Friday, 11 January 2013

ျမန္မာ ့ပထမ ဆုုံး သိပၺံပညာရွင္ ၾကီး


ရွင္အဇေဂါန သိုု ့မဟုုတ္
ျမန္မာ ့ပထမ ဆံုုး ေသာသိပံၺပညာရွင္ ၾကီး

အရည္းၾကီးေတြက ဓါတုုေဗဒပညာရွင္ေတြလဲျဖစ္ပံုုရတယ္။ ပံုုဂံရာဇ၀င္မွာ ဖိုုလ္ထိုုး (ဓါတုုေဗဒပညာရွင္) လိုု ့ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးရိွခဲ့တယ္။ သူကတာ့ရွင္အဇ၊ေဂါနျဖစ္တယ္။

အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ ့လက္ေအာက္ကိုုက်ေရာက္ေနစဥ္က တမ်ိဳးသားလံုုးခုုလိုုပဲ
စိတ္အားငယ္ညိွးႏြမ္း ခ်ိန္ မွာ သူက အမ်ိဳးသားဇာတိစိတ္ကုုိေတာင္လံႈ ့ေဆာ္ေပးခဲ့ေသးတယ္။ ကိုုလိုုနီဆန္က်င္ေရး သီးခ်င္း ျဖစ္တဲ့နဂါးနီမွာ

'' ဘိုုဘိုုေအာင္နဲ့ ရွင္အဇေဂါနတိုု ့မတဲ့ကိန္း ဆိုုက္မည္'' လိုု ့သူကိုုရည္ညြန္းခဲ့ရသေပါ့။

သူက ေရြျဖစ္ေအာင္ ျပဒါးျဖစ္ေအာင္လုုပ္ဖိုု ့ၾကိဳးပန္းေနပါတယ္။ သူပေရာဂ်က္ကိုုဘုုရင္ကိုု ေဆြးေႏြးျပတယ္။ ဘုုရင္ကလဲ သေဘာတူတယ္။ ဘတ္ဂ်က္ခ်ေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မျဖစ္ဘူး။ ေငြကုုန္သြားတယ္။စိတ္ဆိုုးတယ္။
ဒီေတာ့ဘုုရင္က သူကိုုမ်က္လံုုးေဖါက္တယ္။ သူလဲ မ်က္လံုုးကန္းသြားရရွာတယ္။ သူလုုပ္ေနတဲ့ ျပဒါးလံုုးကိုု စိတ္ဆိုုးျပီး အိမ္သာထဲလြတ္ျပစ္ခိုုင္းတယ္။

အိမ္သာထဲက်သြားမွာ ျပဒါးလံုုးက ဓါတ္ျပဳျပီး ေဖၚျမဴလာေအာင္သြားတယ္။
ဒီေတာ့သူျပန္ေကာက္ခုုိင္းျပီးေရေစးျပီး ျပဒါရွင္လံုုးအစြမ္းနဲ့မ်က္လံူးျပန္ျမင္တယ္။ ( မ်က္လံုုးအစားထိုုးကုု သလိုုသူလုုပ္ခဲ့တယ္ )။ ေက်ာင္းသာတေယာက္ကိုု
ေစ်းထဲလြတ္ ေစ်းထဲက တရိစန္မ်က္လံုုးဘာရရ၀ယ္ခိုုင္းလုုိက္တယ္။ ေစ်းကြဲခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဆိတ္မ်က္လံုုးတဖက္၊ ႏြားမ်က္လံုုးတဖက္ပဲရလာတယ္။ သူလဲရလာတဲ့မ်က္လံုုးကိုုတပ္ ျပဒါးစြမ္းရွင္ အစြမ္းနဲ ့ ကုုသလိုုက္တဲ့
အခါမွာစကုုအလင္းျပန္ရတယ္။

လူေတြကိုု ေရြေတြ လုုပ္ေပးခဲ့တယ္။ လူေတြပိုုက္ဆံရိွလာတယ္။ ဘုုရားေတြတည္လာနိင္တယ္။ မုုဆိုုးမေတာင္ဘုုရားတည္လာနိင္တယ္လိုု ့ ပံုုဂံ ရာဇ၀တ္ကဆိုုတယ္။ ဒါကိုု က ပံုုျပင္ ( Myth) တခုု လုုိ ့က်ေနာ္တိုု့ယူဆခဲ့ၾကတယ္။ ယူဆနိင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ဒါကိုု သရုုပ္ခြဲၾကည့္ဖိုု ့လိုုတယ္။
ဘာျဖစ္လိုု ့ ဘုုန္းၾကီးက ျပဒါးရွင္လံုုးကိုုလုုိျခင္တာလဲ။ ဘာျဖစ္လုုိ ့ဘုုရင္ကအားေပးသလဲ။

ျပဒါးရွင္လံုုးဆိုုတာက အဆံုုးစြန္ေသာ တန္းခိုုး ( Ultimate Power )
ကိုု ဆရာေတာ္ေရာ၊ ဘုုရင္ေရာလုုိျခင္တယ္။ဘုုန္းၾကီးက ပညရွင္၊ အႏုုျမဴပညာရွင္တဦး လိုုေပါ့။ ဒါရွိရင္ အက်ိဳးစီးပြားနဲ့လံုုျခံဳေရး ရိွလာမယ္။ ဒီအတြက္ ဘုုရင္ကလိုုျခင္တာ။

ဖိုုလ္ထိုုးတဲ့ပညာ Alchemy က ေအဒီ ၃၀၀ ေလာက္ကတည္းက အာရပ္ေတြကစတင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ေနာက္ေတာ့ အေနာက္တိုုင္းကိုု ျပန္ ့သြားတယ္။ သူတ္ိုု ့လဲ ေရြျဖစ္ေအာ္င၊ေငြျဖစ္ေအာင္ ေဆးကုုသလိုု ့ရေအာင္ရည္ရြ္ယ္ခဲ့တယ္။ ဓါတ္လံုုး ( Philosopher Stone) ကုုိရေအာင္ၾကံၾကတာပါပဲ။

သိပံၺပညာရွင္ နယူတန္ဟာ သိပ္ျပီးဖိုုလ္ထိုုးတယ္လိုု ့သိရတယ္။ ဖိုုလ္ထိုုးတဲ့ပညာ ျမန္ာမ ျပည္ကိုု ပုုဂံေခတ္ထဲက စတင္ေရာက္လာတယ္ဆိုုေတာ့ ျမန္မာ နဲ့အာရပ္ကမၻာဟာ ဆက္ဆံေရးရိွေနခဲ့ျပီလိုု ့ဆိုုနိင္ပါတယ္။
ဖိုုလ္ထိုုးတဲ့သူေတြရဲ ့အဓိကရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ေရႊျဖစ္ေအာင္၊ ျပဒါးေသေအာင္၊နဲ့ေဆးျဖစ္ေအာင္လုုပ္ၾကတာပါ။
ဓါတုုေဗဒပညာအရ ျဒပ္စင္တိုုင္း ရဲအက္တန္ကိုု ေျပာင္းလဲေပးနိင္ရင္ ေရြျဖစ္ေအာင္လုုပ္လုုိ ့ရတယ္။
လုုပ္နိင္ၾကတယ္။ ဥပမာ ေၾကးကိုုေရြျဖစ္ေအာင္လုုပ္လိုု ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေၾကးတေအာင္စကိုုေရြျဖစ္ေအာင္လုုပ္တဲ့ကုုန္က်စာရိတ္က ေရႊတပိသာဖိုုးေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ လက္ေတြမလုုပ္ၾကဘူး။ သီအိုုရီအရ
သူတိုု ့ေတြ ့ရိွထားၾကတယ္။ မွတ္တမ္းထင္ထားၾကတာပဲရိွတယ္။

က်ေနာ္တိုု ့ ေက်ာင္းမွာအက္တန္ေတြအေၾကာင္းကိုုသင္ခဲ့ရတယ္။ေဗလင္စီေတြကိုု က်က္ခဲၾကတယ္။ ရွင္အဇေဂါနဲ အထူးျပဳေလ့လာခဲ့တဲ့ ျပဒါး ဟာ အဂၤလိပ္လိုု ့ မာက်ဴရီ ေခၚတယ္။ သူရဲ ့အက္တမ္ သေကၤတာ HG
အက္တမ္နံပတ္က ၈၀ ျဖစ္ျပီး မာက်ဴရိီဟာ အခန္းအပူခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္ေနတယ္။
အႏုုတ္ ၃၈.၈ မွာပံုုေဆာင္ခဲျဖစ္တယ္။ အပူခ်ိ္န္ ၃၅၆.၃၇ မွာအေငြ ့ပ်ံတယ္။
မာက်ီယူဟာ အလြန္ အႏၱရယ္မ်ားတဲ့ သတၱဳရည္ျဖစ္တယ္။ လူကိုုဒုုကၡသိပ္ေပးပါတယ္။ မာက်ဴရီကိုု ေဆးဖက္၀င္ပစၥည္းအျဖစ္ ေရွးက အေနာက္တိုုင္းေရာ ၊ တရုုပ္ေတြယံုုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒုုကၡေတြ ့ခဲ့ၾကတယ္။
ရွင္အဇေဂါန က အခဲအျဖစ္ျပဳလုုပ္နိင္ခဲ့တယ္ဆိုုတာ ေတာ့အေတာ့ကိုု
ထက္ျမက္တဲ့ပညာရွင္တဦး လိုု ့ယူဆနိင္စရာရိွတယ္။

၁၁ ရာစုုမွာ သိပၺံပညာ ရဲ ့အစဟာ ဖိုုလ္ထိုုးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဖိုုလ္ထိုုးတာကိုု အရည္းၾကီးေတြက လိုုက္စားပါတယ္။ အရည္းၾကီးေတြကိုု အေနာ္ရထာမင္းက နိင္ငံေရးအရသတ္လိုုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ တိုုင္းျပည္အတြက္ ဆံုုးရံႈးမႈ ၂ ခုုျဖစ္သြားပါတယ္။

တခုုက သိပၺပညာရွင္ေတြဆံုုးရံႈးသြားတယ္။ ( သိပံပညာ၊ ၀ိဇာပညာကိုုေလ့လာရမယ္ဆိုုတဲ့ Concept ရိွတဲ့ဘာသာေရးတရပ္ဆံုုးရံႈးသြားတယ္။ )

ေနာက္တခုုက လူမႈအေထာက္ျပဳ လုုပ္ငန္းေတြ ပုုဂိုုလ္ေတြဆံုုးရံႈးသြားတယ္။

က်ေနာ္တိုု ့ဒီမိုုကေရစီရရင္ ဆရာေတာ္ေတြက ေက်ာင္းေတြ တကၠသိုုလ္ေတြ
တက္ေစခ်င္တယ္။ သိပၺ၊၀ိဇာပညာေတြကိုုေလ့လာခြင့္ေတြေပးေစခ်င္တယ္။
သူတိုု ဟာ အားေနၾကတယ္။ လူမႈ ဘာဟိရအလုုပ္ေတြမရိွၾကတဲ့အတြက္
စာေပကိုု အာရုုံစိုုက္ေလ့လာနိင္ရင္ နိင္ငံေတာ္အတြက္အလြန္အဖိုုးတန္တဲ့
ပညာရွင္ေတြေမြးထုုတ္လာနိင္မယ္။

(အရည္းၾကီးေတြဟာပန္းဦးလြတ္တယ္ဆိုုတာဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက မဟုုတ္ဘူး။ အေထာက္အထားမေတြ ့ဘူးလိုု ့ဆိုုတယ္။ ဒါကိုု က်ေနာ္လက္ခံတယ္။ )

မိုုးသီး

2 comments :

Anonymous said...

မေအလုိး..........လာျပန္ျပီ။ ဦးေႏွာက္ေလး တစ္ထြာ တစ္မုိက္ ႏွင့္ ျမန္မာစာလုံးေပါင္းေတာင္ မွန္ေအာင္မေရးႏိုင္တဲ ေကာင္ကမ်ား ဆရာၾကီးေလသံနဲ လာရႊီးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အေနာ္ရထာ က အရည္းၾကီးကုိ ဗ်င္းရသလဲဆုိတာကုိ သိေအာင္လုပ္ အရင္လုပ္ပါ။ ျပီးရင္ ေထရဝါဒ နဲ အရည္းၾကီး ကြာဟ ခ်က္ကုိ ရွာပါ။

Anonymous said...

ma a loe moe thee yalmi
min ka takal. sout yuu pal