Saturday, 10 January 2009
ျမန္မာျပည္အတြက္ ေမးခြန္းမ်ား ( အပုိင္း ၄)
-ေအာင္သူၿငိမ္း-
-စာဖတ္မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား-
ဦးသန္႔ျမင့္ဦးရဲ႔ ေျခရာေဖ်ာက္ျမစ္ The River of Lost Footsteps စာအုပ္မွာ ပထမအခန္းကို ပါေတာ္မူခန္း၊ သမိုင္းနဲ႔ စခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္တခန္းမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းအေျခအေနေတြနဲ႔ သူရဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အေၾကာင္း ေတြကို တင္ျပလို႔ ျမန္မာျပည္အေရး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ သူတင္ျပပံုက အတိတ္နဲ႔ ပစၥဳပၸန္၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိသားစု ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စသျဖင့္ လူးလာ ေခါက္တုံ႔ အျပန္အလွန္တင္ျပပံုမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီ အံုႂကြေတာင္းဆိုတဲ့ အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္လာေတာ့ စာေရးသူ ဦးသန္႔ျမင့္ဦးက ၂၂ ႏွစ္ သား အရြယ္ပါ။ နယူးေယာက္ မက္ဟန္တန္မွာ ေမြးခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္ပြားခ်ိန္မွာ သူက ေကာလိပ္ၿပီးဖို႔ အနည္းငယ္ပဲ လိုေတာ့တဲ့အခ်ိန္၊ ကုလသမဂၢမွာ သူရဲ႔ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းစဖို႔ ဂ်ီနီဗာမွာရွိတဲ့ ကုလသမဂၢ ရံုးခြဲတခုမွာ အလုပ္သင္ ဝင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ အခု ေက်ာင္းၿပီးရင္ မဟာ တန္းဆက္တက္ဖို႔ အလားအလာ ေကာင္းေတြလည္း သူ႔ေရွ႔မွာ ေစာင့္ႀကိဳလို႔ ေနပါတယ္။
သူက သူႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝကိုလည္း ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ နယူးေယာက္မွာ ရွိတဲ့ ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ အိမ္က ေရဗာေဒးလ္းမွာ၊ အေမရိကန္ လူလတ္တန္းစား အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူပါ။ ဟတ္ဆန္ျမစ္ေပၚ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနတဲ့ ၆ ဧက က်ယ္ျခံဝန္းႀကီးထဲမွာ ႀကီးျပင္းလူလား ေျမာက္ခဲ့ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူက သူႀကီးျပင္းရတဲ့ အရပ္ဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႔ တစိတ္တပိုင္းလို ျဖစ္ေနခဲ့တယ္လို႔ ေရးပါတယ္။ အိမ္မွာ အေဆာင္အေယာင္ေတြက အစ ျမန္မာလက္မႈ ပစၥည္း၊ အႏုပညာ လက္ရာေတြ ျဖစ္သလို အိမ္က ကေလး ထိန္း၊ အိမ္ေစဝန္ထမ္းအားလံုးက ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အိမ္ထဲမွာ ျမန္မာထမင္း-ဟင္းနံ႔နဲ႔ ပုဆိုး၊ ထဘီနဲ႔ သြားလာေနခဲ့ၾကတာပဲလို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သပၸါယ္လွတဲ့ ဘုရားခန္းကလည္း ေရႊေရာင္ တလက္လက္နဲ႔ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးေတာ္ပံု သတင္းေတြၾကားရေတာ့ ဦးသန္႔ျမင့္ဦးလည္း ျပည္ပကေန စိတ္ဓါတ္တက္ႂကြေနခဲ့ပါ တယ္။ ဂ်နီဗာ မွာ ကုလသမဂၢ အလုပ္သင္ကိစၥကို ဖ်က္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို သြားဖို႔ျပင္ေပမယ့္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္က ပိတ္ထား လိုက္ပါၿပီ။ သူ႔အျမင္မွာေတာ့ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းရဲ႔ အလွည့္အေျပာင္း၊ အခ်ဳိးအေကြ႔တခုပါ။ ဒီလို အေရးမွာ သူ မပါဝင္ရေလတာ အႀကီးအက်ယ္ နစ္နာမႈတခုလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာ ျပည္သူေတြက ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ အဆံုးသတ္ ေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ တံခါးပိတ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြ အဆံုးသတ္လို႔ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေရးကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾက ပါတယ္။ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္က စလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားဆႏၵျပပြဲေတြကို အၾကမ္းဖက္ေခ်မႈန္းရာ ကေန လူထု မေက်နပ္မႈ ေတြက တိုးလာေနပါတယ္။ စီးပြားေရး လူမႈေရး အေျခအေနကလည္း ခြၽတ္ျခံဳက် ေနပါၿပီ။ ဒီလိုနဲ႔ ၈-၈-၈၈ ေန႔မွာေတာ့ လူထုအံုႂကြမႈႀကီး စတင္လာပါေတာ့တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လယ္က စီးပြားေရးေကာင္းတဲ့ မိသားစု ေတြ၊ ဝန္ထမ္းေတြ၊ ပညာရွင္ေတြက အစ ေက်ာင္းသားေတြ လႈပ္ရွားမႈကို ေထာက္ခံၾကၿပီး “တစံုတရာေတာ့ ေျပာင္းလဲခ်ိန္ တန္ၿပီ” လို႔ ယူဆေနၾကပါၿပီ။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၃ ရက္ေန႔မွာ ဦးေနဝင္းက မုတ္သုန္မိုးေတြ ရြာေနတဲ့ၾကားက အေရးေပၚ ပါတီညီလာခံ ကို ေခၚခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီဆိုတာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တခုတည္း ရွိေန တဲ့ပါတီ၊ ဦးေနဝင္း ကိုယ္၌က ဖန္တီးထားတဲ့ ပါတီပါ။ ဒီအေရးေပၚ ညီလာခံမွာ ဦးေနဝင္းက လူေတြ မေမွ်ာ္လင့္ထားတာကို ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အေရးအခင္းေတြမွာ လူထုေတြက အစိုးရအေပၚ ယံုၾကည္မႈနည္းေန တာကို ေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအတြက္ သူ႔မွာ တာဝန္ရွိတာနဲ႔အညီ သူနဲ႔ အျခား ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြ ႏႈတ္ထြက္မယ္လို႔ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း သူက မိန္႔ခြန္းေနာက္ဆံုးမွာ ဦးေနဝင္းက သူက ႏိုင္ငံေရး ကသာ အနားယူသြားတာျဖစ္တယ္၊ တိုင္းျပည္ၿပိဳကြဲတာကိုေတာ့ လက္မခံႏိုင္ဘူး၊ အဲသည္ေတာ့ ဆူဆူပူပူ ဆက္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ စစ္တပ္ဆိုတာ ပစ္ရင္ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္၊ မိုးေပၚေထာင္မပစ္ဘူး ဆိုတဲ့ ၿခိမ္းေျခာက္စကား ကိုလည္း သတိေပး ေျပာသြားခဲ့ပါေသးတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၈၈ လူထုအေရးေတာ္ပံု အံုၾကြမႈႀကီးက ပိုအရွိန္ရလာခဲ့ပါတယ္။ ပထမပိုင္းမွာ စစ္တပ္ေတြက အၾကမ္းဖက္ ေခ်မႈန္းက်လို႔ လူေထာင္ခ်ီ ေသၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရက္သတၱပတ္အၾကာမွာေတာ့ ဆက္ခံသူ သမၼတသစ္ ဦးစိန္လြင္ ႏႈတ္ထြက္လိုက္ရၿပီး အရပ္သားပညာရွင္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ သမၼတျဖစ္လာခဲ့ပါ တယ္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရုပ္သိမ္းလို႔ ေျပလည္ရာ ေျပလည္ေၾကာင္း ေလခ်ဳိကမ္းလာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သည္အခ်ိန္မွာ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြက လံုးဝႏိုင္မယ္လို႔ တြက္ထားၾကပါၿပီ။ ၾသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ ေရႊတိဂံုဘုရား အေနာက္ဖက္မုတ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ထြက္ၿပီး လူထုကို စကားေျပာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူထုက ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ အရင္ ႏိုင္ငံေရးအရွိန္အဝါရွိသူ ဦးႏု၊ သခင္စိုး၊ ဦးေအာင္ႀကီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဦးတင္ဦးတို႔လည္း ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ ေက်ာင္း သား ေခါင္းေဆာင္ေတြက အမ်ားအျပားေပၚလာသလို၊ နယ္အသီးသီးမွာလည္း သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေပၚ လာၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္မႈကို စုစည္းလို႔ စနစ္တက် ဗ်ဴဟာဆြဲ ေအာင္ပြဲမခံႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ တခဏတာ ဒီမိုကေရစီ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ရေသာ္လည္း ေအာင္ပြဲမခံႏိုင္ဘဲ စစ္အာဏာသိမ္းမႈနဲ႔ ၾကံဳလိုက္ရပါ ေတာ့တယ္။ လူေထာင္ခ်ီၿပီးလည္း ေသြးထြက္သံယို အသက္ဆံုးၾကရျပန္ပါတယ္။
ေသြးထြက္သံယို အာဏာသိမ္းမႈ အၿပီးမွာေတာ့ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္၊ ယူႏိုက္တက္ ကင္းဒမ္း၊ ဂ်ာမနီတို႔က ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်င္း ေပးေနတဲ့ အကူအညီေတြကို ရပ္စဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အႀကီးအက်ယ္ ျပစ္တင္ရႈံ႔ခ်မႈေတြ မရွိခဲ့ သလို ျမန္မာ့အေရးက ကုလသမဂၢ ဝင္ေရာက္အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တာလည္း မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ အေၾကာင္းကလည္း ရွင္းပါတယ္။ အဲသည္အခ်ိန္က ျမန္မာျပည္ထဲမွာ စီအဲန္အဲန္ ရုပ္ျမင္သံၾကား ကင္မရာေတြ ရွိမေနသလို၊ ႏိုင္ငံျခားသတင္းေတြမွာလည္း ခ်က္ခ်င္းမေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားေတြက စစ္အာဏာရွင္ကို လက္နက္စြဲကိုင္ ျပန္ေတာ္လွန္ၾကဖို႔ဆိုၿပီး နယ္စပ္နဲ႔ ေတာထဲကို ေရာက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဦးသန္႔ျမင့္ဦးကလည္း ေနာက္တႏွစ္မွာေတာ့ တျခားအလုပ္ေတြနားၿပီး နယ္စပ္က ေက်ာင္းသားစခန္းေတြဆီ၊ ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ေတြဆီ ေျခဦးလွည့္ခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာတာက သူအရင္ ေတြ႔ခဲ့ သိခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာျပည္နဲ႔၊ အခု ျမန္မာျပည္က ကြာျခားလွခ်ည့္လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ယခင္ သူေတြ႔ေနရတဲ့ သူေတြက သက္ႀကီးပိုင္းေတြ ကုတ္အက်ၤ ီ အေသသပ္နဲ႔ ေဆးျပင္းလိပ္ဖြာလို႔ ေရဗားေဒးလ္ျမစ္ကမ္းမွာ စကား လက္ဆံုခ်က်ေနသူေတြ၊ အတိတ္ကို ျပန္တန္းတေနတဲ့ ကမၻာလို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ အခု နယ္စပ္မွာ သူျမင္ ေနရတဲ့ လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြက အေရးေပၚ ေနၾက၊ ရန္လို ထႂကြေနၾက၊ တက္ႂကြၿပီး ျမန္မာျပည္အနာဂတ္ကို ေတြးေတာၾကံဆေနၾကတဲ့ မတူကြဲျပားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျမင္ေနရပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ သူလည္း လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အေျဖတခု ျဖစ္ေကာင္းရဲ႔လို႔ ယံုၾကည္ေနမိ ခဲ့ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ သူေတြကေတာ့ ျပည္ပမွာ ဖိအားေပးေရး၊ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ေရးကိစၥေတြကိုလည္း တိုက္တြန္းေနၾက ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ယခင္က လူသူ စိတ္မဝင္စားခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပိုလို႔ လူစိတ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဝင္စားမႈက ျမန္မာႏိုင္ငံက အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂ဝ အတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သေယာင္ သမိုင္းမရွိခဲ့သလို စိတ္ဝင္စားမႈမ်ဳိးပါ။ ဒါကို စာေရးသူ ဦးသန္႔ျမင့္ဦးက မေက်လည္လွပါ ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိုလိုနီ ကြၽန္ျပဳခံခဲ့ရတဲ့ ကိစၥေတြ၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္ပံု၊ ႏိုင္ငံျခားသား မုန္းတီးပံုေတြ၊ တိုင္းရင္းသား ေရာင္စံုသူပုန္ ပုန္ကန္ထႂကြမႈနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ ေျခကုတ္ရလာပံုကို လ်စ္လ်ဴရႈ ထားၿပီး ေျပာေနၾကသလို သူက ျမင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့လည္း သူ႔မွာ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္လာရပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြက ဒီေလာက္ သက္ဆိုးရွည္ေနခဲ့ရတာလဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ျပန္ရေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္မွာလဲ။ ရန္ကုန္အစိုးရနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြ ၾကားက ျပည္တြင္းစစ္ကို က်ေနာ္တို႔က ဘယ္လိုၾကည့္ျမင္ၾကမွာလဲ။ သဘာဝ သယံဇာတႂကြယ္ဝလြန္းၿပီး အာဆီယံႏိုင္ငံေတြ ေရွ႔ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံတခုက ဘာျဖစ္လို႔ အခု ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနရသလဲ။ ပို အေရးႀကီးတာက က်ေနာ္တို႔ ဘာဆက္လုပ္ၾကမွာလဲ ... စသျဖင့္ အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေတြဟာ သမိုင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္လို႔လည္း သူက ယံုၾကည္ပါတယ္။
ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ သူက ျမန္မာ့လူမႈအဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ အေျခခံ ဖြဲ႔စည္းပံု၊ စနစ္ေတြ အေၾကာင္း သူသံုးသပ္ ထားပံုကို ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ အားလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
Rest of your post
at 19:10
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
2 comments :
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ အခုလိုမိတ္ဆက္ေပးတာ။ ဆက္ေရးပါ။
တင့္ေဆြ
can you check again how to say The River Of Lost Footsteps in Burmese please? what i see is--what you meant is...not really reach to the original... just shitty language-bussiness! not really important, any way!!!!
Post a Comment