Thursday 24 September 2009

တက္ေခြး ( ေမာင္ထင္ ) -




(စာေရးဆရာၾကီး ဦးထင္ဖတ္( ေမာင္ထင္) မွ ေရးသားခဲ႔ေသာ သေရာ္စာ တပုိဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ အုိးေ၀ မဂၢဇင္း၊ အတြဲ ၇၊ အမွတ္ ၁၊ ၁၉၃၈ ၌ ေဖာ္ျပ ပုံႏွိပ္ခဲ႔ပါသည္။ စာေရးဆရာၾကီး ဦးညိဳျမ အား အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရးသည္ ဟု ေဖာ္ျပခဲ႔ျပီး ဦးညိဳျမ မွလည္း ဦးထင္ဖတ္ ၏ စာ အဆုံး၌ မွတ္ခ်က္ျပန္လည္ေရး ၍ သေရာ္ခဲ႔သည္ ကုိပါ မွတ္သားဖတ္ရူ ရပါသည္။ ေႏွာင္းလူတုိ႔ ၏ တေယာက္ ႏွင့္တေယာက္က်ီစယ္ သေရာ္ ရူံ ႔ခ်ပုံ မ်ား မွာ ပညာတတ္ ပီသ ျပီး ပညာသား ပါလွ၍ မ်ားစြာေလးစားမိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္မ်ား လက္ရွိ အင္တာနက္ ကြန္ယက္မ်ားတြင္မူ အတုိက္အခံအတြင္း၌ ေသာ္က်၄င္း၊ နအဖစစ္အုပ္စု ႏွင့္ အတုိက္အခံၾကား တြင္ေသာ္၄င္း အျပန္အလွန္ ရူံ ့ခ် သေရာ္မူ႔ မ်ား တြင္ လြန္စြာေအာက္တန္းက် ၍ အပုတ္အစပ္ ဆဲဆုိေရးသား ေနမူ႔မ်ား မွာ အေမႏွမ မၾကား၀ံ့သည္ စကားမ်ား၊ စာသား မ်ား ပါရွိေနသည္ ကုိ အမ်ားအျပားေတြ႔ရဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အင္တာနက္ တက္ဂေနာ္ေလာ္ဂ်ီ ေဂ်ာက္ဂ်က္ ျဖင့္ မိမိ နံမည္အရင္း ကုိထိန္၀ွက္၍ ငါ့စကား ႏြားရ ဖရုႆ ၀ါစာ ေျပာဆုိေရးသားေန သူမ်ား၊ သူတဦး ၏ နံမည္ကုိ ခုတုံးလုပ္ အသုံးျပဳ ကာ ေဂ်ာက္တြန္းေနေသာ သူမ်ား မွာ ပညာတတ္ လူတန္းစား အတြင္း၌ ပင္ ဒုေဒး။ ဤ သေရာ္စာ ေလး ဖတ္ရူ ႔ေလ့လာ ျခင္းျဖင့္ ေႏွာင္းလူ တုိ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားပုံ၊ ပညာတတ္ ပီသ၍ ပညာသားပါပါ ေ၀ဖန္ႏွိပ္ကြက္ ပုံတုိ႔ကုိ အတုယူ ႏုိင္ပါေစဟု ရည္သန္မိပါသည္။ ထုိသေရာ္စာ အား အုိးေ၀ ၌ ေဖာ္ျပခ်ိန္တြင္ စာေရးဆရာၾကီး ဦးညိဳျမ သည္ အုိးေ၀မဂၢဇင္း ၏ အယ္ဒီတာ တဦး ျဖစ္ေနဟန္ လည္း ရွိသည္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ စာေစာင္(၁၉၂၀-၁၉၇၀) ၌ ျပန္လည္ေဖာ္ျပခဲ႔ျခင္းျဖစ္၍၄င္း မူရင္း စာသားအတုိင္း ျပန္လည္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

(-ေမာင္လူေအး)

'' တက္ေခြး " ေမာင္ထင္

(ညိဳျမအား အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရးသည္)

တက္ေခတ္တြင္ တက္လူ၊ တက္ဘုန္းၾကီး ဟူ၍ သာ ရွိၾကသည္ မဟုတ္။ေခြး တုိ႔သည္ပင္လွ်င္ တက္ေခြးျဖစ္ေခ်သည္ တမုံ ့။ အေၾကာင္းမူကား ဃရာ၀ါသ၊ ကိစၥမ်ားေျမာင္၊ ေခြးတုိ႔ေဘာင္၀ယ္ လူ႔စရုိက္ လူ႔အက်င့္ကုိ တက္လွမ္း လင့္ကုန္ေသာ ေခြးသူေတာ္ေကာင္း အေပါင္း တုိ႔သည္ပင္လွ်င္ ၀ါ၀င္ကုိ ေရွာင္ကာ တပုိ႔တြဲလတြင္ ရက္ေရြးၾကေလသည္။


ဤမွ် တက္ စိတ္၀င္စား ေသာေခတ္တြင္ ေအာင္နက္သည္ လြတ္လပ္ေရးကုိ ၄င္း အူသံျဖင့္ သုနကၡ တုိင္းျပည္ၾကီးကုိ တုံလွဳပ္ ေခ်ာက္ျခားေစသည္။ေအာင္နက္ ၏ သကၠရာဇ္ တြက္စစ္ၾကည့္ေသာ္ မႏွစ္က ေတာ္သလင္းတြင္ လူပ်ိဳေဘာ္၀င္ခဲ႔သည္။ သုိ႔ေသာ္ အရာ မေရာက္ေသးသျဖင့္ သူတပါးတုိ႔ အိမ္ေထာင္သားေမြး သည္ကုိ ရြယ္တူတမ္းတူ ေခြးပ်ိဳ ကာလသားတုိ႔အေပၚတြင္ ေခြးကာလသားေခါင္း ျပဳလုပ္ခါ လမ္းဆုံ လမ္းမ ၌ အူ၍ ခဲဘုိးေတာင္းခဲ႔သည္။ ယခုႏွစ္ အရြယ္ေရာက္လာ ျငားလည္း ေခြးသာႏု စိတ္၀င္ စားရကား ဓမၼတာ ျဖစ္ေသာ ရာဂစိတ္တုိ႔ကုိ ေခြးသာႏုစိတ္ျဖင့္ ခ်ိဳးႏွိမ္ဖိစီး ထားလုိက္ ေလသည္။ ေအာင္နက္၏ စိတ္၌ သုနကၡျပည္ သည္ ေခြးတုိ႔အဖုိ႔ ေခြးတုိ႔၏ လြတ္လပ္ေရးသည္ ပဌမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ စတုတၱ၊ ပဥၥမ၊ ဧကုနာ၀ီသတိ။

ထုိအဖုိးတန္ေသာစိတ္ကုိ ေမြးျမဴရင္း သုနကၡျပည္တြင္ ေခြးတုိ႔၏ ခ်ိဳ ့တဲ႔ရေသာ အေၾကာင္းရင္း ကုိ စူးစမ္းရွာေဖြသည္။ ေခြးအေပါင္းတုိ႔ ေခြးဆင္းရဲ၍ ေနေခ်ျပီ တကား၊ ေရွးအခါက အလွဴအိမ္ မသာအိ္မ္ တုိ႔တြင္ ေခြးတစီစီျဖင့္ စီကားခဲ႔သည္။ ယခုမူကား ေခြးမ်ား ထုိကဲ႔သုိ႔ ရႊင္ပ် စြာ မအူ ႏုိင္ၾကျပီ။ ေခြး၀င္စား ႏွင့္ ေခြး၀ဲစား ေခြးဦးေရ တုိ႔သည္ ၁၉၃၇- ခု မြန္းတည့္စာရင္းအရ လြန္ခဲ႔ေသာ ဆယ္ႏွစ္ကထက္ ဆယ္ဆမွ် တုိး၍ လာသည္။ ျမိဳ ႔စြန္ ျမိဳ ႔ဖ်ား သုိ႔ေရာက္ေသာ ေခြးမ်ား ေပါေခ်ျပီ။ အေၾကာင္းအသုိ႔နည္း။


ေရွးက လူတအိမ္ေထာင္လွ်င္ ေခြးႏွစ္အိမ္ေထာင္ ေခ်ာင္ခ်ိစြာ ေနႏုိင္သည္။ ယခု လူတုိ႔အိမ္ တြင္ ေခြးေနရာ အစား ေမ်ာက္ ေသာ္ ေရာက္ေနျပီ။ ေၾကာင္မင္းမူ ေနျပီ။ ၾကက္တူေရြး ခ်ယ္လွယ္ ေနျပီ။ ေခတ္ဆန္ေသာ လူတုိ႔သည္ က်ား၊ ၀က္၀ံ၊ ျခေသၤ့၊ ေျမြ စသည္တုိ႔ကုိပင္ အလွ ေမြးျမဴ ၾကေလျပီ။ဤသည္ကား အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ေခြးျခင္း မညီညြတ္မွဳေၾကာင့္ မဟုတ္တုံေလာ။ ေခြးသာႏု တရားေလွ်ာ့ပါး၍ မဟုတ္ေလာ။ ေရွးက အလွဴအိမ္ ေခြးစုစားရေသာ “ဘုံ၀ါဒ” ေပ်ာက္ေန၍ “ငါတေကာ” ၀ါဒ ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါေလာ။ေရွးက ေခြးမ်ားသစၥာ ရွိသည္။ ယခုကာလ ေခြးမ်ား သစၥာမဲ႔သည္။ ေရွးက ေခြးမ်ားသည္ မိမိ သခင္ေသသည္၏ အျခားမဲ႔၌ ပင္လွ်င္ ၄င္း၏ ေျမပုံ ေပၚတြင္ ထုိင္၍ အူခဲ႔သည္။ ယခု ကာလ ေခြးတုိ႔သည္ သခင္ေသ၍ ေျမျမဳတ္ျပီးသည္ ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ အေလာင္းေကာင္ကုိေဖာ္၍ စားၾကသည္။





ေရွးက ေခြးမ်ားသည္ သခင့္ဥစၥာကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ အားျဖင့္ တစိမ္းတရံစာ လာလွ်င္ အူေဘာ္ ေဟာင္ေဘာ္ ရၾကသည္။ ယခုေခတ္ ေခြးမ်ားသည္ သခင္လစ္လွ်င္ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲ ၀င္၍ ထမင္းခ်မ္းအုိးထည္းသုိ႔ ႏွူပ္သီး စြပ္သည္။ေရွးက ေခြးမ်ား အေၾကာင္းရွိ၍ တေကာင္က အူလုိက္လွ်င္ တရြာလုံး အူၾကသည္။ ယခုေခတ္ တေကာင္ ကအူလွ်င္ အျခားတေကာင္ က ေခတ္မဆန္ ဟု ဆုိသည္။ ေခတ္ဆန္သူ က အူူျပန္လွ်င္ လည္း “၀ူး.........” ဟု မအူဘဲ အဂၤလိပ္လုိ “ ေဘာင္း.........ေ၀ါင္း..........” ဟု အူၾကသည္။

ေခြးေလာကၾကီးသည္ မတရားလြန္း မတရားျဖစ္၍ ေနေခ်ျပီ။အသုိ႔နည္း အခ်င္းေခြးတုိ႔ ညီညြတ္ၾကကုန္ေလာ့။ ေခတ္ ႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းၾက ကုန္ေလာ့။ ေခြးသာႏု တရား ပြားမ်ားၾကကုန္ေလာ့၊ ယခုေခတ္ဆုိး ထဲတြင္ ေခြးတုိ႔၏ လြတ္လပ္မူ သည္ တားဆီး ပိတ္ပင္ျခင္း ခံေနရသည္။ အူခ်င္တုိင္း မအူႏုိင္၊ သြားခ်င္တုိင္း မသြားရ၊ စားခ်င္တုိင္း မစား၀ံံ့၊ မဂၤလာေဆာင္ခ်င္ တုိင္း မေဆာင္ရ၊ စည္းလုံးၾကကုန္၊ ညီညြတ္မူျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကကုန္အံံ့၊ယင္းသုိ႔လွ်င္ ေအာင္နက္ သည္ နားရြက္ကုိ စြင့္၍၊ သြားကုိျဖီး၍၊ လွ်ာကုိထုပ္၍၊ သားေရယုိ၍၊ အျမီးကုိ ေကာက္၍၊ ေဒါမာန္ပါပါႏွင့္ ဂြ်န္နီ၀ါကား ထည့္ေသာ ထင္းရူးဘုံး စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ကာ တက္ေခြးပ်ိဳ ပရိသတ္ေပါင္း ၅၀-ေက်ာ္ (သတင္းစာ အလုိအားျဖင့္ တေစာင္က ၅-ေကာင္ေက်ာ္၊ တေစာင္က ၅-ေထာင္ေက်ာ္) ခန္႔ေရွ ႔တြင္ ေခြးေျႏၵ သမၼတၱိျဖင့္ ေခြး၀ံသာႏု တရားကုိ တခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ျဖန္႔ခ်ီ၍ ေနေလ၏။

ေအာင္နက္ ၏ တရားအဆုံး၌ ေခြးတုိ႔သည္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ “အူ” ဘာေပးၾကေလသည္။ဤသုိ႔ အူၾကစဥ္ ႏူတ္သီးမဲမဲ ေခြး၀ဲစား တေကာင္သည္ တက္ေခြး အစည္းအေ၀းပြဲအနား သုိ႔ သိုးကာ သီကာ ျဖတ္သြားရာ တက္ေခြးတခုက “ေခြးသား စုံေထာက္ေတြ၊ တဆိတ္ရွိ ေခြးဇသတ္ ပုဒ္မ ၁၂၄ ကုိ အားကုိးျပီး အစုိးရႏွင့္ ရန္တုိက္ေပးေနတာဘဲ၊ ေမာင္းလုိက္ၾကေဟ့၊ ငါတုိ႔ အလုိမရွိဘူး” ဟု ေဟာင္ၾကေလသည္။ တခ်ိဳ႔ကလည္း ထက္ေသာ အစြယ္ ကုိ ျဖဲ၍ ျပၾကသည္။ ဤသည္ကုိ ျမင္ေသာ ေခြးစုံေထာက္ ၏ ေနာက္လုိက္ ေခြးပုလိပ္ တေကာင္က လက္နက္ဥပေဒ ႏွင့္ အေရးယူမည္ဟု ဟိန္းလုိက္ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးမယူသျဖင့္ အစည္းအေ၀းပြဲသည္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ေလသည္။ တက္ေခြး အစည္းအေ၀းပြဲကုိ ေခြးေကာ္မတီ ဖြဲ႔၍ ေခြးလုပ္ငန္း ႏွင့္ ေခြး၀ါဒ တုိ႔ကုိ ေဆြးေႏြးၾကျခင္း ျဖင့္ အဆုံးသတ္သည္။


ထုိလုပ္ငန္း အစီအစဥ္တြင္ တက္ေခြးတုိ႔သည္ သုံးဌာန ကုိ လူတို႔ထံမွ ေတာင္းဆုိရန္ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္။ ထုိသုံးဌာန တုိ႔သည္ကား အလွဴအိမ္၊ မီးဖုိေခ်ာင္၊ ယုိအိမ္သာ တုိ႔ ျဖစ္ေလ သည္။ တက္ေခြးတုိ႔ အလုိအားျဖင့္ အလွဴအတန္းတြင္ လူတုိ႔သည္ ဖိတ္ထားေသာ လူဦးေရ အလုိက္ ေကြ်းေမြးေသာ စနစ္ျဖင့္ ေခြးစားမက်န္ေအာင္ ပိတ္ပင္တားဆီးမူ၊ ေရွးက မီးဖုိေခ်ာင္ သည္ ေခြးတုိ႔၏ ေနရာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ အိမ္ရွင္မ က အုပ္စီးမူ ၊ အိမ္သာ သည္ ေခြးတုိ႔၏ ဘုိးဘပုိင္ ပစၥည္းျဖစ္လ်က္ ႏွင့္ ယခုအခါ ျမဴနီစပယ္ က အုပ္ခ်ဳပ္မူ၊ ထုိသုံးမူ သုံးဌာန ကုိ လူတုိ႔၏လက္မွ ျပန္လည္ ရေအာင္ ေတာင္းဆုိရန္ျဖစ္သည္။ မ်ားစြာေသာ တက္ေခြးတုိ႔၏ စိတ္၌ ေနာက္ဆုံးအခ်က္ ျဖစ္ေသာ အိမ္သာကုိ ျမဴနီစပယ္ က အုပ္ခ်ဳပ္မူသည္ ဒုိင္အာကီ စနစ္ ထက္ ဆုိး၀ါးသည္ ဟု အယူရွိၾကကုန္သည္။


အဆုိပါ ေတာင္းဆုိခ်က္တုိ႔ မရမျခင္း လူတုိ႔၏ အိမ္ကုိ ေစာင့္ရေသာ အေရး၌ သပိတ္ေမွာက္ ျခင္း၊ အလုပ္ရပ္စဲျခင္း၊ဆူပူထၾကြေသာင္းက်န္းရန္ကုိလည္း တက္ေခြးအစည္းအေ၀း က ေလးနက္စြာ ဆုံးျဖတ္ေလသည္။


ေနမင္းသည္ ျပဴ၍ လာေလျပီ။ ေအာင္နက္သည္လည္း တက္ေခြး အေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ သုနကၡ အလံကုိ လႊင့္ကာ ေခြးပါးစပ္ ဘင္ဆုိင္းတီး၍ ေခြးတပ္ၾကီးခ်ီ၍ လာေလသည္။ ေခါင္းေဆာင္ ေအာင္နက္ ၏ ေရွ႔တြင္ တက္ေခြးပ်ိဳမ သူနာျပဳတပ္ သည္ “ေခြး တုိ႔လြတ္လပ္ေရး” “သုံးဌာန ေတာင္းဆုိခ်က္” “လူေတြကုိ အလုိမရွိ၊ ေနရင္း အ၀ီစိ ကုိျပန္သြား” “အမဲရုိးထက္ အမဲသား က အရသာ ရွိသည္” ဟူေသာ စာတမ္းမ်ားကုိ ကုိင္ေဆာင္ကာ စီတန္း လွည့္လည္ေလသည္။

ဗုိလ္ေခြး၊ သေဘၤာေခြး၊ အိမ္ေခြး၊ ေခြးပ်ိဳနာ မိေန၍ မလုိက္ႏုိင္ေသာ ေခြးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ တည္ေနရာမွ ေန၍ ရွူံ ႔ခ်ကဲ႔ရဲ ႔ေသာ အားျဖင့္ ေဟာင္ၾက ဟိန္းၾကေလသည္။ဤသုိ႔ ေခြးအေပါင္းတုိ႔ တပ္ခ်ီလာလတ္ေသာ္ မ်ားမၾကာမီ အျငိမ္းစား ရိကၡာေတာ္ရ အရာရွိတဦး ျဖစ္သူ ဦးသာ၀ ၏ အိမ္ေရွ ႔သုိ႔ေရာက္ေလ၏။ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္း ေအာင္နက္သည္ တက္ေခြးအေပါင္းတုိ႔အား ေဟာင္ေစသည္။ မိမိ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ဓနရွင္ ၀ါဒကုိ အလုိမရွိဟု ဆုိ၍ အူေလသည္။အိမ္ရွင္ ဦးသာ၀ သည္ ၀ါးရင္းတုတ္ ကုိကုိင္၍ ထြက္လာ၏။ေအာင္နက္ေရွ ႔က သူနာျပဳတပ္သည္ ၀ါးရင္းတုတ္ကုိ ျမင္ေသာ္ တုန္လွူပ္ေျခာက္ျခားသြားသျဖင့္ အေ၀းသုိ႔ ရွားၾကေလ၏။

ေအာင္နက္သည္ ေခြးတုိ႔၏ အလယ္တြင္ ေခြးထုိင္ထိုင္၍ သုံးဌာန ကုိ ေတာင္းဆုိ၏။ ဦးသာ၀ မွာ ေခြးအူသံကုိ နားမလည္။ ေခြးရူး ထသည္ ထင္၍ “ဟဲ႔..ေခြးေတြ” ဟုေမာင္း၏။ ေအာင္နက္ သည္ ေရွ ႔တလွမ္း တုိး၍ ဦးသာ၀ ၏ ပုဆုိးစကုိ မထိတထိဟတ္၏။ ဦးသာ၀ သည္ ၀ါးရင္း တုတ္ကုိ ခပ္သာသာ အသုံးျပဳလုိက္ရာ ေအာင္နက္ ၏ ႏွုတ္သီးကုိ ထိ၏။ထုိအခါတြင္ မွ ေခြးအာဇာနည္ ေအာင္နက္သည္ ေခြးသာႏု မာန္ဖီကာ ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါ တက္ေခြးတုိ႔ကုိ ညာသံေပး၍ ေဟာင္ေလ၏။

“ေခြးျပည္သည္ ေခြးအဖုိ႔”
“အမဲရုိးသည္ ဒုိ႔အစာ”
“ ေဟာင္ျခင္းသည္ ဒုိ႔စကား”

ဟူ၍ ေအာင္နက္ သည္ သုံးၾကိမ္တိတိ အူျပီးေသာ္ ဦးသာ၀ ၏ လည္ျမိဳကုိ ဟတ္ေလ၏။

ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါ တက္ေခြးတုိ႔သည္ ေအာင္နက္ကုိ ဦးသာ၀ ႏွင့္ရွူးတုိက္ခဲ႔ျပီးလွ်င္ အိမ္အေပၚထပ္၊ ေအာက္ထပ္၊ မီးဖုိေခ်ာင္၊ အိမ္သာ တုိ႔ကုိ အႏွ႔ံအျပား ၀င္ျပီးေသာ္ အမဲေျခာက္၊ ဘဲကင္၊ နံျပား၊ ငပိ၊ ေထာပတ္၊ ဒိန္ခဲ၊ၾကက္ဥ၊ ပလိန္းကိတ္၊ ငါးပုတ္ျပား၊ ၀က္ေပါင္ေျခာက္၊ မစင္၊ ဆိတ္သားႏွပ္ စေသာ ေခြးသုဒၶါ တုိ႔ကုိေျပး၍ ဟတ္ၾကေလကုန္၏။ေအာင္နက္မွာ မူကား သုနကၡျပည္အတြက္ အသက္ကုိပမာ မထားဘဲ အရုိးေၾကေၾက အေရခမ္းခမ္း ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ လည္ျမိဳကုိ ဟတ္ေသာ္လည္း လက္ေကာက္၀တ္ ကုိသာ မိေသာေၾကာင့္မလႊတ္တမ္း ခဲထားသည္တြင္ ဦးသာ၀သည္ ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ အုပ္ဆက္ ကုိႏွက္လုိက္ေလသည္။ေအာင္နက္၏ နားရြက္ စုတ္ထြက္သြားျပီးလွ်င္ ေသြးမ်ား ယုိစီး၍ လာေလသည္။

ေအာင္နက္၏ စိတ္၌ ထုိေသြးတုိ႔သည္ သုနကၡျပည္ အတြက္ ထြက္ရေသာ ေသြးမ်ား ျဖစ္ေခ်သည္ ဟု အယူရွိကာ သဲမဲေသာ ဇာတိမာန္ ျဖင့္ ဦးသာ၀ အား ေနာက္ထပ္ တင္ပါးဆုံကုိ ခဲျပန္ေလ၏။ ဦးသာ၀ လည္း လက္ႏွစ္ဘက္ႏွင့္ တအားလႊဲ၍ ခါးဆစ္ကုိ ၀ါးရင္းတုတ္ ျဖင့္ ရုိက္ေလ၏။ ေအာင္နက္လည္း သုနကၡ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ကိန္ ဟု ျမည္ကာ မထႏုိင္ရွိေလ၏။ ဤသည္တြင္မွ ဦးသာ၀ သည္ အိမ္ေပၚသုိ႔လႊားခနဲ ျပန္တက္သြား၏။ သုိ႔ရာတြင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ဆင္းမလာႏုိင္။ အိမ္ေပၚရွိတက္ေခြးတုိ႔၏ ရန္ကို ေတာ္လွန္ေနရသည့္ လကၡဏာ ရွိသည္။ ဤအေတာအတြင္း ေအာင္နက္လည္း ျခံစည္းရုိး လုပ္ထားေသာ ပုဏၰရိပ္ ပန္းပင္မ်ား ေအာက္တြင္ ပုံး၍ ေနေလသည္။ ဦးသာ၀ အိမ္ေပၚတက္သြား၍ မ်ားမၾကာမီ တက္ေခြးတစုတုိ႔လည္း တေကာင္ျပီးတေကာင္ ဖရုိ ဖရဲႏွင့္ ဆင္းေျပးၾကသည္။ ပဌမ ေခြးသည္ ေအာင္နက္ကုိ ခလုပ္တုိက္မိသည္။ ေအာင္နက္ ၏ ပေယာဂ ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွး ရသျဖင့္ ေအာင္နက္ ၏ ဂုတ္ကုိ ႏွစ္ခါေလာက္ ဟတ္၍ ရမ္းလုိက္သည္။ ေအာင္နက္ မွာ ခါးေၾကာျမက္၍ ဘာမွ် မတတ္ႏုိင္။ ဒုတိယ ေခြးသည္ ေျပးရင္းလႊားရင္း အမဲရုိး ပါးစပ္မွ လြတ္က်သည္။ ေအာင္နက္ က သူ႔ဘုိ႔ယူေဆာင္လာသည္ ထင္၍ အသာဟတ္လုိက္ရာ အမဲရုိးရွင္ တက္ေခြးသည္ ေအာင္နက္၏ နားရြက္ေကာင္းကုိ ဇက္ဇက္ ျမည္ေအာင္ ကုိက္၍ ခါလုိက္သည္။ အမဲရုိးလြတ္က်ကာမွ ေကာက္ယူထြက္ေျပး သည္။ တတိယ တက္ေခြးသည္ ဒိန္ခဲကုိ ခ်ီ၍ ေအာင္နက္ ကုိနင္းျပီးလွ်င္ သုတ္ေခ်တင္သည္။ စတုတၳဳ ေခြးသည္ ေအာင္နက္ ေၾကာင့္ ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ အရုိက္ခံရသည္ ဟုဆုိ၍ ေအာင္နက္ ၏ ခါးကုိ ကုိက္၍ ခ်ာခ်ာလည္ေအာင္ ခါသည္။ ပဥၥမ၊ ဆဌမ အစရွိေသာ တက္ေခြးတစု တုိ႔ကား ေအာင္နက္အား စိတ္နာေသာ အားျဖင့္ ေဟာင္ၾက ဟိန္းၾကသည္။ ေအာင္နက္ သည္ ၄င္း တုိ႔ရန္ကုိ မတြန္းလွန္ႏုိင္သျဖင့္ ခါးကုိ ဒရြတ္ဆြဲကာ လြတ္ရာကြ်တ္ရာ မန္က်ည္းပင္ တပင္ ေအာက္တြင္ ၀တ္ေနရသည္။


ေခြးသံမ်ားတိတ္လတ္ေသာ္ ေအာင္နက္သည္ ဒါဏ္ရာ၏ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားရင္း ေခြးေလာကကုိ ကမၼဌာန္း စီးျဖန္း၍ ေနေလသည္။ ဟာ၍ ေနေသာ ၀မ္းသည္ တၾကဳပ္ၾကဳပ္ ျမည္၍ ေနသည္။ဤနည္းျဖင့္ တေန႔ကုန္လြန္ရေလသည္။ေနာက္တေန႔ နံနက္လင္းေသာ္ ဦးသာ၀ သည္ ပန္းပင္ေရေလာင္း ပုဏၰရိပ္ ျခံစည္းရုိး အနား မန္က်ည္းပင္ ေအာက္တြင္ လဲေနေသာ ေအာင္နက္ ကုိ ေတြ႔ရေလသည္။ ေအာင္နက္ သည္ စစ္ေျပျငိမ္းေသာ အထိမ္းအမွတ္ကုိ ျပကာ ႏွာေခါင္း ရွူံ ႔ခ်ီပြခ်ီ ႏွင့္ အျမီးႏွံ႔ ရင္း မ်က္ႏွာခ်ိဳ ေသြးလုိက္သည္။ ဦးသာ၀လည္း သနားလာသည္ႏွင္႔ ခ်မ္းသာေပးလုိက္သည္။ ထုိေန႔မွ စ၍ ေအာင္နက္သည္ ဦးသာ၀၏ ေခြးယုံ တေကာင္ျဖစ္လာေလသည္။ ေအာင္နက္ ၏ သတၱိကုိ ေလးစားေသာ ဦးသာ၀ သည္ ၄င္း၏ လက္ရွိ အပ်ိဳေဘာ္၀င္စ “လူစီ” ေခၚ အဂၤလိပ္ သေဘၤာေခြး ကျပားမေလး ႏွင့္ အတူ ထမင္းခြက္ဆုံစားေစသည္။

လူစီသည္ ကလက္တက္တက္ ပ်က္တက္တက္ႏွင့္ ေအာင္နက္ ေရွ ႔တြင္ နန္႔ေၾကာဆြဲ၍ ျပေလသည္။ ဤသုိ႔ ႏွစ္ခါေလာက္ ျပလုိက္သည္ ရွိေသာ္ ေအာင္နက္သည္ ေခြးစိတ္ေတြ၀င္၍ လာေလသည္။ တနံနက္ခင္းတြင္ ဦးသာ၀ သည္ အိမ္အေပၚထပ္ ျပဴတင္း၀မွ မ်က္ႏွာသစ္ရင္း ေအာင္နက္ႏွင့္ လူစီ တုိ႔အေၾကာင္းဆက္၍ ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရေလေသာ္ “ရုိင္းလုိက္ေလကြာ..တပုိ႔တြဲလၾကီးမွာ” ဟုဆုိျမည္မိေသာ္လည္း စကားကုိ အဆုံးမသတ္ ႏုိင္ဘဲ သားရင္းသမီးရင္း ျဖစ္လာျပန္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာလႊဲလုိက္ရေလသည္။


ေမာင္ထင္

မွတ္ခ်က္။ ။ ေမာင္ထင္တည္း ဟူေသာ ျမိဳ ႔အုပ္သည္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ၀ံသာႏုမ်ား အား ဤသုိ႔
ပုတ္ခတ္ဆဲေရးျခင္းတည္း ဟူေသာ မေကာင္းမူေၾကာင့္ ရာထူးတုိးတက္လ်က္
ဆုၾကီးလပ္ၾကီး တံဆိပ္ၾကီး ဘြဲ႔ၾကီးမ်ား ရၾကပါေစသတည္း။
ညိဳျမ

No comments :