Thursday 26 July 2012

ကိုုမိုုးသီးဇြန္ အင္တာဗ်ဴး




ေန ့သစ္-  ကိုုမိုုးသီးတိုု ့ ျမန္မာျပည္ကိုုသြားေရာက္ေလ့လာခြင့္ရမယ္လိုု ့ သတင္းရရိွပါတယ္။ 
              ဒီသတင္းမွန္ပါသလား။

မိုုးသီး-  က်ေနာ္တိုု ့ ျမန္မာျပည္ကိုုသြားေရာက္ေလ့လာဖိုု ့ေဆြးေႏြးဖိုု ့ ဦးေအာင္မင္း မွ တဆင့္ က်ေနာ္တိုု ့ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တိုု ့ကိုုတရား၀င္အေၾကာင္းၾကားမႈမရေသးပါဘူး။
က်ေနာ္တိုု ့ၾကားမွာ အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနတဲ့ ကိုုယ္စားလွယ္ေတြျဖစ္တဲ့ ကိုုလွေမာင္ေရႊတိုု ့
ကိုုညိဳအုုန္းျမင့္တိုု ့ က တဆင့္ပဲ က်ေနာ္သိေသးတာျဖစ္ပါတယ္။  သိရသေလာက္ က်ေနာ္တုု္ိ ့ကိုု သမတဦးသိန္းစိန္းက ခြင့္ျပဳလုုိုုက္တယ္လုုိ ့ ဆိုုပါတယ္။ သြားနိင္ဖိုု ့ကေတာ့ မ်ားေနတယ္လိုု ့ေယ်ဘူယ်ေျပာလိုု ့ရပါတယ္။

ေန ့သစ္-  သြားျဖစ္ရင္ဘာေတြေျပာမလဲ။

မိုုးသီး- ဒီခရီးဟာ က်ေနာ္တိုု ့အတြက္ေတာ့ေလ့လာေရးခရီးစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုုးရတာ၀န္ရိွသူေတြနဲ ့ေတြ ့မယ္။
လက္ရိွျမန္မာ့နိင္ငံေရးအေျခအေန ေတြကိုုေဆြးေႏြးမယ္။ အေရးၾကီးဆံုုး ကိစၥေတြကိုု တင္ျပပါမယ္။ ဒါေတြက ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥ၊ စီးပြားေရးဖြင့္ျဖိဳးမႈကိစၥ၊ တရားဥပေဒ
စိုုးမိုုးေရးကိစၥေတြကိုု ေဆြးေႏြးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္နဲ ့ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ့
ေဆြးေႏြးမယ္။ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ တိုုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဆာင္ေတြ နဲ ့ေတြ ့ဆံုုေဆြးေႏြးျခင္ပါတယ္လိုု ့ ဦးေအာင္မင္း ကိုု ေတြ ့တံုုးက က်ေနာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ 
သူက လည္းေဆြးေႏြးနိင္ပါတယ္လိုု ့ ေျပာပါတယ္။

ေန ့သစ္-  ၈၈ တံုုးက အတူထြက္လာၾကတဲ့သူေတြ နယ္စပ္မွာ နိင္ငံတကာမွာရိွေနတယ္။သူတိုု ့ ကိုု ကန္ ့သတ္ထားျပီး ကိုုမိုုးသီးတိုု ့ကိုုပဲ ဗီဇာထုုတ္ေပးမယ္။ ျပည္တြင္း၀င္ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုုတဲ့ ကိစၥေတြအေပၚမွာ ဘာေျပာခ်င္သလဲ။

မိုုးသီး- ဒါေတာ့မေကာင္းဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တိုု ့ကိုုေလ့လာခြင့္ျပဳရင္ တျခားသူေတြကိုုလဲေလ့လာခြင့္ျပဳသင့္ပါတယ္။  ျမန္နိင္ငံသားေတြ ဗီဇာေလ်ာက္ထားတာ လူ၅ ေထာင္ေလာက္ရိွေနတယ္လိုု ့ၾကားပါတယ္။ ဒီလူေတြကိုု ဗီဇာေတြထုုတ္ေပးသင့္ပါတယ္။ 
လူ ၅ ေထာင္ဆီက ဗီဇာေၾကးရယ္။ သူတိုု ့က ျမန္မာ ျပည္ျပန္ေရာက္ရင္ ေစ်း၀ယ္ၾကမယ္။သုုုုံးၾကမယ္။ 
သူတိုု ့ျပန္ျပီးလည္ၾကပတ္ၾကတာဟာ တိုုင္းျပည္စီးပြားေရးတိုုက္ရိုုက္အက်ိဳးရိွေနပါတယ္။ 

သူတိုု ့ဟာ ကိုုယ္တိုုင္းျပည္ကိုုယ္ျပန္ခ်င္ၾကတယ္။ ေဆြးမ်ိုုးေတြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ့ေတြ ့ျခင္ၾကမယ္။  စီးပြားေရးလုုပ္ျခင္တဲ့သူေတြ၊ လူမႈေရး၊ နိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွာပါ၀င္ျခင္တဲ့သူေတြရိွမယ္။  သူတိုု ့ကိုုလဲခြင့္ျပဳဖိုု ့သင့္တယ္ လိုု ့က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္ အစိုုးရတာ၀န္ရိွသူေတြနဲ ့ေတြ ့ရင္လဲ ဒီကိစၥကိုု အေရးၾကီးတခ်က္အေနနဲ ့ေဆြးေႏြးပါမယ္။

ေနာက္အေရးၾကီးဆံုုးတခ်က္ကလဲ က်ေနာ္တိုု ့ကိုုျပည္တြင္းကိုုလာေလ့လာခြင့္ျပဳရင္
အထဲက ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုုလဲ အျပင္ဖက္ကိုုထြက္ေလ့လာခြင့္ျပဳသင့္ပါတယ္။
အခုုအစိုုးရတာ၀န္ရိွသူေတြကိုု ဗီဇာပိတ္စိုု ့မႈေတြကိုု ရပ္ဆိုုင္းလိုုက္ျပီဆိုုေတာ့ အစိုုးရပိုုင္းကလဲ
အျပန္အလွန္ ယံုုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ၾကတဲ့အေနနဲ ့ အထဲက ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုု ပစ္စပိုု ့ေတြ ထုုတ္ေပးဖိုု ့က်ေနာ္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကိုုေရွ ့ရႈ ့ျပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေန ့သစ္-ကိုုမိုုးသီးတိုု ့ သြားတဲ့အဖြဲ ့ က ဘာလဲ ၊ အဖြဲ ့လား ဘယ္သူကိုုကိုုယ္စားျပဳထားပါသလဲ။

မိုုးသီး- က်ေနာ္တုုိ ့က အဖြဲ ့မဟုုတ္ပါဘူး။ ၈၈ မွာအတူလႈပ္ရွားခဲ့ၾကတဲ့ ျပည္ပ ( အထူးသျဖင့္အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုု) ကိုုေရာက္လာၾကတဲ့ သူေတြ စုုျပီး ေလ့လာေရးသြားတဲ့သေဘာပါ။ ဒါကလဲ မင္းကိုုနိင္တိုု ့လြတ္လာျပီးေနာက္တေန ့မွာ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ကိုုကိုုက က်ေနာ္ နဲ့ေဒါက္တာစိန္၀င္းကိုု ျပန္လာနိင္ပါတယ္ ဆိုုတဲ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတခုု မွာေျပာသြားတာက အစ၊ ဦးေအာင္မင္းနဲ့က်ေနာ္ဘန္ေကာက္မွာေတြ ့  အလယ္ တေလာက ဦးေအာင္မင္း၊ ဦးခင္ရီတိုု ့နဲ ့က်ေနာ္တယ္လီဖုုန္း ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြအဆံုုးမွာ ဒီေလာက္အထိျဖစ္ေပၚတိုုးတက္မႈေတြ အေပၚမွာ ဒီအေျခအေနကိုုေရာက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တိုု ့တဦးျခင္းဆီမွာ တိုုင္းျပည္အတြက္ ကိုုယ္ ဘာျပန္လုုပ္ေပးနိင္မလဲဆိုုတဲ့ စိတ္ကူးေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ေတြရိွေနၾကပါတယ္။  ကိုုယ္သန္ရာသန္ရာ လုုပ္ေပးျခင္ၾကတယ္။ လုုပ္ခြင့္ရမယ္ဆိုုရင္ေပါ့ေလ။ အခုုဟာက ေလ့လာေရး မစ္ရွင္ပါ။ဘ ယ္သူကိုုမွ ကိုုယ္စားမျပဳပါဘူး။


ေန ့သစ္- ေနာက္တခုု ထပ္ေမးျခင္တာက ခင္ဗ်ားတိုု ့လိုုပဲ ျပန္ေလ့လာျခင္တဲ့သူေတြရိွေနတယ္ဆိုုတာက်ေနာ္တိုု ့သိေနရတယ္။ ၾကားေနရတယ္။ ဒီလူေတြကိုုေရာ ဘယ္လိုုစဥ္းစား မလဲ။ 

မိုုးသီး - ဟုုတ္ကဲ့။ သြားေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြကသြားေလ့လာျခင္ေနၾကသလဲဆိုုတာ က်ေနာ္ တိတိက်က်မသိဘူး။ ေျပာေနၾကတာပဲရိွတယ္။  တကယ္လုုိ ့ သြားေရာက္ေလ့လာျခင္တယ္ဆိုရင္အေကာင္းဆံုုးက ဦးေအာင္မင္း ကိုုေဆြးေႏြး ပါလုုိ ့က်ေနာ္အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။    က်ေနာ္တိုု ့သူတိုု ့အတြက္ ဘာလုုပ္ေပးရမလဲ။ 
လုုပ္ေပးခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တိုု ့ ကိုု ဆက္သြယ္ပါ။ အေကာင္းဆံုုးျဖစ္ေအာင္က်ေနာ္တိုု ့ၾကိဳးပန္းေပးမယ္။ လက္ရိွအေျခအေန မွာ က်ေနာ္တိုု ့ကိုုယ္တိုုင္ အာမခံ ျပီး ေျပာနိင္တဲ့အေျခအေနမရိွေသးဘူးဆိုုတာကိုုလဲ နားလည္မႈ
ေပးပါလိုု ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။

No comments :