ပခုကၠဴျမိဳ့တြင္
ျမိဳ့အေရွ႔ဘက္ျခမ္းႏွင့္ အေနာက္ျခမ္းကို ပုိင္းျခားထားေသာ ေရႊေခ်ာင္းဟု
ေခၚတြင္သည့္ ေခ်ာင္း သည္ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)အတြင္း မၾကဳံေသာ အင္အားၾကီးမားသည့္
ေရဆင္းစီးမႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရာ၊ ထိုေခ်ာင္း၏ နေဘး (ကမ္းပါး)
သဲနုန္းလြင္ျပင္ေပၚတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကေသာ လူေနအိမ္မ်ား၊ ဇီးျခံမ်ားႏွင့္
က်ဴးေက်ာ္တဲမ်ား ေမ်ာပါ ပ်က္စီးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔အတူ
ျမိဳ့ႏွစ္ျခမ္း၏ဆက္သြယ္သြားလာေန ေသာ ေရႊေခ်ာင္းတံတားသည္လည္း ခါးျပတ္က်သည္ အထိ ပ်က္စီးျပဳိက်သြားသည္။
၂၂-၁၀-၁၁ ေန႔တြင္ ပခုကၠဴျမဳိ့သို႔ သြားေရာက္၍ ျဖစ္ပြားမႈ အေျခအေနမ်ားကို
သိရွိနိုင္ရန္ မႏၱေလးျမဳိ့မွ လူမႈ အသင္း အဖြဲ႔ အသီီးသီးမွ လူငယ္မ်ားက
သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။
ေခ်ာင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ တံတားျပဳိက်မႈေၾကာင့္
အေရွ့ႏွင့္အေနာက္ ဆက္သြယ္သြားလာနိုင္ရန္ စက္ယႏၱရား မ်ား ျဖင့္ ေအာက္ခံ
ေျမမာရေအာင္ သဲနုန္းမ်ား ကို အင္အားသံုး ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျမင္ေတြ႔ရ၍ ေဒသခံ
လူထု အတြက္ ဝမ္းသာခဲ့ရေသာလည္း စိတ္မခ်မ္းသာ စရာ ျမင္ကြင္းကိုလည္း
ၾကားျမင္ခဲ့ရသည္။ သဲနုန္းမ်ား တူးေဖာ္ရာမွ ကေလး(၄)ေယာက္မွ မိခင္ကို
ဖက္ထားသည့္ မိသားစု(၅)ဦး၏ ရုပ္အေလာင္းမ်ား စိတ္မခ်မ္း ေျမ့ဖြယ္ရာ
ေတြ႔ရွိရျခင္း ျဖစ္သည္။ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးခြင့္ မရလိုက္သျဖင့္၊
သဲနုန္းေသာင္ေပၚရွိ ေမ်ာပါလာေသာ လူေန အိမ္သံုးပစၥည္မ်ား၊ အျမစ္လိုက္
ကၽြတ္ပါလာေသာ သစ္ပင္ၾကီးမ်ား၊ အေဆာက္အဦ အပိုင္းအစမ်ား၊ အဂၤေတခ်ပ္မ်ား ကို
လိုက္လံ ရိုက္ကူးခဲ့သည္။ ထို႔အတူ အေဝးမွ ျမင္ရေသာ ျပဳိက်ေနသည့္
ေရႊေခ်ာင္းတံတား ကို မႈန္ပ်ပ် ျဖင့္ လွမ္းရိုက္လိုက္သည္။ တာဝန္က်ေသာ
ရဲတစ္ဦးက “လူေတြလည္းမနားရေသးဘူး၊ စက္ေတြလည္း မနားရဘူး၊ ဓါတ္ခဲေတြလည္း
အားကုန္ေနျပီ၊ ခ်ာခ်င္သြင္းရေအာင္ မီးပ်က္ေနတာ(၃)ရက္ရွိျပီ ဗ်ာ” ဟု
ေျပာရွာသည္။ တကယ္လုပ္ေနသူေတြ ပင္ပန္းမွာ ျငင္းမရနိုင္ေပ။
ထို႔ေနာက္
အေနာက္ဘက္ကမ္းဘက္သို႔ ဆက္ထြက္ခဲ့ရာ ေမ်ာပါျခင္းမရွိပဲ ၊ လမ္း ဝဲ/ယာတြင္
ပ်က္စီးေနေသာ အိမ္မ်ားကို ေတြရျပီး ရႊံ ့ႏြံလမ္း ေအာက္တြင္လည္း ဝါးကဒ္
အပ်က္အစီးမ်ားေၾကာင့္ ေျခေထာက္ကို သတိျဖင့္ လွမ္းေနရသည္။ ထိုမွလြန္ေသာ
ေဘးဒုကၡသည္မ်ား နားခိုရာ စခန္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
ပင္မ မိုးကုတ္ ဝိပႆနာ ေက်ာင္းတိုက္ ၊ပခုကၠဴျမိဳ့။
ထိုေက်ာင္း အတြင္းသို႔ ေရာက္သြားသည္ႏွင့္ လက္ယာဘက္တြင္
သူနာျပဳဆရာမမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ စားပြဲကိုေတြ႔ျမင္ရေပမည္။
ထို၏ေတာင္ဘက္တြင္ ဧည့္ခံစားပြဲ၌ စီမံခန္႔ခြဲေနေသာ သက္ဆိုင္ရာ မွ
တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ လ.ဝ.ကအရာရွိမ်ား၊ မီးသတ္၊ၾကက္ေျခနီ မ်ားကို
ေတြ႔ျမင္ရသည္။
ထိုေနရာမွ ဆက္ေသာ္ ခံုမ်ားတန္းဆက္၍ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ
ဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႔ကို စာရင္းမ်ား၊ စာရြက္မ်ားႏွင့္
အလုပ္ရႈပ္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။ ေတာင္ဘက္တြင္ ထမင္းထုပ္မ်ား စီစဥ္ ေနေသာ
လူငယ္မ်ားကို ျမင္ရသည္။
ဆရာေတာ္အား ဦးခ်ကန္ေတာ့၍ မိတ္ဆက္စကားဆိုလိုက္သည္။
“တပည့္ေတာ္တို႔က မႏၱေလးျမိဳ့ကလာတာပါဘုရား၊လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းေတြကပါဘုရား၊
ဒီမွာ ဒီလို ျဖစ္တယ္ သိရလို႔ မည္သည့္ အကူအညီေတြ လိုအပ္ေနမလဲ၊ဘာေတြ
လိုအပ္ေနမလဲ သိရေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔ကို လြတ္လိုက္တာပါဘုရား”
“ေအာ္..
ဘုန္းၾကီးတို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။ဒီမွာက ဒုကၡသည္ေတြဆိုတာ ဘာလိုအပ္လဲ ဆိုေတာ့
စား၊ဝတ္၊ေနေရး (၃)မ်ဳိးမွာ စားဖို႔က ျမဳိ့ခံေတြက ထမင္းထုပ္ေတြ ပို႔က်တယ္။
ဝတ္ဖို႔ကလည္း လံုေလာက္ေနတယ္။ ေနေရးကေတာ့ ျမင္တဲ့ အတိုင္း ေက်ာင္းမွာ ေန
ေနၾကတယ္။ အဲေတာ့ စား၊ဝတ္၊ေနေရး က ေလာေလာဆယ္ မလိုအပ္ဘူး၊ျပည့္စံုတယ္..။
ဘယ္ေတာ့ဘာေတြလိုအပ္မလဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔က ဒီကယ္ဆယ္ေရးျပီးသြားရင္
ျပန္စရာ၊ေနစရာ အိမ္မရွိဘူး၊ ဘုန္းၾကီးတို႔ကလည္း အျမဲ ေခၚမထားနိုင္ဘူး ။
တစ္ခ်ဳိ႔က အိမ္ပ်က္သြားတာ၊ တစ္ခ်ဳိ႔က အိမ္လံုးကၽြတ္ ေမ်ာပါသြားတာ။
အိမ္လံုးကၽြတ္ေမ်ာပါသြားတာက အိမ္ေျခ(၈၀)ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့
ဒကာေလးတို႔နဲ႔ အလွဴရွင္ေတြကို ေျပာလိုတာက လွဴခ်င္ရင္ သူတို႔ကို
ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး အဆင့္မွာ အိမ္ေတြ၊ တဲေတြ၊ အိမ္ေထာင္မႈ ပစၥည္းေတြ လွဴတာက
သူတို႔ အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္။ စားစရာတို႔၊ ဆန္တို႔ ဆိုတာ စားျပီး
ဟိုဟာပဲျဖစ္သြားမယ္၊ေနာက္ေန႔ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒကာမ တစ္ေယာက္ကလာတယ္၊ ဗလာစာအုပ္
လွဴခ်င္လို႔တဲ့ ဒီအေျခအေနမွာ ေက်ာင္းမွမဖြင့္ေသးတာ.. ဆိုလိုတာက၊
စိတ္ရင္းေစတနာေတြ ေကာင္းတယ္၊ လွဴတယ္…၊ သို႔ေသာ္ ဘုန္းၾကီးတို႔က
အက်ဳိးျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ လိုအပ္မယ့္အရာ ျဖစ္ေစ ခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့
ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး အဆင့္မွာ လွဴေပးတာ အေကာင္းဆံုးပဲ..။” ဟု မိန္႔ၾကားပါသည္။
ထိုေနာက္ အျခားေသာလိုအပ္မႈဆိုတာကလည္း သူတို႔(သက္ဆိုင္ရာ)ဘာေတြလုပ္ေပး လည္း၊ ဘာက်န္ ေနလည္း အဲဒီက်မွ လိုက္ျဖည့္တာ ေကာင္းတယ္ ဟု ေျပာျပသည္။
“ ဒီမွရွိတဲ့ စာရင္းက (၆၇၅)ဦး၊ အိမ္ေထာင္စုေပါင္းက(၁၄၇)စု၊ ရွိတယ္။
အေသအေပ်ာက္ စာရင္းကေတာ့ ဘုန္းၾကီး တိတိပပ မသိဘူး၊ မေန႔(၂၁-၁၀-၁၁)က
ရုပ္ေလာင္း(၄)ေလာင္းေတြ႔တယ္၊ဒီေ န႔လည္း
ရုပ္ေလာင္း (၅)ေလာင္း ေတြ႔တယ္၊ မေအကို ကေလး(၄)ေယာက္က ဖက္ထားလ်က္ တစ္စုတည္း
ေတြ႔တာ..။ အဲဒါေတြ က သဲေတြေအာက္ေတြ႔တာ၊ ရွာလို႔လည္းမလြယ္ဘူး၊
လုပ္ကိုင္ရင္းေတြ႔တာ ။ ဒီက မဟုတ္ဘူူး၊အထက္က ေမ်ာလာ တာေတြ…၊
ဘယ္သူဘယ္ဝါ-ဆိုတာမသိရေသးဘူး။ ဒီမွာကေတာ့ မိသားတစ္စုက (၈)ေယာက္ ေပ်ာက္ေနတာ၊
ခုထိေတာ့ ဘာမွ မသိရေသးဘူး။”
ထိုေနာက္ ေရစီးဒါဏ္ခံ
ေရေဘးသင့္ျပည္သူမ်ားကို ေလ့လာခဲ့ျပီး၊ ထိုသူတို႔၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို
စာနာ၍ အေမွာင္လည္း သန္းေနျပီ ျဖစ္၍ ဓါတ္ပံု မရိုက္ခဲ့ေတာ့ပါ။
(လွဴဒါန္းသည့္(ေဝငွသည့္) အခ်ိန္ ဝမ္းသာေနခ်ိန္သာ အရင္ အလွဴ-အသီးသီးတြင္လည္း ရိုက္ခဲ့တာေၾကာင့္ပါ)။
ကိုဝိုင္ဝိုင္ေက (၂၂-၁၀-၁၁)
လြတ္လပ္ေသာသူငယ္ခ်င္းမ်ားအင္အား စု။
No comments :
Post a Comment