စနစ္ဆုိးရဲ႕ သားေကာင္မ်ား
ရုရွားႏိုင္ငံမွာ ပ်က္က်သြားခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္အထဲတြင္ ဒုဗုိလ္မွဴးႀကီးထိန္လင္းေအာင္နဲ႔ ဗိုလ္မွဴး ေဇာ္ထြန္းေအာင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေသဆံုးျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အားသုိ႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သတင္းေပးပို႔လာပါတယ္။ ေသဆံုးသူေတြဟာ အလုပ္သင္ဗုိလ္ အပတ္စဥ္ (၂၂) မွဆင္းတဲ့ တစ္ပတ္္စဥ္တည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အခု ရုရွားမွာ ပ်က္က်သြားတဲ့ AN-148 ေလယာဥ္ဟာ ေလတပ္က ခရီးသည္နဲ႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးမွာ သံုးစြဲဖုိ႔ ျဖစ္တဲ့အျပင္ လႊတ္ေတာ္ေခတ္မွာ လိုအပ္ေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑မ်ားမွာလည္း အသံုးျပဳဖုိ႔ ရည္ရြယ္ကာ စုစုေပါင္း ၂ စီး ၀ယ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလကုန္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သယ္လာဖို႔ စီစဥ္ေလ့က်င့္ေနတုန္း ၀ယ္ထားတဲ့ (၂) စီးထဲက (၁) စီး ပ်က္က်သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ေရာက္မွ သင္တန္း ထပ္ေပးဖို႔ စီစဥ္ထားၿပီး ၀ယ္ယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ၀ယ္ယူဖုိ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာမွာ မတိက် မေသခ်ာမႈေတြေၾကာင့္ရယ္ ေလတပ္မွ ကၽြမ္းက်င္သူေတြရဲ႕ အႀကံေပးမႈေတြ မပါ၀င္ပဲ ကကၾကည္းမွသာ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ပြဲခမ်ား ရယူေဆာင္ရြက္ခဲ့တာရယ္ေၾကာင့္ ေလသူရဲမ်ားအေနနဲ႔ ေလ့က်င့္ေရးမွာ ျပႆနာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ အေျခအေနတြင္ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ရုုရွားကုမၸဏီမွ သူတို႔ ေငြပိုမိုရရွိရန္ ေလသူရဲမ်ားကို ျမန္မာျပည္တြင္သာ ေလ့က်င့္သင္တန္းေပးဖို႔ ဆႏၵရွိသလို Simulator အသံုးျပဳ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေရးကဲ့သို႔ေသာ ပ်ံသန္းေရးဆိုင္ရာ သင္ၾကားမႈမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထား ကြဲလြဲေနခဲ့ပါတယ္။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) မွလည္း ေလသူရဲမ်ား ရုရွားသြားေရာက္ ေလ့က်င့္ၿပီးမွသာ သင္ၾကားေရး အစီအစဥ္ စတင္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့တာမုိ႔ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ အဆင္မေျပတဲ့ ၀ယ္ယူေရး အစီအစဥ္ေၾကာင့္ အခုလို ေသဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့အတြက္ ေလတပ္အတြင္း လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။
ေလသူရဲမ်ား ေရြးခ်ယ္စဥ္ကလည္း Y-8 ႏွင့္ F-27၊ ATR-42 စေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေလယာဥ္ ေမာင္ႏွင္ဖူးသူမ်ားထဲမွ ေနာက္ေၾကာင္းရွင္းသူ (Int Clear) ျဖစ္သူမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသဆံုးသြားတဲ့ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ထိန္လင္းေအာင္ဟာ အမွတ္စဥ္ (၅၉) ေလယာဥ္ေမာင္း သင္တန္းဆင္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ေမာင္း ေလသူရဲတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ သ႔ူရဲ႕ ရာထူးဟာ ၿမိတ္ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွ PC-6 ေလယာဥ္အုပ္ျဖစ္ေသာ အမွတ္ (၅၆) ကင္းေထာက္ေလယာဥ္အုပ္မွ ျဖစ္ေသာ္လည္း တာ၀န္လက္ခံေသာ နာမည္သာရွိၿပီး မဂၤလာဒံု ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္မွာသာ ေနၿပီး တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးစီးတဲ့ ATR ေလယာဥ္ကို ေမာင္းေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ အလုပ္သင္ဗိုလ္မ်ားထဲမွ ရွားရွားပါးပါး အုပ္မွဴးျဖစ္လာသူ တစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) နဲ႔လည္း နီးစပ္သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္မွဴးေဇာ္ထြန္းေအာင္ဟာလည္း သူနဲ႔တစ္ပတ္စဥ္ထဲျဖစ္ေပမဲ့ အဆင့္တိုးတင္စဥ္မွာ ထိန္လင္းေအာင္ထက္ ေနာက္က်ၿပီး အေ၀းသင္ဘြဲ႔ရမ်ားကို ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အဆင့္ မေပးေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒ ေပၚလာလို႔ ဗိုလ္မွဴးဘ၀နဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊစီးတဲ့ ATR ေလယာဥ္ကို ေမာင္းေနသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလယာဥ္ေတြဟာ အေသးအဖြဲ ပ်က္စီး ျပင္ဆင္ရမႈ အမ်ားဆံုးေသာ ေလယာဥ္ေတြျဖစ္ၿပီး တပတ္ရစ္ေတြျဖစ္သလို ေလ့က်င့္ သင္ၾကားမႈ ျပည့္၀စြာ မရွိတာေၾကာင့္ အခုလို ျဖစ္စဥ္မ်ိဳး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာပါ။ ဒီျဖစ္စဥ္ဟာလည္း ေလယာဥ္ကို ျမန္မာျပည္သို႔ သယ္ယူဖို႔ ေဆာင္ရြက္မႈအႀကိဳ အေနနဲ႔ စမ္းသပ္ျပဳလုပ္စဥ္ ပ်က္က်သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ၊ အသံုး၀င္မႈ၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ၊ ေလ့က်င့္မႈတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလတပ္အေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိသမွ် ကာလပတ္လံုး ဒီလိုျဖစ္စဥ္ေတြ ႀကံဳေနရဦးမယ္ ဆုိတာ ရင္နာစြာနဲ႔ စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အင္အား ၀က္ဘ္ဆုိဒ္သုိ႔ ေပးပုိ႔တင္ျပလုိက္ပါတယ္
မူရင္း- စည္လံုးျခင္းအင္အား
7 comments :
အလုပ္သင္ကတိုက္ခိုက္ေရးသက္သက္.. တပ္မေတာ္ၾကည္းတပ္မွာပဲရွိတယ္.. ဘယ္လက္ရံုးတပ္မွာမွ မရွိဘူး... မသိပဲေလ်ာက္ေၿပာမေနနဲ႔...
မင္းကမွ တကယ္မသိဘဲ ေလ်ာက္ေၿပာတာကြေသာက္ေပါရ။ေတဇ ၂၂-၂၄ AirForce ေခၚ လိုက္ေသးတယ္။
ီDSA က ေမာင္ရင္ေတြက ကန္႔လန္႕ တိုက္လို႕ ရပ္သြားတယ္။
နာေရးေက်ာ္ၿငာေလးလဲ ၿပန္ဖတ္ပါဦးေလ။ ေတဇ ၂၂ လို ့ပါတယ္။
ေတဇ ဆင္း ဆို အလုပ္သင္ ကဘဲ လို ့နားလည္ထားလို ့ပါ။
တပ္ခ်ဳပ္ ၏ စစ္ဘက္လက္ေထာက္ ဗဃ ေန၀င္း ဟာ ေတဇ ၁ ဆင္း မဟုတ္လား။
မသိလို ့ပါေနာ္။
တပ္မေတာ္ မွာ ေတဇဆင္း ေတြ ဟာ ခလရ၊ခမရ မွာဘဲ ေနရသလား။ တကယ္မသိလို ့ပါ။
နာေရး ထဲမေတာ့ ေတဇ ၂၂ လို ့ပါတာဘဲ ဗ်။
ေတဇ ဟာ အလုပ္သင္ဗိုလ္ က လို ့ဘဲ နားလည္ပါတယ္။
အလုပ္သင္ က ၿဖစ္လာတဲ့ ဗိုလ္ေတြဟာ လက္ရံုးတပ္မွာ မရွိဘူး ဆိုတာေတာ့ မသိပါ။
တပ္ခ်ဳပ္ ရဲ ့စစ္ဘက္လက္ေထာက္ ဗခေန၀င္း လဲေတဇ ၁ ဆင္းဘဲလို ့ထင္ပါတယ္။
ကက(ထုတ္)မွာလဲ ေတြ ့ဘူးသလားလို ့။
သိသူမ်ား ရွင္းၿပေပးပါ။
Tay za tu nay ma bu sanda wei wai.
အလုပ္သင္ကတိုက္ခိုက္ေရးသက္သက္.. တပ္မေတာ္ၾကည္းတပ္မွာပဲရွိတယ္
not true.just only a few r at airforce.
ေလ့က်င့္ေရး(၂)မွာ အလသ ဗိုလ္ေလာင္းတပ္ခြဲကို ေတဇတပ္ခြဲ ဟုေခၚသည္။ DSA မွာ ၄ ခြဲ ရွိသလိုမ်ိုဳး။
ီDSA22ဆင္း,32 ဆင္း စသဴဖင့္ ရွိသလိုဘဲ၊ အလသ ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္းအပတ္စဥ္(၂၂) ဆင္းဆိုယင္ ေတဇ၂၂ ဟု အမည္ေနာက္မွာ ကပ္ေရးေလ့ရွိသည္။
ေတဇဆင္း အမ်ားစုဟာ ေဴခလ်င္ ကိုဘဲေရာက္တယ္။
ဆသရ၊ အမတ တပ္ေတြမွာလဲ ရွိပါတယ္။
NAVY မွာ ေတာ့မရွိေလာက္ဘူး။
ေတဇ၂၂-၂၄ ေလတပ္ ေရာက္တယ္။
ၤFighter ေတာ့ မေမာင္းရဘူး။
၃နွစ္ အတြင္း pilot ဴဖစ္တာ 5နွစ္ ဳကာ dsa က ကန့္ကြက္လို့ ေတဇေတြထပ္မေခၚ။။။။။။။။။။။။။
Post a Comment