-ေမာင္ေရျပာ-
ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာကုမၸဏီကတည္ေထာင္တာႏွစ္(၅၀)ျပည့္တဲ့အခမ္းအနားက်င္းပမယ္ဆိုၿပီးအရင္သေဘၤာသားေဟာင္းေတြကို ဖိတ္ထားတာၾကားရတယ္။ ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာကုမၸဏီရံုးမွာ ေဖေဖၚ၀ါရီလမွာ အစိုးရ၀န္ႀကီး က ဦးေဆာင္ က်င္းပမယ္ေျပာပါတယ္။
ႏွစ္သာ ၅၀ ျပည့္သြားတယ္၊ ဘာထူးျခားသလဲ ေမးရမွာပါ။ အရင္တခ်ိန္က လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးလိုတဲ့ ႏိုင္ငံ တိုင္းက ႏိုင္ငံ အလံကို တံဆိပ္တပ္ထားႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံဂုဏ္ေဆာင္ ေလေၾကာင္း၊ သေဘၤာကုမၸဏီေတြ ေထာင္ ေလ့ရွိတယ္။ Nation Flag-Carrier လို႔ ေခၚပါတယ္။ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာကုမၸဏီကိုလည္း အခုလို ႏိုင္ငံအလံတင္ သေဘၤာကုမၸဏီ အေနနဲ႔ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ခဲ့တယ္။ စတင္တည္ေထာင္စ ကာလက ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းနဲ႔ တုိင္းျပည္တိုးတက္ေရး လံုးပမ္းေနခ်ိန္၊ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးကလည္း ဒီေလာက္ မဆိုးေသးဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ လုပ္ၾကံခံရစဥ္ အစည္းအေ၀းမွာ ရွိေနတဲ့ အတြင္း၀န္ ဦးဘဂ်မ္းရဲ႔ညီဦးဘရွမ္းက စတင္ ဦးေဆာင္တည္ေထာင္ခဲ့တယ္ ေျပာတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေအာက္မွာ ၾကယ္ငါးပြင့္လည္း အစိုးရပိုင္ သေဘၤာကုမၸဏီ အျဖစ္ ဆက္စခန္း သြားရတယ္။ ဦးေဆာင္သူေတြကလည္း ခိုးလိုက္ ၀ွက္လိုက္ၾကနဲ႔ရွိခဲ့တယ္။ ခိုးတဲ့ေနရာမွာဆိုရင္ ၾကယ္ငါးပြင့္ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးေရႊသန္းကအေတာ္အခိုးၾကမ္းခဲ့တယ္ ေျပာတယ္။
အခု စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းေတြလည္း ကရုမစိုက္ေတာ့ဘူး။ ေရေပၚရင္ သေဘၤာေလာက္ ထင္တဲ့သူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေတာ့ သေဘၤာေတြကို တရုတ္ကို ေပါေခ်ာင္ေကာင္း အပ္ၿပီး ေဆာက္ခိုင္းတယ္။ တရုတ္ကလည္း ျဖစ္သလို ေဆာက္ေပးလိုက္တာ၊ သေဘၤာဆိုရင္ သေဘၤာပံုနဲ႔ေတာင္ မတူေတာ့ဘူး။ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ မရွိလွေတာ့ဘူးလို႔ သေဘၤာသားေဟာင္း တေယာက္က ရင္နာနာနဲ႔ ျပန္ေျပာျပတယ္။
အခု ႏွစ္ ၅၀ အၾကား ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာ ကုမၸဏီႀကီးကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကမ္းရိုးတန္းသြား အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိေနေသးတယ္။ အခုျပန္ၾကည့္ေတာ့ ပင္လယ္သြားသေဘၤာ ၁၂ စီး၊အနီးအနား ပင္လယ္သြား ၄ စီး၊ ကမ္းရိုးတန္းသြား ကုန္တင္ ၅ စီး၊ ကမ္းရိုးတန္းသြား လူစီး-ကုန္တင္ ၃ စီး၊ကမ္းရိုးတမ္းသြား လူစီး ၂ စီးပဲ ရွိတာကို သူတို႔ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေတြ႔ရတယ္။ http://www.mfslshipping.com/ ႏွစ္ (၅၀) ျပည့္လာတာ အခမ္းအနားလုပ္ၿပီး ဂုဏ္ယူဖြယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္၅၀- ျပည့္လာၿပီ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္ခဲ့ သလဲ ဆိုတာကို အေက်အလည္ ျပန္လည္သံုးသပ္ရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ၁၈-၁၉ ရာစုေလာက္မွာ ကမၻာ က ေလးစားေလာက္တဲ့ကၽြန္းသစ္နဲ႔ သေဘၤာေဆာက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ၿပီး၊ကမၻာ မွာပါ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနသလဲ။အလားတူ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ အဆင့္ ေနရာလည္း ဘယ္ကို ေရာက္ေနၿပီလဲ။ျပန္သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းလိမ့္မယ္။
ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာကုမၸဏီကတည္ေထာင္တာႏွစ္(၅၀)ျပည့္တဲ့အခမ္းအနားက်င္းပမယ္ဆိုၿပီးအရင္သေဘၤာသားေဟာင္းေတြကို ဖိတ္ထားတာၾကားရတယ္။ ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာကုမၸဏီရံုးမွာ ေဖေဖၚ၀ါရီလမွာ အစိုးရ၀န္ႀကီး က ဦးေဆာင္ က်င္းပမယ္ေျပာပါတယ္။
ႏွစ္သာ ၅၀ ျပည့္သြားတယ္၊ ဘာထူးျခားသလဲ ေမးရမွာပါ။ အရင္တခ်ိန္က လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးလိုတဲ့ ႏိုင္ငံ တိုင္းက ႏိုင္ငံ အလံကို တံဆိပ္တပ္ထားႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံဂုဏ္ေဆာင္ ေလေၾကာင္း၊ သေဘၤာကုမၸဏီေတြ ေထာင္ ေလ့ရွိတယ္။ Nation Flag-Carrier လို႔ ေခၚပါတယ္။ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာကုမၸဏီကိုလည္း အခုလို ႏိုင္ငံအလံတင္ သေဘၤာကုမၸဏီ အေနနဲ႔ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ခဲ့တယ္။ စတင္တည္ေထာင္စ ကာလက ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းနဲ႔ တုိင္းျပည္တိုးတက္ေရး လံုးပမ္းေနခ်ိန္၊ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးကလည္း ဒီေလာက္ မဆိုးေသးဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ လုပ္ၾကံခံရစဥ္ အစည္းအေ၀းမွာ ရွိေနတဲ့ အတြင္း၀န္ ဦးဘဂ်မ္းရဲ႔ညီဦးဘရွမ္းက စတင္ ဦးေဆာင္တည္ေထာင္ခဲ့တယ္ ေျပာတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေအာက္မွာ ၾကယ္ငါးပြင့္လည္း အစိုးရပိုင္ သေဘၤာကုမၸဏီ အျဖစ္ ဆက္စခန္း သြားရတယ္။ ဦးေဆာင္သူေတြကလည္း ခိုးလိုက္ ၀ွက္လိုက္ၾကနဲ႔ရွိခဲ့တယ္။ ခိုးတဲ့ေနရာမွာဆိုရင္ ၾကယ္ငါးပြင့္ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးေရႊသန္းကအေတာ္အခိုးၾကမ္းခဲ့တယ္ ေျပာတယ္။
အခု စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းေတြလည္း ကရုမစိုက္ေတာ့ဘူး။ ေရေပၚရင္ သေဘၤာေလာက္ ထင္တဲ့သူေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေတာ့ သေဘၤာေတြကို တရုတ္ကို ေပါေခ်ာင္ေကာင္း အပ္ၿပီး ေဆာက္ခိုင္းတယ္။ တရုတ္ကလည္း ျဖစ္သလို ေဆာက္ေပးလိုက္တာ၊ သေဘၤာဆိုရင္ သေဘၤာပံုနဲ႔ေတာင္ မတူေတာ့ဘူး။ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ မရွိလွေတာ့ဘူးလို႔ သေဘၤာသားေဟာင္း တေယာက္က ရင္နာနာနဲ႔ ျပန္ေျပာျပတယ္။
အခု ႏွစ္ ၅၀ အၾကား ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္သေဘၤာ ကုမၸဏီႀကီးကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကမ္းရိုးတန္းသြား အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိေနေသးတယ္။ အခုျပန္ၾကည့္ေတာ့ ပင္လယ္သြားသေဘၤာ ၁၂ စီး၊အနီးအနား ပင္လယ္သြား ၄ စီး၊ ကမ္းရိုးတန္းသြား ကုန္တင္ ၅ စီး၊ ကမ္းရိုးတန္းသြား လူစီး-ကုန္တင္ ၃ စီး၊ကမ္းရိုးတမ္းသြား လူစီး ၂ စီးပဲ ရွိတာကို သူတို႔ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေတြ႔ရတယ္။ http://www.mfslshipping.com/ ႏွစ္ (၅၀) ျပည့္လာတာ အခမ္းအနားလုပ္ၿပီး ဂုဏ္ယူဖြယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္၅၀- ျပည့္လာၿပီ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္ခဲ့ သလဲ ဆိုတာကို အေက်အလည္ ျပန္လည္သံုးသပ္ရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ၁၈-၁၉ ရာစုေလာက္မွာ ကမၻာ က ေလးစားေလာက္တဲ့ကၽြန္းသစ္နဲ႔ သေဘၤာေဆာက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ၿပီး၊ကမၻာ မွာပါ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ျမန္မာ့ၾကယ္ငါးပြင့္ ဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနသလဲ။အလားတူ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ အဆင့္ ေနရာလည္း ဘယ္ကို ေရာက္ေနၿပီလဲ။ျပန္သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းလိမ့္မယ္။
No comments :
Post a Comment