္သြားေအာင္လုုပ္တာပါ။ ဒီသံုုးေရာင္ကိုု မသိစိတ္က ေန လက္ခံလာရင္ ဒီအေရာင္ အလံကိုုလက္ခံလာမယ္။ Use to ျဖစ္လာမယ္။ တခါ ၾကံ့ဖြတ္က ရြာေတြမွာလုုပ္ထားတဲ့ အဂၤေတဆိုုင္းပုုဒ္ေတြကိုုၾကည့္ရင္လဲ ၀ါစ္ိမ္းနီပါပဲ ။ ဒီေတာ့ ၾကံ့ဖြတ္ကိုုလဲလက္ခံလာေအာင္ Use to ျဖစ္လာေအာင္ Culture လုုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ ျပည္ကိုု ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဘုုရားေတြ၊ ပလက္ေဖါင္းေနရာတခ်ိဳ့ ၊ ၾကံဖြတ္အဂၤေတ ဆိုုင္းပုုဒ္မ်ား ျမန္မာ ဘီယာ ေတြဟာ ၀ါ၊စိမ္း၊နီ ကိုု သုုတ္ထားတာကိုုေတြ ့နိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ ့ခုုလိုု လုုပ္ထားလိုု ့ၾကံ့ဖြတ္ကိုု ေထာက္ခံမႈေတြတိုုးလာသလားဆိုုတာ ေတာ့ က်ေနာ္တုုိ ့ သုုေတသန လုုပ္စရာမလိုုေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုုိ ့လဲဆိုုေတာ့ လူေတြရဲ ့ သိျမင္မႈ Mind Set ကိုု ထိမ္းခ်ဳပ္ဖိုု ့ဆိုုတာက ရလဒ္ ( Outcome ) ေပၚမွာ အဓိက တည္ရိွေနတယ္ဆိုုတာ ေထာက္လွမ္းေရးသီအိုုရီေတြကိုု ေသခ်ာစြာေလ့လာဘူးတဲ့သူေတြဆိုုရင္သေဘာေပါက္ပါတယ္။ လက္ေတြဘ၀ထဲမွာရင္ဆိုုင္ေနရတဲ့ျပည္သူေတြ က ပိုုသေဘာေပါက္ေနပါတယ္။ ဒါက ေထာက္လွမ္းေရး (ဆိုုက္၀ါး) ေက်ာင္းေဟာင္း သီအိုုရီေတြပါ။ ေခတ္ေတြေျပာင္း၊နည္းပညာေတြတိုုးတက္လာတဲ့ေခတ္ေတြမွာ ဒီသီအိုုရီအေဟာင္းေတြကအေလာင္းဘုုရားဗႏၵလေခတ္ေလာက္မွာက်န္ခဲ့ပါတယ္။ တခုုကလဲ စိတ္ပညာသေဘာပါ။ အေရာင္ေတြရဲ ့ Color Impact on unconscious mind အရ ၀ါ၊စိမ္း၊နီ ၊ ျပာ စတဲ့အေရာင္ေတြမွာ စြမ္းအင္ေတြရိွေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတြဲစပ္မွန္ဖိုု ့ေတာ့လိုုတယ္။ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊အနီ ေတြရဲ ့ နိင္ငံေရး လူမႈေရးမွာ အသံုုခ်တာကေတာ့ အ၀ါ = သတိေပးျခင္း အနီ= တားျမစ္ျခင္း။ ထြက္ သိုု့မဟုုတ္ရပ္ ။ အစိမ္း= ခြင့္ျပဳျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယဥ္ေမာင္းဥပေဒသမွာေတာ့ မီး၀ါေနရင္သတိထားေမာင္း၊ မီးနီရင္ရပ္၊ မီးစိမ္းရင္သြား။ မီးနီကိုုျဖတ္ေမာင္းရင္ေတာ့ ဒဏ္ေဆာင္ရမယ္။ Ticket ရမွယ္။ ဒါက်ေနာ္တိုု ့သိထားတယ္။ အနီနဲ ့အစိမ္းကိုု ဆန္က်င္ဖက္ျဖစ္မႈကိုု အသံုုခ်ထားပံုုျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာလံုုးပြဲမွာ အ၀ါ နွစ္ခါ အျပခံရျပီဆိုုရင္ ခင္ဗ်ား သေဘာေပါက္မွာပါ။ အထူးသျဖင့္ အနီနဲ့အစိမ္းဟာ တခုုျခင္းေကာင္းသေလာက္ တြဲလုုိက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ရန္ဖက္ အေရာင္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ဒုုကၡေကာင္းေကာင္းေပးတယ္။ ေရွ ့ကလုုပ္ေနာက္ကပ်က္သေဘာျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္ေရာင္ က ဆန္က်င္ဖက္သေဘာ ကိုု ျပေနတယ္။ တခုုကအေရွ ့ဆိုုတခုုကအေနာက္သေဘာကိုုေဆာင္တယ္။ တခုုကရပ္ဆိုုတခုုကသြား ။ တဖြဲ ့က ျငိမ္းခ်မ္းေရး စကားေျပာ၊ တဖြဲ ့က အျပတ္ေခ်မႈန္း၊ တေယာက္ကုုိ ခြင့္ျပဳ၊ တေယာက္ကိုု တားျမစ္။ ၀န္ၾကီၚတေယာက္က စီးပြားေရးစာခ်ုုဳပ္ကိုုေယာက္ကခ်ဳပ္၊ တေယာက္ ေဖါက္ဖ်က္။ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ျဖစ္တံုုးက ျမစ္ဆံုု ဆည္ၾကီး အျမန္လုုပ္ေပးပါေျပာ၊ သမတျဖစ္ေတာ့ရပ္ဆိုုင္း စတဲ့ ဆန္က်င့္ဖက္သက္ေရာက္မႈေတြ အလံအတိုု္င္း ျဖစ္ေနတာကိုု ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္။ သမရိုုးက်ပန္းခ်ီဆရာမ်ားကေန ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဒီအခ်က္ကိုုေကာင္းေကာင္း သိၾကတယ္။ အစိမ္းနဲ ့အနီကိုု တြဲဖက္သံုုးဖိုု ့ေရွာင္ၾကတယ္။ စီးပြားေရးမွာ အစိမ္းနဲ့အနီကိုု တိုုက္ရိုုက္တြဲ လုုိက္ျပီဆိုုရင္ေတာ့ အကုုသိုုလ္၀င္ျပီလိုု ့ အေနာက္တိုု္င္းသားေတြယူဆတယ္။ သူတိုု ့အေရာင္ကိုုေသေသခ်ာခ်ာေရြးၾကတယ္။ နိင္ငံေတာ္အလံကေန အ၀တ္စား အေရာင္ေရြးတာကအစ အရမ္းသတိထားၾကတာကိုု သတိျပဳမိပါတယ္။ အနီနဲ ့အစိ္မ္းဟာ တကယ္ေတာ့ အေတာ့ကိုု မဂၤလာရိွတဲ့သေဘာမွာ၇ိွတယ္။ ၾကီးျမတ္တဲ့သေဘာမွာ ရိွတယ္။ ခရစ္စမတ္ေန ့တရက္ကလြဲလိုု ့မသံုုးၾကဘူး။ လူသာမန္ေတြ အတြက္မသင့္သလိုုျဖစ္လာေနတယ္။ အျဖဴေရာင္ဟာ က်န္တဲ့အေရာင္ေတြကိုုအားလံုုးအေပၚမွာနားလည္မႈ ေပးတယ္။ မိတ္ဖက္ျဖစ္တယ္။ ညီညြတ္တယ္။ ဟန္ခ်က္ညီေပါင္းစပ္တယ္။ ျမန္မာ ေက်ာင္း၀တ္စံုု၊ အျဖဴနဲ ့အစိမ္းဟာလူေတြရဲ အျမင္မွာ မ်က္စိပဒသ Eye Absorbing / Eye catching ျဖစ္လာေစတယ္။ ထိုုင္းေက်ာင္း၀တ္ဆံုု အမဲနဲ့အျဖဴဟာ တည္ျငိမ္မႈနဲ ့ ပြင့္လင့္မႈ ရင္းႏွီးမႈ ကိုုေဖၚေဆာင္လာတယ္။ ဂ်ပန္ေက်ာင္း၀တ္ဆံုု အျပာနဲ ့အျဖဴဟာ ယံုုၾကည္မႈ ကိုုျဖစ္လာေစတယ္။ က်ေနာ္ ဘေလာက္ကိုု စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့အခ်ိန္မွာ အေရာင္ကိုုဘာေရြးၾကမလဲစဥ္းစားၾကေတာ့ ေအာက္ခံအျဖဴကိုု ထားဖိုု ့ က်ေနာ္ ဆံုုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ အ၀ါနဲ ့အနီ တြဲဖက္မႈ၊ အနီနဲ့အစိမ္းတြဲဖက္မႈ ေတြကိုုေရွာင္သင့္တယ္။ အ၀ါ၊အနီ၊ အစိမ္းတြဲလုုိက္ရင္ေတာ့အကုုသိုုလ္မွန္သမ်ွကေတာ့ RSVP မလုုပ္ပဲ သင့္ဆီကိုု တည့္တည့္လာ ျပီသာ ေအာင္းေမ ့ေတာ့။ သင္စီးပြားေရးလုုပ္မယ္။ နိင္ငံေရးအဖြဲ ့စည္း တခုုလုုပ္မယ္ဆိုုရင္ေတာ့ အ၀ါ၊အစိမ္းအနီကိုုေရွာင္ဖိုု ့တိုုက္တြန္းျခင္တယ္။ ၀ါ၊စိမ္း၊နီ အေရာင္ကိုုအလံအျဖစ္သံုုးခဲ့တဲ့နိင္ငံ ၉ နိင္ငံေလာက္ရိွတယ္။ အားလံုုး အကုုသိုုလ္၀င္ေနတယ္။ ၀ါ၊စိမ္း၊နီကုုိ အလံအျဖစ္သံုုးခဲ့တဲ့အဖြဲ ့သံုုးခုုရိွတယ္။ အားလံုုးေရရွည္မရပ္တည္နိင္ၾကပါ။ ဘီအိုုင္ေအခတ္အလံ၊ ၾကံ့ဖြတ္အဖြဲ ့ ဆိုုင္းပုုဒ္မ်ား နဲ ့ ျမန္မာနိင္ငံအလံ။ ခ်မ္းသာေအာင္ျမင္သြားတဲ့ နိင္ငံတကာကုုမဏီၾကီးေတြဟာ အျဖဴ၊အနီ၊အျပာကိုု သင့္သလုုိတြဲဖက္သံုုးေနၾကတာသတိျပဳပါ။ ဥပမာ ပက္ဆီ၊ ကိုုကာကိုုလာ အဲပဲလ္၊ မိုုက္ခရိုုေဆာ့။ စီးတီးဘဏ္ စသျဖင့္ ေပါ့။ ခ်မ္းသာတဲ့နိင္ငံေတြ ဟာ အျဖဴ ၊ အနီ နဲ ့အျပာ သံုုးေရာင္ကိုုသာေရြးျခယ္ေလ့ရိွတာ သမန္တိုုက္ဆိုုင္မႈေတာ့မဟုုတ္တာေသခ်ာတယ္။ အဂၤလန္၊ ျပင္သစ္၊ အေမရိကန္ ၊ ဂ်ပန္အလံ ေတြကိုုၾကည့္ပါ။

 မိုုးသီး

No comments :