ဒဂုန္တာရာ
(ဗုိလ္ခ်ဳပ္အသက္ရွိစဥ္ တာရာမဂၢဇင္း ပထမဆုံး ထုတ္တြင္ စာေရးဆရာ ဒဂုန္တာရာ ၏ ေ၀ဘန္ခ်က္ ကုိ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာၾကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ၾကီးမႈးတည္းျဖတ္ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ (၁၉၅၁)၌ ျပန္လည္ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္။ မူရင္းအတုိင္း ျပန္လည္၍ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။)
ေမာင္လူေအး
ေအာင္ဆန္း - သုိ႔မဟုတ္ - အရုိင္း
သူ၏ေအာက္မွ လူထုၾကီးသည္၊ စည္းကမ္းေသ၀ပ္ျခင္း အတန္ငယ္ ကင္းမဲ့စြာ နားေထာင္လ်က္ရွိ၏။ လူထုၾကီးသည္ စူးစုိက္ျခင္းမရွိ၊ တခ်ိဳ႕ကျပံဳးရယ္၍ေန၏။ ေနာက္နားရွိ လူထုအစိတ္အပုိင္း တခုကား အခ်င္းခ်င္း ကပ္ကာ တီးတုိးေျပာ၍ ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ျပက္ရယ္ျပဳ ခ်င္း ကားမရွိ။ အစိမ္းပုတ္ေရာင္ ကတၱီပါကားၾကီးသည္ သူ႔ကိုေနာက္ကား ခံ၍ထား၏။ ကားလိပ္ ၾကီးမွာ ဘ၀ရုပ္ပုံေတာေတာင္မွ ျခယ္လွယ္ထားျခင္းမရွိ ပကတိ ပိန္းေျပာင္ေျပာင္ ျဖစ္၏။ ကတၱီပါကားသည္ အျခား ဘာအဓိပၸါယ္ ကုိမွွ် ထူးထူးေထြေထြ မေဖၚျပ။ သုိ႔ေသာ္ မႈိင္းညိဳ့ျခင္း တခုကုိသာ ရဲ၀့့ံစြာ ေဆာင္၍ေနသည္။ သူသည္ သည္စိမ္းညိ့ဳမႈိင္းေသာ ကားၾကီး၏ အေရွ႕စင္ျမင့္ ဇာတ္ခုံေပၚ၌ ရပ္ကာ စကားေျပာ၍ ေနသည္။ သူသည္ ဗမာပထ၀ီ ေျမၾကီးမွ ဗမာ့ ၀ါဂြမ္းစစ္စစ္ျဖင့္ ယက္လုပ္ သည့္ ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းၾကီးကုိ ၀တ္ထား၏။ လုံခ်ည္မွာ နီရဲေသာ ေရႊေတာင္ပုိးလုံခ်ည္ ျဖစ္၏။ ေခါင္းမွာ ပြေယာင္း ေယာင္းႏွင့္ မေသသပ္၊ မ်က္ႏွာအသြင္ အျပင္ မွာ အပူပုိင္းေဒသ အီေကြတာေပၚရွိ ကြ်န္းစုမ်ားတြင္ ေနထုိင္ ေသာ မြန္ဂုိလီယံ အႏြယ္ လူရုိင္း မ်က္ႏွာ ႏွင့္တူ၏။ သုိ႔မဟုတ္ ေတာင္ေပၚခ်င္းတေယာက္၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ လည္း တူ၏။ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား လူလတ္တန္းစား၏ လကၡဏာျဖစ္ေသာ ထယ္၀ါျခင္း၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ ေမြ႔ျခင္း တုိ႔သည္ သူ႔တြင္လုံး၀ မခုိေအာင္း။ လမ္းေပၚတြင္ ေနရာတကာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ေသာ သာမန္ ဆင္းရဲသား တဦးႏွင့္ သာ တူ၏။ ဗမာလူထုၾကီးထဲမွ သူတဦး ၏ အသြင္အျပင္မ်ိဳးသာ ျဖစ္၏။ သူသည္ လက္ႏွစ္ဘက္ ကုိ ေဘးသုိ႔ ကား၍ လႈပ္ကာ လႈပ္ကာ စကားကုိေျပာ၏။ သူ၏ စကားလုံးမ်ားကား ေျပျပစ္ျခင္း မရွိ။ ေခ်ာေမြ႔ျခင္းမရွိ။ သုိ႔ေသာ္ အတြင္း၌ကား အနက္ပါ၏။ သင္ ပထမဆုံးေသာ ေအာင္ဆန္း ၏ ပုံပန္းကုိ ေရးျပပါဆုိလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္သည္ သည္ပုံကုိ ေရးျပမည္ ျဖစ္၏။
ထုိအခါကား ၁၉၃၅-ခု ပဌမဦးဆုံး က်င္းပအပ္ေသာ ဗမာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံၾကီး ကုိ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဂ်ဴဘလီေဟာ ခန္းမတြင္ ဆင္ယင္ေနေသာ အခါျဖစ္ေပသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ အထက္တန္း ေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကား လ်က္ရွိရာ နယ္မွ ေက်ာင္းသား ကုိယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံသုိ႔ တက္ေရာက္စဥ္ ေအာင္ဆန္း စကား ေျပာသည္ ကုိ ေတြ႔ၿမင္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ၁၉၃၆-ခု၊ သပိတ္ေမွာက္ကိစၥ ေတာက္ေလာင္ ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ၊ မီးခုိးမ်ား အူေနသည့္အခုိက္၊ “ေအာင္ဆန္း” အမည္ကုိ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ဘတ္ရေသာ အခါ၊ သူ႕ကုိ သိခ်င္ေသာစိတ္ အင္မတန္ထက္သန္ခဲ့သည္။ ထုိအခါက ေအာင္ဆန္းမွာ တကၠသုိလ္ သမဂၢအသင္း၏ ေၾကြးေၾကာ္သံ ျဖစ္ေသာ အုိးေ၀မဂၢဇင္း ၏ အယ္ဒီတာ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္မွာ စာေပ၀ါသနာ ပါသူ ျဖစ္ရာ၊ ေအာင္ဆန္း ကုိ အုိးေ၀မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အျဖစ္ စိတ္၀င္စား၏။ အားက်၏။ သူ႔အေၾကာင္းကုိ သိခ်င္၏။ ေတြ႕ဘူးခ်င္၏။ သုိ႔ေသာ္ ဂ်ဴဘလီေဟာ ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံတြင္ သူ၏ရုပ္သြင္ႏွင့္ သူစကားေျပာသည္ ကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကားနာရေသာအခါ၊ အထင္ႏွင့္ အျမင္ ကြာေနသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏။ ကြ်န္ေတာ္ထင္ထား သည္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ရုပ္ေျဖာင့္ဂုိက္ၾက စကားေျပာေကာင္း ဟု ျဖစ္၏။ အယ္ဒီတာလည္း ျဖစ္သျဖင့္ အေတာ္အထင္ၾကီးထား၏။
ေတြ႔ရေသာ အခါ ရုပ္ကလည္းမေျဖာင့္၊ စကားေျပာကလည္း မေျပျပစ္၊ သုိ႔ျဖစ္၍ စိတ္ထဲက မေက်နပ္၊ ထုိအခါ ကြ်န္ေတာ္မွာ အရြယ္ႏုနယ္ ေသး၍ စိတ္ကူးယဥ္ယဥ္ျဖင့္သာ ေအာင္ဆန္းကုိ ရုပ္ေျဖာင့္ေစခ်င္ စကားေျပာ ေကာင္းေစခ်င္ေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္ထဲက မေက်နပ္။ ေနာက္တႏွစ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း တကၠသုိလ္ ေရာက္၍ ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ တကၠသုိလ္ေရာက္သည့္ ၁၉၃၇-၃၈ ခုႏွစ္က ကုိေအာင္ဆန္းသည္ တကၠသုိလ္ သမဂၢ တြင္ ဒုတိယ ဥကၠဌ၊ ဗမာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ တြင္ ဥကၠဌ ျဖစ္၏။ ထုိအခါ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကုိေအာင္ဆန္း ႏွင့္အသိျဖစ္လာ၏။ အသိသာ ျဖစ္ရုံသည္ မရင္းႏွီးခဲ့ေပ။ သူႏွင့္ကား ရင္းႏွီး၍ မျဖစ္၊ သူသည္ ရင္းႏွီး၍ ရေသာ လူစားမ်ိဳးမဟုတ္။ ႏုိင္ငံေရး အတူတူ တြဲဘက္လုပ္လွွ်င္သာ သူႏွင့္ရင္းႏွီးမည္ ျဖစ္၏။ တကၠသုိလ္တြင္ ေနစဥ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ သမဂၢ ႏုိင္ငံေရး ကုိသာ တဘတ္သတ္ မလုိက္၊ စာေပလည္း ဘတ္ခ်င္၏။ စာလည္း ေရးခ်င္၏။ ဂီတ ကုိလည္း လုိက္စားဘူး၏။သည္လုိ အစုံလုပ္ခ်င္သျဖင့္ သူႏွင့္ မရင္းႏွီး ႏုိင္ေပ။ သူကား ႏုိင္ငံေရး သမား သက္သက္ ျဖစ္၏။ ကုိေအာင္ဆန္း ႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ကုိ သခင္ ဗဟိန္း က အသိဖြဲ႔ေပးခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေရးသမား သက္သက္ မဟုတ္ သျဖင့္ သူ၏ အသိထက္ လြန္ေျမာက္၍ ရင္းႏွီးေသာ အျဖစ္သုိ႔ မေရာက္သြားခဲ့ေပ။ သခင္ဗဟိန္းႏွင့္ကား သည္လုိမဟုတ္။ သခင္ဗဟိန္းသည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူ ျဖစ္၏။ စာေပ ကဗ်ာလကၤာကုိ ႏွစ္သက္၏။ ဂီတကုိ ခ်စ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ခဏပင္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ ကာ ယခု သူကြန္ျမဴနစ္ ျဖစ္ေနသည့္ဘ၀ အထိပင္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ျခင္းကား မပ်က္။ ကြ်န္ေတာ္ကား ခုခံေရးကုိလည္း မျပဳေသာ ႏုိင္ငံေရးသမား လည္းမဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီး၏။ ကုိေအာင္ဆန္းႏွင့္ကား ဤသုိ႔မဟုတ္။ ကြ်န္ေတာ္ စာေရး၀ါသနာ ပါသည္ ကုိ ကုိေအာင္ဆန္းသိ၏။ သုိ႔ရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္ေရးခဲ့ေသာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွ ရတုပိုဒ္စုံမွ စေသာ ကဗ်ာမ်ား၊ ၀တၳဳတုိ ေဆာင္းပါး စသည့္ စာေပမ်ားကုိ သူဘတ္ဘူးလိမ့္မည္မထင္။ ဂရုစိုက္ ၍ ဘတ္မည့္ လူမ်ိဳးလည္း မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္တခါက သခင္ဗဟိန္း ႏွင့္အတူ သမဂၢေကာ္မတီ ခန္းတြင္ ပင္းယ မဂၢဇင္းတြင္ ပုံႏွိ္ပ္ထားေသာ ကြ်န္ေတာ္၏ ေဆာင္းပါးတခု ကုိကား ကြ်န္ေတာ္ေရွ႕တြင္ ဘတ္သည္ကုိ ေတြ႔ရဘူး၏။ ဘတ္ျပီးလွ်င္ ေ၀ဘန္ခ်က္ေပး၏။
ကုိေအာင္ဆန္းသည္ လည္း အဂၤလိပ္ဗမာ ေဆာင္းပါးရွင္ တဦးျဖစ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးေသာ သူ၏ေဆာင္းပါးမ်ား ကုိ ဂႏၱေလာက မဂၢဇင္း တြင္ ဘတ္ရဘူး၏။ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရး၏။ ေက်ာင္းသားမ်ား အ၀တ္အစား ဆင္ျခင္ေရးျပႆနာ ကုိလည္း၊ သူသည္ ဂႏ ၱေလာက တြင္ ပန္းတေနာ္ ဦးသန္႔ ႏွင့္ အျပန္အလွန္ေရးသည္ ကုိ အမွတ္ရ၏။
ဗမာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ အသင္း၏ ေၾကြးေၾကာ္သံ ျဖစ္ေသာ မ်ိဳးညြန္႔မဂၢဇင္း တြင္ပါေသာ သူ၏ “ေလာက၀ိဟာ” အမည္ရွိ ဗမာေဆာင္းပါတုိ ကေလးကုိကား ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္သေဘာက်ပါ၏။ ကမၻာေလာက ၾကီးကုိ ပညာဗဟုသုတအျမင္တုိ႔ကုိ ေပးေသာ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ဥပမာ တင္၍ ေရးထား၏။ ကုိေအာင္ဆန္းသည္ ဗမာစာေရး ည့ံသူမဟုတ္ေပ။ တိတိက်က်ေရး၏။ ပါဌိကုိ မွန္ကန္စြာ သုံး၏။ တခါတရံ ဟာသဥာဏ္ ပါ၏။ ပုသိမ္ျမိဳ႔တြင္ က်င္းပေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ညီလာခံ သူ၏ ဥကၠဌ မိန္႔ခြန္းတြင္ ကင္းဘဲလ္ အစီရင္ခံစာ ကုိ “ပညာေရးပူရာဏ္ က်မ္းၾကီးေပ တကား ...”ဟုေျပာင္ေလွာင္ထားသည္ မွာ သေရာ္ခ်က္ (Irony) ပါ၏။ ေက်ာင္းမွ ထြက္ျပီး တုိ႔ဗမာ အစည္းအရုံးသုိ႔ ၀င္သြားေသာ အခါ၊ ငတ္ျပတ္ လာ၍လား မေျပာတတ္။ ဒဂုန္မဂၢဇင္း တြင္ ေဆာင္းပါးေရးလုိေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ကုိ ေျပာ၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း တုိက္ရွင္တုိ႔ႏွင့္ စီစဥ္ ၍ လစဥ္ ကုိေအာင္ဆန္း ေဆာင္းပါးမ်ား ပါေစ၏။ ဒဂုန္မဂၢဇင္းက ကုိေအာင္ဆန္း ေရးေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား အတြက္ ေငြခ်ီးျမွင့္၏။ သူေရးေသာ ေဆာင္းပါးကား “ႏုိင္ငံေရးအမ်ိဳးမ်ိဳး” ဟူေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္၏။ ဂရိ ႏုိင္ငံေရး က အစခ်ီ၍ မ်က္ေမွာက္ဗမာ့ႏုိင္ငံေရး အေျခအေန အထိေရး၏။ စာေျပာင္လွ၏။ ဘတ္လုိ႔ေကာင္း၏။ သူလည္း ဒဂုန္တြင္ ၾကာၾကာ မေရးရ။ မၾကာခင္ ဂ်ပန္ျပည္သုိ႔ ထြက္သြားသျဖင့္ သူ႔ေဆာင္းပါးလည္း ရပ္၍ သြား၏။ အစုိးရ ကလည္း ညိႈးထား၍ လား မေျပာတတ္။ ဒဂုန္မဂၢဇင္း ထုိႏွစ္မွာပင္ ပိတ္ျခင္းခံရရွာ၏။ သမဂၢဥကၠဌ ျဖစ္ေသာ ၁၉၃၈-၃၉ ႏွစ္ က သူသည္ ဘီအယ္လ္တန္းတြင္ ရွိ၍၊ ပဲခူးေက်ာင္းေဆာင္ အလယ္ ထပ္တြင္ ေနသည္။ အခန္းသည္ သပ္ယပ္ျခင္း ကင္းမဲ့၏။ သူ၏ အခန္းတြင္ စာအုပ္မ်ား ျပည့္ ႏွက္၍ ေနသည္။ စာအုပ္မ်ားသည္ စာပြဲေပၚတခ်ိဳ႕၊ ၾကမ္းေပၚတြင္ တခ်ိဳ႕ ျပန္႔ၾကဲကာ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္၍ ေနၾက၏။ သူသည္ အင္မတန္ စာဘတ္သူ တေယာက္ ျဖစ္၏။
သူသည္ ေဒါသၾကီးသူ တဦးျဖစ္၏။ သည္လုိ အမ်ားက ထင္၏။ ကြ်န္ေတာ္အဘုိ႔ကား ေဒါသၾကီးသည္ မၾကီးသည္ ကုိကားမသိ သူ႔တြင္ စိတ္လုိက္မာန္ပါစိတ္ (Emotionalism) ေတြရွိသည္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္၏။ ႏွစ္ကုိကား အေသအခ်ာ မမွတ္မိေတာ့၊ သပိတ္ေမွာက္ ႏွစ္လည္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ တခု တကၠသုိလ္ သမဂၢတြင္ က်င္းပ၏။ ပရိႆတ္ ထဲမွ ထ၍ ေ၀ဘန္ စကားမ်ား ထေျပာၾက၏။ သုိ႔ေျပာၾကသည့္ အထဲတြင္ စစ္ကုိင္းေက်ာင္းေဆာင္မွ ကုလားေက်ာင္းသား တဦးက ဥကၠဌေဟာင္း မစၥတာရာရွစ္ ကိုေ၀ဖန္ရာ၌ အေတာ္ထိခုိက္ ေသာ အျပစ္ေတြကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာ၏။ ကုလားေက်ာင္းသား ေျပာသည့္စကားမ်ား အေျခခုိင္သည္ မခုိင္ သည္ကုိကား မမွတ္မိေတာ့။ ကုိေအာင္ဆန္းသည္ မစၥတာရာရွစ္ အတြက္ ေဒါပြကာ၊ ထုိကုလားကုိ ၾကိမ္းေမာင္း၍ ရဲရင္ထြက္ စသည္႕အသုံးမ်ိဳးသုံး၏။ လက္သီးဆုပ္ကာကုလားအပါးသုိ႔တုိး၍သြား၏။ ေဘးက ေက်ာင္းသားမ်ား ၀ိုင္း၍ ဆြဲထားရ၏။ သူသည္ ေဒါသေၾကာင့္ ဆတ္ဆတ္ တုံလ်က္ရွိသည္။
ကုလားဗမာ အဓိကရုဏ္း အျပီး ေဒါက္တာ ဘေမာ္၏ တကၠသုိလ္ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အဆုိၾကမ္းကုိ သမဂၢ က ျငင္းပယ္လုိက္ ေပသည္ ကိစၥ ႏွင့္ပတ္သတ္၍ (အုိးေ၀) ညိဳျမ အမႈးရွိ ေသာ ေက်ာင္းသားတစု က မေက်နပ္သျဖင့္ သမဂၢကုိ အယုံအၾကည္မရွိ အဆုိတင္သြင္း၏။ ထုိအစည္းအေ၀း ၌ ကုိေအာင္ဆန္း ညိဳျမကုိ ေဒါပြကာ၊ ဥကၠဌ ထုိင္ခုံမွ ေန၍ ညိဳျမ အတင္းကုိ အေတာ္ေျပာလုိက္၏။ သည္လုိ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ေျပာျပီး ေနာက္တပတ္ေလာက္ ၾကာေသာ အခါ၊ ထုိေန႔က ေအာင္ဆန္းက ညိဳျမ အား ရႈံ႕ခ်ပါေသာ စကားမ်ားကုိ ရုပ္သိမ္းလုိက္ေၾကာင္း၊ ေၾကာ္ျငာစာကုိ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေဆာင္ အသီးသီးတြင္ ထြက္ေပၚ၍ လာ၏။ တကၠသုိလ္ တြင္ရွိစဥ္က ကုိေအာင္ဆန္းသည္ ျပဳံးေသာ မ်က္ႏွာကုိ ထားခဲ၏။ သူ၏မ်က္ႏွာထား သည္ သုန္မႈန္၏။ တခါေတြ႔ဘူးေသာ သူကုိ ေနာက္တခါေတြ႔လွ်င္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္မွ ဆက္၏။ သူ႔ ကုိ သိသူ က ျပဳံးျပေသာ္လည္း သူသည္ တုံ႔ျပန္၍ ျပဳံးခ်င္မွ ျပဳံး၏။ ဥကၠဌ ျဖစ္၍ သူ႕ကုိကား ေက်ာင္းသားတုိင္း က သိၾက၏။ သူကလည္း အစဥ္လုိလုိ ႏုိင္ငံေရးသား ေတြးေနဟန္တူ၏။ ဗမာျပည္၏ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စိတ္ပူပုံ ရ၏။ ထုိေၾကာင့္ သူသည္ သုန္မႈန္လ်က္ေနသည္။ သူစကားေျပာလွ်င္ လည္း ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းကုိသာ ေျပာသည္။ သူေျပာေနစဥ္ ေဘးရွိလူမ်ား က နားေထာင္ေနရသည္။ ေဘးကလူမ်ား ၏ စကား ကုိသူမၾကား၊ သူေျပာခ်င္ တာေတြကုိသာ စြတ္ေျပာ၍ ေနတတ္သည္။
တခါက ရန္ကုန္ကုိ ဂ်ပန္တုိ႔သိမ္းပုိက္စ အခ်ိန္ ၀ိတုိရိယရိပ္သာရွိ အိမ္တအိမ္တြင္ သခင္ျမႏွင့္ ရဲေဘာ္မ်ား ေနထုိင္လ်က္ ရွိၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္မွာလည္း ေတာက ေရာက္ခါစ ျဖစ္၏။ ဧည့္ခန္းရွိ စႏၵယားတြင္ ကြ်န္ေတာ္က ထုိင္ ကာတီးေန၏။ ေဘးမွ သခင္စံေ၀ ႏွင့္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား အခ်ိဳ႕က ၀ုိင္း၍ သီခ်င္း လုိက္ ဆုိလ်က္ ရွိ၏။ ဘီ-အုိင္-ေအ သမားမ်ားမွာ၊ ဂီတ အင္မတန္ငတ္ေန၍ သီခ်င္းသံကုိ ေတာင့္တ ေနသျဖင့္ အတင္းတီးခုိင္းၾက၏။ စႏၵယားမွာ အသံေတြပ်က္၍ ေန၏။ “ခ်စ္ခင္မွာလား ၾကင္မွာလား...ခင္ခင္ရယ္... ခ်စ္သဲႏြယ္ အဟုတ္ကုိ ခ်စ္ေတာ့မယ္၊ ခင္ရယ္..ၾကင္မယ္.....”၀ုိင္း၍ ဆုိေနၾကရာမွ သည္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ကုိေအာင္ဆန္းသည္ ေဂါက္ေဂါက္ေဂါက္ ႏွင့္ တဘက္မွ ေရွာက္လာခါ စႏၵယား အပါးတြင္ လက္ေထာက္ခါရပ္လ်က္“ ေဟ့- ရပ္ၾက၊ ခုလုိအခါမ်ိဳးမွာ ရဲစိတ္ရဲမာန္ တက္ေစမည့္ ရဲတင္းသံေတြကုိသာ ဆုိရတယ္ဗ်။ ဒီ-ခ်စ္မယ္ ၾကင္မယ္ သီခ်င္းမ်ိဳးက မဟန္ဘူး” ရုတ္တရက္ ေၾကာင္၍ စႏၵယား ကုိေခတၱ ရပ္လုိက္၏။သူသည္ သူေျပာခ်င္တာ ေျပာျပီး၍ ထြက္သြားေသာ အခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း ဆက္၍ သီဆုိခါ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။ သူကား သည္လုိ လူစားမ်ိဳး။
သမဂၢ ဥကၠဌ ကုိလွေမာင္ (ယခု ဆုိရွယ္လစ္ ပါတီ၀င္၏) လက္ထပ္ပြဲသည္ ဘီအုိင္ေအ ေခတ္ ေရႊေတာင္ၾကား တြင္ လုပ္၏။ သူ၏လက္ထပ္ပြဲသည္ ဘီအုိင္ေအ သမားမ်ား တြင္ ပထမဆုံးျဖစ္၏။ လက္ထပ္ပြဲျပီးေသာ အခါ ဧည့္ခန္းေဆာင္တြင္ မိတ္ေဆြမ်ား စုရုံးကာ ေနၾက ၏။ ေၾကးစား စႏၵယားဆရာ တဦးက တီးခါ ေဖ်ာ္ေျဖလ်က္ ရွိ၏။ သည္အတြင္း ကုိေအာင္ဆန္း သည္ စႏၵယားဆရာ ကုိ ရပ္ေစခါ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ လူၾကားထဲမွ အတင္းဆြဲ ေခၚ၍ သီခ်င္းတပုဒ္ ကုိတီးေစ၏။ သူသည္ စႏၵယား ကုိလက္ေထာက္ခါ မရတရျဖင့္လုိက္ဆုိ၏။ တီးေသာ သီခ်င္းမွာ “ကဥၥန” သီခ်င္းပင္ ျဖစ္၏။ ေတးဆုံးလွ်င္ လက္ခုတ္တီးကာ ေနာက္တပုဒ္ တီးခုိင္းျပန္၏။ တခါက ဂ်ပန္ေခတ္ ၀န္ၾကီးတဦး၏ ထမင္းစားပြဲတြင္ သူလာ၏။ ထမင္းစားပြဲ စမည္ ျပဳေသာအခါ သူ႔ကုိ စစ္ေသနာပတိ ဟု အားလုံးက ေလးစားေသာ အားျဖင့္ ထမင္းစား ခန္းၾကီးထဲသုိ႔ သူ႔ကုိ အရင္၀င္ေစ၏။ အျခား ဧည့္သည္မ်ား က အ၀တြင္ ရပ္၍ သူ႔အ၀င္ကုိ ေစာင့္လ်က္ေနၾက၏။ သူသည္ စစ္၀တ္စစ္စား ႏွင့္ ၀င္လာခါ ရုတ္တရက္ စားပြဲထိပ္ ကုလားထုိင္တြင္ ၀င္ထုိင္လုိက္ျပီး၊ ဇတ္ကနဲ ဘယာေၾကာ္ တတုံးကုိ ယူခါစားလုိက္၏။ သူထမင္း စားေနစဥ္ ဧည့္သည္ ၀င္လာလုိ႔လည္း ဗမာ႔ဧည့္၀တ္ ထုံးစံအရ ထမင္းစားပါအုံးလား ဟု ေခၚခ်င္မွေခၚေသာ လူစားမ်ိဳးျဖစ္၏။ ဒါေတြေၾကာင့္လည္း သူ႔ကုိ မိတ္ေဆြရင္းမ်ား က ေၾကာင္သည္ ဟု အမွတ္ထားၾက၏။ သူ႔တြင္ သိမ္ေမြ႔ျခင္းမရွိ၊ အလွအပ ကုိ သူမမက္ေမာ၊ သူသည္ ၾကမ္းတမ္းသည္၊ ရုိင္းသည္၊ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းေရးတြင္ ရွိေသာ ဧည့္၀တ္ထုံးစံ ယဥ္ေက်းျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ သူသည္ လုံး၀ဂရုမစိုက္၊ ဂီတ၊ပန္းခ်ီ၊ သဘင္ စေသာ အႏုပညာရပ္မ်ား ကုိမလုိက္စား။ သူ႔ကုိယ္သူ အတင္းယဥ္ေက်းေအာင္ မလုပ္၊ သူ၏ နဂုိရ္ အတုိင္း ခပ္ရုိင္းရုိင္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပင္ မျပဳျပင္ဘဲေန၏။
သူတြင္ ႏုိင္ငံေရး၀ိညာဥ္ကား ျပင္းထန္လွေခ်၏။ သူသည္ ႏိုင္ငံေရး ကုိသာ တခုတည္း လုပ္ေသာ လူတဦး ျဖစ္၏။ သူသည္ ရုိင္း၏။ ၾကမ္း၏။ ေၾကာင္၏။ ကိစၥမရွိ။ သူသည္ ဧည့္ခန္း ေဆာင္မွ ဂုဏ္သေရရွိ လူၾကီး လူေကာင္း မဟုတ္။ တခုတည္းေသာ ယုံၾကည္ခ်က္ ႏွင့္တခုတည္း ကုိ သာ လုပ္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသတၱ၀ါ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိစၥမရွိ။ ၁၉၄၂ - ခုႏွစ္တြင္ သူႏွင့္ေနာက္ဆုံးေတြ႕၏။ သူသည္ အတတ္ပညာ (Art) အေၾကာင္း ကုိေျပာျပ၏။ “အတတ္ပညာ ဆုိတာ ရွိတာဘဲ။ လင္မယား ဘ၀မွာလဲ အတတ္ပညာ ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရတာဘဲ။ အတတ္ပညာမဲ့ရင္ လင္မယားကြဲမွာေပါ့။ ဒီလုိဘဲ ေတာ္လွန္ေရးမွာလဲ အတတ္ပညာ ရွိတာဘဲ။ အတတ္ပညာ ေျမာက္မွ ေတာ္လွန္ေရးဟာလဲ တကဲ့ေတာ္လွန္ေရး အစစ္ဘဲ”။ သည့္ေနာက္ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ မေတြ႔ေတာ့၊ ေတြ႔ဆုံဘုိ႔လည္း အေၾကာင္းမရွိ။ အေၾကာင္းမရွိဘဲ သူ႔ဆီသြားလည္ ကလည္း ေဖၚေဖၚေရြေရြ ေလာကြတ္ျပဴွဌာ ေခၚမည့္ လူစား မ်ိဳးမဟုတ္။ တခါက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဘ၀ တြင္ ေမာ္ေတာ္ကားၾကီးထဲ၌ သူ၏ ဇနီးခေလးမ်ားႏွင့္ တျဗဳံၾကီး ကုိ ျမင္လုိက္၏။ ေအာ္ သားနဲ႔ မယားနဲ႔ မုိ႔ လူစိတ္ေတာ္ေတာ္ေပါက္လာျပီ။ အရင္ကလုိ “ေၾကာင္” ေတာ့မည္ မဟုတ္။ အၾကမ္းအရုိင္း မွ ယဥ္ေက်းလာေတာ့မည္ ဟုေအာက္ေမ့ လုိက္၏။ မွန္ မမွန္ကား မေျပာတတ္။ ဖ-ဆ-ပ-လ ဥကၠဌ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ဆန္း ကုိကား ကြ်န္ေတာ္ မသိ။ သူ၏ႏုိင္ငံေရး ကုိ ေ၀ဘန္ျခင္းမဟုတ္။ သူ၏ လူအျဖစ္သာ ကြ်န္ေတာ္သိသည္ ကုိ ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ေပ သည္။ တခုေတာ့ထင္သည္။ သူသည္ လူထုမွ လူတဦး ျဖစ္၍ လူထုႏွင့္ ဆက္စပ္ေန၍ လူထုေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာရသည္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
-ေမာင္လူေအး-
Rest of your post
No comments :
Post a Comment