ဖိုးေသာ္ ငယ္ငယ္တံုးက သူတို႔မိသားစုဟာ ရာသီဥတု ေအးျမတဲ့ ရွမ္းျပည္ထဲက ၿမိဳ႔ႀကီးတၿမိဳ႔မွာ ေနၾကတယ္။ အဲဒါ ဖိုးေသာ္ ငါးတန္း ေက်ာင္းသားဘဝက။ ဖိုးေသာ္အကို ဖိုးေက်ာ္က ခြန္ႏွစ္တန္း။ ဖိုးေသာ္တို႔ အေဖက အစိုးရ အမႈထမ္း အရာရိွႀကီး။ အဲသည့္ ၿမိဳ႔မွာေတာ့ ဖိုးေသာ္တို႔ အေဖထက္ ႀကီးတဲ့သူဆိုလို႔ ေတာထဲက ဆင္ပဲ ရိွေတာ့ တယ္။ ထားပါေတာ့ေလ။ ေျပာခ်င္တာက ဖိုးေသာ့္ အေဖအေၾကာင္း နဲနဲပါသလို ကိုတင္ရဲ့ အေၾကာင္းလည္း အေတာ္ေလး ပါပါတယ္။
ကိုတင္က အညာသား။ ဖိုးေသာ္ အေဖရဲ့ရံုးမွာ စာေရးေလး။ ဖိုးေသာ္ အေဖရဲ့ အနီးကပ္လူ ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္။ သူ႔အေဖ ဘယ္သြားသြား ဖုိင္တြဲေတြပုိက္ၿပီး လုိက္ရတယ္။ အဲတာအျပင္ ေန႔ေန႔ညည ၿမိဳ႔ထဲ သြား တာကအစ ဘယ္ သြားသြား ဘယ္လာလာ ကိုတင္ဟာ သူ႔ကုတ္အကၤ်ီ ေအာက္မွာ စလြယ္သုိင္းနဲ႔ ေျခာက္လံုးပူး တလက္ကို အၿမဲ ေဆာင္ထားတယ္။ ဖိုးေသာ္ရဲ့ အေဖလည္း ခါးၾကားမွာ ပစၥတိုတလက္ အၿမဲထိုးထားတာ ေတြ႔ရေလ့ ရိွတယ္။ ေသနတ္ေဆာင္ရတဲ့ အေၾကာင္းက အဲသည့္ ကာလေတြတံုးက ၿမိဳ႔အျပင္ ထြက္လုိက္တယ္ ဆိုရင္ ဒါဟာ သူပုန္ေတြ ႀကီးစိုးထားတဲ့ နယ္ျဖစ္ေနတာကိုး။ ဖိုးေသာ္ အေဖမတုိင္ခင္က အရာရိွႀကီးဟာ သူပုန္ေတြက ေသနတ္နဲ႔ ေခ်ာင္းပစ္တာ ခံထားရဖူးတယ္။ ကံေကာင္းလို႔ ေသေတာ့မေသဖူး။ ဖိုးေသာ္တို႔က ကေလးေတြဆိုေတာ့ ဒါေတြကို စိုးရိမ္စရာလို႔ အဲသည္တံုးက နားမလည္ေသးဖူး။
ကိုတင္က အရပ္ရွည္ရွည္ သြယ္သြယ္၊ အသားကလည္း ျဖဴတယ္။ ရုပ္ကလည္း ေခ်ာတဲ့ အထဲမွာပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္သည္ ဆိုေပမယ့္ ၿမိဳ႔ထဲသြားရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြက ကိုတင္ကို အေရးတယူ လုပ္ ေလ့ရိွတာကိုလည္း ဖိုးေသာ္တို႔ ေတြ႔ေနရတာပဲ။
ရာသီဥတုက ေအးေနတဲ့ အရပ္ဆိုေတာ့ အေႏြးထည္က အၿမဲလိုလို ဝတ္ၾကရတယ္။ အဲတာက ကိုတင့္အတြက္ အကြက္ေကာင္းတခုလိုလည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ၿမိဳ႔ထဲမွာရိွတဲ့ နာမည္ႀကီး အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္ေတြကေန ေအာ္ဒါမွာခ်ဳပ္တဲ့ ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ ကုတ္အကၤ်ီေတြကို ကိုတင္က ရံုးသြားတုိင္း သို႔မဟုတ္ အျပင္သြားတုိင္း စတုိင္က်က် ဝတ္ တယ္။ ေနာက္မွ ဖိုးေသာ္သိရတာက ကိုတင္ဟာ သူေအာ္ဒါမွာတဲ့ ဝတ္စံုေတြအတြက္ ပုိက္ဆံမေပးရဖူး။ ဆုိင္ေတြက လူႀကီးရဲ့ အနီးကပ္လူဆိုေတာ့ ႀကိဳကပ္ထားတဲ့ သေဘာနဲ႔ အလကား ခ်ဳပ္ေပးတာ။ လာဘ္ထိုးတာ တမ်ဳိးေပါ့။
ကိုတင္ဟာ ဝတ္တာစားတာလည္း စတုိင္က် လူကလည္း လူေခ်ာ၊ ၿပီးေတာ့ ခ်ဳိင္းၾကားမွာလည္း ေျခာက္လံုးပူးက ပါလုိက္ေသးတယ္ ဆုိေတာ့ ဖိုးေသာ္တို႔ ညီအကိုက ကုိတင္ကို ႀကိတ္ၿပီးေလးစား အားက်ေနၾကတယ္။ ကိုတင့္ကို္ ဗမာဂိ်န္းစ္ဘြန္း ဆိုၿပီး သူတို႔ညီအကိုက နာမည္ေပးထားတယ္။ အဲတာကို အေမတို႔ ေဒၚႀကီးတို႔ၾကားေတာ့ ရယ္လုိက္ၾကတာ မ်က္ရည္ေတြေတာင္ ထြက္တယ္။ ကိုတင့္ကို ဗမာဂ်ိန္းစ္ဘြန္းဆိုၿပီး သညာျပဳတာကို ကိုတင္ ကိုယ္တုိင္ကလည္း သေဘာက်တဲ့ အတြက္ သူတို႔ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ ကိုတင္ဆီကေန လက္ေဆာင္ ေကာင္းေကာင္း တခုရလိုက္တယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ဖူး၊ တရုတ္နီလုပ္ ေလေသနတ္ တလက္။ တရုတ္နီ ေလေသနတ္က တရုတ္ျဖဴ ေလေသနတ္ထက္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ အဲသည္အခ်ိန္တံုးက လူေတြက သတ္မွတ္ ထားတာကိုး။ တရုတ္နီဆိုတာ တရုတ္ျပည္မႀကီးကို ေခၚတာပါ။ တရုတ္ျဖဴဆိုတာကေတာ့ ထုိင္ဝမ္ကို ေျပာတာ။
အဲသည္ ေလေသနတ္ကို ကိုတင္ဝယ္ေပးတယ္ ထင္ရင္ေတာ့ မွားလိမ္မယ္။ သူတို႔အေဖရံုးမွာ ဖမ္းၿပီးသိမ္းထား တဲ့ လုိင္စင္မဲ့ ေလေသနတ္ေတြထဲက တလက္ကို ကိုတင္က ယူလာေပးတာ။ ကေလးေတြဆိုေတာ့ ဘာသိ မွာတံုး။ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ရရင္ ၿပီးတာပဲဟာ။
တေန႔ေတာ့ အိမ္မွာ ကိုတင္ကို ဆူေျပာေျပာၿပီး ဆံုးမေနတဲ့ သူ႔အေဖအသံကို ဖိုးေသာ္ၾကားရတယ္။ "ေမာင္တင္॥ မင္းအေနအထုိင္ အစားေသာက္ ဆင္ျခင္ဦးေနာ္။ ဒီရက္ပုိင္း ေသာက္တာကလည္း မ်ားလြန္း တယ္။ အရက္ဆိုတာ သူမ်ားေပးတုိင္း တုိက္တုိင္း ေသာက္လို႔ေကာင္းတဲ့ အမ်ဳိးမဟုတ္ဖူး။ စြဲသြားလို႔ ေနာင္မွာ ကိုယ့္ဟာကို ဝယ္မေသာက္ ႏုိင္ရင္ ခက္မယ္။ အထည္မႀကီးဘူးဘဲနဲ႔ အထည္ႀကီးပ်က္ ျဖစ္လိမ္မယ္။ ငါ့ကို တုၿပီး ငါေနသလို လုိက္မေနနဲ႔၊ ငါက အခုလက္ရိွ အထည္ႀကီးသမား။ ေနာင္မွာ အထည္ႀကီးပ်က္ျဖစ္ရင္ေတာင္ တကယ္ အထည္ႀကီးခဲ့ဖူးလို႔ အထည္ႀကီးပ်က္ ျဖစ္ရတာ စိတ္ေျဖသာေသးတယ္။ မင္းကခက္လိမ့္မယ္။"
အမွန္ကေတာ့ ဖိုးေသာ္အေဖကို ၿမိဳ႔ထဲက လုပ္ငန္းရွင္ေတြ သူေဌးေတြက အရက္လက္ေဆာင္ ေပးၾကတယ္။ ေအးတဲ့ အရပ္ဆိုေတာ့ လူတုိင္းအရက္ေသာက္တာလည္း ဒီအရပ္မွာ အဆန္းမဟုတ္။ ေဂ်ာ္နီဝါကား ရက္ ေလဘယ္၊ ဘလက္ေလဘယ္ ပုလင္းေတြဆိုတာ အိမ္မွာေအာလပံု။ ကိုတင္က အဲသည့္ အရက္ပံုႀကီးထဲကေန သူႀကိဳက္သေလာက္ ယူေသာက္ခြင့္ ရိွတဲ့အျပင္ သူကိုယ္တုိင္လည္း လူႀကီးမ်က္ႏွာနဲ႔ အရက္ပုလင္း လက္ေဆာင္ေတြ ရေနတာကိုး။ မႏၱေလးရမ္မ်ားဆိုရင္ ကိုတင္က ထိေတာင္ၾကည့္တာ မဟုတ္ဖူး။ ဖိုးေသာ္ ကိုေတာင္ ေျပာေသးတယ္ ရမ္ဆိုတာ အဆင့္နိမ့္အရက္တဲ့။
ခဏေနေတာ့ ကိုတင္မီးဖိုဖက္ကို ထြက္လာတယ္။ အေမနဲ႔ေဒၚႀကီးက သူ႔ကိုေမးတယ္ "ဟဲ့ ေမာင္တင္ မင့္ ဆရာက ဘာေတြ ဆူေနတာတံုး"။ "က်ေနာ္ ဒီရက္ပုိင္း ေသာက္တာမ်ားလို႔ ဆူေနတာ အမ။ စံုေနတာပဲ အထည္ႀကီးပ်က္ ေတြေရာ အထည္မႀကီးဖူးတာေတြေရာ ပါလုိက္ေသးတယ္။ မိန္းမကလည္း ဒီမနက္ က်ေနာ့္ကို ဆူေသးတယ္ဗ်" ဟုျပန္ေျဖရင္း မ်က္ႏွာႀကီးကို စပ္ျဖည္းျဖည္း လုပ္ထားတယ္။ ဖိုးေသာ္အေမက "ေအးေလ ေယာက္က်ားသားဆိုတာ အေသာက္ အစားရိွတယ္ ဆိုေပမဲ့ သိပ္ေသာက္လြန္းရင္းလဲ မေကာင္းဘူးကြဲ႔ ေမာင္တင္ရဲ့။ မင့္ဆရာလည္း အခုတေလာ ေသာက္တာမ်ားေနတယ္။ မင္းမွာလည္း အခု ကေလးရေနၿပီ ဆိုေတာ့ ဆင္ျခင္ေပါ့ကြယ္" ထပ္၍ ဆံုးမျပန္သည္။ ကိုတင္က ရယ္ေမာရင္းျဖင့္ "အင္း ဒီမနက္ကေတာ့ ေမာင္တင္တို႔ အဆူခ်ည္းခံရတဲ့ မနက္ပါပဲ အမရယ္" ဟုျပန္ေျဖရင္း နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္မင္းသားႀကီး ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ဟန္ျဖင့္ အဟဲေလး ဟဲလုိက္ေသးတယ္။ ဘာတဲ့။ "ေမာင္တင္ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ပင္ သနား လွခ်ည္ရဲ့၊ အိုဗ်ာ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ပင္ သနားလွခ်ည္ရဲ့။"
ဖိုးေသာ္အေဖ ဆိုလိုခ်င္တာ ဒီလို။ အစိုးရဝန္ထမ္းဆိုေတာ့ ရုံးကန္ကႏၷားနဲ႔ ပတ္သက္ေနရတဲ့ စီးပြားေရး သမား ေတြက လာဘ္ထိုးတဲ့ သေဘာနဲ႔ လက္ေဆာင္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးတဲ့ အေပၚမွာ ခင္တြယ္သာယာသြားမွာကို စိုးလို႔။ ကိုယ္တုိင္ရွာေဖြ ထားတဲ့ ဓနဥစၥာလည္း မဟုတ္တဲ့အျပင္ ကိုယ့္ရိွတဲ့ ဝင္ေငြနဲ႔ ဝယ္မသံုးႏုိင္ဘဲ အလကားရလို႔ သံုးစြဲေနတဲ့ အက်င့္က ေနာင္မွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္သာ ျပန္ဒုကၡေပးမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ဖိုးေသာ္အေဖ ကိုယ္တုိင္ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် အိမ္ေရွ႔ေပါက္မွတသြယ္ မီးဖိုေခ်ာင္ဖက္က တလမ္း ဝင္လာေနတဲ့ လက္ေဆာင္ေတြကို အေမလက္ခံေနတာ သိေနတာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ အေမ့ကို မတားသလဲ။ ခင္လို႔မင္လို႔ လက္ေဆာင္ေပးတာ ေငြသားသက္သက္ လာဘ္ထိုးတာကို လက္ခံတာ မဟုတ္လို႔ အျပစ္မရိွဟု ယူဆေန သလား ေတာ့ မသိ။ သို႔ေသာ္ တဖက္မွာလည္း ဖိုးေသာ္အေဖက ကိုတင္ကို ရံုးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေငြလက္ခံယူျခင္း၊ ၿမိဳ႔ထဲကဆုိင္ေတြမွ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ား အလကားယူျခင္း အစရိွသည္တို႔ မလုပ္ရန္ ေျပာေလ့ရိွတယ္။
တခါသားမေတာ့ ျပႆနာတခု ေပၚ၍ ဖိုးေသာ္အေဖ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသူပုန္ထတယ္။ ဘယ္သူရိွရမလဲ ကိုတင္ကို စိတ္ဆိုးတာေပါ့။ သို႔ေသာ္ ထိုအမႈတဲြထဲမွာလည္း ဖိုေသာ္တို႔ ညီအကိုက ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔နဲ႔ ပါေနတယ္။ ျဖစ္ပံုက ဒီလို။ တေန႔ေတာ့ ဖိုးေသာ္တို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ကို ကိုတင္ကေမးလာတယ္ "ဖိုးေသာ္နဲ႔ ဖိုးေက်ာ္၊ ငါ့ညီတို႔ ေကာင္းဘြိဳင္ေတြ ဝတ္တဲ့ သားေရဂ်ာကင္မ်ဳိး မဝတ္ခ်င္ဘူးလား"။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ဖိုးေသာ္တို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ ေငါက္ခနဲ ထၿပီး ကိုတင္နဲ႔ ၿမိဳ႔ထဲကို လိုက္လာၾကတယ္။ သားေရဂ်ာကင္ ေရာင္းတဲ့ အိႏိၵယႏြယ္ဖြား ဆုိင္ပုိင္ရွင္ကို ကိုတင္က "ဒါအဖိုးႀကီး သားႏွစ္ေယာက္ေလ။ သားေရဂ်ာကင္ လုိခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ခင္ဗ်ားဆုိင္ကို ေခၚလာတာ။ ေစ်းေတာ့ အမ်ားႀကီး မတင္နဲ႔ေနာ္"ဟု စကားစတယ္။ အဲသည့္ ဆုိင္ပုိင္ရွင္က ကိုတင္နဲ႔ ဘယ္ကိစၥေတြ ဘယ္လိုပတ္သက္ ေနသလဲေတာ့ မသိ။ တျပားမွ ေပးစရာမလိုဘဲ ဖိုးေသာ္တို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ အနက္ေရာင္ သားေရဂ်ာကင္ေတြ ကိုယ္စီဝတ္လို႔ အိမ္ကို ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဆုိင္ရွင္က ကိုတင့္ကိုလည္း သားေရဂ်ာကင္တထည္ လက္ေဆာင္ ေပးလုိက္ေသးတယ္။ သူတို႔ သံုးေယာက္သား သားေရဂ်ာကင္ ဝတ္လုိက္ရတဲ့ သက္တန္းက ႏွစ္ရက္ထက္ မပိုပါဘူး။ ဖိုးေသာ္ အေဖက သူတို႔ သံုးေယာက္ သားေရဂ်ာကင္ေတြ ဝတ္ၿပီး လားလားလားလား လုပ္ေနတာ ေတြ႔ေတာ့ စစ္ေၾကာေရး ဝင္ေတာ့ တာေပါ့။
"ေဟ့ေကာင္ ငတင္ လာဦး။ မင္းလခက ဘယ္ေလာက္ရလို႔ သားေရဂ်ာကင္ ဝယ္ဝတ္ရတာလဲ။ မင္းလခက တလမွ သံုးရာေတာင္ မျပည့္ဘူး။ မင္းက ငါးရာတန္ သားေရဂ်ာကင္ ဝတ္ထားေတာ့ ၿမိဳ႔ထဲက လူေတြက မင္းကို ဘာေျပာမလဲ။ ၿပီးေတာ့ ငါ့ဖက္ပါ လွည့္လာဦးမယ္။ မင္းကုတ္အကၤ်ီေတြ တစံုၿပီးတစံု ခ်ဳပ္ဝတ္ေနတာ ငါမေျပာခ်င္ေသးလို႔ ၾကည့္ေနတာ။ အခုေတာ့ လြန္လြန္းေနၿပီကြ။ ဆုိင္ကေန အလကား ယူလာတာ မဟုတ္ လား။ လက္ေဆာင္ေပးတယ္ေတြ ဘာေတြ ငါ့ကိုလာေျပာမေနနဲ႔။ သြားအခုခ်က္ျခင္း အဲသည့္ဆုိင္ကို ျပန္ေပး။ ဟိုႏွစ္ေကာင္ မင္းတို႔ဂ်ာကင္ေတြပါ အခုေပးလုိက္။ ငါခဏခဏ ေျပာေနတာကို အမွတ္မရိွဘူး။ အထည္ႀကီးပ်က္ ျဖစ္မယ့္ေကာင္ေတြ"။ ဖိုးေသာ္အေဖ ေျပာတာ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္။ ေရႊတက်ပ္သား တေထာင္ စြန္းစြန္းေလးသာ ရိွတဲ့ေခတ္မွာ ကိုတင္လို ရံုးစာေရးေလး တေယာက္က ငါးရာတန္ သားေရဂ်ာကင္ ဝတ္ေန တယ္ဆိုေတာ့ လူျမင္လို႔ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။ ဖိုးေသာ္တို႔ ညီအကိုကေတာ့ သားေရဂ်ာကင္မ်ားကို ႏွေမွ်ာတသလွစြာ မ်က္ရည္အဝုိင္းသား ျဖင့္ၾကည့္ရင္း ကိုတင့္လက္ထဲ ထိုးအပ္လုိက္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲသည့္ အခ်ိန္တံုးက ဖိုးေသာ္အေဖမွာ လူငယ္ေတြက ရွန္မိြဳင္းသားလို႔ ေခၚတဲ့ အညိဳႏုေရာင္ သားေရဂ်ာကင္ႀကီး တထည္ ရိွေနၿပီးသား။
ဖိုးေသာ္အေဖနဲ႔ ကိုတင္တို႔ အဲသလို တက်က္က်က္ ရိွတဲ့အခါလည္း ရိွေပမဲ့ ညေနဖက္ ၿမိဳ႔ထဲက လုပ္ငန္းရွင္ေတြ စီးပြါးေရးသမားေတြ ဖိတ္တဲ့ ညစာစားပြဲေတြကို ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး သြားေနတံုး။ ေသာက္စား ေနတံုး။ အင္း ထံုးစံအတုိင္းေပါ့။ ဖိုးေသာ္အေဖက ခါးၾကားမွာ ပစၥတိုထိုးၿပီး ကိုတင္ကေတာ့ ခ်ဳိင္းၾကားမွာ ေျခာက္လံုးပူး တလက္နဲ႔ ဗမာဂ်ိန္းစ္ဘြန္း လုပ္ေကာင္းတံုး။
ဖိုးေသာ္ တကၠသိုလ္ မတက္ခင္မွာ ႏုိင္ငံေရးအရႈတ္အရွင္း ျပႆနာႀကီး တခုရဲ့ ဝဲဂယက္ေၾကာင့္ ဖိုးေသာ္အေဖ အလုပ္က ႏုတ္ထြက္ရတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ အလုပ္ျပဳတ္ခဲ့တယ္။ ဖိုးေသာ္တို႔ မိသားစုလည္း မႏၱေလးမွာ အေျခခ် ျဖစ္တယ္။ ဖိုးေသာ္ တကၠသိုလ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေရာက္ေတာ့ အလည္မေရာက္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ အေမတို႔ ၿမိဳ႔ကေလးကို ေရာက္သြား တယ္။ ႀကီးေဒၚေတြက ဆီးေျပာတယ္ ကိုတင္တေယာက္ သူတို႔ၿမိဳ႔ကို အလုပ္ ေျပာင္းလာတယ္ အဲတာ သြားေတြ႔ဦးလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ ေနာက္တရက္ ကိုတင့္ရံုးကို သြားၿပီးေတြ႔ျဖစ္တယ္။ ဖိုးေသာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး တုန္လႈပ္သြားတယ္ ကိုတင့္ကို ျမင္ေတာ့။ အရက္ေၾကာင့္ ကိုတင့္ရဲ့ မ်က္ႏွာဟာ အဆီအစ္ နီရဲၿပီး အန္းထြက္ေနတယ္။ ေန႔လည္ပဲ ရိွေသးတယ္ သူ႔ပါးစပ္က အရက္နံ႔ထြက္ေနတယ္။ အေပါစား ခ်က္အရက္ အနံ႔။ ပူတဲ့ အရပ္မွာဆိုေတာ့ ကုတ္အကၤ်ီေတာ့ ဝတ္မထားဘူး။ ေဘာင္းဘီရွည္ကေတာ့ အရင္ကလို ဝတ္တံုး။ သို႔ေသာ္ ကိုတင့္အဝတ္အစားေတြဟာ အေတာ္ေလး ႏြမ္းေနပါၿပီ။
"ညီေလး ဖိုးေသာ္ ဘယ္တံုးက ေရာက္လဲဟ။ တရက္ေလာက္ေတာ့ အိမ္မွာထမင္း လာစားဦးကြာ။ မင္းအမ ကလည္း ေတြ႔ရင္ သိပ္ဝမ္းသာမွာ။ ငါ့သားေတာင္ ဒီႏွစ္ ရွစ္တန္း ေရာက္ေနၿပီကြ။ မင့္ အေဖတို႔ အေမတို႔ေရာ ေနေကာင္းရဲလား"။ က်န္းမာေရး သိပ္ေကာင္းပံု မရေပမယ့္ ကိုတင္ကား အရင္ကလို သြက္သြက္ လက္လက္ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ရိွတံုး။ "အေဖကေတာ့ က်န္းမာေရး သိပ္ေကာင္းဘူးဗ်။ အေမကေတာ့ မာပါတယ္” ဟု ဖုိးေသာ္က ျပန္ေျဖရင္း ကိုတင့္ကို ၾကည့္ကာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ေထြရာေလးပါးေတြ ေလွ်ာက္ေျပာ ေနရင္းက ဖိုးေသာ္ တခုကိုသတိရလုိက္၍ "ကိုတင္ ရွမ္းျပည္မွာ ေနတံုးက ခင္ဗ်ား အၿမဲကိုင္ေနတဲ့ ေျခာက္လံုးပူးေလး အခုရိွေသးလား၊ ဒီကိုယူလာသလား" ဟုေမးလုိက္တယ္။ ကိုတင္က "ညီေလးရဲ့ အဲတာ ငါ့ကိုယ္ပုိင္ေသနတ္ မဟုတ္ဘူးေလကြာ၊ ၿမိဳ႔ထဲက သူေဌးတေယာက္ လုိင္စင္မေဆာင္တာ ႏွစ္ေက်ာ္လို႔ သိမ္းထားတာကေန ေနာက္ျပန္မေပးေတာ့ပဲ ငါကကုိင္ေနတာကြ။ ငါဒီကို ေျပာင္း လာေတာ့ ဟုိကရံုးမွာပဲ ျပန္ ထားခဲ့ရတာေပါ့ ေနာက္လူ ဆက္ကုိင္မွာေပါ့ကြာ" လို႔ျပန္ေျပာျပတယ္။
အိမ္ကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ အေမ့ကို ကိုတင္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ေၾကာင္း အရက္ေဖာေဖာေနေၾကာင္း ဖိုးေသာ္က ေျပာျပ တယ္။ အေမကေတာ့ သက္ျပင္းခ်ရင္း "အင္း ကိုယ့္စိတ္ကို အလုိလုိက္တာမ်ားလို႔ ဒီလိုျဖစ္တာကြဲ႔ ငါ့သားရဲ့။ မင္းအေဖလည္း ေမာင္တင္နဲ႔ သေဘာျခင္းအတူတူပါပဲကြယ္" ဟုေကာက္ခ်က္ျခတယ္။ အေမေျပာတာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ ဖိုးေသာ္စိတ္ထဲမွာ ေတြးမိတယ္။ အေဖလည္း အလုပ္က ျပဳတ္ၿပီးတာနဲ႔ အရင္ကလို ေဂ်ာ္နီ ဝါကား အရက္မ်ား လက္ေဆာင္ေပးမဲ့ကမ္းမဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ သူေဌးေတြ မရိွေတာ့။ ပင္စင္ကလည္း မ်ားလွတာ မဟုတ္ေတာ့ ဘီအီးလို႔ ေခၚၾကတဲ့ အရက္ျဖဴနဲ႔သာ ေန႔တုိင္း ႏွစ္ပါးသြားခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆရာဝန္က အရက္ျဖတ္ခုိင္းလို႔ ျဖတ္လုိက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ က်န္းမာေရးက အရင္လို ျပန္ေကာင္း မလာေတာ့ဘဲ ဂီလာနဘဝကို ေရာက္သြားခဲ့ရတယ္။ ကိုတင္လည္း ဒီအတုိင္းဆို သူ႔အေဖလမ္းစဥ္ အတုိင္းျဖစ္မလားပဲ။
"အေမ က်ေေနာ္ေတာ့ ဒီလိုေတြးမိတယ္" ဟု ဖိုးေသာ္က စကားစလုိက္သည္။ "ဘာမ်ားလဲ ငါ့သားရဲ့"။ "ေအာ္ ဒီလိုပါ၊ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တံုးက ရွမ္းျပည္မွာ ေနတံုးက ကိုတင္ကို အေဖ ေျပာေျပာ ေနတာေလ။ အထည္ မႀကီးဖူးဘဲနဲ႔ အထည္ႀကီးပ်က္ ျဖစ္မဲ့ေကာင္ ဆိုတာေလ။ အခုဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က အထည္ႀကီးပ်က္၊ ကိုတင္ကေတာ့ အထည္ေလးပ်က္လို႔ သမုတ္ရင္ ေကာင္းမလားလို႔။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ရိွထားတဲ့ အထည္ တခုတခုေတာ့ ပ်က္လာတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါပဲ"။ ဘဝအေမာမ်ားကို ယခုတုိင္ ရင္္ဆုိင္ေနရေသာ္လည္း အေမကား ဖိုးေသာ္ အေျပာကို သေဘာက်လြန္း၍ မ်က္ရည္မ်ား စို႔တက္လာတဲ့ အထိ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္လုိက္တယ္။
ကိုတင္ႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့သည္မွာ အဲတာေနာက္ဆံုးပါပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္ ေလာက္ေတာ့ရိွၿပီ။ ကိုတင္တေယာက္ သက္ရိွထင္ရွား ရိွပါ့ဦးမလား။ မေသခ်ာ။ ဖိုးေသာ္တို႔ရဲ့ ဗမာဂ်ိန္းစ္ဘြန္းကို သတိရပါရဲ့ဗ်ာ။
ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)
၂ဝ ရက္ ႏုိဝင္ဘာလ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္
1 comment :
Burmese Culture and Traditions encourage Corruption in the name of Courtesy. But having reserved their Widely Propagated Culture and Traditions which they consider the best instead of Genuine Social Welfare system, Burmese civil servants and public alike are corrupted to their bones, civil servants are similar to beggars, Burmese elderly are begging on the roads, Pensioners are joining the parties and teachers are launching promotion campaign to boost 2D, 3D sales. So Myanmar championed 3rd in CPI 2009. Myanmar is closing in and establishing Hell above the earth where no one can call an Ambulance and Medical stuffs have to leave the patients die because Burmese rulers of all time born outta this Propagated Culture & Traditions have been spending less than 0.5% of Annual Budget whilst that of Military is 50% and above. In Myanmar, human life is less valuable than a pet's life in the West where Sex, Alcohol and Attire were not paid much attention but Ethics and Moral Authority have been paid full attention. Embrace the mistakes and stepping into hell.
Post a Comment