ကားေစ်းမ်ား ထပ္က်ဦးမည္ ဆိုသည္ကို ကား၀ယ္စီးသူမ်ား တြက္ခ်က္ၾကည့္ရန္လိုၿပီး ကား၀ယ္စီးလွ်င္ ႐ံႈးမည္ဆိုသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္ဟု ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္း ရွင္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ကားမူ၀ါဒ အေပၚ ေလ့လာေနသူမ်ားက သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ကားေဟာင္းအပ္ၿပီး စလစ္ တစ္ရြက္အား က်ပ္သိန္း ၁၂၀ အထိ ေစ်းေခၚေစ်းကစားျခင္း၊ ေလးဘီး ႏွင့္ ဆလြန္းတိုက္႐ိုက္လဲျခင္း၊ အျမတ္ႀကီးစားထားသည့္ ၀န္ေဆာင္ခေစ်းမ်ားႏွင့္ ကားသြင္းေပးမည့္ ကုမၸဏီမ်ားၾကားတြင္ ကား၀ယ္စီးျခင္းျဖင့္ ေစ်းမွန္မျဖစ္ႏိုင္၍ ႐ံႈးမည္ ဟု ဆိုၾကသည္။
၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ တိုယိုတာ မတ္တူးဆလြန္းကို ျမန္မာျပည္ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ေစ်းေခၚတယ္။ ဒီေတာ့ ေဒၚလာ နဲ႔ဆို ၁၉၀၀၀ ၀န္းက်င္ ျဖစ္ေနၿပီ။ အခြန္ေဆာင္တာ မပါေသးဘူး။ ကားအရင္းနဲ႔ဆိုရင္ . . . |
ထပ္မံ၍မၾကာမီ ကားအေရာင္းျပခန္းမ်ား လာေရာက္ဖြင့္လွစ္မည္ ဆိုပါက ၀ယ္ယူစီးနင္းရမည့္ ကားေစ်း၊ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြရသည့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားေငြရရွိေနသည့္ ျပည္ပတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား ကားတင္သြင္းလာပါက က်သင့္မည့္ကားေစ်းမ်ားျဖင့္ တြက္ခ်က္ ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းျဖင့္လည္း ယခုေစ်းမ်ားျဖင့္ ၀ယ္စီးသူမ်ားအေနျဖင့္ အ႐ံႈးျဖင့္သာ ရင္ဆိုင္ရမည္ကို သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ကားတစ္စီး အၿပီးအစီးတန္ဖိုး တြက္ၿပီးၿပီလား . . .
“ကားေဟာင္းတစ္စီး၀ယ္ရင္ အခု ေလးဘီးက က်ပ္ ၁၀၅ သိန္း၊ ကားျပန္သြင္းမယ္ဆိုရင္ အခု ကုမၸဏီေတြ ေစ်းေခၚထားတာ စီးပြားကူးသန္းက တင္သြင္းခြင့္ေပးထားတဲ့ CIF ေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀ တန္ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ တိုယိုတာ မတ္တူး ဆလြန္းကို ျမန္မာျပည္ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ေစ်းေခၚတယ္။ ဒီေတာ့ ေဒၚလာနဲ႔ဆို ၁၉၀၀၀ ၀န္းက်င္ျဖစ္ေနၿပီ။ အခြန္ေဆာင္တာ မပါေသးဘူး။ ကားအရင္းနဲ႔ဆိုရင္ ၂၅၅ သိန္း။ အခြန္ေဆာင္ရမွာက ကညနမွာ ၀ယ္ရင္းေစ်း FOBေစ်း ေဒၚလာ ၃၅၀၀၊ အေကာက္ခြန္မွာ CIF ေစ်း ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ေပၚမွာ ၄၀ ရာခုိင္ ႏႈန္းနဲ႔ ေဒၚလာ ၂၀၀၀၊ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္က CIF ေစ်း ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ေပၚမွာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ေဒၚလာ ၁၂၅၀ ဆိုရင္ စုစုေပါင္း ဆလြန္းကားတစ္စီး အတြက္ ေဒၚ လာ ၆၇၅၀ က်မယ္။ တစ္ေဒၚလာ ၈၀၀ နဲ႔တြက္ရင္ က်ပ္ ၅၄ သိန္း။ ဒီေတာ့ ကားေဟာင္းတစ္စီး ၀ယ္ၿပီး ေဒၚလာ ၃၅၀၀ တန္ကားတစ္စီး သြင္းမယ့္သူက စုစုေပါင္းက်ပ္ ၃၀၉ သိန္းကုန္မယ္။ ကားေဟာင္းရွိတဲ့သူ ကိုယ္တုိင္သြင္းရင္ေတာင္ ၂၀၄ သိန္းေလာက္ ကုန္မယ့္ကိန္းပါ။ ၂၀၀၂ မတ္တူးကို ေျပာတာ ဟိုဟာကုန္ ဒီဟာကုန္နဲ႔ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၂၁၀ ေလာက္ က်သင့္မယ္။ ကားေဟာင္း ၀ယ္သြင္းမယ့္သူက တစ္ျခားကုန္က်စရိတ္နဲ႔ဆို က်ပ္သိန္း ၃၂၀ နဲ႔ အထက္မွာကုန္မယ္”ဟု ပို႔ကုန္သြင္း ကုန္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္တြင္ ကားအို၊ ကားေဟာင္းမ်ား လာေရာက္အပ္ႏွံစဥ္
အစိုးရ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ကပ်က္ယပ်က္ လုပ္သူမ်ားစနက္နဲ႔ ကားေစ်း . . .
ကားေဟာင္းအစီးေရ ၅၀၀၀၀ ေက်ာ္အား ကားသစ္ျဖင့္လဲလွယ္ေပးရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ တစ္ဖက္၌လည္း ကားတင္သြင္းေပး မည့္ ၾကားခံပြဲစားကုမၸဏီအခ်ဳိ႕က မည္သို႔ အျမတ္ထုတ္ရမည္ကို ႀကိဳတြက္ကာ အကြက္ခ်စီစဥ္လ်က္ရွိေနသည္ဟု သတင္းထြက္ေပၚလာသည္။
ထုိသို႔ ၾကားခံ ပြဲစားကုမၸဏီမ်ား၏ မတန္တဆ ေစ်းေခၚမႈမ်ားသည္လည္း ကားေဟာင္းလဲကာ ကားသစ္တင္သြင္းသူမ်ား အေပၚမ်ားစြာ ထိခိုက္ႏိုင္ၿပီး ကားသစ္မ်ား၊ ကားသန္႔မ်ားစီးရေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အစိုးရမွ ခြင့္ျပဳေပးသည့္အေပၚ ၌ပါ ၎တို႔၏ လုပ္ရပ္မွာ သက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကပါသည္။
“စီးပြားကူးသန္းက ျမန္မာ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ CIF ေစ်း ေဒၚလာ ၅၀၀၀ အထိသတ္မွတ္ေပးတယ္။ ျပည္ပ၀ယ္ရင္းေစ်းက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅၀၀ ေပါ့။ အ ခုကားသြင္းေပးမယ္လို႔ ေၾကညာေနတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ စီးပြားကူးသန္းက သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ ျမန္မာျပည္ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ CIF ေစ်း ေဒၚလာ ၅၀၀၀ အတန္းအစား ထဲမွာပါတဲ့ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ Toyota မတ္တူးဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ အထိေစ်းေခၚတယ္။ ျမန္မာျပည္ ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ေစ်းေပါ့။ ဒီေတာ့ တစ္ေဒၚလာ ၈၀၀ နဲ႔တြက္ဦး ေဒၚလာ ၁၉၀၀၀ ၀န္းက်င္အထိ က်သင့္ေနၿပီ။ ဒါက အခြန္လံုး၀ မပါေသးဘူး။ ကားေဟာင္းကားစုတ္ေလး ပိုင္တဲ့သူက ဒီေစ်းနဲ႔သာ သြင္းရရင္ေသေရာ။ ဘာမွမထူးဘူး။ တစ္ကယ္ေတာ့ အစိုးရက ကားေဟာင္းစီးေနရတဲ့သူေတြ ကားသန္႔သံုးရပါေစဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႔ လုပ္ေပးတာ။ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ကို ပါ ကပ်က္ယပ်က္ လုပ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ၀ယ္တဲ့သူကိုကလည္း တစ္ျခားကား အမ်ဳိးအစား၀ယ္ရင္ ေစ်းသက္သာမွန္းသိရဲ႕နဲ႔ ေရႊငါးမွ ေရႊငါးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။ ေရႊငါးကိုမွီၿပီး တျခားကား ေတြကိုပါ ေစ်းတင္လာမွာကို သတိထားသင့္တယ္”ဟု ကားတင္သြင္းရန္ ကုမၸဏီ တစ္ခုသို႔ စံုစမ္းခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“သြင္းတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီလို မတန္တဆ ေစ်းေခၚတဲ့ကုမၸဏီမ်ဳိးကို လက္ေရွာင္လို႔ ရပါတယ္။ ကုမၸဏီတစ္ခု ႏွစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ေတာင္းတိုင္း မေပးပဲ ကုမၸဏီေတြ စံုေအာင္ စံုစမ္းၿပီးမွ ၀ယ္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အခု ၾကားတာက ကားတစ္စီတင္သြင္းခ ၀န္ေဆာင္ခအျဖစ္ က်ပ္ ငါးသိန္းလို႔ၾကားတယ္။ အစီး ၅၀၀၀၀ ေက်ာ္မွာ သံုးေသာင္းပဲသြင္းတယ္ ထားဦး ကုမၸဏီေတြ လက္ထဲကို ၀န္ေဆာင္ခအျဖစ္ ေရာက္သြားမွာက က်ပ္သန္းေပါင္း ၁၅၀၀၀ ေလာက္ရွိ ပါတယ္။ ဂ်ပန္မွာ ေလလံဆြဲတဲ့သူ ေတြမ်ားလုိ႔ ကားေကာင္းတစ္စီး ထြက္တာနဲ႔ေစ်း မတန္တဆေပးဆြဲရင္း ၀ယ္ရင္းေစ်းမ်ား ကုန္တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ၀ယ္တဲ့သူေတြ အေနနဲ႔က ေတာ့ ေရႊငါးကို လက္ေရွာင္လိုက္တာ ပိုၿပီးေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ကားသစ္ေတြ သြင္းလာရင္၊ ကားအေရာင္းျပခန္းေတြဖြင့္ရင္ ေရႊငါးလည္း ေစ်းက်သြားမွာပဲေလ။ အခုကတည္းက သင့္တင့္တဲ့ ကားပဲ၀ယ္စီးတာ အမွန္ဆံုးလို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု ဂ်ပန္ေစ်းကြက္တြင္ ကား၀ယ္ယူရန္ စံုစမ္းခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၀ယ္စီးသူေတြ သတိျပဳရမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကားမူ၀ါဒနဲ႔ ျဖစ္လာမယ့္ ကားေစ်း . . .
“ေနာက္ သံုးေလးလဆို ကား အေရာင္းျပခန္းေတြ ဖြင့္ေတာ့မယ္။ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရတဲ့လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့သူ၊ ျပည္ပမွာ ႏိုင္ငံျခားေငြရေအာင္အ လုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ မၾကာခင္ ကားသစ္သြင္းေတာ့မယ္။ အားလံုး ၿပီးစီးတဲ့အခါ အမ်ားျပည္သူကိုပါ လြတ္လပ္စြာ ၀ယ္ယူတင္သြင္း ခြင့္ေပးဖို႔အထိ ထုတ္ျပန္ထားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာျဖစ္လာမယ့္ ကားေစ်း၊ ကားအေရာင္းျပခန္းေတြ ဖြင့္ၿပီးတဲ့ အခါ ျဖစ္လာမယ့္ ကားေစ်းေတြကို အခု ကား၀ယ္စီးမယ့္သူေတြ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ သြင္းတဲ့အခါ ၂၀၁၁ ေမာ္ဒယ္ Toyota Corolla Sedan လို ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကို သြင္းတယ္ထားဦး အဲဒီကားသစ္က ေဒၚလာ ၁၅၉၀၀ ပဲ ရွိတယ္။ ဒီကားအတြက္ အခြန္ေရာ ကားအရင္းနဲ႔ သယ္ယူစရိတ္ပါ ေပါင္းရင္ေတာင္ စုစုေပါင္း ေဒၚလာ ၅၀၀၀၀ ေက်ာ္ပဲက်မယ္။ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ေက်ာ္ပဲ အလြန္ဆံုးရွိမယ္။ ၂၀၁၁ ေမာ္ဒယ္ကားသစ္က က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ပဲရွိမယ္။ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ကို ရဖို႔ ကားေဟာင္း၀ယ္တာနဲ႔ သြင္း တာက က်ပ္သိန္း ၃၂၀ နဲ႔အထက္ က်မယ္။ ဒါဆိုရင္ ဘာကိုေရြးမလဲ။ အေရာင္း ျပခန္းေတြလာလဲ ဒီလိုပဲ အခြန္ေဆာင္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၀ယ္ရင္ ဒီေစ်းထက္က်ဦးမွာ။ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္တြက္ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကားမူ၀ါဒနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္ ျဖစ္မယ့္ ကားေစ်းတြက္ ရင္ကားေစ်းကက်ကိုက်မယ္”ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူ၀ါဒထုတ္ျပန္ ထားခ်က္အေပၚ ေလ့လာထားသူ တစ္ဦးကလည္း ေထာက္ျပခဲ့သည္။
ကားစီးရင္ ႐ံႈးမွာပဲ . . .
မည္သည့္ အေျခအေန၌ ျဖစ္ေစ ေရွ႕ဆက္ ကား၀ယ္စီးလိုသူမ်ား သတိျပဳသင့္သည့္ အခ်က္မွာ ကားစီးလွ်င္ ႐ံႈးမည္သာျဖစ္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
“ကားစီးရင္ ႐ံႈးမယ္။ ျပခန္း ေတြလာရင္ အခုထက္ပိုဆိုးမယ္။ အခုလည္း ကားေဟာင္းလဲေပးတဲ့ကိစၥ နဲ႔ ကားေစ်းေတြ ထက္၀က္နီးပါး ထုိးဆင္းသြားတာ ခံစားေနၾကရတာ ပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆို ကားေတြ လက္ထဲမွာ အမ်ားႀကီးနဲ႔ တန္ဖိုးက်ဆင္းသြားလို႔ စီးပြားနဲ႔ ဘ၀ကိုေတာင္ ႐ိုက္ခတ္ခံေနရသူေတြ ရွိေနတာ လက္ေတြ႕ပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကား၀ယ္စီးရင္ စီးပါ အခုေစ်းေတြနဲ႔ အေဟာင္း ၀ယ္ၿပီး အသစ္သြင္းရင္လည္း ႐ံႈးဦးမွာပဲ”ဟု ကားေစ်းကြက္အတြင္းမွ ၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“ကားတန္ဖိုးေတြသာ က်ၿပီး ကားအတြက္ ကုန္က်မယ့္ စရိတ္က ပိုလာမယ္လို႔ သံုးသပ္ထားပါတယ္။ ယာဥ္ရပ္နားခေတြတိုးလာႏိုင္တယ္၊ ကားျပင္ဆင္စရိတ္ေတြ တိုးလာႏိုင္တယ္။ ကားေတြ မ်ားလာမယ္ဆို ဘယ္မွာထားၾကမလဲ။ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ဘယ္ေနရာမွာ ကားရပ္ၾကမလဲ။ ဒီအတြက္ ကားပါကင္ေတြေပၚလာလိမ့္ မယ္။ ကားပါကင္ေတြကလည္း ကားရပ္နားခ ေစ်းျမင့္ေတာင္းလာမွာ ပဲ။ ကား၀ယ္စီးမယ့္သူေတြ သတိျပဳရမွာက ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရွ႕ဆက္ခြင့္ျပဳမယ့္ ကားမူ၀ါဒအရေရာ ကားနဲ႔ လမ္း၊ ကားနဲ႔ ကားပါကင္ အေျခအေနအရေရာ အခုေစ်းေတြနဲ႔ ကား၀ယ္စီးရင္ ႐ံႈးမွာပါပဲ။ ကားတန္ ဖိုးသာက်မယ္ ကားအတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ ကုန္က်စရိတ္က တက္ေန မွာပဲ”ဟု ကားေစ်းကြက္အျပင္ ယာဥ္ရပ္နားမႈႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပအေပၚ ေလ့လာထားသူ တစ္ဦးကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အီးေမလ္က တဆင့္ရရိွတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္းေရးသူနဲ ့ဆိုက္ကိုမသိပါ။ အခ်က္အလက္ေတြေကာင္းမြန္တဲ့အတြက္ထပ္ဆင့္ျဖန္ ့ခ်ီေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
2 comments :
http://www.news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10255:2011-09-25-06-08-14&catid=42:2009-11-10-07-36-59&Itemid=112
Absolutely right.
Post a Comment